Help oude administratie gestolen uit vuilcontainer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dieseltje09

Berichten: 1856
Geregistreerd: 26-11-13

Help oude administratie gestolen uit vuilcontainer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-19 13:30

Ok ik denk alweer in allerlei doem scenario's maar kwam er zojuist achter dat mijn vuilcontainer voor de helft is leeggehaald...
Ik heb van het weekend het een en ander aan oude troep weg gegooid waaronder ook wat oude brieven en een paar oude salarisstroken. En die heb ik niet versnipperd, dom dom dom ik weet het %)

Zojuist kom ik er dus achter dat schijnbaar iemand het nodig heeft gevond mijn container leeg te halen die voor mijn huis staat _-:( met daarin dus de zakken vuil waarin ook die oude salarisstroken zitten

Wat kunnen ze hiermee aanrichten?
Ik vrees met grote angst op allerlei id fraude en ongein waardoor ik problemen kan krijgen.

Wat zouden jullie nu doen?
Laatst bijgewerkt door dieseltje09 op 12-08-19 13:47, in het totaal 1 keer bewerkt

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Re: Help oude administratie gestolen uit vuilcontainer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 13:34

Dat is wel een beetje dom ja en daar kan inderdaad identiteitsfraude mee gepleegd worden. Maar het zat in dichte zakken en was dus zo met openen van de bak niet zichtbaar dat het om administratie ging? Dat is wel apart vind ik. Doet er verder niet toe natuurlijk maar beetje raar.

Ik zou niet weten wat je kunt doen, volgens mij niets om fraude nu nog te voorkomen in elk geval.

Suzanne F.

Berichten: 49206
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 13:35

Staat op je salarisstrook ook je BSN nummer? En je bankrekeningnummer neem ik aan? En je adres.
Ik kan wel zeggen dat het niet slim was maar daar heb je nu niks meer aan. Je zal goed in de gaten moeten houden of je geen rare afschrijvingen ziet op je rekening. Die moet je dan meteen laten terugboeken. Verder zullen ze er geen enorm rare dingen mee kunnen want dan hebben ze ook je paspoort of id nodig. Maar ik zou mijn bankrekening even goed in de gaten houden op verdachte afschrijvingen.

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 13:36

Gewoon blijven ademen en af en toe je rekeningen en dergelijke even checken :Y)
Meer kun je niet doen.

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 13:37

Ik zou hier ook even melding van maken bij de politie of aangifte. T is diefstal, wel van afval maarja ook diefstal.En mocht er dan gedoe komen heb je al bewijs dat ze je gegevens gejat hebben

Bruintje63
Berichten: 74
Geregistreerd: 25-07-19

Re: Help oude administratie gestolen uit vuilcontainer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 13:42

Omdat je er toch niets aan kunt veranderen. Gewoon inderdaad kritisch blijven kijken naar je afschriften/post. Ik denk dat je hooguit een melding kunt maken bij de politie zolang er niet echt iets is gebeurd.

Wel apart dat ze vuilnis meenemen en ook precies nu

dieseltje09

Berichten: 1856
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-19 13:45

Ik heb ondertussen wel al contact gehad met de politie, aangifte kan ik nog niet doen aangezien er nog niets gebeurt is. Ze hebben wel een melding gemaakt van het voorval op mijn adres.

Het zat inderdaad in dichte zakken waar aan de buiten kant echt niet te zien was wat er in zat....

Rekening hou ik in de gaten, en voor de rest moest ik volgens de politie verder even goed in de gaten houden of er rare post oid binnen komt.

Tja en dat het flink dom is weet ik, normaal versnipper ik dat soort dingen wel maar was nu zo lekker bezig dat ik het er gewoon in zijn geheel zo in het gegooid...

Boras
Berichten: 9946
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 13:52

kiwiwitje schreef:
Ik zou hier ook even melding van maken bij de politie of aangifte. T is diefstal, wel van afval maarja ook diefstal.En mocht er dan gedoe komen heb je al bewijs dat ze je gegevens gejat hebben


Is het diefstal? Dat betwijfelen ik namelijk (art 5:18 BW De eigendom van een roerende zaak wordt verloren, wanneer de eigenaar het bezit prijsgeeft met het oogmerk om zich van de eigendom te ontdoen. ). Kun je dat juridisch onderbouwen of is dat wat je gevoel zegt?

