Ik date, jij datet, wij daten?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Silly1972

Berichten: 14776
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 09:55

Nee, maar wat mensen eens moeten leren is hoe goed bedoeld ook, niet iedere2n vind het prettig om zo ineens het contact te verbreken.
Fijn dat jullie dat kunnen en je daar goed bij voelen, maar ik niet.
Ik voel mij veel fijner om het zo te doen, dan weet ik het zeker en zal ik mijzelf nooit afvragen, wat als...
Wat is daar nou mis mee, waarom moet iemand je gelijk afgaan zeiken.
Gaat er toch om waar de persoon zelf het prettigst bij voelt?
Ik ben 47 jaar heb al heel wat gedate in mijn leven en enorm veel meegemaakt.
Ik ken mijzelf heeeeeeel goed.

Laat elkaar toch in hun waarde

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 10:00

Ik zeik je niet af maar waarom zou je de rode vlaggen negeren en achter iemand aan gaan lopen? Als iemand duidelijk aangeeft dat het van hem niet hoeft (en dat doet hij door niks uit zichzelf te laten horen, afspraken afzeggen) waarom accepteer je dat niet? Wat valt er dan nog aan te wat alsen?

Je bent 47 en je hebt heel wat gedate maar wat heeft het je opgeleverd? Verander je strategie of ga je nog 47 jaar tinderen met eikels die jou laten bungelen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 10:03

Niemand vindt het leuk om geghost te worden of zonder reden te vernemen dat iemand je niet moet.
Maar je kunt ook niet afdwingen dat iemand je een reden geeft of duidelijk tegen je is.
Niemand zeikt je af toch? Het is echt alleen maar lief bedoelt. Sorry als dat anders voor jou voelt.

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 10:03

Oh ik zou ook niet zo sterk zijn hoor! Ik ken mezelf, en als ik iemand leuk vind na een paar dates zou ik het echt moeilijk hebben om daar direct afstand van te doen. Soms wou ik dat ik meer dat strong independent woman attitude had. :+

Silly1972

Berichten: 14776
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 10:06

MarcoBorsato schreef:
Ik zeik je niet af maar waarom zou je de rode vlaggen negeren en achter iemand aan gaan lopen? Als iemand duidelijk aangeeft dat het van hem niet hoeft (en dat doet hij door niks uit zichzelf te laten horen, afspraken afzeggen) waarom accepteer je dat niet? Wat valt er dan nog aan te wat alsen?

Je bent 47 en je hebt heel wat gedate maar wat heeft het je opgeleverd? Verander je strategie of ga je nog 47 jaar tinderen met eikels die jou laten bungelen?


Nou sorry hoor maar mij een klef schoothondje noemen en zeggen dat ik besodemieterd ben, vind ik wel degelijk afzeiken!
En de reden dat ik met 47 jaar nog vrijgezel ben gaat je geen donder aan.
Laatst bijgewerkt door Silly1972 op 14-08-19 10:06, in het totaal 1 keer bewerkt

white_flame
Berichten: 1308
Geregistreerd: 23-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 10:06

Ik merk dat het bij mij toch erg verschilt per man of ik er makkelijk over heen stap of niet. Vaak word ik gewoon boos, als ze na een week appen ineens weer tijd hebben. Dan ben ik... oh heb je nu ineens tijd voor mij. Ik ben geen hond waar je mee kan spelen als jij daar zin in hebt....daaaaagggggg

Silly1972

Berichten: 14776
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 10:07

Anoniem schreef:
Niemand vindt het leuk om geghost te worden of zonder reden te vernemen dat iemand je niet moet.
Maar je kunt ook niet afdwingen dat iemand je een reden geeft of duidelijk tegen je is.
Niemand zeikt je af toch? Het is echt alleen maar lief bedoelt. Sorry als dat anders voor jou voelt.


