Ik zoek, ik zoek... Wie zoekt mee?

Moderators: Polly, Hanmar, EvelijnS, Shanna, Dani, benangelique, Ladybird

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 16:48

Hoeveel cm denk je ongeveer Dorus? Ik denk namelijk even aan interieurtafeltjes die je in de vensterbank zet om een bloempot op te zetten. Vaak gemaakt van mooi hout, beetje rustiek.

Maar in hogere formaten heeft Leen Bakker een heel gaaf soort van bankje.

Andere optie is een bartafel nemen met hoge krukken. Heb ik zelf, werkt echt heel prettig. Maar goed, ik heb alleen af en toe weekenddienst. Voeten gaan van eigen kruk naar de grond en ook op de kruk tegenover me. Maar wel een dure oplossing :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 20:57

Dorus schreef:
Janine1990 schreef:
Hoeveel cm denk je ongeveer Dorus? Ik denk namelijk even aan interieurtafeltjes die je in de vensterbank zet om een bloempot op te zetten. Vaak gemaakt van mooi hout, beetje rustiek.

Maar in hogere formaten heeft Leen Bakker een heel gaaf soort van bankje.

Andere optie is een bartafel nemen met hoge krukken. Heb ik zelf, werkt echt heel prettig. Maar goed, ik heb alleen af en toe weekenddienst. Voeten gaan van eigen kruk naar de grond en ook op de kruk tegenover me. Maar wel een dure oplossing :')

Een 20cm maximaal gok ik.

Een bartafel is ook echt geen optie. Dat is net zo dramatisch of zelfs dramatischer dan de huidige opstelling. Die sporten van een kruk zijn altijd te laag voor mij waardoor ik met hetzelfde probleem zit. Voeten op de stoel tegenover me doe ik nu wel regelmatig, maar dat werkt dus niet afdoende.
En op het puntje van de stoel gaan zitten in actieve houding met voetjes aan de vloer is dan helemaal geen optie meer. Om over de bijbehoren investering en mijn gehechtheid aan m’n huidige tafel nog maar niet te spreken :+

kimmie1 schreef:
https://www.marktplaats.nl/a/huis-en-in ... ousPage=lr

Misschien is zoiets wat? ik heb er hier zelf 1 en vind m ideaal qua hoogte.

Buiten dat hij oerlelijk is _O-
Maar zoiets lijkt er wel op qua hoogte! Ik zou eens moeten gaan testen met wat boeken oid wat voor hoogte ik precies moet hebben.

Ik vergeet ook altijd dat niet iedereen zo lang is als ik :roll:
Voor mij is het in ieder geval super comfi, maar ik begrijp dat niet iedereen dat zo ervaart hihi...

Janine1990

Re: Ik zoek, ik zoek... Wie zoekt mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 21:49

Eigenaar van mijn paard heeft iets voor mij gemaakt, ik had er op gerekend dat me dit 200 euro zou gaan kosten bij hem. Tijd, materiaal, km's...
Maar wat vraagt hij: Een reep chocolade... Reden; ik doe ook regelmatig iets voor hem. Denk aan het kopen van supplementen voor mijn paard waar hij me overal mee naar toe chauffeurt en groomt :+

Ik wil zijn verzoek graag vervullen, maar dan wil ik wel even flink uitpakken natuurlijk.
Een telegram van chocola vind ik niet leuk en ik weet dat hij meer van de gewone chocola is. Dus nu zoek ik een creatieve manier van chocola verpakken...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 21:55

rien10 schreef:

Heb ik wel aan gedacht, maar hij is niet zo van dat soort dingen. Het is natuurlijk heel leuk om te geven, maar totaal niet zijn smaak :o Veel van die dingen zijn natuurlijk ook gemaakt van cacaofantasie, wat een chocoladeliefhebber meestal niet kan waarderen :P

Zit er nu aan te denken om wat hij voor mij heeft gemaakt na te maken met repen :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 10:10

Banyu schreef:
Janine1990 schreef:
Eigenaar van mijn paard heeft iets voor mij gemaakt, ik had er op gerekend dat me dit 200 euro zou gaan kosten bij hem. Tijd, materiaal, km's...
Maar wat vraagt hij: Een reep chocolade... Reden; ik doe ook regelmatig iets voor hem. Denk aan het kopen van supplementen voor mijn paard waar hij me overal mee naar toe chauffeurt en groomt :+

Ik wil zijn verzoek graag vervullen, maar dan wil ik wel even flink uitpakken natuurlijk.
Een telegram van chocola vind ik niet leuk en ik weet dat hij meer van de gewone chocola is. Dus nu zoek ik een creatieve manier van chocola verpakken...

Het kan aan mij liggen, maar ik begrijp je bericht niet echt..
Eigenaar van jou paard, dan ben jij toch de eigenaar?
Degene had iets voor jou gemaakt, en jij moet dat bekostigen?

