Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Dani, EvelijnS

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 22:11

Hier ook een chagrijnige vriend naast me :') , die normaal alleen Nederlands elftal kijkt. Die kwam boos naar boven (ik lag lekker te lezen met muziek op), toen ik zei dat er hier al meer lotgenoten met chagrijnige kerels zich meldden werd het nog erger := . Ik ga zo maar eens slapen denk ik.

[o]
Not all treasure is silver and gold....

Merileth

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 17:37

Het OV wat gaat staken precies op de dag van onze bruiloft. Ik weet dat het niet mijn probleem is, en mensen zelf moeten zien hoe ze er komen, maar waaaaaarom net die ene dag :')

[o]

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 09:42

Momenteel gewoon even bijna alles en iedereen, mezelf inbegrepen. Gelukkig weet ik dan wel waar het door komt, en is dat over een paar dagen over. Gewoon bruiloftstress, wat bij mijn vriend overigens ook gewoon te merken is, dus ligt niet alleen aan mij. Maar momenteel moet je me gewoon met rust laten en mijn eigen ding laten doen, en dan komt het wel weer goed.

Zoals laatst ook, mijn vriend had chocola gekocht voor tijdens het songfestival. Niet aan toe gekomen omdat hij teveel eten mee had genomen voor die avond. Voor hem een reep wit, voor mij melk. Had hij al een keer op de dag de witte opgegeten, prima, ben ik toch niet heel dol op. 'S avonds allebei een stukje van de reep melk op. Kom ik de volgende dag uit mijn werk, heeft hij die hele reep verder opgegeten. Ik was ook nog eens vol ongesteld, dus chagrijnig dat ik was! :') En hij maar niet begrijpen waarom, totdat ik letterlijk met tranen in mijn ogen (why? :') )uitlegde dat een ongestelde vrouw chocola beloven en dat zelf dan bijna allemaal opeten niet zo heel handig is. Maar goed, maandag ga ik alvast naar mijn ouders, dus vanaf dan zou ik niet zo'n last meer moeten hebben van mezelf.

[o]

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 07:40

Al bijna een week keelpijn, kom er maar niet van af.

[o]

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 09:38

Mijn keelpijn leek weg te zijn, maar is nu weer terug aan het komen. Beetje jammer dat ik na een half jaar mijn baantjes niet kunnen zwemmen (woensdagochtend is het enige moment dat ik dat fatsoenlijk kan, en we waren druk met de bruiloft voorbereiden waarbij de woensdag onze enige gezamenlijke vrije dag was doordeweeks), ik vandaag weer wilde beginnen. Met keelpijn sla ik even over namelijk.

En gisteren na 2 weken vrij weer moeten werken en gelijk een hoop gezeik, inclusief een collega die mijn groep probeert in te pikken omdat hij niet graag met een andere collega samenwerkt, en dat op die manier minder hoeft. En dan hoor je dat hij dat achter mijn rug om tijdens mijn verlof al wilde doen met de woorden 'ze is er nu toch niet'. Ja, gaat dus niet gebeuren jongen. Over een half jaar is de collega waar hij niet graag mee samen wil werken weg (zij is momenteel ook ons locatiehoofd), en neem ik de boel van haar over. Dan ga je nu niet zo tegen mij doen. Benieuwd hoe hij morgen op mijn oplossing reageert.

[o]

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 09:11

Ik heb gisteren mijn mond verbrand aan een bitterbal (nadat ik mijn uiterste best gedaan heb hem genoeg af te koelen zodat dat niet gebeurde), en ik heb nog steeds last van die plek, en niet zo'n beetje ook.

[o]

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 09:25

Ik snap dat scholen met dit weer een tropenrooster aanhouden, maar ik ben er niet heel blij mee. Ik werk op een BSO, en normaal gesproken halen we het net met alle scholen ophalen. Wij halen zo'n 11 scholen per dag op. Dat redden we omdat ze niet allemaal tegelijk uit zijn (meestal zit er een kwartier tussen). Nu, op 2 scholen na (en godzijdank 2 scholen studiedag, anders was het nog erger), hebben alle scholen tropenrooster. En je raadt het al, allemaal om 13.00 uit. Waardoor we niet op alle scholen op tijd kunnen zijn. Oh, en hierdoor moeten wij dus op het warmste moment van de dag met die kinderen gaan zeulen om ze allemaal op de BSO te krijgen. Gelukkig genoeg vervoersmiddelen, anders had het nog meer tijd gekost.

[o]

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 07:34

De buurvrouw is gastouder, maar waaaaaarom moet ze die kinderen nou zo laten gillen en schreeuwen in de tuin? Ik werd om 7 uur wakker van het eerste gegil, en dan slaap ik graag nog even door. En die herrie gaat dan rustig de hele dag door. Nu is het al 3 kwartier non stop.

