Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Myfairytale
Berichten: 5384
Geregistreerd: 26-05-06

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 06:53

Aan dat de mensen in de kamer hiernaast (zit in een hotel) sinds 05:00 uur heel hard aan het praten en lachen zijn. Laat me verdomme nog even die paar uurtjes slapen!


Myfairytale
Berichten: 5384
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 11:05

Dat sommige mensen alleen maar vreselijk doemdenken en vooral niet in oplossingen denken. :roll: Bij hun is het altijd slechter/moeilijker/lastiger dan bij een ander.

Durf het zo niet helemaal uit te typen ivm herkenbaarheid (stond niet in dit topic overigens!) maar écht... er zijn zoveel mensen die het écht moeilijk of heel zwaar hebben. Sommigen zoeken echt om maar te kunnen zeuren. En dan worden ze er op gewezen, dan is het "ja, maar... bla bla bla"... _-:(

Sterkte voor de mensen die het echt nodig hebben. :(:)

Myfairytale
Berichten: 5384
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 14:15

Jolien87 schreef:
Op die manier mag je, je dus nooit rot voelen want er is altijd iemand die het slechter heeft.
Natuurlijk kan je dingen in een perspectief plaatsen en vergaat de wereld niet als je bijvoorbeeld je teen stoot of als het brood in de supermarkt is uitverkocht. Maar de uitspraak 'er is altijd iemand op de wereld die het slechter heeft' vind ik een enorme dooddoener.
Mede daardoor heb ik jaren te lang gewacht om met mijn verdriet naar de huisarts te gaan en heb ik maanden te lang doorgewerkt toen uiteindelijk wel bleek dat ik in een diepe depressie zat. 'Omdat ik echt niet zo zielig ben als anderen'. Nee sorry, maar daar trap ik niet meer in.
Je kunt niet voor anderen bepalen hoe moeilijk zij het hebben en of dat gevoel wel 'echt' is of niet. Als diegene zich zo rot voelt dan is dat in zijn/haar beleving zo. En dan kun je verschillende dingen doen: diegene troosten of een hart onder de riem steken. Maar het gaat niet helpen om diegene een aansteller te noemen.


Hoho! Ik noem niemand een aansteller!
Maar goed, het ging dus om het volgende;

Vriendin heeft een probleem in haar woning. Woningbouwvereniging wil langskomen om het te fixen.
Zij werken natuurlijk meestal onder kantoortijden. Vriendin werkt in ploegendiensten en heeft dus 3 dagen achter elkaar vrij. Ze klaagde over dat het zo vervelend was dat ze alleen op kantoortijden werken.

In zei daarop dus dat veel mensen die juist DIE rijden werken dan vrij zouden moeten nemen.
Toen was het "ja, maar ik moet op de tijden werken dat anderen soms vrij zijn".

Ja, dat klopt. Maar nu, met het probleem kwam het juist handig uit lijkt mij.

Dáár ergerde ik me aan.
En ook dat hier nogal snel conclusies getrokken worden en men het dus ook nog eens op zichzelf betrekken. Over dooddoeners, vergelijken etc terwijl men context niet eens weet.
Dit lijkt me wel van een compleet andere categorie dan depressie/ziekte/whatever.
Iedereen mag zich rot voelen, maar imo sloeg het "probleem" van mijn vriendin nergens op.

Edit: Misschien juist omdat ik zelf ook heel veel narigheid meegemaakt heb, kan ik het nu wat beter in perspectief plaatsen.

Edit 2: En juist daardoor zal ik altijd helpen als ik kan. En zal nooit iemand een aansteller noemen!! Maar in dit geval leek me het juist alleen maar een voordeel in haar situatie.
Laatst bijgewerkt door Myfairytale op 26-02-19 14:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Myfairytale
Berichten: 5384
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 14:46

Jolien87 schreef:
Misschien had je dan de context meteen duidelijk moeten maken want het is niet zo gek dat er dan op deze manier op gereageerd wordt.


Misschien moet er niet gelijk zo heftig gereageerd worden. :) Maar dat zie ik wel vaker op bokt. Er had ook gevraagd kunnen worden naar wat eracbter zat.

Natuurlijk kan niemand invullen hoe zwaar een probleem voor een ander is. Lijkt me logisch. Vandaar nu dan ook een beetje ergernis was over "het probleem". Anders kun je je ook niet "ergeren" vind ik. ;)

Anyway, sterkte voor de mensen die het nodig hebben! En nee, dat bedoel ik niet sarcastisch oid, maar oprecht. :j

Myfairytale
Berichten: 5384
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 15:37

_Dreamer schreef:
Ik vind sowieso dat jij (of wie dan ook) niet voor een ander mag bepalen wat hij/zij een probleem mag vinden. Ongeacht of jij het terrecht vind of niet, of dat andere het misschien wel "erger" hebben.
Dààr erger ik mij aan, zie dat echt heel veel gebeuren...


Dat bepaal ik ook niet. Leek me juist een voordeel in dit geval. Dat zag zij later gelukkig ook. Had overigens ook aangeboden om voor haar aanwezig te zijn.
Maar goed, waarom zou je "omdenken". Het kan soms helpen, maar niet iedereen wil dat. :)

Myfairytale
Berichten: 5384
Geregistreerd: 26-05-06

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 18:32

Aan mezelf. Heb te horen gekregen dat ik bloed moet gaan prikken. En als ik ergens een énorme angst voor heb...

Myfairytale
Berichten: 5384
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 21:00

Aan dat ik van de trap gevallen ben vanmiddag en nu meer pijn heb dan verwacht. #)

Myfairytale
Berichten: 5384
Geregistreerd: 26-05-06

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 19:53

Dat mijn lichaam niet doet wat mijn hoofd wil...

Myfairytale
Berichten: 5384
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 13:04

Steeph schreef:
Dat de containerzak (voor GFT) niet blijft zitten en constant naar binnen valt -:(-


Dat is vervelend... kun je niet ergens een lang elastiek vandaan halen en er dan omheen doen?

Hier hebben we juist dat de zak blijft hangen bij het leven. Rest valt er wel uit, maar zak blijft kapot gescheurd in de container hangen.

Myfairytale
Berichten: 5384
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 13:30

Steeph schreef:
Zou dat echt blijven zitten? Rolt het elastiek niet naar beneden? :=


Je kunt van dat dikkere, maar platte elastiek kopen. Denk dat ze dat op de markt misschien wel hebben?
Dacht dat het wel zou blijven zitten, maar heb het nog niet geprobeerd.

Myfairytale
Berichten: 5384
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 22:49

laraxXxemma schreef:
Laibadji schreef:
Aan het woord 'scheurijzer'. De laatste tijd vrij veel topics over ons nieuw scheurijzer veulentje! Help dom België snapt het niet. ;( |o :?

Ik erger me dus aan mezelf. _O-

Uitleg is altijd welkom! ^)

Een sjeesbeest, rond scheurende/ crossende ponys met weinig rem :j


Als ik mijn paard een scheurijzer zou noemen zou dat inderdaad om deze reden zijn, niet omdat ik mijn paard naar automerken vernoem... :n

Misschien dat het wel de reden van de TS van dat andere topic was, maar gaat niet altijd op.

Myfairytale
Berichten: 5384
Geregistreerd: 26-05-06

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 20:53

Aan die rotkatten die in onze tuin zitten te schijten en op onze vogels en konijnen azen.
En 's nachts maar krijsen.

Er komt een keer een dag dat een van de honden sneller is... ik ga niet de hele tuin afspeuren of er nog een kat van een ander zit.

Myfairytale
Berichten: 5384
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 21:06

Lieszje schreef:
Geërgerd is nog zachtjes uitgedrukt..
Ben eigenlijk gewoon boos :(
Lopen hier veel katten in de buurt rond en een onverzorgde wit-zwarte kat zit constant in de tuin.
Nu hoor ik van buren dat het de kat van de vorige bewoner van mijn huis was en dat hij achtergelaten is..
Beestje loopt dus al maanden rond te zwerven :'(


Dat vind ik dan weer zielig... dan zou ik de Dierenbescherming bellen, dan moeten ze hem/haar maar vangen.

