Wanneer dromen werkelijkheid worden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Monody

Berichten: 209
Geregistreerd: 28-09-19
Woonplaats: Breda

Wanneer dromen werkelijkheid worden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-23 11:43

Het is inmiddels al een tijdje geleden dat ik op bokt wat heb geplaatst over ons samen. In die tussentijd is er een hoop gebeurd. Ikzelf ben verhuisd naar Breda en daarmee kon Marnix natuurlijk niet achter blijven en staat hij nu ook in het mooie Brabant. Hij staat 24/7 buiten in een groep van 8 paarden (inclusief hemzelf) en hij is helemaal opgebloeid. Regen, wind, sneeuw, zon, het maakt hem allemaal niet uit. Echt het sterke oerpaard waar ik altijd al naar op zoek was <3

Hij en ik genieten toch het allermeest van buiten rijden en de bossen onveilig maken. De natuur hier is mooi, maar er is nog zoveel meer te ontdekken. Daar liepen we echter wel tegen één probleem aan: trailer laden. Marnix vond dat echt doodeng. Dus besloot ik te investeren in trailerlaadlessen. En wat kan ik zeggen, de beste investering die ik ooit heb gedaan voor ons allebei. Met 2 lessen van 50 minuten liep hij de trailer op. En toen ging er een wereld voor ons open.

Vorige maand zijn we al naar de Vrachelse Heide geweest met een groep vreemde paarden. Hij deed het super. Zo goed dat ik iets wilde doen waar ik al heel lang van droomde: naar de Loonse en Drunense duinen. En deze keer gingen we alleen. Samen in ons uppie.

En wat deed hij het fantastisch. Wat een drive en looplust heeft deze pony. Keek nergens van op en liep er alsof hij het al jaren deed. Ik moest hem echt een aantal keer inhouden omdat we anders constant in volle galop door de duinen vlogen.

Er zijn door de paardentaxi en een vriendin die mee was een aantal foto's geschoten en ik heb geprobeerd het een en ander te filmen met mijn mobiel. Hopelijk kunnen jullie er net zo van genieten als ik gister heb gedaan *\o/*


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Mirjam79

Berichten: 1712
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Noardburgum

Re: Wanneer dromen werkelijkheid worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 11:56

Wat een super leuke en enthousiaste foto's. Wat fijn dat het trailerladen nu zoveel beter gaat. Er gaat een wereld voor jullie open.
En wat een super leuk paardje heb je daar! Wat voor ras/kruising is hij?

Monody

Berichten: 209
Geregistreerd: 28-09-19
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-23 12:35

Mirjam79 schreef:
Wat een super leuke en enthousiaste foto's. Wat fijn dat het trailerladen nu zoveel beter gaat. Er gaat een wereld voor jullie open.
En wat een super leuk paardje heb je daar! Wat voor ras/kruising is hij?


Dankjewel voor je lieve reactie Mirjam. Marnix is een kruising tussen een volle fjord (papa) en een bonte welsh x nog iets, iets onbekends (mama) :)

Autumnn

Berichten: 8039
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Wanneer dromen werkelijkheid worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 13:27

Wat een fantastische ervaring! Wat zijn de paardentaxi’s toch een uitkomst hé :D
Denk dat je hier nog lang van kan nagenieten <3 en wat heb je een super leuk paard! Hoe is zijn karakter?

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Wanneer dromen werkelijkheid worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 13:29

wat een coole gave pony haha

Mirjam79

Berichten: 1712
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Noardburgum

Re: Wanneer dromen werkelijkheid worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 13:31

Marnix is super stoer! Een kruising die heel goed uitgepakt heeft vind ik <3

Monody

Berichten: 209
Geregistreerd: 28-09-19
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-23 14:05

Autumnn schreef:
Wat een fantastische ervaring! Wat zijn de paardentaxi’s toch een uitkomst hé :D
Denk dat je hier nog lang van kan nagenieten <3 en wat heb je een super leuk paard! Hoe is zijn karakter?


