Wat geef jij uit aan boodschappen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Nadia_

Berichten: 2651
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 18:39

Wij wonen in Engeland en zijn gezegend met 2 supermarkten vlakbij, eentje prijst iedere dag alles met houdbaarheidsdatum van die dag af met 90% en de andere met 80%
We kopen dus eigenlijk nooit iets aan de volle prijs. Ik betaal gemiddeld £0.08 voor een (bakkers)brood, groenten en fruit kost bijna niets en ik heb laatst bijvoorbeeld 5 hele bio kippen kunnen kopen aan £0.45 per stuk. Ik heb 2 grote vriezers en een koelvriescombinatie.
We wonen (nu nog) boven een pakistaans winkeltje en alle groente en fruit dat licht beschadigd is, of tegen de houdbaarheidsdatum is krijgen we voor niets, in ruil daarvoor passen we af en toe op zijn dochtertje.
We drinken geen frisdrank, alleen water, melk en thee of smoothies met overgebleven fruit.
Koffie kost me £1 voor 250gram, en met zo'n pak doet mijn man 2 weken.

Met 2 volwassenen en 8 kinderen ben ik ongeveer £70 per week kwijt en dat is inclusief schoonmaakmiddel enzo.

Freya6

Berichten: 2473
Geregistreerd: 27-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 18:42

_Nadia_ schreef:
Wij wonen in Engeland en zijn gezegend met 2 supermarkten vlakbij, eentje prijst iedere dag alles met houdbaarheidsdatum van die dag af met 90% en de andere met 80%
We kopen dus eigenlijk nooit iets aan de volle prijs. Ik betaal gemiddeld £0.08 voor een (bakkers)brood, groenten en fruit kost bijna niets en ik heb laatst bijvoorbeeld 5 hele bio kippen kunnen kopen aan £0.45 per stuk. Ik heb 2 grote vriezers en een koelvriescombinatie.
We wonen (nu nog) boven een pakistaans winkeltje en alle groente en fruit dat licht beschadigd is, of tegen de houdbaarheidsdatum is krijgen we voor niets, in ruil daarvoor passen we af en toe op zijn dochtertje.
We drinken geen frisdrank, alleen water, melk en thee of smoothies met overgebleven fruit.
Koffie kost me £1 voor 250gram, en met zo'n pak doet mijn man 2 weken.

Met 2 volwassenen en 8 kinderen ben ik ongeveer £70 per week kwijt en dat is inclusief schoonmaakmiddel enzo.


WAt goed geregeld dat ze zo sterk afprijzen. Dat zouden ze hier ook moeten doen, er wordt nog steeds zoveel weggegooid.

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 19:48

naomiiiii schreef:
meisje2000 schreef:
Voor 2 volwassenen, 2 kinderen, 2 katten en 2 aquariums.
Tussen de 250 en 300 euro per maand. We doen 1 keer in de maand grote boodschappen. Voor de rest vullen we dan brood en fruit aan. Dit zal.zo'n 25 a 50 euro per maand zijn. Dan hebben we alles voor de hele maand in huis.

1x per maand boodschappen? Vries je dan echt alles in? Verse groente, andere verse ingredienten?


Wij kopen inderdaad veel invries. Verse groenten halen we inderdaad tussendoor wel bij. We hebben een grote vriezer waar veel in kan. En we slaan veel in zoals wcpapier wasmiddel vlees chocopasta enzo enzo. Ik kan op 1 plank in de vriezer 6 broden hebben, we hebben lades voor vlees, vleeswaren enzo enzo. En wr hebben natuurlijk ook nog potten met groenten. We eten wel eens patat of we bestellen een keer. Maar we vriezen inderdaad heel veel in. Plus de voorraadkast staat vol met zoetigheid voor op brood, drinken, wasmiddel en ga maar door. Dus het spul wat lang goed blijft en niet koud hoeft te staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 19:50

8nnemiek schreef:
Wij hebben onze uitgaves ruim een jaar lang tot op de euro bijgehouden, en zitten nu gemiddeld op 33 euro per week aan eten, voor twee personen. Dat is inclusief verzorgingsspul/wc papier/maandverband/medicijnen/wasmiddel en eten bij cafe/lunchroom.
Alleen het eten kost bij ons +/- 25 euro per week, dus 12,50 per persoon.


