Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Moderators: Polly, Hanmar, EvelijnS, Shanna, Dani, benangelique, Ladybird

Merileth

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 14:03

De herrie die de kinderen (en opvang kinderen) van de buurvrouw maken. Ik werk zelf in de kinderopvang, en wij hebben dagelijks meer kinderen dan zij, maar ze maken doorgaans niet zo veel herrie. Zelfs mijn schoonmoeder die meer kan hebben dan ik is het zat. Ik weet gelijk weer waarom ik als ik thuis ben graag achter mijn pc op zolder zit. Dan zit ik aan de andere kant van het huis en hoor ik het allemaal niet. En kan ik lekker verder schrijven. Alleen is het met de warmte van de laatste tijd daar ook niet echt plezierig. Warmt hard op, en dus niet fijn om te zitten.

[o]
Not all treasure is silver and gold....

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 07:05

Leuk dat de buurvrouw thuis gastouder is. Leuk dat de buren een hond hebben. Minder leuk dat dat beest de boel bij elkaar blaft als er iemand voor de deur staat. Maar als er om 6 uur 's ochtends iemand zijn kind komt brengen en de hond slaat aan, gooi dat beest appelflap niet al blaffend de tuin in. Ik hoef er voor de verandering pas om half 8 uit, nu is er anderhalf uur slaap naar de maan. Ik sliep gewoon nog, daarna niet meer. En ik ben al zo snel moe de laatste tijd. En dan nu al in de tuin staan roken, zodat mijn slaapkamer meurt....

[o]

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 11:56

Dat Ziggo zakelijk niet snapt dat mijn bedrijf opgeheven is. Al meer dan een jaar..... en vanaf dat moment bellen ze me pas. Inmiddels al meerdere keren aangegeven, net weer gebeld. Gaan ze het weer in het systeem zetten. Volgende keer dat ze bellen ben ik echt niet zo vriendelijk meer hoor.

[o]

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 09:33

Dat ik woensdag gebeld ben of ik op gesprek wilde komen voor een interne sollicitatie, dat is fijn. Maar dat het voor de dag erop was, waar ik al andere werkzaamheden verschoven had zodat ik op de groep kon staan, was minder handig. Dat de dag erop bleek dat er zo weinig kinderen kwamen (want niet afgemeld en ook niet gebracht), en ik gewoon op gesprek gekund had. Dat mij gezegd was dat ik teruggebeld zou worden om een nieuw moment te prikken (werd woensdag al gezegd), maar ik nog niet gebeld ben, waardoor ik ga stressen en in paniek schiet 'wat als ik niet meer gebeld word?'. Wat natuurlijk onzin is. Nu heb ik de persoon zelf gemaild, maar het is een werkdag weer, en nog niks gehoord (wat logisch is want zo laat is het nog niet), en ik weer begin te stressen.

[o]

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 07:52

Ik mag morgen op gesprek, dus yeey! Heeft zelf mailen toch wel zijn nut gehad. Want het duurde zo lang omdat diegene iedere keer op de groep moet staan, en het plannen van het gesprek dus ook wat lastig gaat. Ik weet dat het personeelstekort voor de hele branche geldt, niet alleen voor ons, maar het is echt heel vervelend en belemmerend.

[o]

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 16:19

Dat ik nu zit te wachten op het verlossende telefoontje of ik op die interne functie ben aangenomen. Eind van de middag word ik gebeld. En hoe langer het duurt, hoe nerveuzer ik word. Het is net weer terug op de middelbare school dat je tussen bepaalde tijdstippen gebeld werd als je niet over was :')

[o]

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 12:01

Aan dat ik zelf maar gebeld heb, omdat ik gisteren gebeld zou worden. Ben het niet geworden, omdat ik geen ervaring heb in die functie, en die zo groot is dat ze bang is dat ik het niet aan kan daardoor. Raadt ze me aan om op kleinere vacatures te reageren. Ja hallo, dat deed ik ook, tot jullie na het sluiten van de vacature besloten er een locatie bij te gooien, waardoor die zo groot wordt.

[o]

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 11:09

Degene bij wie ik op gesprek ben geweest voor de interne vacature gaat hem nu zelf vervullen, maar de locatie die er ineens bij gekomen was toen ik op gesprek kwam is er af, en ze pakt er een andere locatie bij op. Zet die vacature dan niet uit als je het zelf wilt doen....

[o]

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 20:01

Dat ik zo verkouden ben. Vandaag vooral aan het hoesten. En dan werk ik op een bso, dus veel praten. Om dat te toppen een intake die een uur duurde, en in het Engels moest dus veel schakelen. En dat met een wazig hoofd. Door het vele praten en hoesten nu een hele rauwe keel. Niet fijn.

[o]

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 20:12

Dat in ondertrouw gaan bij onze gemeente zo'n beetje het enige is waarvoor je niet langs kan komen en wat digitaal moet. Maar scheiden kan daar wel ter plekke.....

[o]

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 21:27

Ik zocht dit topic om over Ocon te klagen, ben dus lang niet de enige :') . En dan zelf niet snappen wat hij verkeerd gedaan heeft. Ehm, wat denk je van de leider van de race van de baan knikkeren?

[o]

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 21:40

Robijntjah schreef:
Aan een gastroscopie zonder roesje. Wie the hell bedenkt dat....
nooit meer!