Ts, Ik vind het wel heeeeeeel toevallig. Jij niet?
Ik neem aan dat jij niet iedere week dergelijke papieren bij het afval gooit.
En ik neem aan dat je vuilnis bijna nooit door iemand anders dan de vuilnisophaaldienst wordt meegenomen.

Is er iemand die van je opruimwoede op de hoogte was en die gebaat is bij die weggegooide papieren?

Ik denk dat je niet veel meer kunt doen als alert blijven.

Edit: dus geen diefstal. Fijn dat er melding is gemaakt. Dat kan als er problemen ontstaan goed van pas komen. Succes ermee! Hopelijk krijgt het geen staartje.

Oehlala
Berichten: 4304
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Help oude administratie gestolen uit vuilcontainer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 13:55

In duitsland is er een keer een dergelijke juridische uitspraak over gedaan, dat je zelf eigenaar blijft tot het daadwerkelijk in de vuilniswagen ligt. geen idee of er al uitspraken in NL gedaan zijn en hoe dat precies bij wet geregeld is.

Wel goed dat je melding gemaakt hebt. veel meer dan je post en rekeningen in de gaten houden kun je niet. misschien was het wel gewoon een kwajongensstreek of dronkenschap. ;)

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 13:56

Boras schreef:
kiwiwitje schreef:
Ik zou hier ook even melding van maken bij de politie of aangifte. T is diefstal, wel van afval maarja ook diefstal.En mocht er dan gedoe komen heb je al bewijs dat ze je gegevens gejat hebben


Is het diefstal? Dat betwijfelen ik namelijk (art 5:18 BW De eigendom van een roerende zaak wordt verloren, wanneer de eigenaar het bezit prijsgeeft met het oogmerk om zich van de eigendom te ontdoen. ). Kun je dat juridisch onderbouwen of is dat wat je gevoel zegt?

Ts, Ik vind het wel heeeeeeel toevallig. Jij niet?
Ik neem aan dat jij niet iedere week dergelijke papieren bij het afval gooit.
En ik neem aan dat je vuilnis bijna nooit door iemand anders dan de vuilnisophaaldienst wordt meegenomen.

Is er iemand die van je opruimwoede op de hoogte was en die gebaat is bij die weggegooide papieren?

Ik denk dat je niet veel meer kunt doen als alert blijven.

Edit: dus geen diefstal. Fijn dat er melding is gemaakt. Dat kan als er problemen ontstaan goed van pas komen. Succes ermee! Hopelijk krijgt het geen staartje.


Nou het is uit haar container gehaald terwijl het gewoon bij haar voor de deur stond. Waardoor ik er vanuit ga dat de container in haar tuin stond. Ze hebben dus haar afval weggenomen uit haar tuin.. De container stond niet aan de straat maar voor haar huis. Dus op haar eigen terrein. Dat is dus hetzelfde als je fiets voor het raam in je tuin zetten. Of een bloempot.

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 13:59

Ja idd wat Boras zegt; de timing is wel een beetje erg toevallig....helemaal als alleen bij jou vuilnis gejat is. Misschien toch eens kritisch kijken naar vrienden/kennissenkring?

In elk geval hoop ik voor je dat het gewoon een raar toeval is en wordt er niks met je gegevens gedaan, maar ik kan me goed voorstellen dat je je er niet lekker bij voelt.
Veel meer dan de boel goed in de gaten houden kan je helaas niet doen. Afwachten dus en hopen op een goede afloop.
In elk geval goed dat de politie op de hoogte is; als er rare dingen gebeuren dan kun je bewijzen dat je gegevens gestolen zijn.
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 12-08-19 14:01, in het totaal 1 keer bewerkt

speurneusc

Berichten: 5370
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 14:01

kan ook dat iemand het papier er juist uitgehaald heeft om in de papierbak te doen prutsmuts kwam eens een buurvrouw aan de deur ze had nl gezien dat er in mijn zak voor plastic (doorzichtig) gezien dat er papieren in zaten en die moesten toch echt in de blauwe bak.

sommige mensen gaan wel heel ver in het afval scheiden en willen dat anderen daarin meegaan

dieseltje09

Berichten: 1856
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-19 14:13

speurneusc schreef:
kan ook dat iemand het papier er juist uitgehaald heeft om in de papierbak te doen prutsmuts kwam eens een buurvrouw aan de deur ze had nl gezien dat er in mijn zak voor plastic (doorzichtig) gezien dat er papieren in zaten en die moesten toch echt in de blauwe bak.

sommige mensen gaan wel heel ver in het afval scheiden en willen dat anderen daarin meegaan


Nee ik heb mijn buuf gevraagd en die geeft aan van niets te weten of iets te hebben gezien.