Myfairytale
Berichten: 5384
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 21:20

Lieszje schreef:
@Myfairytale
Heb de oude bewoner een email gestuurd.
Hoorde dat de kat regelmatig langere tijd weg was.
Maar dan had ze gewoon kunnen zeggen dat haar kat 'zoek' was dan had ik hem enigzins kunnen opvangen.
Wacht haar antwoord even af, anders ga ik inderdaad de dierenbescherming bellen.
Het is dat ik al twee katten in huis heb..
Zal hem tot die tijd wel proberen wat te voeren enz.


Lief van je! :j

Myfairytale
Berichten: 5384
Geregistreerd: 26-05-06

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 16:55

Stille meelezer meld zich; was er iemand hier nog op zoek naar een appartement in Zwolle? Zag namelijk net een bericht voorbij komen over een appartement dat vrij komt. Sorry als dat niet in dit topic was. Kan het zo gauw even niet terug vinden.

Myfairytale
Berichten: 5384
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 17:13

Jolien87 schreef:
Myfairytale schreef:
Stille meelezer meld zich; was er iemand hier nog op zoek naar een appartement in Zwolle? Zag namelijk net een bericht voorbij komen over een appartement dat vrij komt. Sorry als dat niet in dit topic was. Kan het zo gauw even niet terug vinden.


Joe! :wave:


Pb gestuurd!
En sorry voor de onderbreking allemaal.

Myfairytale
Berichten: 5384
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 14:10

Aan dat ik mezelf opvreet van de zenuwen en de stress maar dat ik eigenlijk nergens écht stress voor hoef te hebben.
Ok, het is een ongelooflijk drukke en spannende periode, dat dan wel weer... maar toch.

Sterkte en succes en beterschap voor iedereen die het kan gebruiken.

Myfairytale
Berichten: 5384
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 14:53

cursebreaker schreef:
Myfairytale schreef:
Aan dat ik mezelf opvreet van de zenuwen en de stress maar dat ik eigenlijk nergens écht stress voor hoef te hebben.
Ok, het is een ongelooflijk drukke en spannende periode, dat dan wel weer... maar toch.

Sterkte en succes en beterschap voor iedereen die het kan gebruiken.


Zoooo herkenbaar! Vreselijk als je jezelf zo gek maakt he :(


:j Dat is echt heel vervelend. Kost echt veel energie (en iets met kort lontje). :o
En vriendlief is normaal gesproken echt compleet de rust zelve en absolute tegenpool van mij. Maar nu zouden we allebei graag willen dat we ons in vieren konden splitsen en dat dagen versneld of juist vertraagd konden worden (ene situatie graag versneld, andere juist vertraagd). :')

Myfairytale
Berichten: 5384
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 15:13

Dat we eigenlijk best heel goed nieuws hebben gekregen, maar toch ook weer een mini-beetje teleurgesteld zijn. Waarom niet gewoon alleen maar blij?... 8)7

Edit: Misschien moet alles eerst even bezinken.
Laatst bijgewerkt door Myfairytale op 30-04-19 15:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Myfairytale
Berichten: 5384
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 10:04

Aan PostNL.
Pakket zou vandaag bezorgd worden, maar status veranderd verder niet. Staat wel dat bezorgmoment vanmiddag zal zijn.

Contact opgenomen via Messenger; nee, komt vandaag niet...

Alwéér niet. Gaat echt gewoon áltijd mis daar. _-:(

Myfairytale
Berichten: 5384
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 16:48

Aan dat sommige mensen zo door kunnen blijven zeuren...
Aargh! Ik leg uit waarom ik iets niet wil delen vooralsnog en het spijt me zeer als je dat niet leuk vindt.

Edit: Sterkte Laibadji!


Myfairytale
Berichten: 5384
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 11:20

Dan doe ik ook maar een duit in het zakje; ik erger me er ook aan Dat de 500 nog niet helemaal gehaald is! :')


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Facebook, Joelle1996, rider, Rivendell, Tieneke en 149 bezoekers