kletspraat voor moeders die hun kinderen 'alleen' opvoeden

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
poetser

Berichten: 4293
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: kletspraat voor moeders die hun kinderen 'alleen' opvoeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 05:33

Hier ook een alleenstaande moeder. Ik sta er volledig alleen voor, omdat mijn ex niks te maken wilt hebben met ons zoontje. Hij is nu 8 jaar en we zijn nu 5 jaar op elkaar aangewezen. Wel nog een relatie gehad daarna tot april, maar dat is toch anders.

Ik merk wel dat heel mijn leven stil staat eigenlijk. Sociaal leven heb ik niet, geen familie in de buurt en door gebrek aan oppas/tijd heb ik geen vrienden meer ook. Werken is een ramp, want ik zit vast aan de schooluren en in de vakanties is het een hoop gepuzzel om opvang te regelen.

Maar ik zou mijn ventje niet meer kunnen missen. Ik vond (en vind) het alleen heel moeilijk om niet te compenseren. In het begin heb ik het gemis van zijn vader onbewust wel gecompenseerd. Hij veranderde beetje bij beetje in een verwent jong en het heeft best lang geduurd om alles weer op de rails te krijgen.
Nu genieten we gewoon van het hier en nu. Ik pas mij aan en krijg er veel voor terug.

Ik heb een mentale beperking en kan daardoor soms vreemd reageren



poetser

Berichten: 4293
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: kletspraat voor moeders die hun kinderen 'alleen' opvoeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 07:35

Bso gaat hij ook. Maar dat is van 7 tot 18u. Heb altijd als verkoopster gewerkt en dat gaat niet meer. Nu gelukkig een leuke baan van 9 tot 17u. Goed te combineren dus.
Helaas zitten er niet veel Nederlandstalige kinderen op zijn school. Een aantal Poolse, veel Turkse en een aantal vluchteling kinderen. De ouders van zijn 2 beste vriendjes zijn Franstalig. 1 probeert wel Nederlands te spreken, maar hele gesprekken gaan ook noet helaas. Op het werk wel een toffe collega. Zij is weduwe met 3 kinderen, jongste is 18. Daar ga ik binnenkort wel eens mee weg en dan passen haar dochters op mijn zoontje. Maar over het algemeen leef ik enkel met en voor mijn zoon. Er is in het verleden veel gebeurd waardoor ik ook veel te terughoudend ben geworden in het leggen van nieuwe contacten. Dus het is ook wel mijn eigen schuld.

Ik wil wel graag binnen dit en een paar jaar terug naar Nederland komen. Weer dichtbij familie en vrienden van vroeger. Sta ook op de lijst voor een woning in het dorp van mijn vader en mijn geboortedorp.

Ik heb een mentale beperking en kan daardoor soms vreemd reageren

poetser

Berichten: 4293
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: kletspraat voor moeders die hun kinderen 'alleen' opvoeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 06:09

Poeh, als ik dit lees kan ik alleen maar blij zijn dat ik geen ex heb om rekening mee te houden. Net na se breuk is hij wel nog kort in het leven van zoontje geweest, maar afspraken kwam hij ook niet na. Omdat hij een auto had wilde hij zoontje wel ophalen en weer thuisbrengen. Was geen probleem. 4x heeft zoontje klaar gestaan bij de deur, 4x stuurde ex een berichtje dat hij er toch geen zin in had en liet mij de boodschap over brengen. Na de 4de keer heb ik hem gezegd dat ik ex pas weer wilde horen als hij serieus was en zoontje echt wilde zien. Is nu 5 jaar geleden en heb hem sindsdien niet meer gehoord of gezien.
Of ja, pas geleden op de voetbal. Liep ons gewoon voorbij alsof we vreemde waren. Zoontje had hem gelukkig niet herkend, hij ons wel.

@demolenhoek, wat een vreemde actie van je zusje. Was het een bewuste keuze om de kinderen achter te laten, of kon ze het moederschap niet aan? Gelukkig zijn beide kindjes goed terecht gekomen.

Ik heb een mentale beperking en kan daardoor soms vreemd reageren

poetser

Berichten: 4293
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 08:49

Moet voor haar en zeker jullie als omgeving toch ook niet makkelijk zijn. Als ze nu een stabiele periode heeft, ziet ze haar kinderen dan wel? Als je liever niet antwoord snap ik dat ook hoor. Ik heb zelf ook iemand gekend met borderline en die zag de dood helaas als enige ontsnapping aan haar leven. Liet ook een kind achter (stiefdochter van mijn stiefzus), welke helaas ook borderline blijkt te hebben en kweekt als een konijn. Zij doet het wel redelijk als moeder, maar vind dat iedereen zich aan haar moet aanpassen. Zo vraagt ze het ook noet als ze oppas nodig heeft, ze brengt de kinderen langs met de mededeling dat ze ze morgen wel weer komt ophalen. In november komt baby 3, de oudste word in januari 3.

Ik heb een mentale beperking en kan daardoor soms vreemd reageren

poetser

Berichten: 4293
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: kletspraat voor moeders die hun kinderen 'alleen' opvoeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 15:43

Bij mij was de kleine net 3 jaar oud toen we uit elkaar gingen.

Hoe reageren jullie kinderen erop als er een mannelijk persoon een praatje wilt maken? Mijn zoontje vertrouwt dat namelijk niet. In zijn ogen zijn mannen niet te vertrouwen. Tijdens mijn vorige relatie ging het even goed, maar nadat mijn ex hem een keer in de hoek had gezet omdat hij heel brutaal was, was de relatie tussen hun volledig verpest. Ook hij was ineen slecht en hij bleef maar aandringen om te verhuizen. Als ik met een vrouw praat is er niks aan de hand. Dan is hij nog steeds even lief.
Nu heeft zijn vader hem natuurlijk in de steek gelaten en dat zal er wel aan bijdragen. Of zou het toch (een deel) jaloezie zijn?

Ik heb een mentale beperking en kan daardoor soms vreemd reageren

poetser

Berichten: 4293
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: kletspraat voor moeders die hun kinderen 'alleen' opvoeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 19:11

Onvoorstelbaar inderdaad en toch gebeurt het vrij veel helaas.

Ik heb een mentale beperking en kan daardoor soms vreemd reageren


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _KimmeL, agesus, Annemiekev, Boheme, cariena1, colinneke, ComscoreBot, Duhelo, GrapeshotBot, grizzlybear, hagelslag, Karma_k, Keizerinnnn, linoleum, ontherun, Petunia27, Pien63, Rupser, s1993, Sabine, sassefras, Summerfly, wiifke, xAlice en 44 bezoekers