Iniedergeval, terug op je vraag te komen, ik zie online wel eens van die chocoladepuzzels met eigen foto,misschien met foto van het paard, is dat een leuk idee? En meen me te herinneren dat je bijvoorbeeld bij Tony Chocolony een personaliseerde etiket maken!
Succes, ben benieuwd wat het uiteindelijk word! :D

Ik mag het als mijn paard beschouwen ;)

Ik kon die gepersonaliseerde Tony nog niet, ik denk dat ik die ga doen met dat bouwwerkje zeg maar.

Hij heeft een frame gemaakt waar mijn wasmachine en droger op kunnen. Echt een stukje vakwerk. Dus alleen een reep is mij wat te gewoontjes haha.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 17:22

Ik zoek een hor die zonder het kozijn te beschadigen op te 'hangen' is in de dag, van 100cm breed...

Edit: En weer weg te halen is dus in de winter...

Edit 2: of een manier om een magnetische hordeurgordijn op te hangen zonder het kozijn te beschadigen...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 17:38

rien10 schreef:
Wij zijn ook met horren bezig op dit moment. Magnetische horren kunnen volgens mijn niet in de dag. Dan heb je geen "plak" mogelijkheid.
Ik zag dat mijn man net een ouderwetse frame-hor heeft gekocht. Dat kan je wel in de dag zetten en met klosjes of blokjes vastzetten.

Ik ben vrij zeker dat ik wel in de dag kan bevestigen... :D
Afbeelding

Maar liever ook niet met plakband, want echt stevig plakband laat ook zo z'n sporen na ;(

Ik zie zo even niet voor me wat jij bedoelt met klosjes en blokjes? :o

Wat ik ook nog als optie zie weet ik dus niet te benoemen... :\ Maar je hebt van die stangen waar je oefeningen aan kan doen. Een soort rekstok die je in een deuropening kan bevestigen. Zo'n constructie, maar dan wat kleiner, lijkt me ook nog een optie. Weet alleen niet hoe het heet... :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 17:49

Ja bedoel ik ook hoor! Maar die zijn vaak om met plakband of punaises op te hangen en dat wil ik niet. Dus ik zoek een creatieve oplossing of iets anders tijdelijks.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 21:43

droomy schreef:
Janine1990 schreef:
Ik zoek een hor die zonder het kozijn te beschadigen op te 'hangen' is in de dag, van 100cm breed...

Edit 2: of een manier om een magnetische hordeurgordijn op te hangen zonder het kozijn te beschadigen...

Voor in een raam of in een deuropening?

Sorry, vergeten te vermelden, het betreft een deur :j

Lizz, bedankt! Ik ga er morgen even mee aan de Google :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 11:46

Stal_Fiore schreef:
Janine1990 schreef:

Ik zou kijken voor een plissé hor. Mijn vriend verkoopt ze :o

Dan heb je in de winter zo'n lelijk frame hangen, nee bedankt.
En belachelijk duur voor iets waar m'n kat waarschijnlijk binnen 3 dagen in hangt :')

zandvangers schreef:
Janine1990 schreef:

Voor in een raam of in een deuropening?

Sorry, vergeten te vermelden, het betreft een deur :j

Lizz, bedankt! Ik ga er morgen even mee aan de Google :D[/quote]

@Janine1990 Ik heb voor de voordeur een simpele douchegordijnstang ( telescopisch ) van de Action geplaatst , En daar een vrij dik lussengordijn aan bevestigd handig voor de winter i.v.m. de koude wind .
Deze kan je volgens mij wel tussen de dag zetten .
Voor dat geld ( 2,99 ) kan je deze in elk geval eens proberen ?
https://www.action.com/nl-nl/p/bathroom ... dijnstang/[/quote]

Hoe hang ik die op zonder het kozijn te beschadigen?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 12:59

zandvangers schreef:
Sheran schreef:
Die stangen klem je gewoon in de deuropening.

Precies , die zijn gewoon uit te draaien tot ze klemmen tussen de deuropening .
80 CM en dan kan je verder uitdraaien/uitschuiven naar 135 CM .
Er hangt bij ons een best dik gordijn aan en hij houd zich prima .
( heel soms schuift die maar dan draai ik hem weer goed vast en dan past die weer prima )
en voor 3 euro kan je er geen buil aan vallen :D

OH haha, kon het niet goed zien op het plaatje. Bedankt!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 23:20

Emmaa_ schreef:
Janine1990 schreef:

Ik heb er bij Action van de week eentje gekocht die met stukjes klittenband met lijm op het kozijn kunnen. Je kan door het klittenband de hor er in de winter ook weer af halen, blijft alleen de stukjes klittenband zitten.