Wow! Wat weinig!!

Nielojram

Berichten: 7798
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 19:53

Rond de 450 euro per maand, een persoon.

Ja, ik hou van lekker eten en drinken, koop alleen merken, biologisch vlees, brood bij de bakker, kaas bij de kaasboer.
En ben erg slecht in met mijzelf afspreken wat ik de komende dagen ga eten, dus dender elke dag door de supermarkt..
Mijn budget is incluis thuisbezorgd, en lunch op het werk.

MightyMike

Berichten: 2826
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 19:55

Jeetje 8nnemiek, wordt wel nieuwsgierig wat jullie dan eten? Wij zijn ongeveer 150-200 euro per week kwijt voor 4 personen. Zou graag wat willen besparen, het telt altijd zo enorm snel op. Doe wel alle boodschappen bij de supermarkt in het dorp die niet de goedkoopste is, binnenkort toch maar eens naar de markt en verder voor een andere supermarkt. Eten wel gezond, veel groente en fruit, maar ook iedere dag vlees.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 19:58

Wij besteden ongeveer 100€ per week aan boodschappen met zijn tweeën.
Dat zijn boodschappen voor maandag tm vrijdag. In het weekend bestellen we meestal of eten we buiten de deur.
Zo te lezen kan ik nog heel wat aan het budget doen!! Hoewel wij niet overdreven inkopen en zelden iets over houden.

8nnemiek

Berichten: 43393
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 21:03

MightyMike schreef:
Jeetje 8nnemiek, wordt wel nieuwsgierig wat jullie dan eten?

Elke dag vlees tikt natuurlijk snel aan.
Wij eten helemaal geen vlees, dus dat scheelt al snel een paar euro per persoon per dag.
Mijn vriend eet ‘s morgens en ‘s middags brood (7 sneetjes per dag) en ‘s morgens nog twee stuks fruit en een kom cornflakes met sojamelk, dus daar gaat al een aardig deel van het budget aan op :+ En zelf eet ik ‘s morgens een paar stuks fruit en ‘s middags een paar boterhammen of een tosti. En ik snoep wel eens wat tussendoor.
En ‘s avonds eten we vaak pasta met tomatensaus, of pasta met roomsaus, of gewoon aardappel met jus, altijd met veel groente. Of bami/nasi/risotto/sushi. Maar ook vaak pastasalade, couscous salade.. Burrito’s, chili sin carne en ‘kip’ tandoori maak ik ook graag. Maar voor ál die gerechten maak ik zelf de sausjes en marinades en kruiden. Dan ben je al snel voor 2 euro klaar voor het avondeten.
Gisteren hadden we stamppot; klein handje aardappelen, flink wat wortelen, zelfgemaakte jus, en allebei een halve vega rookworst. Dan kost me dat nog geen euro, en de hond kon er ook nog van eten zo veel :))
En dan hebben we ‘s avonds wel vaak wat pinda’s op tafel staan, of wat chips. En mijn vriend een biertje.
Voor frisdrank heb ik de sodastream, dat is een stuk goedkoper dan frisdrank uit de winkel.

moonsparkle
Berichten: 21713
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 21:29

Verzorgingsspullen weet ik zo niet, maar volgens mij best weinig, dit weekend toevallig drie douchegel, twee tandpasta en zonnebrand gehaald voor 19,50, ik verbrand nogal snel het enige wat helpt is p20 wat helaas wel prijzig is, maar ik kan me niet herinneren wanneer we voor het laatst nog deze aankopen hebben gedaan. Douchegel vragen we ook voor sinterklaas :D dat scheelt ook weer. Ik haal alles ook alleen in de aanbieding.

MightyMike

Berichten: 2826
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Wat geef jij uit aan boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 21:39

Dan nog vind ik 25 euro extreem weinig. Maar heerlijk dat het jullie lukt!

