Nog een buren topic, benieuwd naar jullie mening

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Gwenvd

Berichten: 1728
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Nog een buren topic, benieuwd naar jullie mening

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-19 10:25

Ik ben benieuwd wat jullie zouden doen in deze situatie.

We zijn 1,5 maand verhuisd naar een rustig dorpje naast de grote stad. We hebben een vrije sector huurwoning en betalen een mooi bedrag voor het type huis waar we in wonen.

Al snel merkte we dat de buurvrouw wat vreemd was, ze laat de hond nooit uit en die doet dus zijn behoeftes in de tuin. Daarnaast heeft ze 4 dochters maar er wonen er maar 2 bij haar.

De overige buren zijn ontzettend vriendelijk maar wel het volkse types, opzich niks mis mee, je hebt er geen last van maar ze zijn wel van het blablabla (ouwehoeren over elkaar dus). We hoorde dat hun allemaal sociale huurders zijn die minder dan de helft betalen dan wat wij doen. Nogmaals wij vinden de huurprijs die wij betalen prima en sluit echt prima aan op de woning.

Nu is het met oud en nieuw bij de buurvrouw uit de hand gelopen en is er 2 keer ambulance en 2 keer politie geweest. Ik zal niet alles vertellen want dan wordt het een heel lang verhaal maar het komt erop neer dat moeders verslaafd is aan alcohol en drugs, nu voor de 3e keer is opgenomen in een afkickkliniek en de oudste dochter is alleen achter gelaten zonder eten en geld.

Mijn man is met de dochter en het vriendje gister boodschappen gaan doen om ze te helpen, ze had nog 25 euro uit de spaarpot van haar zusje kunnen pakken. Mijn man heeft ze nog wat pizza's en chips gegeven en ze hebben gister bij ons gegeten.

Nu laten wij die meid uiteraard niet aan haat lot over en zullen we helpen als het moet maar mijn vraag is eigenlijk... De woningbouw heeft dit gezin een zware waarschuwing gegeven voor wij er kwamen wonen, alle drama's van de afgelopen jaren zijn bekend en een tijd lang moest er dagelijks politie komen.

Het voelt een beetje raar dat ze ons dat huis ernaast hebben gegeven. Wij zijn een jong gezin met een zoontje van 2, wij willen deze ellendes niet. Nu heb je je buren nooit voor het uitkiezen maar als het bekend is dat er een zwaar probleem gezin woont moeten ze dat niet melden? Of is de keuze dan niet verstandiger om er toch sociale huur van te maken?

Het voelt niet helemaal lekker dat wij er zijn komen wonen en er zoveel heeft afgespeeld en nu weer en wij hier nu als het ware mee opgezadeld worden. Ik ben benieuwd naar jullie meningen en inzichten, wellicht til ik er te zwaar aan. Wij zijn vrij gevoelige mensen dus wellicht is dit gevoel onterecht.

Strooigoed


Gwenvd

Berichten: 1728
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-19 10:38

@KimD Nee het is niet ons probleem maar we hebben oud jaars nacht alleen maar geschreeuw en een half uur lang au au au gehoord. dat voelt gewoon niet goed.

Ja alle instanties zijn op de hoogte, ze staan onder OTS voor de kinderen etc.

Ik probeer me er niet in te mengen want ik ben wil dan meteen alles regelen en dat is niet goed voor mij zelf. Mijn man kan heel goed de grens aangeven en ik ben zo trots op hem hoe hij dit heeft aangepakt.

MerleSimone: Ja daar heb je een punt, een ander verdiend dit ook niet en meldingsplicht is misschien ook beetje ver gezocht. Onze woningbouwvereniging is dezelfde als van de andere, zij hebben dit hele blok in de verhuur alleen worden nu de woningen vrije sector als iemand er uit gaat.

Het is gewoon een gevoel, kan het ook moeilijk omschrijven.

@Camino klopt we moeten ook niet teveel in mengen, dat laat ik aan mijn man over, ik houd me er zoveel mogelijk buiten. Al wil ik haar best uitleggen hoe de wasmachine werkt.

@poes, ja dat zei mijn man ook al, alleen op deze manier krijg je een andere buurt al zal het heel lang duren want niemand wil eruit want ze betalen echt een schrijntje voor wat ze krijgen.

