Tijdelijk zonder je geliefde

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 13:31

Idd voor achterstallig papierwerk is het wel fijn om thuis te kunnen werken. Als ik niet hoef te tekenen en me met de administratie mag bezighouden vind ik dat ook wel fijner. Hier met 9 man op kantoor die altijd lawaai maken en dat is dan niet altijd handig.


Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 15:11

Welkom Moeshie, Een half jaar is best lang als je tussendoor niet naar huis kan. Ik moet er niet aan denken.

Ik ben technisch tekenaar en doe de administratie van het buro waar ik voor werk. voor 32 uur in de week. Maar de weken dat ik de kids niet heb wat meer. (als ik zin heb)

Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 17:18

Helaas heb ik nog niets gehoord over de planning voor die levering. Kreeg een wazige mail met een nog wazigere droom erin beschreven en de melding erbij later het weekend de rest. Het weekend is ver voorbij en nog niets gehoord. Wel heb ik gezien dat ze net vertrokken zijn uit China. Benieuwd of er strakjes nog een mail binnenkomt.
Gister een dag met de kids en mijn zusje naar de ikea geweest om een deel van de inrichting voor mijn huis. Dat doe je ook niet voor je plezier zeg. Twee platte karren vol met dozen. Gelukkig is de oudste zijn kamer op de stopcontacten terugzetten klaar. Die gaat mijn ma schoonmaken en dan kan daar het bureau in elkaar gezet worden. Dan is de woonkamer aan de beurt om schoon te maken en kan daar al een deel van de in richting naar toe die nu nog in de opslag staat. Zal blij zijn mijn eigen spulletjes weer te hebben.

Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 15:34

Idd Varekaj, dat afkicken is een ramp. Tenminste dat ervaar ik hier wel.

Gister wel fijn met een kennis gaan wandelen.

Zondag toch nog een mail gehad. en Gister dan zelf ff achter die levering aan proberen te gaan nadat ik daar ook de info van ontvangen had. Helaas nog geen bezorgtijd. Die mail komt woensdagavond binnen. Wel aan boord, want overzetten op mijn mail of tel ging niet meer.

Klussen blijft bij deze temperaturen wel een beetje achter. Maar goed het is zo. Komende maandag moet er wel iets gedaan zijn omdat ze dan de tv, het internet en de telefoon komen aansluiten. Dan zullen ook de gordijnen moeten hangen want om nu een tv in een leeg huis te hebben staan is ook zo wat. Wou het eigenlijk later laten aansluiten maar de provider bleef maar zeuren. En de kids hebben dan ook wat te doen als we daar zijn. Scheelt vast een hoop geruzie.

Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 16:01

Moeshie, wat fijn dat jullie kunnen bellen.
Wij bellen weinig. Sowieso is vanuit China bellen met gsm niet grappig maar onderweg hebben ze niet eens bereik en nu zijn ze onderweg naar Australie. Af en toe belt hij wel met de satelliettelefoon van boord. Nu nog niet gehoord.

Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 19:11

Nardxash, tja helaas is het niet anders. En het is echt afkicken. Het is mijn beste maatje (we hebben geen relatie)en na mijn scheiding is er van mijn zogenaamde vriendinnen niet veel meer over. Dus mis echt wel een steun en toeverlaat. Opeens hebben we toch meer mailcontact.
Dus dat helpt wel iets. Ach eigelijk zijn 4 maanden zo weer voorbij. Als ik maar in mijn eigen ritme kom.

Var... Geniet van jullie laatste avond en dat die maar beter mag zijn als de mijne.

Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 08:55

Varekaj, virtuele knuffel... afscheid nemen is vervelend. Zeker als je dan zelf als eerste weg moet. Had ik eigenlijk ook maar ben na een halve dag terug naar huis gegaan om hem toch zelf weg te brengen naar Goes.

Stil in huis is idd een ding, al vind ik het wel lekker op een of andere manier even geen radio aan. En voor je het weet is het September.

Bestelling is ook geregeld, zelf had hij nog geen mail ontvangen zelfs niet in de spam. Dan maar in de telefoon gekropen net en rond half 1 vanmiddag komen ze. Ik zit nu dus braaf achter mijn laptop thuis.

Heb ook al een hele week niets in mijn eigen huis gedaan vanwege de hitte, beetje jammer, gelukkig heeft mijn oom nog wel wat gedaan maandag. Eigenlijk ben ik met heel dat klussen wel een beetje klaar. Maar helaas nog een berg te doen.

Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 10:13

Zou dat iets van varende mannen zijn die radio altijd aan en best luid.
al moet ik zeggen na een weekend aan boord in februari snap ik het eigenlijk wel. Je hoort altijd gebrom van of de motor of de airco. Maar idd de leefgeluiden missen is het.

Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 16:25

Ondertussen is het gelukkig flink koeler, heb ik de kids bij me, maar helaas voel ik me nog steeds een beetje verloren. Baal er flink van.
In het huis ook al weer veel gedaan. Zoonlief vindt knutselen van ikea spul wel leuk en die is dus al 2 dagen braaf. Gister is ook internet en tv aangesloten daar. Is ook wel fijn voor zijn zus.
Morgen gaan we maar eens een dagje op stap. Beetje gek voor het eerst echt met z'n drieën na de scheiding.


Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 08:48

Mmm hangt in de lucht geloof ik. Druk en chaos aan boord.
Kreeg hetzelfde bericht via de mail.Even snel een antwoord want het is chaos en zal van het weekend zitten voor uitgebreidere mail.
Zal blij zijn als ze weer in de haven aankomen en dan hopelijk een belletje. Dat gaat nu echt niet. Ze zijn zelfs niet te volgen met marinetraffic op het moment. Lange oversteek van China naar Australië.
Leuk is anders wetende dat ze weinig slapen en heel hard moeten werken.
Ben zo blij dat ik de kids heb nu.
Nog minimaal 3 maanden aftellen.

Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 10:16

Ik geloof dat de reder ze sowieso liever van de rader zijn... Ze zitten ondertussen toch wel voor Australië denk ik zo als ze dinsdag in geelong tegen de kant gaan.
Weet wel dat ze in piratengebied alles van communicatie in moeten leveren bij de kapitein.

Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 17:47

Hier weer even innig mail contact gehad. meneer had wat problemen met zijn gehoorbescherming. En ik heb geprobeerd andere te laten maken maar blijkt dat ze de mallen daar voor alleen digitaal bewaren en dat maximaal een jaar. Gaat hem niet worden dus. Nu moet hij nog zeker 3 maanden met kappen werken. Niet fijn als het in de machinekamer 40 graden of meer is.
Voor de rest is het nu met de kids bij me gelukkig goed te doen. Zal tegenvallen als ze weer maar papa moeten en ik weet moet gaan werken over twee weken.

Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 21:07

Nardxash leuk is anders maar gelukkig kan je contact houden.

Varekaj jeetje schiet niet op dan met die Rus. Die is hardleers.
Mijn maatje heeft de kapitein op zijn plek gezet ten overstaan van alle offieren... Ook een gevalletje van normen en waarden... Schijnt wel geholpen te hebben. Maatje is degene aan boord met de meeste ervaring. Mag dus ongeveer heel de bemanning bijscholing geven

Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 08:41

Komt vooral omdat de kapitein zijn eerste reis heeft en heel onzeker is. Maar dan nog je hoeft niet zomaar een vraag te stellen over iets onbenulligs als er twee over balast enz aan het praten zijn. En als het echt niet kan wachten vraag je nog of je even mag storen. Zal ook niet de eerste keer geweest zijn dat dit voorviel.
Maar goed er speelt wel meer geloof ik.
Hoorde van een berg achterstallig onderhoud. Er is zelfs een tweede wiper bijgekomen om alles weer spik en span te krijgen. normaal gezien gaan ze vandaag de haven binnen..

Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 18:07

Eerste reis als kapitein alleen.en maatje is hoofd machinist. Normaal staat hij op goede voet met de kapitein. Snap het dus niey helemaal.

Volgens mij zijn mannen erger met zeuren. Maar iedereen moet zijn verhaal over het werk ergens kwijt. Laat maar zeuren tegen mij... Ik leer er weer van en snap de cultuur aan boord steeds iets beter.

Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 08:13

Ze varen iedere reis op een ander schip. En ze hebben verschillende series. Maar deze heeft hij in 2017 ook al eens gehad. Er is wat nieuwe apparatuur aan boord om uitlaatgassen schoner de lucht in te doen en daar moet hij nog wel even een beetje op studeren. Maar aangezien de rest van de apparatuur werkt zoals het hoort is daar ook tijd voor.

Op marinetraffic heb ik gezien dat ze nog voor anker liggen en dus nog niet tegen de kant. Beetje jammer want ben benieuwd of mijn pakketje met kaartjes enz is aangekomen.

Echt door gevaarlijk gebied heb ik nog niet bewust meegemaakt. Wel even grote oversteek en dan krijg ik van te voor een mail dat hij geen bereik heeft.
Er is ook wel eens een schip gekaapt en zijn ex is daarbij gewond geraakt. Sindsdien hebben ze geloof ik ook wel bewaking voor die stukken.