__Robijn__

Berichten: 2908
Geregistreerd: 26-04-06

Re: Wat geef jij uit aan boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 08:49

Ik snap niet hoe jullie dat doen :')

Wij zijn met zn tween en ik denk dat wij zeker rond de 100/125 per week zitten.
Maar moet daarbij zeggen dat ik altijd mijn vlees bij de slager haal en dat wij ook best veel vlees eten. 2x per geen week vlees.
Misschien toch wat minder vlees gaan eten en meer op aanbiedingen letten... Ik vind het lastig omdat ik vaak gewoon eet waar ik op dat moment zin in heb.
Maar als ik zie hoe anderen het hier doen toch maar eens meer in gaan verdiepen. Bespaard een hoop centjes zo te zien

pandour4evuh
Berichten: 483
Geregistreerd: 17-03-06
Woonplaats: Delft, Nederland

Re: Wat geef jij uit aan boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 09:05

Ik geef te veel uit. Ik denk voor mijzelf alleen 500,00 per maand.

Ik wil hier verandering in aan brengen maar vind dat lastig.

Het is niet zo dat ik het niet kan betalen maar meer dat ik het zonde vind. Wel heb ik geen Lidl of aldi in de buurt en heb ik ook geen auto dusik ben aangewezen op Jumbo, AH en turkse winkel

Dieselpaard
Berichten: 1758
Geregistreerd: 19-07-11

Re: Wat geef jij uit aan boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 09:11

Hier 2 volwassenen en 1 kind (soms 2), gemiddeld gezien geef ik zon €60 uit aan boodschappen. Dit is inclusief luiers en verzorgingsspulletjes. Wij eten graag gezond, maar halen ook wel eens af. Soms is het geld gewoon op en kan dat laatste niet.

robbie88

Berichten: 2087
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 09:15

Hier ongeveer 30 euro p.week aan boodschappen.

vlees ( varken en kalf) koop ik 1x per half jaar, als er op het bedrijf waar ik werk wat geslacht word.daar betaal ik dan ong 3,50 euro per kilo voor.

Groente koop ik nog regelmatig op de markt

2 volwassenen 1 kind.
Laatst bijgewerkt door robbie88 op 12-08-19 09:17, in het totaal 2 keer bewerkt

maralyn

Berichten: 10419
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 09:16

25 euro per week.

100 euro per maand. Soms, heeeel soms een uitschieter naar 110.

tiwi1969

Berichten: 7632
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 09:23

Met twee volwassenen en 1 baby doen we voor ongeveer €50 boodschappen per week, dit is inclusief 2 too good to go pakketten van de supermarkt en af en toe eentje van de bakker.
De maaltijden plan ik daar omheen en koop zo nodig dingen erbij.

Ik wil dit proberen terug te brengen naar €35 per week.

Luiers en babyvoeding uitgezonderd, dat koopt mijn dochter zelf. Baby eet dus alleen groente en fruit uit het boodschappenbudget

Aprella
Berichten: 643
Geregistreerd: 24-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 09:25

Tussen de 50 en 140 EUR per week. Meestal rond de 100EUR. Voor twee personen en twee katten in België.

De hogere uitschieters komen meestal van dingen waarvaan we een grote hoeveelheid kopen omdat het in reclame is. En ook eten voor de katten kopen we niets wekelijks.

Wij gaan meestal 1 keer per week naar de winkel (vrijdag of zaterdag) en tijdens de week springt mijn partner nog wel eens in de winkel om verse groentjes ofzo te gaan halen.

MightyMike

Berichten: 2826
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 09:32

Ik doe toch iets verkeerd denk ik, vanochtend boodschappen, geen toetjes of drinken niets, maar brood, aardappels, zoete aardappels, vlees voor 2,60 voor 2 personen, paprika mix (3 stuks), courgette, champignons, appels, 1 pizza, mayonaise en ja, 2 crossaintjes, niet nodig, maar wel lekker :D De kids gaan uit logeren, dus voor 2 personen, 2 dagen. Drinken had ik al in huis, de 2e pizza ook. Toch weer 25 euro, dus vind het knap dat sommigen daar, of zelfs voor de helft een week van kunnen eten! Vraag me dan wel af of je gezond bezig bent, dit bedrag is voor mij al heel weinig, meestal valt het vlees duurder uit, of heb je meer dingen nodig, drinken, kaas, noem het maar. Dan eten we dus 1 dag afbakpizza en de andere wokgroenten met vlees en aard/zoete aard. Das niet super luxe volgens mij.

