Ik zoek, ik zoek... Wie zoekt mee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rien10
Berichten: 14672
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Ik zoek, ik zoek... Wie zoekt mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 20:33

Elektrische step?

meintje

Berichten: 1834
Geregistreerd: 07-02-07
Woonplaats: Waterlandkerkje

Re: Ik zoek, ik zoek... Wie zoekt mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 20:42

Een riksja?

lovelyfiefy

Berichten: 5093
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 20:46

milatje schreef:
lovelyfiefy schreef:
ik heb misschien iets geks.

Ik ben op zoek naar iets waar iemand in kan zitten, die nu met krukken loopt.
zodat we bijvoorbeeld toch wel ergens heen kunnen maar de persoon niet zo veel hoeft te lopen.
Fietsen kan helaas niet.
Ik kan wel fietsen bijv.
Dacht aan een rolstoel, maar misschien zijn er nog meer opties tot waarmee je mobiel kan zijn zonder je bene te gebruiken.
en dus wel ook leuk wat afstandjes kan maken.

ik weet niet zo goed hoe ik dit moet googlen, dus ik dacht misschien hebben jullie ideeen ?

Een rolstoelfiets of een duofiets? Of een scootmobiel huren of lenen?


rolstoel is in de stad wel handig ja, maar verder komen we dan niet heel ver.

zat zelf net te denken als er een electrische tandem bestaat is dat wellicht wel handig,
dan hoef ik zelf niet zo zwaar te trappen :P


rien10 schreef:
Elektrische step?

niet heel handig met krukken meenemen


meintje schreef:
Een riksja?

ik denk niet dat ze dit hier in de omgeving hebben :+
het idee was anders wel leuk geweest ja

rien10
Berichten: 14672
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Ik zoek, ik zoek... Wie zoekt mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 21:36

Ik denk dat een rolstoel het gemakkelijkste is. Die is er voor gemaakt.

lovelyfiefy

Berichten: 5093
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 21:46

rien10 schreef:
Ik denk dat een rolstoel het gemakkelijkste is. Die is er voor gemaakt.


met een rolstoel kunnen we niet samen even wat grotere stukken afleggen helaas.
met een tandem zou dat wel kunnen.
dan hoeft de ander niet te fietsen.

ik had ook een duofiets gevonden, maar deze is defect hier in de regio, dus die kan ik helaas niet huren.

rien10
Berichten: 14672
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Ik zoek, ik zoek... Wie zoekt mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 22:00

Bakfiets?

meintje

Berichten: 1834
Geregistreerd: 07-02-07
Woonplaats: Waterlandkerkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 22:02

rien10 schreef:
Bakfiets?

Die heb je ook elektrisch tegenwoordig.

rien10
Berichten: 14672
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Ik zoek, ik zoek... Wie zoekt mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 22:05

Lekker dik kussen er in. Klaar!

meintje

Berichten: 1834
Geregistreerd: 07-02-07
Woonplaats: Waterlandkerkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 22:07

Sheran schreef:
Bedankt voor het meedenken! Hij staat in de 'voortuin' dus niemand zal er zomaar mee aan de wandel gaan. Motorhoezen etc zijn erg groot en zwaar en worden vaak gestolen hier, vandaar dat ik aan een vuilniszak dacht, dan ziet het er 'onbelangrijk' uit :P Maar het is misschien wel een idee om er even iets op te plakken ofzo, zodat je kan zien dat het geen gewone zak is.


Als je een beetje handig bent kun je zelf iets naaien van tafelzeil. Hoeft niet super precies en houdt zichzelf redelijk in vorm.

Desnoods een klein frame maken wat over je fiets past en dat bekleden met zeil? Gaat er nog heel snel over ook. Kan evt van afdekzeil, heeft het een beetje dezelfde associatie als je vuilniszak :D
Laatst bijgewerkt door meintje op 17-06-19 22:08, in het totaal 2 keer bewerkt

lovelyfiefy

Berichten: 5093
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 22:07

meintje schreef:
rien10 schreef:
Bakfiets?