Wel interessant om ook eens iets te lezen over de luchtvaart. En idd van die grafiek krijg je een hartverzakking. Fijn dat toch alles in orde is. En die kat. Ondeugend ding.

Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 18:43

Heb vandaag een mooie quote gehad

"Remember, we all stumble, every one of us. That"s why it"s a comfort to go hand in hand." - Emily Kimbrough (American author, 1899-1989)

Geeft een beetje weer hoe ik me vandaag voel. Had aan mijn pa gevraagd de lampen op te hangen in de woonkamer lukt hem dat niet en mijn zoon was een kastje van ikea in elkaar aan het knutselen heeft hij een plankje verkeerd gedaan...jammer maar ook de achterwand zit er al op en nu dus eentje niet in kleur. Nu heeft hij alles in elkaar gezet en de rest is super netjes gedaan.

Varekaj klinkt niet als de ideale reis deze keer. Je vriend zal niet vrolijk zijn als ik het zo hoor en dan is het nog heeel lang tot 15/09
En als er al mails nodig zijn om je in te dekken gaat het serieus mis.

Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 18:19

Het verhaal gaat nog een beetje verder, ze hebben brand gehad in de boegschroef. En dat terwijl er 3 slepers aan vast zaten... Dan heb je de boegschroef niet meer nodig. Kapitein heeft zelf uitleg mogen geven aan kantoor dat het zijn fout was... Oei ik zou toch graag even stiekem om een hoekje gekeken hebben. Maatje zijn verslag lag al op kantoor inclusief foto's. Zal nog wel een staartje krijgen.
Alleen reparatie is een ander verhaal eerst moet alles van dek af voor ze erbij kunnen. En het waait te hard om te lossen. Ach de mannen van de machinekamer krijgen een vrije dag morgen en dan is het daarna buffelen om alles weer in orde re krijgen. Maatje gaat morgen de schade opnemen en nieuwe onderdelen bestellen geloof ik.
Gelukkig heeft hij nu een lokale simkaart en kunnen we weer appen...

Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 10:06

Herkenbaar een rustmoment in je eigen hut zoeken / nemen. Dat doet maatje ook.
Hij heeft een dagje bij de boegschroef gekeken en gelukkig is niet heel de motor stuk maar alleen het remsysteem. Nu de wal op op zoek naar fatsoenlijke gehoorbescherming. Hopelijk lukt dat een beetje.

Wel op jezelf Letten varekaj al is het wel heel herkenbaar hoor. Of ik ga idd al een kip zonder kop aan de gang om maar bezig te blijven of ik zit aan de keukentafel wat apathisch voor me uit te staren. Beide zijn niet goed.

Ik ben vorig jaar mede door de scheiding en het weinig zin van de kids compleet ingestort na het vertrek van maatje. Helaas ben ik er nog steeds niet helemaal bovenop...

Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 21:44

Ik heb gister het huis waar ik woon gedaan, en kinderarbeid toegepast, ze konden alleen op hun telefoon en elkaar pesten. Dan maar helpen. Zelf de was en de strijk ook weggewerkt.

Vandaag staat de ikea pax kast in elkaar in mijn eigen huis en donderdag komen ze mijn bed brengen.

Maatje ligt nog steeds in de haven en we hebben veel contact wat gaat dat tegenvallen als ze woensdag of donderdag weer gaan varen. Gewoon overleg hoe ik die kast het best in elkaar kon knutselen en hulp door de telefoon. En wat handige tips om te zorgen dat die netjes tegen de muur staat.

Morgen de hoefsmid bij de pony en dan gaat woensdag de bijrijder en donderdag stap ik dan zelf na ruim 2 maanden weer eens op voor een buitenritje samen met een stalgenoot als het goed is.




De mannen hebben een vrije dag gehad en zijn met een busje op stap geweest naar de dichtstbijzijnde grote stad. En hij had de wacht genomen.

Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 22:20

Nardxash klinkt niet fijn werken. Die onzekerheid. Duidelijkheid zou veel onrust wegnemen maar snap ook wel dat het management zo lang mogelijk wacht. Hopelijk valt het allemaal mee.

Varekaj, klant is koning en ook die kant is te snappen. Geeft toch weer extra stress en kosten voor het bedrijf. Ook veel succes en sterkte hiermee voor je vriend.

De aflossingen blijven hopelijk ook zoals ze zijn. Opeens een langere term valt voor zowel het thuisfront als aan boord tegen.