Ik heb het ook niet tegen jou in dat opzicht, jij brengt het normaal en laat een persoon in zijn waarde MB daarentegen niet
En die date niet eens, geen idee wat die in dit topic moet.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 10:15

Neverland schreef:
Oh ik zou ook niet zo sterk zijn hoor! Ik ken mezelf, en als ik iemand leuk vind na een paar dates zou ik het echt moeilijk hebben om daar direct afstand van te doen. Soms wou ik dat ik meer dat strong independent woman attitude had. :+


Het is een mindset en het begint allemaal met de gedachte: wat is goed voor mij? Selfcare, selfworth.

Ik werd niet gelukkig van:

- halve afspraken
- geen initiatief
- afzeggers
- appers als ze jeuk hadden
- 'ik weet het ook niet' mannen.

Dus daar nam ik rigoureus afstand van. Je hoeft mij echt niet 24/7 te appen. Ik heb een leven. Maar geen interesse, nooit uit zichzelf appen, geen concrete date? Oke zonde van mijn energie, next.

De juiste persoon zal er zijn. Die appt hoe het met je gaat, of je wil afspreken. Zelfs de slechtste apper zal iets van interesse in je tonen.

het moet van twéé kanten komen

Misschien voelt het nog niet sterk. Geeft niet. Fake it till you make it. En zodra jij goed voor jezelf zorgt zullen anderen dat ook doen.

Silly1972 schreef:
Anoniem schreef:
Niemand vindt het leuk om geghost te worden of zonder reden te vernemen dat iemand je niet moet.
Maar je kunt ook niet afdwingen dat iemand je een reden geeft of duidelijk tegen je is.
Niemand zeikt je af toch? Het is echt alleen maar lief bedoelt. Sorry als dat anders voor jou voelt.


Ik heb het ook niet tegen jou in dat opzicht, jij brengt het normaal en laat een persoon in zijn waarde MB daarentegen niet
En die date niet eens, geen idee wat die in dit topic moet.


Je mag echt wel tegen me aanschoppen hoor. Ik kan het hebben.

Bullebeest
Berichten: 3241
Geregistreerd: 08-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 10:17

Ik vind MB gewoon heel duidelijk in Jip en Janneke taal spreken. Ze praat eerder in algemeen beeld dan dat ze jou specifiek aanspreekt. Direct in haar taal die geen andere interpretatie kan aannemen. Loud and clear. Helaas zijn mensen tegenwoordig sneller op hun tenen getrapt omdat men zich gelijk aangevallen voelen. Ik ben ook van wees duidelijk en direct zodat er geen misverstanden kunnen ontstaan. Zachte heelmeesters stinkende wonden. Soms moet je iemand op de hardere manier wakker schudden. Niks meer en vooral niks minder. Zegt iemand elke keer steeds af en laat uit zichzelf niks horen. Dikke doei, next.

Overigens zelf super happy met mijn Lexa date al ruim 3,5 jaar.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Ik date, jij datet, wij daten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 10:22

En if any, ik heb altijd heftig gedate, het is niet alsof ik niet weet waar ik het over heb.

Bullebeest
Berichten: 3241
Geregistreerd: 08-09-10

Re: Ik date, jij datet, wij daten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 10:30

Silly, de reden waarom je nog single bent, gaat ons idd geen ene moer aan. Wil je echter toch een vaste relatie, dan kan het nooit kwaad om anders te werk te gaan zonder dat je jezelf te kort doet. Aanpassing van verwachtingen.

Zelf was ik totaal niet op zoek naar een vaste relatie. Mijn partner overigens ook niet. Toch zijn we bij elkaar blijven pakken. Gek genoeg had hij zoiets van ik ga gelijk weer contact opnemen en ik had van ik blijf niet wachten tot hij weer reageert. Dit keer werkte het. Normaal ga ik er niet achteraan. De man komt maar naar mij toe. Wanneer ik iemand tegen kwam irl kom ik daar wel een heerlijk kat en muisspel van maken.

Captain

Berichten: 21370
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Ik date, jij datet, wij daten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 12:18

Ik lees al een tijdje mee en eens met MB. En over die belg, ik heb het stiekem vermoeden dat hij getrouwd is of al een vriendin heeft. Iemand die steeds niet te bereiken is, moeilijk afspraken mee te maken is, en die ze vervolgens ook steeds afzegt.. Rood licht! Rennen!