cursebreaker

Berichten: 11437
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 09:46

Wij zijn €150-200 kwijt voor 2 volwassen, kind en hond (onze hond is onlangs overleden maar ik ga dus even uit van wat de kosten waren toen we voor hem nog eten kochten bv. Komende maand komen er een pup en kitten bij dus zal het wel weer terug uitkomen op dit bedrag)

Dit is vooral hoog omdat we vaak lui zijn en ik dan veel groenten en ook fruit voorgesneden koop bv. Ook de blikjes cola zero van manlief tikken wel aan en kijk ik verder ook niet echt naar goedkoop beleg, maar koop ik veel bio bv. (ook vlees voor avond eten, al eten we voor de helft per week geen vlees met avondeten) . Wasverzachter van Robijn en de dreft vaatwas tabletten probeer ik altijd in te kopen als er 1+1 gratis is enz. Maar eerlijk; als we zelf in de winkel zijn, doen gewoon niet moeilijk en nemen we lekkere dingen mee als we iets tegenkomen. Ik probeer daarom 1x per week grotere boodschappen online te bestellen omdat we in de winkel echt teveel impuls aankopen doen (daarbij heb ik een gruwelijke hekel aan boodschappen doen en is bezorgen Zoooo fijn haha) en dan ga ik 1x per week wat vers producten zoals brood, wat nieuw beleg misschien enz bij te halen. Maar vaak is zoonlief dan mee en mag die wat lekkers of zelfs 2 uitzoeken en zoek ik vaak Toch ook weer iets lekkers uit :')

Wij doen dus nu eigenlijk de grote weekboodschappen online bij AH en tussendoor ga ik dan ook meestal naar de AH. Onlangs geprobeerd naar Lidl en AH te gaan en kwamen we eigenlijk nog duurder uit als dat ik online alleen bij AH bestel bv. Wij worden toch te zeer verleid als we zelf naar winkels gaan.

We proberen nu wel veel bewuster te kopen en voor ons helpt online bestellen voor de grote boodschappen wel enorm. We zijn nu aan't proberen om met €125 per week daar te komen. In principe hoeven we niet met een budget te leven, maar wat gespaard kan worden is toch altijd mooi meegenomen. Ik vind het wel echt heel knap hoe sommigen uitkomen met een budget wat ik al zo uitgeef als ik tussendoor een keer ga bij wijze van spreken haha. Ik moet hier echt nog veel in leren, budgetteren met boodschappen doen. Is wel een leuke uitdaging.

meniekske

Berichten: 818
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: Nieuw en st Joosland, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 09:49

Ik zit nu op gemiddeld zo'n 40 euro in de week voor 1 persoon.
Sinds kort bestel ik 1x in de maand bij de jumbo en dan moet ik alleen nog maar 1x in de week naar de winkel zelf voor verse dingen zeg maar, maar dat is vaak niet meer dan 10 euro.
Sinds ik 1x in de maand bij de jumbo bestel en laat bezorgen, ben ik veel minder kwijt dan toen ik elke week boodschappen ging doen. Ik doe het nu zo'n 3 maanden op deze manier en het scheelt mij minimaal 50 euro in de maand.
Ook koop ik veel wat of in de aanbieding is.

Amethyst_

Berichten: 3112
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 09:50

Vind het erg interessant om de verschillende antwoorden zo te lezen. En gelukkig een geruststelling dat ik niet de enige ben die niet perse goed is in budgetteren haha...

Ik denk dat ik met alleen voedselboodschappen op ongeveer 30-40 euro per week uitkomt, in mijn eentje. Het ene weekend ben ik bij mijn vriend en doet hij weekendboodschappen, het andere weekend is hij bij mij en plundert hij mijn kasten. Dat wisselt dus. Meestal doe ik 2 of 3x per week boodschappen. Alles in 1x lukt me niet omdat ik dan op de dag dat ik het gepland heb geen zin heb in boerenkool (om even een voorbeeld te noemen). Per 2-3 dagen lukt me dat beter!