[o]

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 07:07

Zometeen langs het politiebureau om aangifte te doen. Mijn man krijgt op Whatsapp via voor ons onbekende nummers heftige beschuldigingen door die totaal nergens op slaan. Iedereen die hem ken weet dat, en de mensen die nu van de situatie weten reageren allemaal even verbijsterd, zo ongegrond en idioot is het. Inclusief lichte bedreigingen dit keer. Omdat het ook betrekking heeft op zijn werk gaat zijn leidinggevende ook mee. Een jaar geleden gebeurde dit ook, en bleek het een ex collega met wrok te zijn. Ons vermoeden is dat het nu weer uit dezelfde hoek komt. Maar omdat het nu van 3 verschillende nummers komt, en er zelfs een foto van hem gemaakt is met ook beschuldigende tekst er op (is ook doorgestuurd), voelt het veel heftiger en ook bedreigender dan toen.

[o]

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 08:03

Bedankt allemaal!

[o]

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 16:29

De PC van mijn man heeft het anderhalf jaar geleden opgegeven. Die van mij deed het nog, en hij zat er toch niet zo veel achter, dus gebruikte hij af en toe de mijne. 2 maanden geleden heeft die ook zo ongeveer de geest gegeven, met een goede crash die ik later pas van hem te horen kreeg. Was ik al pissig over dat hij zo lang wachtte met vertellen, hij snapte het probleem niet zo. Nu geef ik al een tijdje aan dat het behelpen wat ik nu moet doen (hij kan nog net office draaien, dus kan daar dan bestanden op verwerken die ik vervolgens op mijn telefoon moet zetten om te mailen, en kan niks echt makkelijk opzoeken), voor mij gewoon echt niet tof is. Ben zelf maar aan het rondkijken geslagen voor een nieuwe (moet geschikt zijn voor fatsoenlijk gamen, dus niet de standaard huis-tuin- en keuken PC), maar blijft maar rekken en wegwuiven, terwijl ik momenteel op het punt sta in huilen uit te barsten van frustratie. Helpt niet helemaal mee dat het die tijd van de maand weer is en ik gewoon last heb van mijn buik ook. Maar ik wil verdomme gewoon weer normaal achter een fatsoenlijke computer kunnen zitten!

[o]

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 20:13

DeMolenhoek schreef:
Waarom koop je er dan niet gewoon 1?

Omdat een fatsoenlijke game pc niet heel goedkoop is en ik het niet zonder overleg wil doen gezien het feit dat we gewoon in hetzelfde huis wonen? Het is niet even een boek wat je koopt, maar zo'n 1500 euro, dat doe ik niet 'gewoon even'.

[o]

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 21:36

Aan mezelf. Ik kan zo fantastisch piekeren en dingen opkroppen. Normaal gesproken ebt het dan vanzelf weer weg, maar vandaag kwamen alle frustraties er even in een keer uit. Mijn man snapte het niet 'want het is nu toch opgelost?' Ja, nee, niet helemaal dus. We hebben even goed gepraat, inclusief huilbui bij mij (nog iets waar ik me zo aan erger, als ik erg gefrustreerd ben ga ik huilen, zoals vandaag). Hij begreep uiteindelijk wel waarom het voor mij nog niet goed was, ik begreep uiteindelijk waarom hij vond van wel.

[o]

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 16:21

Ik heb het de laatste dagen aan het eind van de dag steeds koud. Zit nu ook met een lange broek, sokken en vest en heb het gewoon niet warm. Heb genoeg gegeten en gedronken, dus aan een energiegebrek kan het niet liggen. De laatste dagen steeds niet in de middag hoeven werken, morgen wel weer. Maar eens kijken hoe het dan gaat.

[o]

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 07:25

We hadden gisteren een akkefietje op het werk, netjes onze manager op de hoogte gesteld. Stuurt ze ongeveer een uurtje later een mailtje voor een extra overleg met ons team met als onderwerp onder andere waarop het fout ging. En ik ga me daar dan gelijk zo druk over maken he, alsof we op het matje geroepen worden. En dan is dat overleg donderdag pas, dus zit ik me twee dagen op te vreten om waarschijnlijk niets.

[o]

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 09:22

Werd vanochtend wakker van een stekende pijn in mijn nek. Nu zit mijn nek aan de rechterkant weer helemaal vast en doet alles zeer. Fijn zo.

[o]

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 09:41

Kapotte kies dus zo terug naar de tandarts voor een wortelkanaalbehandeling. Liep al 4 dagen met kiespijn en ibuprofen (wilde eerst afwachten of het weg trok). Kies was al eerder aardig stuk, maar nu dus helemaal, zenuw is afgestorven.

[o]

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 09:08

We moeten op het werk een talentenscan in laten vullen door mensen. Ik word zo moe van dat soort dingen. Ik weet waar mijn talenten liggen in het werk, waar ik goed in ben en waar ik minder goed in ben. Dat hoef ik niet van mijn collega's of mensen uit mijn directe omgeving te horen.