Ja, dat vroeg ik mij ook ten zeerste af toen ik hem gehad had.

[o]

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 21:16

Een collega wiens vertrek een beetje rommelig gegaan is. Ik heb nog bij hem gecheckt of hij nog steeds samen afscheid wil nemen van de collega's, want dat hadden we zo afgesproken. Nu stuurt hij in de groepsapp ineens een berichtje dat hij er van af ziet. En dat niet even aan mij laten eten los daarvan.

[o]

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 22:31

Mijn reactie op de reclame van de staatsloterij voor de oudejaarsloten. De eerste keer dat ik hem zag sprongen de tranen me net niet in de ogen, net toen ik hem mijn vriend liet zien zat ik gewoon te janken terwijl ik nu wist wat er ging komen :') . Maar het is wel een mooie reclame, ondanks dat ik ervan ga huilen. Ik ben gewoon een emotioneel ei :+
Laatst bijgewerkt door Merileth op 16-12-18 22:35, in het totaal 1 keer bewerkt

[o]

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 10:25

Ik moet zo naar de tandarts, er is een stukje kies afgebroken. Zo geen zin in. Dit is wel weer een nieuwe tandarts, want de oude ging weg. Maar ik heb niet zoveel vertrouwen meer in tandartsen, omdat het me nog wel eens wat pijn heeft opgeleverd. Deze zei gelijk al dat toen ik de laatste procedure vertelde dat dat vreemd is, dus dat schept wel wat vertrouwen. Nu er nog daadwerkelijk in gaan geloven. En dan later nog een controle plannen, en dat week ik gewoon al dat bepaalde kiezen aangepakt moeten worden, en daar zie ik dus nu al tegenop. Zolang ik geen kiespijn had kon ik het nog een soort van negeren, maar nu er dus bij een andere een stukje afgebroken is, moet ik er wel aan geloven.

[o]

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 14:04

Dat ik weer verkouden lijk te worden. Was erg handig vanochtend met trouwjurken passen, gelukkig waren er papieren zakdoekjes :') . En dat ik slecht geslapen heb (hoofd wilde niet stilstaan), maar ondanks alles wel mijn trouwjurk gevonden! *\o/*

[o]

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 08:22

De buurkinderen. Voor half 7. In de badkamer, en schreeuwen. Buurvrouw die niets doet. Grumbl, 3 kwartier wakker terwijl mijn vriend voor de verandering er eens niet vroeg uit hoeft voor zijn werk, en ik dus door had kunnen slapen. En dan ook van die heeeerlijk hoge stemmetjes natuurlijk.

Oh, en dan mijn vriend gisteravond die met een beetje keelpijn het gelijk heeft over griepverschijnselen. Je bent gewoon verkouden en ik kruip ook niet preventief in bed met keelpijn. (Oké, ik werk door met een aardige griep, is eigenlijk ook niet handig)

[o]

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 12:32

Dat ik vanochtend weer naar de tandarts moest. En in maart nog een paar afspraken heb staan. En mijn verdoving nog niet uitgewerkt is....

[o]

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 23:22

Dat we allebei geen idee hebben waar we heen willen op vakantie na de bruiloft. Maakt lastig kiezen zo....

[o]

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 00:54

Oh god, nee, daar moet ik dus echt niet aan denken :') . Voor een gewone vakantie zou ik het nog best willen overwegen, hoewel er nog zat plekken open staan. Voor deze vakantie willen we ergens heen waar we geen van beiden ooit geweest zijn, en sommige andere plekken vallen af omdat daar een emotionele lading aan zit die ik niet aan deze vakantie wil hebben kleven.

[o]

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 12:26

Mocht weer naar de tandarts. Drie tanden rechtsboven en een linksonder gevuld. Ben nu al bekaf en moet straks nog werken.

[o]

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 22:02

Dat ik een pakket verwacht uit de VS, is met UPS verzonden, maar dat ik nergens kan vinden of ik de import kosten aan de deur moet voldoen of gewoon een factuur krijg. En dat ik het ook gewoon niet los kan laten.

[o]

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 17:35

De rekening van de tandarts. Ik heb mijn verzekering al op de maximale vergoeding gezet (500 euro), maar het totaal zit op ruim het dubbele, dus kon vandaag 567 euro aftikken. Vergoeding is op. Ben even niet zo blij. Wel met dat mijn gebit weer goed is, maar niet met die rekening.

[o]

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 19:55

Collega's, en dan één in het bijzonder. Die lijkt het niks te vinden dat ik als 'nieuweling' dingen beter oppakt en meer trainingen en opleidingen heb dan hij. Dus brandt hij me maar af tegenover een andere collega. Die kent mij nog van mijn vorige werk en is dat gezeik van hem helemaal beu. Ik weet donders goed wat ik kan en wat ik waard ben, en dat is vele malen meer dan wat hij vindt.

[o]

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 06:52

Dat ik zonder reden veel wakker heb gelegen vannacht, en nu dus veel te kort geslapen. Bij elkaar haal ik de 5 uur nog niet. En normaal kan ik dan wat langer blijven liggen, omdat ik 's middags pas werk, maar ik moet nu om 8 uur openen vanwege een studiedag. Gelukkig hoef ik maar tot 14.00, wat betekent dat ik vanmiddag met een beetje geluk even een dutje kan doen. Als mijn vriend me niet wakker houdt tenminste.

[o]