Thuisbezorgd doe ik denk ik 1 tot 2x per maand, wisselt ook weer wie dat betaald, maar in mijn eentje zit ik dan rond de 15 euro. En dan nog drogisterijspul maar dat koop ik vaak wat meer in bulk als er scherpe aanbiedingen zijn. Hetzelfde met kattenvoer. 10kg in een voerton, daar doe ik meer dan een half jaar mee en kost me dan 40 euro ongeveer.

Shenavallie
Berichten: 11573
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 09:56

Het wordt tijd dat ik het eens bij ga houden, maar ik vermoed dat we rustig 150 Euro per week besteden aan boodschappen voor 2 volwassenen en 1 YA. We doen vaak boodschappen bij de duurdere supermarkten, omdat we dan alles in één winkel kunnen halen. Zo nu en dan ga ik naar de Lidl, wat wel enorm scheelt. Ik denk dat het een gewoonte is dat we automatisch bij Jumbo en AH uitkomen, niet zo zeer omdat het eten van Lidl niet goed is.

merel_gomez
Berichten: 10041
Geregistreerd: 14-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 10:13

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 08:59, in het totaal 1 keer bewerkt

maralyn

Berichten: 10419
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 10:19

merel_gomez schreef:
Er zit natuurverschil in producten en prijzen het is natuurlijk ook wat je koopt.

Brood van 0,60 cent of 3 euro
Pakje voor verpakte kaas of van de vers afdeling
Potje goedkoopste jam of zonnatura jam



Als ik daar een switch in zou maken zouden we goedkoper uit zijn maar dat is een bewuste keuze.

Evenals wel biologisch of niet..



Klopt, hier aas ik op het brood van de AH in de avond.
Soms heb ik geluk! 80 cent brood vind ik erg lekker brood. Snap best dat sommige mensen het niet blieven, maar ik lust het prima!
Als er dan ook nog 35 procent sticker op zit... Sla ik helemaal in!
Één x was de caissière helemaal flauw.
Het was al in de aanbieding, en afgeprijsd, ja dat was de iets duurdere brood. Maar was toen ook maar 50 cent per stuk kwijt. Direct zes ingeslagen!

Fruit en groente haal ik bij een afhaalpunt weg elke twee weken.
Hierdoor kom ik aan 10 euro per twee weken aan groente en fruit.
Veel afwisseling. Dus je leert ook nieuwe dingen!
Soms houd ik dan samen met m'n lief nog over.

Aardappels ook, 3 euro, 5 kg.
Rijst eten we veel.

Vlees weet ik precies welke winkels ik moet hebben voor 35 en 50 procent stikkers.
Laatst nog, dikke 10 dagen aan vlees, 11 euro voor betaald.

En dat is gewoon een sport geworden.
Ik vind het leuk. Mijn vriend vond het verschrikkelijk! Tot hij het nut er van in zag.

Ik vind het zo mooi. Laatst kwam hij met 24 rollen wc papier thuis, enorme glimlach op zijn gezicht. "In de aanbieding! Goedkoper kon ik niet krijgen!"
:') we zijn een leuk stel hihi

Tink89
Berichten: 2932
Geregistreerd: 16-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 10:19

MightyMike schreef:
Ik doe toch iets verkeerd denk ik, vanochtend boodschappen, geen toetjes of drinken niets, maar brood, aardappels, zoete aardappels, vlees voor 2,60 voor 2 personen, paprika mix (3 stuks), courgette, champignons, appels, 1 pizza, mayonaise en ja, 2 crossaintjes, niet nodig, maar wel lekker :D De kids gaan uit logeren, dus voor 2 personen, 2 dagen. Drinken had ik al in huis, de 2e pizza ook. Toch weer 25 euro, dus vind het knap dat sommigen daar, of zelfs voor de helft een week van kunnen eten! Vraag me dan wel af of je gezond bezig bent, dit bedrag is voor mij al heel weinig, meestal valt het vlees duurder uit, of heb je meer dingen nodig, drinken, kaas, noem het maar. Dan eten we dus 1 dag afbakpizza en de andere wokgroenten met vlees en aard/zoete aard. Das niet super luxe volgens mij.