Echt wel! En inderdaad, super fijn die paardentaxi's. :D

Marnix is echt een allemansvriend, een grote knuffel, ietwat lomp maar super werkwillig, moet daarin ook echt afgeremd worden en heeft best wat pit in zich zitten maar ook onwijs vergevingsgezind. :)

Sellyxx

Berichten: 1203
Geregistreerd: 29-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 00:28

Wauw wat een prachtig dier! Met die bles en fjordenboog en mooie aftekeningen! <3

En heerlijk dat je zo kunt genieten van het buiten rijden!

pluisje88

Berichten: 8074
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Wanneer dromen werkelijkheid worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 08:37

Wauw die is gaaf! Wat fijn dat je zo’n plezier hebt met dat paard. Ziet er echt heerlijk uit dat je er overal mee heen kunt. Kon ik ook met mijn vorige paard. Dat is echt zo leuk!

Zie ik het goed op de foto in de trailer dat je hem hebt vastgezet aan het dually halster? Dat zou ik nooit doen en volgens mij staat er ook specifiek dat dat niet mag. Die halsters knappen niet dus mocht er wat gebeuren dan breekt hij eerder zijn nek dan dat het halster knapt. Ik wisselde het halster in de trailer altijd om voor een gewone. Toch een stuk veiliger

Ellen_ov

Berichten: 1316
Geregistreerd: 12-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 08:42

Wat een stoer beest! Mooie ‘kop’ zit erop. Leuk dat je nu zo op pad kan.

Monody

Berichten: 209
Geregistreerd: 28-09-19
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-23 08:58

pluisje88 schreef:
Wauw die is gaaf! Wat fijn dat je zo’n plezier hebt met dat paard. Ziet er echt heerlijk uit dat je er overal mee heen kunt. Kon ik ook met mijn vorige paard. Dat is echt zo leuk!

Zie ik het goed op de foto in de trailer dat je hem hebt vastgezet aan het dually halster? Dat zou ik nooit doen en volgens mij staat er ook specifiek dat dat niet mag. Die halsters knappen niet dus mocht er wat gebeuren dan breekt hij eerder zijn nek dan dat het halster knapt. Ik wisselde het halster in de trailer altijd om voor een gewone. Toch een stuk veiliger


Dankjewel! Het was ook echt genieten en ik hoop dat we dit veel vaker kunnen doen!

Nee hij zit vast aan zijn normale halster eronder, precies om die reden. Zijn monty halster heb ik alleen gebruikt om hem te laden :)


Ellen_ov schreef:
Wat een stoer beest! Mooie ‘kop’ zit erop. Leuk dat je nu zo op pad kan.

Dankjewel! <3


Sellyxx schreef:
Wauw wat een prachtig dier! Met die bles en fjordenboog en mooie aftekeningen! <3

En heerlijk dat je zo kunt genieten van het buiten rijden!


Dankjewel voor je lieve reactie! Het is ook echt een knapperd <3

pluisje88

Berichten: 8074
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Wanneer dromen werkelijkheid worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 09:09

Ah gelukkig! Ik haalde hem er wel altijd af. Ze hangen zich erg snel op aan die ringen aan de zijkant. Ik dacht dat dat wel meeviel maar mijn paard heeft zich opgehangen terwijl ik ernaast stond. Gelukkig bleef ze braaf staan wachten tot ik haar kwam losmaken. Brr..

maras

Berichten: 2342
Geregistreerd: 04-06-06

Re: Wanneer dromen werkelijkheid worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 10:09

Dit is echt wel één van de mooiste pony's die ik ooit gezien heb!!!

Anoniem

Re: Wanneer dromen werkelijkheid worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 10:43

Wat een leuk paard. Genieten!

vigo_is_lief

Berichten: 1175
Geregistreerd: 23-12-10
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 11:55

<3 <3 :D :D Knap zijn jullie!

Jolien87

Berichten: 17418
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 15:22

Wat heb je daar een leuk dier, zeg!
Daarbij spat het plezier eraf, mooi om te zien.
Hartstikke fijn ook dat het trailerladen nu ook geen problemen meer oplevert, zo kunnen jullie hopelijk nog een heleboel mooie ritten met elkaar maken.

01San

Berichten: 18751
Geregistreerd: 08-07-10
Woonplaats: Voorne-putten

Re: Wanneer dromen werkelijkheid worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 16:30

Super leuke pony! Veel plezier samen

Monody

Berichten: 209
Geregistreerd: 28-09-19
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-23 18:34

Dankjulliewel voor de lieve reacties, jullie snappen wel waarom ik verliefd op hem ben geworden :D