kletspraat voor moeders die hun kinderen 'alleen' opvoeden

Moderators: EvelijnS, benangelique, Hanmar, Polly, Shanna, khirshanta, Dani

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 11:36

Hier nog een alleenstaande moeder van 2 kinderen. Een jongen van 7 en een meisje van 5 jaar.
Mijn ex en ik zijn vorig jaar officiƫel uit elkaar gegaan maar het ging al veel eerder mis.
Mocht je interesse in het behoorlijk heftige verhaal willen, stuur gerust een pbtje.

Ze gaan nu om het weekend naar hun vader toe maar dat is pas sinds kort. Hij heeft een tijd op straat gewoond en toen ging dat dus niet.

Nu wel, maar het zorgen is voor hem vreselijk moeilijk. Hij doet ze vrijwel nooit onder de douche, poetst nooit hun tanden, kan niet koken, kamt de haren van mijn dochter niet, en hij heeft alleen 1 kleine kamer waar hij woont (3 bij 5 meter).

Maar het heeft mij juist enorm sterk gemaakt. De kinderen zijn wel iedere week een middag na schooltijd bij mijn ex-schoonouders maar verder hoef ik geen aanspraak op ze te maken, de verhouding is teveel verstoord nadat ik ze meerdere keren heb gewezen op de enorme verkeerde keuzes die hun (perfecte ahum) zoon maakt en daardoor in grote financiƫle problemen is gekomen.
Mijn eigen ouders wonen ver weg maar helpen me zo goed ze kunnen. Ondanks alles gaat het moederschap me prima af. Ik sta stevig in mijn schoenen en geniet van mijn kinderen die gelukkig erg lief en makkelijk zijn. Ze lijken ook weinig over te hebben gehouden aan de scheiding. Ik denk juist dat ze nu meer balans hebben dan vroeger omdat ze weten waar ze aan toe zijn. Ondanks dat is mijn zoon wel regelmatig verdrietig, zeker nu zijn vader aan zijn 7e vriendin bezig is. Ze zien die nieuwe veroveringen van hun vader overigens niet hoor, maar vooral mijn zoon heeft het allemaal wel door.

'What if I fall?'
'Oh but my darling, what if you fly?'

Storm

Re: kletspraat voor moeders die hun kinderen 'alleen' opvoeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 21:55

Goh Kimbers, wat enorm herkenbaar! Naar de buitenwereld de ideale papa zijn, geen afspraken nakomen, en een narcist. Dat is mijn ex ook. Hij heeft deze stempel zelfs van een psycholoog gekregen.
En er overal mee wegkomen omdat we aan onze kinderen denken, dat klopt zo hard! Hier precies hetzelfde. Alleen maar omdat je wilt dat de kinderen niet doorhebben wat voor eikel het is, en dat je ze wilt beschermen. Dus wij verzetten de afspraken wel weer, wij regelen het dat alles toch nog passend is. En onze exen doen net alsof er niks aan de hand is...

'What if I fall?'

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 07:03

Ook pittig voor je poetser, maar waarom zit je vast aan de schooltijden met je zoon? Hij kan toch naar de bso? Ik werk ook 3 dagen en mijn kinderen gaan ook naar de bso. Vinden ze nog leuk ook. En ook in de vakantie gaan ze daarheen.

En geen sociaal leven? Heb je geen leuke moeder in zijn klas waar je mee kunt kletsen? Sinds mijn kindjes op school zitten, heb ik er een bubs vriendinnen bij juist. Zeker met wegbrengen en ophalen staan er vaak moeders te kletsen. Sterkte :(:)

'What if I fall?'

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 09:56

Wat een schrijnende situatie deMolenhoek. Het is voor mij niet te bevatten dat er zulke moeders zijn. Gelukkig hebben de kinderen fijne vaders, maar voor je oudste nichtje zal het geen makkelijk leven zijn. Fijn dat ze binnenkort naar jou komt, lekker verwennen dan maar!

'What if I fall?'

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 19:54

Ik herken dat wel hoor, dat het voelt als falen. Ik zei ook altijd dat ik nooit zou scheiden, dat het mijn gezin niet zou gebeuren.
Maar als je ex een narcist is, die om de haverklap vreemdgaan, en zelfs een affaire krijgt, tja, dan heb je weinig keus. Ergste is dat hij niet wilde scheiden...
:? 8)7 _-:(

'What if I fall?'

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie