kletspraat voor moeders die hun kinderen 'alleen' opvoeden

Moderators: EvelijnS, benangelique, Hanmar, Polly, Shanna, khirshanta, Dani

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 15:44

Ach ts, ik kan me de emoties zo goed voorstellen :(:)
Ze mogen er ook gewoon zijn he.. helemaal niet gek dat het je soms allemaal te veel wordt.

Mijn dochters van 1 en 3 gaan ieder weekend naar hun vader en dat ene dagje dat ik mag uitslapen vind ik héérlijk. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik het liever allemaal zelf had gedaan. Mijn ex doet zich online voor als de ideale papa, gooit de meest leuke foto's op fb maar ondertussen hebben we zo vaak gedoe omdat hij afspraken niet nakomt.

Hij is nu zonder overleg 2 weken weg op vakantie (ik werk in de weekenden waardoor ik halsoverkop opvang moest regelen), hij zegt last minute dingen af, vergeet afspraken en eigenlijk moet ik me continu aanpassen aan zijn schema. Het is een enorme narcist die altijd zichzelf bovenaan zal plaatsen.

Ik probeer mijn grenzen zo goed mogelijk aan te geven, maar aangezien ik wel het belang van mijn kinderen bovenaan zet komt hij met een hoop weg. Ik vind het soms vreselijk om te moeten bedenken dat dit altijd zo zal blijven, het vreet energie namelijk.

Verder vind ik het tot nu toe heerlijk om grotendeels zelfs beslissingen over mijn kinderen te kunnen maken, zonder erover te hoeveel kibbelen met een partner. Wij redden ons prima met zijn drietjes :)

Kimbers

Re: kletspraat voor moeders die hun kinderen 'alleen' opvoeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 21:43

Wat een vervelende overeenkomst hebben we dan Storm.. hoe is hij verder met jullie kinderen?

Pittig poetser. Ik herken het wel een beetje, heb eigenlijk op mijn fwb na :')) geen sociaal leven. Tijdens mijn relatie ben ik erg in het isolement geraakt helaas. Ik hoop dat zodra mijn oudste naar school gaat aan het einde van dit jaar dat ik weer wat sociale contacten op kan doen.
Kan me voorstellen dat je er naar uitkijkt om weer terug te komen.

Pantykous, is mijn geval is het ook niet tegemoet komen maar ik word gewoon voor het blok gezet. Hij zegt er niet te zijn dus ik heb geen andere keuze dan oppas te regelen omdat ik immers de kinderen moeilijk alleen kan laten.

Demolenhoek, wat bizar van je zus, maar wat fijn dat beide kindjes een goede vader hebben.

Sannert, ook herkenbaar dat er niet veel is veranderd. Is in mijn geval net zo. Het enige wat nu anders is, is dat ik 's avonds zelf de vaat in de vaatwasser moet doen :')

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 00:13

Maar Sannert, kan je niet gewoon zeggen dikke vinger je zoekt het maar uit met je vage gehannes? Is wel heel makkelijk gezegd zo natuurlijk, maar dit is toch helemaal niet te doen?!

Pantykous, nee gelijk heb je. Laat vaders de verantwoordelijkheid voor gemiste afspraken met je zoon maar dragen. Triest dat sommige vaders maar niet lijken te snappen wat bepaalde acties teweeg kunnen brengen bij hun kinderen.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 19:51

Saskia :(:)
Tuurlijk had je het graag anders gezien. Iedereen heeft dat droomplaatje van een gelukkig gezinnetje, maar falen kan je het niet noemen hoor. Soms lopen dingen gewoon zo en dat is sh*t, maar het jezelf kwalijk nemen is verspilde energie en vooral absoluut niet nodig. Zolang je het beste voor je kind(eren) en ook voor jezelf voor ogen hebt dan kun je nooit falen.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 20:42

Ik ken het gevoel wel trouwens hoor, gaat lekker gepaard met schuldgevoelens richting de kinderen :')

Storm, niet willen scheiden ook? Wat een idioot.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 21:00

Ladygiroc, klopt inderdaad van het topic!
Toevallig heb ik laatst mijn kinderen nog naar mijn ex schoonmoeder gebracht. Mijn ex was op vakantie en zij wilde de kinderen graag zien. Ex schoonzusje was er ook, was de eerste keer dat ik ze weer zag na de relatiebreuk. Vond het heel even ongemakkelijk, maar was al gauw weer als vanouds. Had de week ervoor nog een lief kaartje van ex schoonmoeder gekregen met dat ze me eerder al wilde schrijven, maar het moeilijk vond maar er nu wel klaar voor was en dat ze me soms wel miste. We zullen de deur niet bij elkaar plat lopen, maar zullen elkaar sowieso op verjaardagen van de kinderen zien en dat kan dus ook prima :)

Mijn kinderen zijn gek op hun vader en gedragen zich niet gek bij andere mannen.

Ex heeft net de kinderen weer thuis gebracht en merk dat ik in zijn bijzijn een kort lontje heb. Word chagrijnig van zijn aanwezigheid :( zodra hij weer weg is ben ik weer ontspannen. Hij doet ook alsof hij hier thuis is, loopt zonder pardon mijn badkamer binnen bijvoorbeeld terwijl ik dat toch echt een privé ruimte vind. Er lag wat 'sexy' lingerie op de grond en kreeg daarop heel verontwaarsigd de opmerking dat ik dat voortaan wel even op kom ruimen. Heb hem meedegedeeld dat ik zelf wel uitmaak in mijn eigen huis wat ik wel of niet opruim en dat hij verder ook niets in mijn badkamer te zoeken heeft. Mafkees.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie