Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Kirania

Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 08:07

Dat geen enkele pijnstiller lijkt te werken voor mijn enorme migraineaanval. Begint altijd met wat nekpijn, en dan is het plots helemaal naar de vaantjes en sta je op om 3u, om 7u en neem je telkens een andere pijnstiller maar niets helpt :( Toch eens voorbij de apotheek voor Excedrin ofzo...



Kirania

Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 20:44

Dat ik door een bepaalde prof weer vlak na een pauze ben ingepland voor het mondelinge examen, waardoor er dus niemand behalve hij en ik aanwezig zal zijn op dat tijdstip, wat wil zeggen dat hij me weer helemaal kan uitmaken en als achterlijk benoemen en mijn hobby's kan zwartmaken zonder dat er iemand aanwezig is als getuige. |o Jaren gepest geweest in de basisschool en het middelbaar, en nu tig jaren in de universiteit word je gepest door een prof. Hij heeft me aangegeven voor plagiaat begin dit jaar omdat ik de grammatica gecheckt had en het foutloos was. Het waren vijf zinnen :') Hij vond zelfs dat ik 'nooit zo'n moeilijk woordgebruik' zou kunnen, zelfs niet in het Nederlands. Uit welke taal denkt hij dan dat ik het vertaald heb? Oh, juist, hij geloofde dat ik het door iemand anders had laten maken. Ookal was ik erdoor voor de rest van mijn vak heeft hij me toen totaal gebuisd en een nul mogen geven van de decaan. Sindsdien is het alleen bergaf gegaan en ookal doe ik zo mijn best, telkens ik een presentatie moet geven in het Duits kan er geen positief woordje af. Ik hoor van iedereen hoe hard ik verbeterd ben, en dan hoor je plots van je prof, terwijl jij nog voor de klas staat, dat je te 'hyperkinetisch' bent en te 'energiek' en dat je je moet intomen. Hij zei dat hij met mijn gebaren bij mijn uitleg een 'extra dansvoorstelling' gekregen heeft. Sorry dat ik Adhd heb, maar naast dat en dat het in mijn karakter zit om energiek en happy te zijn ga ik er echt niets aan kunnen veranderen. Hij noemde dingen fout die helemaal niet fout waren, maar het was doodstil in de klas.

Enige lichtpuntje - de klasgenoten beseffen wel dat hij iets tegen me heeft. Hij draaide zich om en vroeg 'heeft iemand ook zelfs maar iets verstaan van haar uitleg over deze term?', waarna er meteen drie handen de lucht in gingen. Hij koos iemand en hij wist de exacte vertaling van de term te geven die ik uitlegde. Klasgenoot in kwestie keek ook wat flabbergasted. Na de les kreeg ik te horen van de rest hoe grappig ze mijn presentatie vonden omdat ik leuk uitleg, maar dat ze niets snappen van de behandeling van de prof.

Ik heb gewoon zo'n gevoel dat ik bij die vent gewoon niet kan winnen... En niemand op de universiteit neemt mijn gevoel erover serieus, want iedereen die hogerop zit is dikke vriendjes met deze prof, ook de decaan. Het is zó oneerlijk... Ik weet dat hij racistisch is (komt binnen met eten, "ik zag net twee vrouwen in boerka's rondlopen ofzo, ik kreeg spontaan zin om varkensvlees te eten dus ik heb dat maar snel genomen") maar ik snap niet waarom hij zo'n vete tegen mij heeft. Ik ben letterlijk blank met sproeten en donker haar. Maar ik heb wel een heel ouderwetse naam die niemand ooit gehoord heeft... Ik gok dat het daar wel eens aan kan liggen. 8)7

Kirania

Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 20:59

@Lau, I wish :( Al geprobeerd te doen via de decaan, maar die vind deze prof ab-so-luut geweldig en hij kan niets fout doen ik haar ogen. Probeerde mij tijdens de plagiaatkwestie zelfs te dwingen om te zeggen dat ik plagiaat gepleegd had...

Kirania

Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 08:31

Ja, waarom zou dat nu verkeerd overkomen eigenlijk? :=

Ik erger me aan dat gezeur van 'Ze is een echt meisjemeisje' als het over een merrie gaat. Paarden hebben dat concept niet, ik vind dat zo'n stom kleinerend begrip :') Ik vind het ook belachelijk om te zeggen over menselijke meisjes, dus bij paarden rol ik gewoon nog harder met mijn ogen :roll: Het is echt een pet peeve en dus vrij dom, maar echt een kleine ergernis _O-

Kirania

Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 13:26

Boompje1985 schreef:
Aan mn schoonmoeder die met een omweg toch weer wist duidelijk te maken dat ze een kleinzoon wel leuk had gevonden. Ja want nu heeft ze een kleinkind met een vagina en dat maakt zo'n groot verschil natuurlijk... 8)7 _-:( >;)
Als ze nou nog een keer zo iets zegt dan krijgt ze de wind van voren en zal ik tegen haar zeggen dat ik ook liever 2 schoonvaders had gehad!


Meen je dat nu := Wauw, dat is wel echt helemaal raar... Wat gaat ze doen, haar even van geslacht laten veranderen? Een andere baby is er zo snel niet :')


_kajo_ schreef:
Het is helemaal niet zo zwart wit als sommige bokkers het hier stellen. Je mag zeker wel een gesprek opnemen, maar hier zitten wel bepaalde voorwaarden aan. Zo moet je zelf aan het gesprek deelnemen en mag je dus niet gesprekken van anderen opnemen. Het verspreiden van dit beeld/geluidsmateriaal mag niet.
Ik ken rechtszaken (dichtbij meegemaakt bij zaken van oud collega's op een advocatenkantoor) waarbij beeld/geluidsmateriaal wat zonder medeweten of toestemming was opgenomen, is gebruikt in de rechtszaak. Wanneer het belang in de zaak zwaarwegender is dan de privacy van de betrokkene, dan wordt het echt wel gebruikt.


Dat is wel echt interessant om te weten! Ik dacht ook dat het gewoon niet mocht.

Het speelt zich inderdaad af in België. Het grote probleem is dat ik zelf voor de decaan ben moeten verschijnen destijds (lees: de prof was daar,de decaan, een 'invaller' van de ombuds en nog een andere prof die ooit Germaanse talen heeft gevolgd, van wat ik begreep. Meid van 21 omsingeld door mensen die niet aan haar kant stonden, dus.) En de decaan is enorm happy met de prof die mij blijkbaar niet kan uitstaan. Hij zei "ik vind het veel leuker als je gewoon toegeeft dat je geplagieerd hebt" en dat hij nog meer punten zou aftrekken voor mijn verdediging. Decaan is een vrouw die lachte met iedere drie woordjes dat de man zei. Telkens ik in de verdediging ging (zij kent niets van talen) probeerde ze me op te dringen om een stom logboek bij te houden van mijn vertalingen omdat ik 'duidelijk niet genoeg leer'. De invaller van de ombuds heeft toen nooit zijn mond opengedaan. Niemand in die kamer stond aan mijn kant. Na tien minuten zat ik te huilen van pure frustratie en keken ze me allemaal aan alsof ik het aan het faken was om maar geen punten te hoeven verliezen.

Ja, die paniekaanvallen bij steeds dezelfde proffen, dat fake ik allemaal gewoon. Ik loop dolgraag hyperventilerend en huilend uit klaslokalen _/-\o_

Kirania

Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 07:29

Saleisha schreef:
Dat ik elke ochtend zit te janken in de trein.

Dat ik een vriend heb verteld wat er is gebeurd en hij gewoon niet meer antwoordt nu. That hurts.


:(:) Dat is echt poedersuiker. Beetje gek om iemand daarom te negeren...