Container staat inderdaad in mijn voortuin dus technisch gezien is het diefstal en was het nog niet aangeboden voor de ophaaldienst. Maar zolang er niets mee gebeurt is het diefstal van vuilnis en daar gaat niemand wat aan doen en logisch ook.

Ik vind het maar raar en behalve ademen en kijken wat er verder gebeurt kan ik na een rondje info verkrijgen online niet geloof ik.
Maar gevoel alsof er binnenkort iets gaat gebeuren waar ik niet 123 uitkom ligt als een steen op mn maag |o

Overigens wist niemand in mijn omgeving van mijn opruim woede die me van het weekend overviel

Anoniem

Re: Help oude administratie gestolen uit vuilcontainer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 08:45

Och mensen, maak elkaar even lekker het hoofd gek.. Wat een doemscenario's hier, dat je zelfs je vriendenkring moet gaan doorlichten :+

TS, heel vervelend, maar je kunt er voor nu weinig aan doen. Houd je mail en bankrekening in de gaten, meer kan je niet doen.

Simbaa
Berichten: 3962
Geregistreerd: 17-12-04

Re: Help oude administratie gestolen uit vuilcontainer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 08:49

En heb je een brievenbus waarbij je post in huis valt of eentje aan het begin van je oprit oid? Anders zorgen dat daar een slotje op zit, zodat ze je niet als postadres kunnen gebruiken :)

Iinge_

Berichten: 2633
Geregistreerd: 11-07-07

Re: Help oude administratie gestolen uit vuilcontainer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 17:03

Zou het niet gewoon kunnen dat de gemeente je afval hebben gecontroleerd en dat eruit hebben gehaald om je een boete te sturen voor het niet scheiden van je afval?

Al lees ik dat het nog in je tuin stond. En ik weet niet of ze dat nou mogen doen.

Rizette
Berichten: 4351
Geregistreerd: 11-06-09

Re: Help oude administratie gestolen uit vuilcontainer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 17:26

Het zat in meerdere zakken en net die zakken zijn er uit gehaald? De andere zijn blijven zitten?

dieseltje09

Berichten: 1856
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-19 17:35

Rizette schreef:
Het zat in meerdere zakken en net die zakken zijn er uit gehaald? De andere zijn blijven zitten?


Klopt, ze hebben alleen de zakken "papier" meegenomen inderdaad, al waren dat ook de 2 bovenste dus of ze echt hebben gesorteerd?

@linge_ nee gemeente is het niet geweest, rotterdam verplicht niet tot sorteren, sterker nog bv een losse GFT bak krijgen is hier onmogelijk ;) dus al zou je het willen het kan het niet eens. :')

Ladyson

Berichten: 3222
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Re: Help oude administratie gestolen uit vuilcontainer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 17:46

Wellicht stelt het je gerust, maar het is nog nooit opgekomen bij mij om dit te versnipperen en ik heb nog nooit ergens last van gehad. Y;(

Ik vind t overigens wel een heel toevallig verhaal inderdaad, dat dan weer wel.

Iinge_

Berichten: 2633
Geregistreerd: 11-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 17:55

dieseltje09 schreef:
Rizette schreef:
Het zat in meerdere zakken en net die zakken zijn er uit gehaald? De andere zijn blijven zitten?


Klopt, ze hebben alleen de zakken "papier" meegenomen inderdaad, al waren dat ook de 2 bovenste dus of ze echt hebben gesorteerd?

@linge_ nee gemeente is het niet geweest, rotterdam verplicht niet tot sorteren, sterker nog bv een losse GFT bak krijgen is hier onmogelijk ;) dus al zou je het willen het kan het niet eens. :')


Oh dat is wel heel naar. Ik denk helaas dat je er weinig aan kunt doen inderdaad. Hopen maar dat ze er niks geks mee gaan doen.

Beetje off-topic, maar dit laatste deel klinkt me wel als muziek in de oren eerlijk gezegd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 18:28

Ladyson schreef:
Wellicht stelt het je gerust, maar het is nog nooit opgekomen bij mij om dit te versnipperen en ik heb nog nooit ergens last van gehad. Y;(

Ik vind t overigens wel een heel toevallig verhaal inderdaad, dat dan weer wel.


Ik mik het ook altijd gewoon zo bij het oud papier :+