Mijn man gaat eens informeren bij de woningbouw, geen klachten ofzo maar gewoon informeren naar de situatie.

Strooigoed


Gwenvd

Berichten: 1728
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-19 11:00

De kinderen zijn tussen de 9 en 18, de oudste zit nu alleen thuis, de andere kinderen bij hun vader. Die overigens ook aan de drugs zit :(

Politie is wel op de hoogte, de dochter en haar vriendje hebben ook nu een soort prio als ze zouden bellen als het mis gaat. Weet niet precies hoe het werkt.

Strooigoed

Gwenvd

Berichten: 1728
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-19 11:27

Lieveli, ja klopt ook. daarom heb ik dit topic ook geopend, het geeft even een goed inzicht ipv het gevoel. Hoe lang ze er zal wonen weet ik niet, opzich maakt het ook niet uit zolang we geen extreme overlast ervaren (en ze straks die stront uit de tuin opruimt... :D )

@Goof, als ik het zo terug lees komt het inderdaad een beetje raar over. Het is ook niet ons probleem.

Mijn man heeft even de woningbouw gebeld, er zijn inderdaad meldingen bekend en natuurlijk vertellen ze dit niet als je er komt wonen. Als we overlast ervaren en er niet zelf uitkomen kunnen we een schriftelijke melding maken zodat het juridisch gezien geldig is en bij het dossier kan komen. We zullen dit uiteraard niet zomaar doen.

We hebben ook afgesproken om er niet teveel mee te bemoeien en zoals nu ook niet zelf het contact te zoeken. We zijn ook maar de buren, ze moeten hulp zoeken bij de ouders van het vriendje.

Lief dat jullie aangeven het goed te vinden dat we ze niet laten stikken. Dit zouden we ook nooit doen als het kinderen betreft.

Bedankt voor jullie reactie, zet mij weer even met de benen op de grond :)

@Purny, nee daar gaat het inderdaad niet over, de prijs is voor ons prima en zeker het huis waard!
Laatst bijgewerkt door Gwenvd op 02-01-19 11:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Strooigoed

Gwenvd

Berichten: 1728
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: Nog een buren topic, benieuwd naar jullie mening

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-19 11:29

@KimD, ik kon ook prima voor mezelf zorgen toen ik 18 was. Ik schrok ook echt hoe ze overkwamen... alsof ze 14 waren, zo weinig wisten ze.

Strooigoed

Gwenvd

Berichten: 1728
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-19 11:35

@ KimD Ja sneu he?


Ja doen we ook. Ik ben ook echt blij dat mijn man gister heeft opgepakt en ik niet. Ik vind dat veel lastiger maar besef me heel goed dat dit echt nodig is. Wat wij doen is een korrel in een groot gat, wij kunnen ze niet helpen en dat is ook niet aan ons.
Ze hingen gister avond ook al heel snel aan de telefoon toen ze na het eten naar huis waren. Ze vertrouwen gewoon blind op ons. Heel lief maar wat zijn die kids vatbaar...

@ Janneke, ja dat is inderdaad een goede. De dochter en het vriendje hebben zelf gevragd aan ons om snel de politie te bellen als we iets horen. Maar wanneer bel je dan...

Nogmaals dank voor jullie reacties :) Had ik nodig!

Strooigoed

Gwenvd

Berichten: 1728
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: Nog een buren topic, benieuwd naar jullie mening

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-19 12:20

@Shenavallie bedankt voor je reactie. Wat vershcikkelijk om te horen dat het zo ver is gegaan. En helemaal verschrikkelijk dat je zoontje er zoveel last van heeft gehad. We hopen uiteraard dat dit niet zover gaat komen.
We willen hier 5 jaar blijven en daarna gaan kopen, al vrees ik dat we goed moeten sparen als we vrijstaand willen wonen zonder buren haha.

@Elizabeth, misschien zijn het de hormonen (jaja nummer 2 is ook op komst) maar tranen in mijn ogen van jou bericht. Dank je wel hier voor. Mijn zoontje zal zeker leren mensen te helpen maar ik zal hem ook zeker beschermen en meegeven dat geweld echt geen oplossing is.

