Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 11:59

Lau schreef:
__Sannne schreef:
Dit gaat om een pestende leraar. Niet om een rechtzaak.


Ook dan mag je het niet gebruiken zonder toestemming. Want stel ze laat dit aan de decaan horen, dan moet het voor de raad komen en dan is er geen bewijs want dit mag niet gebruikt worden. Dus heeft ze nog geen poot om op te staan.


Bron?

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 12:04

__Sannne schreef:
Lau schreef:


Ook dan mag je het niet gebruiken zonder toestemming. Want stel ze laat dit aan de decaan horen, dan moet het voor de raad komen en dan is er geen bewijs want dit mag niet gebruikt worden. Dus heeft ze nog geen poot om op te staan.


Bron?


De privacy wetgeving, dit is schending van privacy. Ja het is krom, maar al in meerdere zaken is het opgenomen bewijs niet meegenomen omdat er geen toestemming voor de opnames was.

Anoniem

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 12:09

Dat ik natuurlijk het hele weekend ziek op de bank lig en wanneer ik weer fit genoeg ben ik dus weer gewoon mag werken. Zucht, had echt zo uitgekeken naar het weekend.

Lestrange01

Berichten: 2804
Geregistreerd: 20-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 12:10

Dat is toch algemeen bekend? Ik dacht echt dat iedereen wist dat je dat soort dingen niet als bewijsmateriaal mag gebruiken

Ik erger me aan hoe eenzaam ik me voel en dat het nu al zooooo lang duurt voordat onze hond bevalt. Ze houdt ons zo in spanning en ik kan gewoon niet meer wachten :')

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 12:11

Ja maar dit is geen zaak. Dit zal vast niet voor de rechter komen. Het gaat hier om bewijs van pesterijen. Dat de decaan weet dat het speelt.

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 12:14

__Sannne schreef:
Ja maar dit is geen zaak. Dit zal vast niet voor de rechter komen. Het gaat hier om bewijs van pesterijen. Dat de decaan weet dat het speelt.


Je en dan? De decaan moet dit voor de raad laten komen. Hij kan niet zomaar zeggen je bent ontslagen. Daar zitten echt wel wat meer haken en ogen aan.

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 12:14

Ik zie toch vaak zat filmpjes gebruikt worden bij Hart van Nederland en dergelijke. Door middel van die filmpjes neemt de politie ook actie. Dus dan lijkt het mij ook prima mogelijk om dit gewoon aan je decaan te tonen :)

Sowieso kan je eerst het gesprek gewoon beginnen en vervolgens kan je het geluid afspelen zonder de beelden te tonen. Niet te veel invullen, voor het zelfde geld doen ze er wel wat mee ;)

Britta31

Berichten: 13136
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 12:15

Dat ik vergeten was dat aan het eind van de straat een rommelmarkt was en er met ons paard tussendoor moest.Auto's,voetgangers enz.

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 12:18

Lau schreef:
__Sannne schreef:
Ja maar dit is geen zaak. Dit zal vast niet voor de rechter komen. Het gaat hier om bewijs van pesterijen. Dat de decaan weet dat het speelt.


Je en dan? De decaan moet dit voor de raad laten komen. Hij kan niet zomaar zeggen je bent ontslagen. Daar zitten echt wel wat meer haken en ogen aan.


Hij hoeft toch niet gelijk ontslagen te worden? :') TS kan, met dit bewijs, toch ook gewoon vragen om voor dit vak een andere docent te krijgen bijvoorbeeld?

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 12:22

Onze kapotte auto.....nu wachten op de ANWB :=

_kajo_
Berichten: 739
Geregistreerd: 21-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 12:22

Het is helemaal niet zo zwart wit als sommige bokkers het hier stellen. Je mag zeker wel een gesprek opnemen, maar hier zitten wel bepaalde voorwaarden aan. Zo moet je zelf aan het gesprek deelnemen en mag je dus niet gesprekken van anderen opnemen. Het verspreiden van dit beeld/geluidsmateriaal mag niet.
Ik ken rechtszaken (dichtbij meegemaakt bij zaken van oud collega's op een advocatenkantoor) waarbij beeld/geluidsmateriaal wat zonder medeweten of toestemming was opgenomen, is gebruikt in de rechtszaak. Wanneer het belang in de zaak zwaarwegender is dan de privacy van de betrokkene, dan wordt het echt wel gebruikt.