Kirania

Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 22:24

Aan de rotzak die bij een 70 weg met 120 de bocht om kwam sjezen waardoor ik hem te paard enkel op het allerlaatste moment zag, net kunnen stoppen in allerijl en die gek reed bijna de neus van mijn paard eraf terwijl de passagier zijn middenvinger opstak naar ons. De sloot is niet ver, rij er alsjeblieft gewoon in en maak plaats voor leukere mensen :wave:

Kirania

Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 15:30

Aan een pakje dat de postbode weigert te brengen. Zeggen dat we twee keer niet thuis waren terwijl wij de hele dag wel thuis in de woonkamer zaten... Niet eens een afwezigheidsbriefje, niks. Ik wacht al een week op dat pakje, en nu plots is het weer van 'ze leveren vandaag' naar 'je was niet thuis' gegaan. Dat ze het steken waar de zon niet schijnt... Het was duur genoeg, als ze het verloren zijn mogen ze het betalen.

Kirania

Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 15:51

@Niobe, yep, al drie keer gecheckt zelfs... Al tig pakjes geleverd hier met dit adres. Volgens mij moet het van een depot komen dat niet weet dat er twee straten zijn die dezelfde naam hebben, maar de ene noemt ...laan en de andere ...straat. Beetje belachelijk want de gps geeft gewoon altijd het juiste adres aan. :(

Kirania

Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 16:12

xPabloBokt schreef:
Coconut schreef:
Mensen die echt heel laag bieden op Marktplaats. Echt drie keer onder de vraagprijs.
Echt serieus mensen... :=


Zoiets heb ik ook gehad, 2 keer van dezelfde persoon. Paar keer zelf de prijs verlaagd, maar hij zat in de eerste instantie onder de vraagprijs. Ging hij mee zijn bod verlagen elke keer als ik de vraagprijs wat omlaag dedd.. nee ik wil er nog steeds minimaal x bedrag voor :') ga weg.


Wauw, echt :') Je moet het lef maar hebben...

@Niobe, ja... :(

Eventjes snel nog een ergernis - het akkoord hebben van je papa dat hij mee helpt met het bouwen van het schuilhok (Ik weet immers weinig over bouwen) dat deze week rond moet zijn (het zijn steenschotten, geen supergroot ding, het is letterlijk een rechthoek) en hij telkens zegt "We hebben dit dit en dit nodig en ik weet waar die dingen zitten maar dan moet ik eerst die giga rommel opruimen hier". Waarop ik zeg "We hebben niet nog een maand de tijd, we gaan gewoon een nieuwe stift halen en sergeanten" en hij zegt dat dat zonde is. Vervolgens zet hij zich terug neer aan tafel en doet.. niks. :')

Kijk, ofwel ga je die spullen nieuw halen, ofwel weet je zeker dat je die 'rommel' binnen dit en drie uur kan opruimen en het dan ook nog vindt. Doe niet gek, het is een stomme stift... -O- Ik doe dan zoveel moeite om dat schuilhok op tijd hier te krijgen, geen fouten te krijgen, zorgen dat de levering en communicatie met de nieuwe huurbaas goed verloopt... En regelingen treffen voor het hooi zodat we net toekomen tot de verhuis, en dan dit. Ik word gek, echt gek. -O-

Kirania

Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 22:32

Dat warmtepompen van zwembaden blijkbaar zo belachelijk irritant luid zijn en je dat ding van de buren dus kan horen in je living :Y)

Kirania

Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 13:11

The saga continues. Hebben ze het pakje nu gewoon verloren gedaan of...?

Afbeelding

Ik ben het echt beu ondertussen :') Wij zijn gewoon thuis... Ze kunnen ook gewoon een briefje in de brievenbus steken met 'het ligt in een ophaalpunt'. Melding gedaan bij bpost... Maar niks gehoord.

Kirania

Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 14:12

Dorus, Wahaha dat ken ik :o En ja, ik dacht er ook aan, dat ze te veel hooi op hun vork nemen ofzo. Maar voorheen was het allemaal nooit een probleem bij ons dus misschien vanwege de samenwerking met DHL :n

Desondanks is het vandaag na mijn klacht gisteren eindelijk toegekomen! *\o/* Ik heb nog nooit zo'n fancy hoofdstel in m'n bezit gehad, ik durf het bijna niet te passen op mijn paard... :')


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 bezoekers