Strooigoed

Gwenvd

Berichten: 1728
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: Nog een buren topic, benieuwd naar jullie mening

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-19 13:17

we hebben jaren gezocht naar een geschikt huurhuis. Het aanbond in onze prijsklasse is nihil en dan een leuke buurt zoeken is ook heel lastig. Het huis is overigens niet gehorig, zijn super dikke betonnen muren maar dit geschreeuw hoor je natuurlijk wel. We hebben juist gezocht naar een niet gehorig huis omdat we al veel overlast hadden in ons vorige huis. Maar ja het is gewoon net pech met deze mensen naast ons.

Kopen was helaas nog geen optie, hopelijk over een paar jaar wel.

Strooigoed

Gwenvd

Berichten: 1728
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-19 13:42

@Marlies, klopt zeker, die stront vind ik nu overigens ook niet heel erg, als ze het regelmatig weghaald ruik je er nu weinig van en we zijn toch niet veel buiten. Nu lag het er van een aantal dagen en dat ga je ruiken. Maar de dochter zou het opruimen. Hij is er nu nog in huis, we hebben al tegen de dochter gezegd dat het beter is om haar uit te laten en dat ging ze ook wel vaker doen. Ook daar had ze geen idee van hoe vaak of wat.

Als het van de lente blijft liggen gaan we dat zeker bespreken.

Mijn man zal inderdaad even met moeders een praatje maken als ze terug is om te kijken hoe ze er nu voor staat. Ze is nu 3 weken in de kliniek.

Door de verhalen die we hebben gehoord van de buurt en van de dochter zijn we er misschien ook meer mee bezig maar klachten of iets dergelijks zullen we nu nog niet indienen. Als dit veel vaker gaat gebeuren kan dat altijd nog.

Dank je wel, zullen we ook zeker blijven doen tot op zekere hoogte.

Strooigoed

Gwenvd

Berichten: 1728
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: Nog een buren topic, benieuwd naar jullie mening

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-19 19:56

We hebben geen contact gehad vandaag. Manlief vertelde wel dat hij zag dat ze aan het schoonmaken waren in huis. Goed bezig dus!

Strooigoed

Gwenvd

Berichten: 1728
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: Nog een buren topic, benieuwd naar jullie mening

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-19 20:38

Meisje is pas 3 weken met het vriendje, misschien dat het daardoor een grote stap lijkt? We hebben het wel aangegeven dat ze die hulp in moeten schakelen.

We hebben het er goed over gehad en houden zeker afstand. Maar nog steeds zou ik haar nooit zonder eten aan der lot overlaten.

Strooigoed

Gwenvd

Berichten: 1728
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-19 09:21

Hoe de ouders van het vriendje erin staan weet ik niet precies hoor, ik kreeg het idee dat ze daar niet aan wilde kloppen, vriendje slaapt ook al 3 weken niet thuis. Maar goed toen ik 18 was sliep ik ook liever ergens anders en ik had het prima thuis.

Lief dank je wel! <3

Strooigoed

Gwenvd

Berichten: 1728
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-19 11:58

kleine update:

moeder was na een week al weer terug, mijn man is langsgeweest om een pakketje op te halen toen vertelde ze dat ze een bepaalde therapie zou krijgen. Ook zei ze dat het goed was gegaan met de dochter en het thuisblijven alleen de hond was een dingetje. Eigenlijk kreeg de dochter de schuld van de stront in de tuin... Terwijl dit er al vanaf het begin steeds lag.

Maar goed sinds ze terug is ligt er geen stront meer in de tuin. Of ze de hond uitlaten geen idee, ik heb ze nog nooit gezien maar goed de tuin is schoon. Deze is toen ze thuis kwam ook echt grondig schoongemaakt.

Dochter en vriendje zitten denk ik ergens anders want alleen de fiets van de moeder staat er al dagen. en normaal staat het vol met fietsen voor de deur.

Al met al is het lekker rustig nu :)

Strooigoed

Gwenvd

Berichten: 1728
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: Nog een buren topic, benieuwd naar jullie mening

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-19 12:42

ja ik had ook bedacht dat als het allemaal langer zou duren dat we gewoon extra zouden koken hier en daar. Maar bleek niet nodig :) Ik vind ook dat we elkaar moeten helpen als dat kan, punt met dit soort gezinnen is wel dat ze je vaak snel opslurpen qua energie ed. daarvoor meot je wel afstand houden.

Maar zeker niks mis met mensen helpen!

Strooigoed


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Facebook, GrapeshotBot, OmgiliBot, Tigerboy, Urona447 en 183 bezoekers