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 13:04

Aan mn schoonmoeder die met een omweg toch weer wist duidelijk te maken dat ze een kleinzoon wel leuk had gevonden. Ja want nu heeft ze een kleinkind met een vagina en dat maakt zo'n groot verschil natuurlijk... 8)7 _-:( >;)
Als ze nou nog een keer zo iets zegt dan krijgt ze de wind van voren en zal ik tegen haar zeggen dat ik ook liever 2 schoonvaders had gehad!

Amira_
Berichten: 5199
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 13:47

Dat mn mascara achter mn verwarming is gevallen, ik die toen probeerde weg te halen met mn afstandsbediening en dat ze nu allebei vast zitten achter mn verwarming :') |o

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 13:48

Amira_ schreef:
Dat mn mascara achter mn verwarming is gevallen, ik die toen probeerde weg te halen met mn afstandsbediening en dat ze nu allebei vast zitten achter mn verwarming :') |o


:') oke sorry vind dit stiekem best grappig

Gini
Berichten: 17906
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 13:59

Ik erger mij aan het feit dat ik nu weer gedoe en geregel heb omdat iemand per sé tegen mijn auto moest rijden. Een nieuwe auto die nog geen volle maand oud is nadat ik met mijn vorige auto een ongeluk heb gehad. Is op zich maar kleine schade en ik ben niet in fout, maar ik ben dat geregel van garagist, verzekeringen, expert, moeilijke woorden zodat ik weer achterna moet bellen :+ zo beu.
Let verdorie allemaal toch een beetje op als je je in het verkeer begeeft.

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 14:03

Mensen die niet begrijpen dat ik niet kan afspreken als ik binnen 2 weken een heel examenportfolio in elkaar moet knallen :')
Laat me met rust, ik heb stress en als ik niet aan het werk ben dan ben ik hier mee bezig :evaw:

Ineke2

Berichten: 33106
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 14:21

Lau schreef:
__Sannne schreef:
Ja maar dit is geen zaak. Dit zal vast niet voor de rechter komen. Het gaat hier om bewijs van pesterijen. Dat de decaan weet dat het speelt.


Je en dan? De decaan moet dit voor de raad laten komen. Hij kan niet zomaar zeggen je bent ontslagen. Daar zitten echt wel wat meer haken en ogen aan.

Die leraar hoeft toch niet gelijk ontslag te krijgen voor zoiets zeg. Maar dient zijn leerlingen stuk voor stuk eerlijk behandelen.

Kirania

Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 14:26

Boompje1985 schreef:
Aan mn schoonmoeder die met een omweg toch weer wist duidelijk te maken dat ze een kleinzoon wel leuk had gevonden. Ja want nu heeft ze een kleinkind met een vagina en dat maakt zo'n groot verschil natuurlijk... 8)7 _-:( >;)
Als ze nou nog een keer zo iets zegt dan krijgt ze de wind van voren en zal ik tegen haar zeggen dat ik ook liever 2 schoonvaders had gehad!


Meen je dat nu := Wauw, dat is wel echt helemaal raar... Wat gaat ze doen, haar even van geslacht laten veranderen? Een andere baby is er zo snel niet :')


_kajo_ schreef:
Het is helemaal niet zo zwart wit als sommige bokkers het hier stellen. Je mag zeker wel een gesprek opnemen, maar hier zitten wel bepaalde voorwaarden aan. Zo moet je zelf aan het gesprek deelnemen en mag je dus niet gesprekken van anderen opnemen. Het verspreiden van dit beeld/geluidsmateriaal mag niet.
Ik ken rechtszaken (dichtbij meegemaakt bij zaken van oud collega's op een advocatenkantoor) waarbij beeld/geluidsmateriaal wat zonder medeweten of toestemming was opgenomen, is gebruikt in de rechtszaak. Wanneer het belang in de zaak zwaarwegender is dan de privacy van de betrokkene, dan wordt het echt wel gebruikt.