Die heb je ook elektrisch tegenwoordig.


ik vraag me af of daar dan een been gestrekt in kan.
maar dat zou anders eventueel ook nog kunnen ja :)

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 22:11

Ik zou inderdaad iets elektrisch zoeken. Elektrische rolstoel misschien?

En dank je Meintje, goed idee!

Ik ben op zoek naar casussen die een grijs gebied in pestgedrag op de middelbare school bedekken. Het is voor klas 2. Ik heb al bijvoorbeeld:

- Je komt aan bij een groepje van 4 mensen. Je begroet iedereen, behalve 1.

- Nora is net even naar de wc gegaan. Linda zegt tegen jou dat Nora best lelijke schoenen aan heeft.

- Olivier is jarig en nodigt alle jongens uit de klas uit, behalve twee.

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Ik zoek, ik zoek... Wie zoekt mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 22:35

Naar iemand die werkt in de budgetbeheer/bewindvoering en die ik een paar vragen over het beroep mag stellen?

Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 22:47

Sheran schreef:
Bedankt voor het meedenken! Hij staat in de 'voortuin' dus niemand zal er zomaar mee aan de wandel gaan. Motorhoezen etc zijn erg groot en zwaar en worden vaak gestolen hier, vandaar dat ik aan een vuilniszak dacht, dan ziet het er 'onbelangrijk' uit :P Maar het is misschien wel een idee om er even iets op te plakken ofzo, zodat je kan zien dat het geen gewone zak is.

Een bbq hoes?
https://www.lidl-shop.nl/search?query=b ... =hyb_nl_NL

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 23:12

Sheran schreef:
Ik zou inderdaad iets elektrisch zoeken. Elektrische rolstoel misschien?

En dank je Meintje, goed idee!

Ik ben op zoek naar casussen die een grijs gebied in pestgedrag op de middelbare school bedekken. Het is voor klas 2. Ik heb al bijvoorbeeld:

- Je komt aan bij een groepje van 4 mensen. Je begroet iedereen, behalve 1.

- Nora is net even naar de wc gegaan. Linda zegt tegen jou dat Nora best lelijke schoenen aan heeft.

- Olivier is jarig en nodigt alle jongens uit de klas uit, behalve twee.


Dan zit je vooral erg op de buitensluit kant van pesten. Maar daar zit natuurlijk veel meer achter. Denk eens aan grapjes die op de grens liggen, spullen die verdwijnen, gedragingen in groepsapp's. Dingen die vaak als plagen worden gezien, maar door de ontvanger wordt gezien als pesten omdat het vaak gebeurd of door veel mensen.

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Ik zoek, ik zoek... Wie zoekt mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 23:23

Ja precies, concrete voorbeelden van dergelijke dingen zoek ik :) Ik kreeg ook al goede dingen via PB, waarvoor bedankt!

Bowo
Berichten: 2814
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Ik zoek, ik zoek... Wie zoekt mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 10:11

Groepjes maken en als laatste overblijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 10:31

Bowo schreef:
Groepjes maken en als laatste overblijven.


Hier had ik dat met een leerkracht in de lagere school. Tijdens sportles mocht iedereen om beurt een groepje samen stellen bij de groepsporten. Ze ging altijd van klein naar groot. Ik was de grootste. Telkens zij bij mij kwam begon ze gewoon opnieuw vooraan. Ik heb nooit mogen kiezen en moest ook altijd tot de laatste wachten voor ik werd gekozen.

Of bijvoorbeeld bij groepssporten de bal niet krijgen, ongeacht waar in de opstelling je stond.

Op een briefje krijgen dat x is verliefd op jou. Afspreken ‘s avonds na school en daar de klas tegenkomen die dan lachen want wat was dat een leuke grap, niet?

Veranderen van de achternaam. Mijn achternaam is De Sm.et. Dit werd dan naam + Besmet.

