Dressuurtopper Juna nu ook stermerrie!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
martinev

Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Dressuurtopper Juna nu ook stermerrie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-23 19:39

Yes!! Het is gelukt! Op de thuiskeuring afgelopen week heeft Juna, met hele mooie woorden van de KWPN-inspecteurs, het sterpredicaat gekregen! *\o/* Superblij en trots zijn we!!

Ik vind het zo gaaf, onze zelfgefokte en zelf opgeleide superfijne 9-jarie merrie Juna (Junasthi op papier, v. Firestone x Ixion X) heeft zo weer een extra predicaat achter haar naam staan! Ze mag nu verder door het leven als 'Stb Ster, Sport (dr), Prok'-merrie.

Vorig jaar mocht ze al het sportpredicaat ontvangen, toen reden we onze eerste winstpunt in het Z2, na keurig alle klasses doorgereden te zijn. Daarna ging het snel, het ZZL vlogen we door, met steeds echt hoge punten, en nu zijn we een paar keer gestart in het ZZZ, en ook dat levert mooie punten op! Doordat ze het sportpredicaat heeft, hoefde ze niet naar de stamboekkeuring, maar volstond een thuiskeuring. Hierbij hoefde ze alleen op exterieur beoordeeld te worden, omdat ze met haar sportstand heeft bewezen over voldoende beweging te beschikken.

Spannend hoor, ineens 4 mensen van het KWPN hier thuis, die heel officieel je paard gaan beoordelen. Ik had veel informatie en tips in mijn topic hier op Bokt gekregen, en dat was top, we hebben ons goed voor kunnen bereiden. Het was allemaal dus niet zonder resultaat!
We kregen een uitnodiging voor de centrale keuring in juli, daar zou ze eventueel, als ze zich goed laat zien, elite kunnen worden. Aangezien de inspecteurs aangaven dat het zeker zinvol is een poging te doen, gaan we dat gewoon proberen!

Juna heeft echt twee gezichten, op stand is het echt een heel ander paard dan onder het zadel. Ik zal eerst de foto's van de keuring neerzetten, en dan nog een paar foto's van hoe ze onder het zadel toont, voor de volledigheid haha!

Mocht iemand nog tips hebben voor de centrale keuring, heel graag!!

Even wachten op stal tot de inspecteurs er zijn

Afbeelding

En dan het beoordelen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Knappe merrie

Afbeelding

De mooie woorden van het KWPN

Afbeelding

En onder het zadel

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wildgirl

Berichten: 11662
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Dressuurtopper Juna nu ook stermerrie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 19:45

Gefeliciteerd! Ik blijf fan van jouw merrie, super mooi dier! Succes in juli, zou fantastisch zijn als ze ook elite achter haar naam krijgt!

martinev

Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Re: Dressuurtopper Juna nu ook stermerrie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-23 20:25

Ah tof!! Dank je wel!
Ja zou super zijn als dat lukt, hoop het!

Daenerys
Berichten: 2356
Geregistreerd: 09-02-13

Re: Dressuurtopper Juna nu ook stermerrie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 20:40

Gefeliciteerd! Het is een prachtige merrie.
Heel veel succes in juli!

Stripe000
Berichten: 585
Geregistreerd: 02-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 20:40

Gefeliciteerd, pracht paard . En inderdaad zoals je al schrijft, ze toont heel anders onder het zadel dan op standfotos

Suzanne F.

Berichten: 49206
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 21:23

Gefeliciteerd!!

mala26

Berichten: 4996
Geregistreerd: 05-02-13

Re: Dressuurtopper Juna nu ook stermerrie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 21:26

Gefeliciteerd! Prachtige merrie. Ze toont onder het zadel idd erg anders.

gonniee
Berichten: 508
Geregistreerd: 26-04-21

Re: Dressuurtopper Juna nu ook stermerrie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 21:56

Gefeliciteerd! Wat een verschil inderdaad met onder het zadel. Zegt denk ik ook wel wat over jouw rijkunsten. Succes in juli!

martinev

Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Re: Dressuurtopper Juna nu ook stermerrie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-23 08:49

Dank jullie!! We zijn ook onwijs blij met haar!

Ja, wat een verschil hè! Ik had, toen de hele beoordeling was afgerond, ook een foto onder het zadel laten zien aan de inspecteurs, die waren ook heel verbaasd. Wel grappig, ze hebben in het commentaar de woorden 'op stand' toegevoegd bij het stukje dat ze wat weinig front heeft. Onder het zadel heeft ze namelijk zeker front!

Annikab

Berichten: 452
Geregistreerd: 08-05-08
Woonplaats: Rotterdam

Re: Dressuurtopper Juna nu ook stermerrie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 09:19

Gefeliciteerd met jullie stermerrie!
Op stand oogt ze inderdaad wat ‘gewoontjes’, maar onder het zadel is ze echt ruig!!

martinev

Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Re: Dressuurtopper Juna nu ook stermerrie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-23 17:49

Dank je wel!!

Dat is het enige wat ik me afvraag straks voor de centrale keuring, of ze aan de hand wel kan tonen wat ze in haar mars heeft!

Nroetman
Berichten: 4
Geregistreerd: 16-04-23

Re: Dressuurtopper Juna nu ook stermerrie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 18:11

Jaaa Juna did it *\%/* !!!

Lekker beest is het ook!
Trots op jullie =:)

Meer dan verdiend ook hoor met zo’n werkwillige dame en vrouwtje :j

Elisa2

Berichten: 37116
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Dressuurtopper Juna nu ook stermerrie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 08:27

Gefeliciteerd!

Op stand zie je heel goed haar volbloed genen vind ik qua bouw, front en voorbeenstand. Super dat ze zich onder het zadel zo op waardeert en alvast heel veel succes bij de CK.

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16229
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Dressuurtopper Juna nu ook stermerrie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 08:34

Gefeliciteerd! Je kan ook niet anders verwachten met zo een knappe merrie dat je zo hoog scoort :D

_karin_

Berichten: 3913
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Dressuurtopper Juna nu ook stermerrie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 12:41

Wat gaaf zeg! :D Gefeliciteerd en succes in juli!

manubres

Berichten: 2778
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 12:54

Dat is het mooie van het KWPN dat er steeds meer naar prestaties gekeken wordt. Want wat heb je aan een mooie, die niet kan presteren. Ik vind de merrie onder het zadel ook heel anders dan op stand. Moet eerlijk zeggen dat ik haar op stand niet geweldig vind tonen, dus hoop dat ze haar goede beweging aan de hand op de centrale keuring kan laten zien! *\o/* Succes!!

Kendra

Berichten: 8729
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Dressuurtopper Juna nu ook stermerrie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 13:56

Mooi! Is ze daarmee ook niet direct Elite?

Flevolander

Berichten: 3841
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Re: Dressuurtopper Juna nu ook stermerrie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 20:26

Grappig, ik ken de andere merrie, Latina AK uit het stukje tekst persoonlijk en daarbij is het extra leuk om dan dit verhaal te volgen. Eerlijk verdient in mijn ogen! Geniet ervan!

GabberGill

Berichten: 5711
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Dressuurtopper Juna nu ook stermerrie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 23:58

De standfotos zag ik niet dat zij het was. Pas met de rijfotos herkende ik haar. BizR want ik ben altijd fan van jullie

grace1989
Berichten: 817
Geregistreerd: 10-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 06:19

Gefeliciteerd! Prachtig paard. Inderdaad een groot verschil zeg!

pol013

Berichten: 8994
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 08:51

Elisa2 schreef:
Gefeliciteerd!

Op stand zie je heel goed haar volbloed genen vind ik qua bouw, front en voorbeenstand. Super dat ze zich onder het zadel zo op waardeert en alvast heel veel succes bij de CK.


Precies dat. Ik klikte de foto aan omdat ik dacht: he een volbloed.

En dan de transformatie als ze onder het zadel is. Mooi hoor!

Ik heb zelf nog ooit een paar jaar een Ixion merrie gereden. Grappig om die lijn nu terug te zien.

martinev

Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-23 20:03

Heel erg bedankt voor alle leuke berichten allemaal!

@Elisa2 en Pol013, ja, het is overduidelijk dat er heel veel volbloed in zit hè! Dank voor jullie complimenten, ik blijf het ook nog steeds een grote transformatie vinden! Ze waren van het KWPN trouwens ook heel erg te spreken over haar papier. Ze vonden dat hoge percentage volbloed volgens mij juist wel interessant.

@Maureen, ahh dank je!! Je hebt dat fantastisch op de foto vast weten te leggen!

@Manubres, helemaal mee eens hoor, vind het het top dat ze dat meenemen. Ik had met haar ook echt niet als 3 of 4-jarige naar de keuring hoeven gaan, dan was ze nooit ster geworden. Heel fijn dat het zo wel kan en dat ze het dus ook waarderen!

@Flevolander, dat is inderdaad leuk! Mooi commentaar had die merrie ook!

@Gabbergill, haha, ja, wat een verschil hè!

@Kendra, nee, ze kan alleen maar Elite worden door op de Centrale Keuring goed te presteren. Ik vind het volgende plaatje altijd heel handig, Juna zou op de CK Voorlopig Keur kunnen worden, met het sportpredicaat dat ze al heeft wordt ze dan gelijk Keur, en omdat ze ook het Prok predicaat heeft is ze dan ook Elite. Maar goed, ik denk dat het nog een hele kluif wordt op de CK, dus daar gaan we maar niet vanuit, maar als we het niet proberen lukt het sowieso niet!

Afbeelding