Dat is wel echt interessant om te weten! Ik dacht ook dat het gewoon niet mocht.

Het speelt zich inderdaad af in België. Het grote probleem is dat ik zelf voor de decaan ben moeten verschijnen destijds (lees: de prof was daar,de decaan, een 'invaller' van de ombuds en nog een andere prof die ooit Germaanse talen heeft gevolgd, van wat ik begreep. Meid van 21 omsingeld door mensen die niet aan haar kant stonden, dus.) En de decaan is enorm happy met de prof die mij blijkbaar niet kan uitstaan. Hij zei "ik vind het veel leuker als je gewoon toegeeft dat je geplagieerd hebt" en dat hij nog meer punten zou aftrekken voor mijn verdediging. Decaan is een vrouw die lachte met iedere drie woordjes dat de man zei. Telkens ik in de verdediging ging (zij kent niets van talen) probeerde ze me op te dringen om een stom logboek bij te houden van mijn vertalingen omdat ik 'duidelijk niet genoeg leer'. De invaller van de ombuds heeft toen nooit zijn mond opengedaan. Niemand in die kamer stond aan mijn kant. Na tien minuten zat ik te huilen van pure frustratie en keken ze me allemaal aan alsof ik het aan het faken was om maar geen punten te hoeven verliezen.

Ja, die paniekaanvallen bij steeds dezelfde proffen, dat fake ik allemaal gewoon. Ik loop dolgraag hyperventilerend en huilend uit klaslokalen _/-\o_

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 16:32

Dat ik nog steeds zoveel pijn heb van het auto-ongeluk en de ene pipo in t ziekenhuis me niet serieus neemt .. ik nu nog langer onderweg ben - meer pijn heb - en morgen weer naar het ziekenhuis moet maar nu een andere. In de hoop dat die wel eindelijk een scan wilt inplannen zodat ze verder kunnen zoeken :(

Ik zat gewoon bijna jankend op m'n paard van de pijn.. Autorijden doet ook zeer. Tillen doet zeer. Alles doet zeer :l

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 16:34

Dat vandaag gebleken is dat mijn karakter nog steeds poedersuiker is en nauwelijks verbeterd heb in de laatsten jaren. Ik heb 1 van mijn vriendschappen volledig verkloot.

Myfairytale
Berichten: 5384
Geregistreerd: 26-05-06

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 16:55

Stille meelezer meld zich; was er iemand hier nog op zoek naar een appartement in Zwolle? Zag namelijk net een bericht voorbij komen over een appartement dat vrij komt. Sorry als dat niet in dit topic was. Kan het zo gauw even niet terug vinden.

Meliaforever

Berichten: 12035
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 17:07

Aan mijn moeder die bijna de hele dag door moppert en negatief is.

Jolien87

Berichten: 17407
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 17:08

Myfairytale schreef:
Stille meelezer meld zich; was er iemand hier nog op zoek naar een appartement in Zwolle? Zag namelijk net een bericht voorbij komen over een appartement dat vrij komt. Sorry als dat niet in dit topic was. Kan het zo gauw even niet terug vinden.


Joe! :wave:

Myfairytale
Berichten: 5384
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 17:13

Jolien87 schreef:
Myfairytale schreef:
Stille meelezer meld zich; was er iemand hier nog op zoek naar een appartement in Zwolle? Zag namelijk net een bericht voorbij komen over een appartement dat vrij komt. Sorry als dat niet in dit topic was. Kan het zo gauw even niet terug vinden.


Joe! :wave:


Pb gestuurd!
En sorry voor de onderbreking allemaal.

Anoniem

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 18:13

Dat ik vandaag al 18 x ben wezen ‘plassen’.
Baby is ingedaald en drukt elke 3 druppels mijn blaas uit.