Silly1972

Berichten: 14776
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Ik date, jij datet, wij daten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 12:46

Jullie lezen echt niet he :P
Is al exit.

Bullebeest
Berichten: 3241
Geregistreerd: 08-09-10

Re: Ik date, jij datet, wij daten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 12:48

Jawel hoor, althans ik wel. Goede keuze geweest. Ik had alleen wat sneller daarin gereageerd en sneller gezegd exit. Moet van 2 kanten komen.

Silly1972

Berichten: 14776
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Ik date, jij datet, wij daten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 13:10

Ja kan, ik ben daar anders in.
Ieder zijn eigen ding toch? :)

Bullebeest
Berichten: 3241
Geregistreerd: 08-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 13:16

Silly1972 schreef:
Ja kan, ik ben daar anders in.
Ieder zijn eigen ding toch? :)


Zekers ieder zijn eigen ding. Wel vind ik dat je altijd open moet staan voor opmerkingen van anderen en dan ook aan zelfreflectie moet doen. Hebben ze een punt of niet? Dat is soms heel erg moeilijk. Ik weet daar alles van. Door schade en schande groot mee geworden. Leren van eigen fouten als je iets anders wil laten verlopen ipv steeds tegen dezelfde steen aan lopen. Ja, dat kan met heel veel zaken, niet alleen met daten.

Sintara

Berichten: 7391
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Ik date, jij datet, wij daten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 13:32

Volgens mij heb je het prima gedaan hoor Silly. Soms is iets voor een buitenstaander heel duidelijk, maar uiteindelijk hebben alle andere mensen die hier reageren er geen last van en zit jij ermee. Of iemand anders er in theorie dan een week eerder mee was gestopt is niet zo belangrijk, het is wel belangrijk dat jij je er nu goed bij voelt (dat hoop ik tenminste!).

Ik hoop dat je snel een veel leuker iemand tegenkomt!

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 13:51

martine0503 schreef:
Silly1972 schreef:
Ja kan, ik ben daar anders in.
Ieder zijn eigen ding toch? :)


Zekers ieder zijn eigen ding. Wel vind ik dat je altijd open moet staan voor opmerkingen van anderen en dan ook aan zelfreflectie moet doen. Hebben ze een punt of niet? Dat is soms heel erg moeilijk. Ik weet daar alles van. Door schade en schande groot mee geworden. Leren van eigen fouten als je iets anders wil laten verlopen ipv steeds tegen dezelfde steen aan lopen. Ja, dat kan met heel veel zaken, niet alleen met daten.


Dit. Je kunt boos worden op me, maar Ik ben zo duidelijk mogelijk. Ik zit je niet te stangen maar ik vraag me echt af waar je zelfrespect is als je zo achter een vent aanloopt. Kom op, je ziet er goed uit, je leven is op orde. Je bent een catch, geen troostprijs.

Silly1972

Berichten: 14776
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 15:40

martine0503 schreef:
Silly1972 schreef:
Ja kan, ik ben daar anders in.
Ieder zijn eigen ding toch? :)


Zekers ieder zijn eigen ding. Wel vind ik dat je altijd open moet staan voor opmerkingen van anderen en dan ook aan zelfreflectie moet doen. Hebben ze een punt of niet? Dat is soms heel erg moeilijk. Ik weet daar alles van. Door schade en schande groot mee geworden. Leren van eigen fouten als je iets anders wil laten verlopen ipv steeds tegen dezelfde steen aan lopen. Ja, dat kan met heel veel zaken, niet alleen met daten.


Oh dat is zeker zo, maar het ligt er wel aan hoe het gebracht wordt.

Nou precies Sinatra, jij snapt het.
Heeft helemaal niets met gevoel van eigenwaarde te maken, maar waar iemand ik in dit geval, zich prettig bij voelt.
En het is helemaal prima als iemand dat anders ziet, daar zal je mij ook zeker niet over horen.
Maar dan hoef je er niet over afgezeken te worden en dat is dat wat er wel even gebeurde en
Ik ben ik en jij bent jij.
Respecteer dat.

