Wij zijn in augustus 2020 voor het eerst Z1 gestart. Dat ging niet van het leien dakje, gezien ik graag op wedstrijd ging naar Uden, waar Subtop gereden werd en diezelfde juryleden waarvan ze nog geen 30 minuten geleden de Grand Prix aan het jureren waren, ook het Z1 moesten jureren. En die waren streng.
Ik heb in 2020 2 wedstrijden gestart en beide keren net geen winst gereden (2x halve punt van winst af

3 jaar later (en dus 3 jaar geen wedstrijden gereden), een hele hoge drempel voor mezelf neergezet. Ik ben perfectonist geworden en neem echt geen genoegen met "mwuah die ging wel goed". Ik ben mijn eigen grootste kritiek geworden en dat zit mij soms ook echt wel in de weg. Dus dat ik dit op Bokt durf te plaatsen, is ook weer een stap voor mij. Please be nice....

Eind Mei waren we dan eindelijk weer begonnen met wedstrijden. Eerste wedstrijd had ik zoveel spanning, geen idee hoe ik uberhaupt de proeven af hebt gemaakt, want ik had denk ik geen hap adem genomen in de 6 minuten van de proeven.

Tweede wedstrijd hadden we wat storingen, mevrouw wordt gigantisch heet van de eenvoudige wissels en vindt stappen in de eenvoudige wissels maar stom en onnodig.

Derde wedstrijd ging weer een stuk beter, Elena liep de sterren van de hemel voor mijn gevoel. Ik reed alleen bagger, bagger, bagger slecht. Chaotisch, stukje van m'n proef vergeten (ik rij de proeven altijd uit mijn hoofd), zat er als een zak aardappelen op. Maar soms is gevoel en zicht toch heel anders. De jury's vonden het tof en zette mij 2x eerste met 64.3% en 64.8%.
De vierde wedstrijd, daar viel alles waar we voor hadden getraind op z'n plek. Eerste proef had ik slordig gereden, 64.5%, tweede proef liep ze zo goed, ze was werkelijk aan het dansen voor mijn gevoel. De jury vond het ook mooi, 69.8%!! Hoe dan!!

Laatste wedstrijd was een week geleden, geen hele goede voorbereiding gehad, voor m'n gevoel ook net te kort losgereden. Ze was on fire, te heet, te gevoelig op mijn hulpen. Ik moest zo voorzichtig rijden. Ze deed echt haar best om niet haar eigen plan te trekken in de draf gedeeltes. In de galop gedeeltes was ik haar compleet kwijt.

Nu mogen we Z2 starten!!

Nou hier dan de beelden van de afgelopen wedstrijd. Ik heb uiteraard voor mijn eigen sanity de galop gedeeltes eraf gehaald.

(Ohja nog een kleine toevoeging, Elena kauwt best wel graag op het bit. Gezien ik haar niet aansnoer, kan dit best goed worden gezien

Wedstrijd 12 november
Klein stukjes van het training thuis
Heel trots op alle gekweekte spiertjes

Ter vergelijking, Elena in 2017