Aan boord ook weer de nodige verhalen... Kapitein had de motor open zien liggen en was bang dat die niet meer zou werken. Grapjas. In plaats van morgenvroeg omdraaien moest het opeens vanavond nog. Dus voor het draaien alle machinisten naar bed om een paar uur later op te starten en schip te draaien. natuurlijk draaide de hoofdmoter als een zonnetje. Ben benieuwd naar de rest van de reis.

Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 10:34

Nardxash, succes met deze dagen weer door te komen. En is er al meer duidelijkheid of in ieder geval een afspraak gemaakt voor dat gesprek?

Varekaj, hopelijk komt er bij jullie wat rust en gaat het verdere project wel volgens planning. En aftellen als het een weekje langer duurt, lijkt idd veel langer te duren. Ik geloof de aflossing pas als ik de vluchtgegevens heb en weet dat hij in de taxi naar de luchthaven zit.

Mijn klusteam is lekker bezig geweest in de keuken. Nieuwe leidingen liggen voor gas en water en de afvoer zit ook. Het elektrisch krijgt ook vorm. Bed staat op zijn plek. Wat stinken nieuwe matrassen trouwens. Ben blij dat ik er niet in hoef te slapen nog.

Maatje is aan het genieten op de wal. Heeft een compleet russische bemanning verder met flipjes erbij. En er wordt aan tafel niets gezegd. Niet heel gezellig. Dus gaat hij van 6 tot 10 ongeveer de wal op en lekker lokaal eten. Heb al de lekkerste dingen voorbij zien komen. Kangaroo en krokodil. Ook heeft hij gister een kadotje gekocht voor mijn dochter. Zolang het kan moet hij dat lekker doen. Morgen of overmorgen gaan ze door naar de volgende haven en daar kan hij er niet af. En liggen ze ook minder lang binnen geloof ik.

Hopelijk vanmiddag een beetje droger als nu want ik wil toch echt mijn rondje gaan doen. En maandag begint het echte leven weer. Dochter al naar school en ik weer werken en zoon dinsdag. Maandag is zoonlief jarig hij wordt 14. En gaan de kids ook weer naar hun vader. Zal dan echt stil zijn in huis.

Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 11:09

Ja in Australie in Geelong. Heb al zitten kijken of het in de buurt ook te krijgen is en wat blijkt in Gent is een restaurant waar je krok kan eten en in Rotterdam.

Vakanties in Nederland liggen net anders. Basisonderwijs heeft 6 weken. En dat is dan ook nog verdeeld per regio. Wij (zuiden) beginnen maandag weer. Heb familie in (Neer)Pelt en weet dus wel ongeveer de vakanties bij jullie.

Oei, ja dat valt tegen als ze opeens een ander ritme gaan aanhouden. Maar 8 op 4 af is de thuis periode heel kort. Als ik merk dat er na 4 maanden zeker 2 weken nodig zijn om te aclimatiseren dan is dat bij 2 maanden ook zeker een week en na 2 weken zitten ze toch weer al met hun hoofd aan boord .

Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 17:42

Nardxash, onzekerheid is echt niet leuk. Wel fijn dat het gesprek gepland is.

Maandag begint het echte leven weer. En ik zie er wel tegenop eerlijk gezegd. Maar goed het is niet anders. Maatje is dan toch ook weer onderweg en zal de communicatie ook weer een stuk minder zijn Appen is zo fijn en mailen duurt dan toch langer. Maatje vermaakt zich in de machinekamer wel geloof ik, doel om haar weer net zo fijn te laten varen als in 2017. En ik denk dat het hem nog gaat lukken ook.
Reed daarnet in Terneuzen over de sluizen en zag er eentje van dezelfde rederij liggen ... wel jammer dat het niet maatje is want dan hadden we nog even samen kunnen eten of zo.

Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 09:05

Ze zijn weer onderweg. Voor zover ik het goed begrepen heb 4 dagen varen.
Ze gaan leeg naar het noorden van Australië en dan weer laden voor een stukje zuidelijker geloof ik. Als dat gedaan is dan is het al weer begin september.

Gisteren in ieder geval voor het eerst sinds dat ze bevangen stond weer op mijn paardje een buitenritje gemaakt. Dat was wel fijn. Twix had er ook veel zin in.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 1810naomi, _chou, _kimm, Amazonbot, amy495, Bengell, BlackClaw, craiester, Eskimo, Facebook, fotolijstje, goldith, Googlebot, Jennifer_S, kimmetje26, Lalladidoo, laurabe, Lotje033, marygoround, nafkedemi, Sodeletuut, spookyskippy, Telpeva, Yom en 215 bezoekers