Bullebeest
Berichten: 3241
Geregistreerd: 08-09-10

Re: Ik date, jij datet, wij daten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 15:53

Moet het met fluwelen handschoenen gebracht worden? Gebeurd iets voor de eerste keer ja, maar hoe duidelijk moet je zijn als het herhaaldelijk gebeurd. Al heb ik liever de eerste keer al helder. In het algemeen vind ik dat men tegenwoordig bijna niet meer direct aangesproken kan worden omdat iedereen zich dan aangevallen voelt. Vandaar mijn eerdere opmerking zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Kunnen we niet meer iemand direct aanspreken? Wellicht ligt daar voor menigeen een aandachtspuntje. Iets heel direct zeggen maakt iets een heel stuk duidelijker dan iets met 1001 omwegen vertellen. Cut the crap! Leer van gemaakte fouten en doe er iets mee of niet maar dan niet piepen. Nogmaals dit alles bedoel ik in zijn algemeenheid. Ik spreek nu niemand persoonlijk aan. Wie zich direct aangesproken voelt, moet zich eens afvragen waarom. Verder is dit ook van toepassing in het daten. Houd van jezelf en daarna pas van een ander mits diegene je waard is. Zo niet, bye bye naar die persoon.

Attitude

Berichten: 3092
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: voor jou een vraag voor mij een weet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 16:00

Je wordt helemaal niet afgezeken. Ik denk dat jij heel heftig reageert omdat er bij jou een gevoelige snaar geraakt wordt

Vrouwen lopen altijd (te /heel) lang achter een man aan en mannen vinden dat gemakkelijk
Mannen vinden onafhankelijke ( voor hen onbereikbare ) vrouwen interessant

Je hebt helemaal gelijk Silly dat iedereen op zijn eigen manier dingen verwerkt maar ik zie bij jou wel een patroon en dat is teveel erachter aan blijven gaan
Draai het eens om en laat mannen achter jou aanjagen. Bepaal jij nu een de agenda / datum van de date

In het geval van Phylos had ik helemaal geen contact meer opgenomen . Take it or leave it en als iemand zich niet aan de afspraken houdt is diegene onbetrouwbaar
Als je elkaar echt echt echt heel leuk vind dan loopt het vanzelf en gaat de communicatie vloeiend en denk je helemaal niet na of je teveel of te weinig contact hebt

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Ik date, jij datet, wij daten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 16:20

Mijn moeder zegt altijd, het moet de 1e 3 maanden alleen maar leuk zijn. Als jij steeds degene bent die er aan moet trekken, wat voor lol beleef je daaraan? En ik vind echt niet dat mannen moeten jagen en vrouwen bij de telefoon moeten zitten. Maar het moet van 2 kanten komen.

MyWishMax

Berichten: 25286
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Ik date, jij datet, wij daten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 16:27

MB, je kan soms misschien wat bot/hard? zijn, maar ik lees het graag. Vooral omdat het 9 van de 10 keer toch dingen zijn die wel waar zijn, ook al ontken ik het graag. Als het over iemand anders gaat weet ik het allemaal precies, maar bij mezelf ga ik toch excuses zoeken.
En inderdaad, het begin moet leuk zijn.

FennaK
Berichten: 1081
Geregistreerd: 13-04-11

Re: Ik date, jij datet, wij daten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 16:48

Maar waarom iets bot/hard brengen. Ik vind dat geen excuus, je kan het ook gewoon op een normale manier brengen. We zitten hier niet om op ons vingers getikt te worden alleen voor eventueel advies maar dit kan ook op een gewone manier gebracht worden

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 16:53

FennaK schreef:
Maar waarom iets bot/hard brengen. Ik vind dat geen excuus, je kan het ook gewoon op een normale manier brengen. We zitten hier niet om op ons vingers getikt te worden alleen voor eventueel advies maar dit kan ook op een gewone manier gebracht worden

Maar is het niet zo dat wat de een bot en hard vind, de ander dat normaal vind?