Dat vind ik dus ook afschuwelijk... En zie lijmresten er ook maar eens af te krijgen :'(

Ik ga eerst richting action voor de stang :D

Rien10/CharIsabella, mijn mam ook... Aangezien mijn pap er niet echt christelijk doorheen loopt :')
Die zijn nu voor zo'n zwaar kralengordijn gegaan. Enige dat een beetje bestand is tegen de haast van m'n vader altijd :')

De katten van mijn ouders hebben nog nooit problemen gehad met klittenband horren :o
Even een vliegje er op en ze hebben door hoe en waar het open gaat.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 22:20

Ik zoek een mooi houten hobbelpaard... Niet per se nieuw, maar op Marktplaats kan ik nog niet echt vinden wat ik zoek :(

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 23:25

kimmie1 schreef:
Janine1990 schreef:
Ik zoek een mooi houten hobbelpaard... Niet per se nieuw, maar op Marktplaats kan ik nog niet echt vinden wat ik zoek :(

https://www.qooqle.nl/?q=Hobbelpaard+hout

Ik had nieuw uiteraard al gezocht...

Ik ben bang dat ik moet hopen dat er ergens een kringloop is met zo'n ding... Vandaar de vraag hier.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 07:40

Jet schreef:
Geen idee wat voor houten hobbelpaard je zoekt Janine, maar ik zie er toch heel wat staan op Marktplaats: https://www.marktplaats.nl/z.html?query ... distance=0 .

Ja maar niet wat ik zoek. Ik wil echt een paard paard, zonder manen zadel etc.
En zonder open gesperde mond.

Celeris UK had onlangs eentje in hun stories op insta, weliswaar versierd/geschilderd. Maar ging om het model.

Meeste op marktplaats zijn oude draaimolen paardjes, die met opengesperde mond. Of van die stoeltjes met een paardenhoofd ervoor.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 08:12

8nnemiek schreef:
Bol heeft ook een aantal simpele modellen:
klik
En
klik

Dat is wat ik dus juist niet zoek. Het moet echt de vorm van een paard hebben.

Het lijkt echt onvindbaar ;(

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 08:44

Alja schreef:
Janine ik kan me niet voorstellen hoe die van jou eruit moet zien
Je zoekt geen houten hobbelpaard voor een kind ?

Het is meer voor de babykamer. Ik wil 'm mooi maken. Er mogen natuurlijk wel handvaten aan zitten. Zodat ze er ooit op kan zitten, maar het gaat grotendeels om decoratie.

Ik zou willen dat ik een voorbeeld had, maar helaas :(

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 08:46

Britta31 schreef:
Kijk eens op hobbelpaard xl.Op markt plaats staan er 2.Het is voor kinderen van 2 tot 13 jaar.Wij hadden er ook 1 en als volwassenen kon je er ook nog op samen met je peuter.Geen ronde onderkant,maar ging heen en weer.We hadden het ook van marktplaats en weet dus niet waar nieuw te kopen.Het paard was toch wel meer dan een meter lang.

Die zijn niet van hout zo te zien...

Gaat niet per se om er op te zitten. Wil ook gewoon een klein formaat.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 09:52

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 10:25

Boterbloem90 schreef:
Om even binnen te vallen..

Meer richting zo'n paard die op deze pagina staat?
http://www.alina.nl/speelgoed.htm

Zoiets maar dan van hout en wat slanker.

Voorbeeld heb ik niet, want dat was een insta storie.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 12:22

Ashleytjuhh schreef:
Ik denk dat ik weet wat jij bedoeld voor paard wij hebben zo iets thuis staan met mijn westernzadel er op.
Ik zal kijken of ik vanavond eens een foto kan maken.

Heb even op google gekeken. Wij hebben deze thuis staan. Bedoel je zo iets?

https://veiling.catawiki.nl/kavels/8847 ... obbelpaard

Vind ik wel mooi voor andere doeleinden, maar is niet wat ik zoek. Bovendien heeft deze een open mond :(

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 15:13

Nee, zit een stoeltje op helaas.

Ik heb wat ideetjes gezien op Pinterest voor de meer abstracte modellen. Dat is dan maar second best zeg maar... Zal ze plaatsen als ik er aan denk. Ook nog niet echt iets wat ik heb gezien online.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 15:22

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 20:05

Misschien kan je beter zoeken naar een steekvormpje wat het je makkelijker maakt? :D Kaas snijden vind ik persoonlijk maar zwaar rotwerk, dus ik begrijp volledig dat je deze zoektocht doet :D

Supertoffe tractatie trouwens! Is het nog een idee om de giek (arm van de kraan) te maken van puntpaprika?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 00:06

Ik zoek een royale aktetas voor dames in de kleur cognac, liefst leer, maximaal 150 euro.
Mijn werklaptop moet er in kunnen, inclusief oplader, muis en kladblok. Daarnaast neem ik graag nog een broodtrommel mee en een bakje met snacks, alsmede mijn portemonnee, brillendoosje en een deo.

Wie heeft er tips voor merken en modellen? Ik zie heel veel, Travelbags, Marlington. En het is allemaal prachtig, maar vind het lastig beoordelen of er voldoende ruimte in zit voor wat ik graag mee wil nemen.

Ben het gesjouw met twee tassen een beetje heel erg zat :+