[o]

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 09:11

Ik wil iets hebben, maar ik heb er al een, en twee is een beetje overdreven. Dan zou ik de eerste weg moeten doen maar die vind ik nog steeds nog zo mooi dat ik dat niet kan en wil en het zonde vind. Ook al zou ik hem prima kunnen doorverkopen. Maar ik wil die nieuwe ook |( :')

[o]

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 18:36

Castilja schreef:
Merileth schreef:
Ik wil iets hebben, maar ik heb er al een, en twee is een beetje overdreven. Dan zou ik de eerste weg moeten doen maar die vind ik nog steeds nog zo mooi dat ik dat niet kan en wil en het zonde vind. Ook al zou ik hem prima kunnen doorverkopen. Maar ik wil die nieuwe ook |( :')

Je moet echt even vertellen over wat voor 'iets' dit gaat :')

Zeemeerminnenstaart :') . Die ik nu heb is echt heel mooi maar past net. Ik heb een andere maker op het oog (beide stoffen staarten), en ik weet dat ze daarvan beter zullen passen, meer rek en vallen hoger. Maar die hebben nog geen design waar ik zo verliefd op ben geworden als mijn huidige staart. En aangezien ik tegen de 600 dollar kwijt zou zijn voor een nieuwe, en dan nog import en verzendkosten erbij, wil ik daar er pas een bestellen als mijn huidige versleten is. Zegt mijn man doodleuk: ja, als er een bij zit die je echt heel mooi vindt, kun je je huidige verkopen en die nieuwe kopen. Maar ik vind mijn huidige te mooi en wil hem niet kwijt, al krijg ik hem net met moeite over mijn kont :+ :') .

[o]

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 18:58

Dan verwijs ik even door naar mijn facebook/Instagram. Daar kun je meer foto's bekijken dan dat sociaal is hier te plaatsen. Als je zoekt op mermaid Ephyra dan duik ik wel op. Heb een blauwe staart.

[o]

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 19:20

Weten jullie nog dat ik me zo ergerde over mijn meerminstaart? Afgelopen donderdag toch mijn staart te koop gezet, vandaag op een meeting is hij al verkocht. Kostte me minder moeite dan verwacht. Afgelopen vrijdag de nieuwe besteld, vandaag in die van een ander met exact dezelfde maten mogen zwemmen en zwemt echt heerlijk, dus de goede keus gemaakt. Alleen staat er een productietijd van 10 weken voor mijn nieuwe dus moet ik nu nog tijden wachten |(

[o]

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 07:47

Dat mijn lijf eigenlijk sinds vrijdag niet meewerkt. Vermoedelijk een buikgriep die niet helemaal door wil zetten (En mijn man is het hier zowaar mee eens, ik vond eerst gewoon dat ik iets verkeerds gegeten had).

[o]

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 10:49

In mijn vinger gesneden op het werk met het villen van een pompoen. Maar 10 kinderen dus alleen, is niet erg. Ware het niet dat mijn neiging tot wat minder vriendelijk taalgebruik als ik mezelf pijn doe ingehouden moest worden. Kan natuurlijk niet dat als de juf pijn heeft ze de boel bij elkaar scheldt terwijl de kinderen dit niet mogen :') . Ach, over een uurtje komen mijn collega's voor de middag en nog minder dan 2 uur en dan mag ik naar huis. Leuk zo'n stakingsdag in het onderwijs. Wel lekkere pompoensoep voor de lunch gemaakt.

[o]

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 17:26

oomens schreef:
Merileth schreef:
Kan natuurlijk niet dat als de juf pijn heeft ze de boel bij elkaar scheldt terwijl de kinderen dit niet mogen

Er wordt geen kind slechter van als ze ook van de juf leren waar krachttermen voor bedacht zijn. Daarbij zal ieder kind ooit in de situatie komen dat het (bijvoorbeeld) zijn teen ongenadig hard tegen de kopse kant van een deur stoot, en dan is het handig als ze vast leren hoe dan te handelen.
Vanuit een voorbeeldfunctie essentiële informatie om mee te geven dus.

Wauw....... dan ben ik heel blij dat jij geen collega van mij bent, want ik zou je er gewoon op aanspreken. Op de bso hanteren wij een normaal taalgebruik, en vloeken en schelden hoort daar pertinent niet bij. We gaan respectvol met elkaar om, en daar hoort ook een respectvol taalgebruik bij. Een alternatief als kak of prut vind ik nog acceptabel, maar het meeste aan dat soort woorden wat ik bij de kinderen uit hun mond hoor komen is toch echt te erg hoor. Dat soort dingen doe je thuis maar, maar niet bij mij. (En ja, ik ben officieel dus niet echt juf, maar de kinderen blijven ons stug juf en meester noemen en heb me daar maar bij neergelegd. Ouders doen het ook overigens.) En een kind wat zich zo hard stoot barst ongenadig in huilen uit, ze hebben echt geen krachttermen nodig om er mee om te gaan. Ik wil best uitleggen waar woorden vandaan komen en waarom ik het gebruik ervan niet tof vind, maar ze maar gebruiken, nee, absoluut niet.

[o]