Ik heb nog tientallen voorbeelden die door leerkrachten altijd werden afgedaan als plagen en grapjes. Maar voor mij toch heel hard aankwam. Zeker omdat dergelije zaken ook dagelijks gebeurde.

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 10:36

DeMolenhoek schreef:
Ik heb nog tientallen voorbeelden die door leerkrachten altijd werden afgedaan als plagen en grapjes. Maar voor mij toch heel hard aankwam. Zeker omdat dergelije zaken ook dagelijks gebeurde.

En niet alleen door leerkrachten, ook overblijf-moeders (die toezicht hielden op het plein tijdens overblijven) die het af doen als "ze vinden je gewoon leuk". Ja dat zal :evaw:

Bij dingen als tikkertje altijd door iedereen getikt worden, bij lummelen zo opzetten dat jij elke keer de lummel wordt, meerdere keren "perongeluk" de voetbal tegen je hoofd geschopt krijgen...

Anoniem

Re: Ik zoek, ik zoek... Wie zoekt mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 10:40

Per ongeluk tegen jou opbotsen, 5 keer op 1 minuut. Per ongeluk inkt over jou boekentas morsen. Al enigste nooit uitgenodigd worden op feestjes. Trakteren voor hun verjaardag en toevallig altijd 1tje te kort waardoor je niets krijgt.

Allemaal toevallig en zeker niet expres. Yeah right...

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Re: Ik zoek, ik zoek... Wie zoekt mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 10:50

Inderdaad niet uitgenodigd worden maar 's avonds wel gebeld worden door een aantal mensen die wel uitgenodigd waren om te vragen waar je bent...

Dit valt niet echt meer binnen way je zoekt, maar het is me wel gebeurd: tijdens gym waren foto's gemaakt dat we in zo'n piramide stonden. Ik was een van de onderste en er stond dus iemand met zijn voet op mijn rug. Later die week is de foto uitgesneden en via privé berichten verspreid op Hyves met het bericht er bij dat ik doodgetrapt was. De volgende ochtend waren er mensen die 'verbaasd' reageerden dat ik er gewoon was. Twee medeleerlingen vertelden me over het bericht maar wilden het me niet laten zien. Niemand wilde het me laten zien. Vage smoesjes over al verwijderd en dergelijke.
Ik ben naar de leerjaar coördinator gegaan, die heeft de jongen die het bericht verspreid heeft nog niet eens (letterlijk) op de vingers getikt. Hij moest sorry zeggen en dat was het dan...
Het doet me nog steeds pijn als ik er aan denk, het maakt me zo boos, machteloos.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 10:54

Zo heb ik ook nog voorbeelden... Het gaat ver, echt ver. Wat kinderen en volwassenen elkaar wel niet kunnen aandoen ;( Ben 9 jaar gepest geweest en heb er zeker de nodige mentale consequenties aan overgehouden op vlak van zelfverzekerd zijn etc. Heel laag zelfbeeld ook.

Bommeltje_
Berichten: 2085
Geregistreerd: 16-03-08

Re: Ik zoek, ik zoek... Wie zoekt mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 17:37

Ik ben opzoek naar een gekruiste frontriem zoals deze: Afbeelding

Tot nu toe nog nergens gevonden :)

Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 17:42

Maar die zijn denk ik ook amper los te koop, want deze zitten vast aan een neusriem of bakstukken.
Het volgens mij alleen als geheel hoofdstel te krijgen of je moet het laten maken.

Edit: je moet eens op etsy kijken

https://www.etsy.com/uk/market/medieval_bridle
Laatst bijgewerkt door Lizz op 22-06-19 17:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Bommeltje_
Berichten: 2085
Geregistreerd: 16-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 17:45

Lizz schreef:
Maar die zijn denk ik ook amper los te koop, want deze zitten vast aan een neusriem of bakstukken.
Het volgens mij alleen als geheel hoofdstel te krijgen of je moet het laten maken.


Geheel hoofdstel is ook prima :) wel het liefst zwart

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 17:45

Etsy heeft regelmatig van die dingen, of Keltic leatherwork op facebook