Ik reken even met je mee:
Een brood: 2 euro (da's hier een luxe brood, het kan ook voor 70 cent)
Aardappels: 1 kilo voor 1 euro bij de groenteboer
Zoete aardappels: 1 kilo voor 2 euro bij de groenteboer
Vlees voor 2,60 voor 2 personen: dat vind ik duur vlees. Wij kopen een kilo gehakt voor 5 euro en vriezen dat in porties in. Daar eten we vier keer van (een keer chili, een keer gehaktballetjes in tomatensaus met verse groente, een keertje hamburgers)
Paprika mix (3 stuks): die koop ik bij de groenteboer voor 1 euro
Courgette: 3 voor 1 euro bij de aldi
Champignons: 1 euro
Appels: 1,50 voor een kilo
1 pizza: geen idee, die koop ik nooit?
Mayonaise: 1 euro
2 crossaintjes: 1 euro

Alles bij elkaar kom ik op 11,50 zonder de pizza en het vlees. Zelfs met het vlees dat jij koopt en een pizza van 3 euro kom ik op 17,10. Ga ik voor 'mijn' oplossing met gehakt of een kilo kip, dan kun je voor diezelfde 17 euro makkelijk een dag of vier eten.


Voorbeeldje van een weekmenu waarin we deze week voor ons doen heel veel vlees eten:

Maandag: wraps met oosterse wokgroente en kipketjap
Dinsdag: gehaktballetjes in tomatensaus met courgette en rijst
Woensdag: chili met gehakt, een blik bonen, ui, tomatenpuree, 1 paprika en afbakbroodjes
Donderdag: leftover chili met rijst
Vrijdag: boerenfrietjes uit de airfryer met een komkommer-appelsalade en homemade kipschnitzels
Zaterdag: pitabroodjes met falafel, een gebakken eitje en komkommer
Zondag: opgebakken aardappels met champignons en spekjes, daarnaast lekker veel boontjes of bloemkool ofzo.

Boodschappenlijst:
1 kilo gehakt: 5 euro
1 pak rijst: 1,69
een blik/pot bonen: 1 euro
1 paprika: 50 cent
1 blikje tomatenpuree: 20 cent
1 ui: 10 cent
afbakbroodjes: 50 cent
1 zak wokgroente: 1,50
1 kilo kip: 5 euro uit de diepvries
wraps: zelf te maken voor 50 cent ofzo
courgette: 35 cent
1 pot tomatensaus: 1,50
verse boerenfrietjes: 1 euro
komkommer: 60 cent
1 appel: 25 cent
1 bak falafel: 1 euro
pitabroodjes: 70 cent
1 doos eieren: 1,80
1 kilo boontjes of 1 bloemkool: 1,25

24,50 en dan houd ik rijst, kip, eieren (al gaan die ook op als broodbeleg) en een portie gehakt over. Ik reken dingen als paneermeel niet mee in deze lijst btw, net als olie. Maar ik heb hieronder wel een hele pot boter en een heel pak hagelslag gerekend en daar doe ik drie weken mee.

Daar komt bij:
1 brood: 2 euro
2 soorten beleg: 2 euro
1 pak hagelslag: 1 euro
1 boter: 60 cent
en dan nog een pak yoghurt en een doos cruesli: 3 euro

= 33 euro.

We komen meestal aan 40-45 euro doordat we nog koekjes, wat extra fruit (maar wij hebben een fruitschaal op kantoor), een zak chips, wat biertjes of een doos ijsjes ofzo meenemen. Maar meer dan 50 euro per week is het niet vaak.

En dan geven we 1 keer per kwartaal ofzo een keertje 20 euro extra uit aan wasmiddel, deo en tandpasta.


Edit: oeps, ik vergat de champignons, spekjes en aardappels te rekenen. Dus vooruit, ik ben nog 3 euro duurder uit.