To a new era.... Rêve D'or op wedstrijd

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Elisa2

Berichten: 37032
Geregistreerd: 31-08-04

Re: To a new era.... Rêve D'or op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 09:22

Leuk om eens beeldmateriaal te zien!

Aanleuning is inderdaad nog erg onrustig en ze lijkt ook nog niet helemaal lekker van achter naar voren te lopen. Maar dat komt vast wel goed bij het maken van meer kilometers. Het blijft een mooi dier wat goed toont en super dat ze het zo braaf heeft gedaan.

Zie nu dat ze uit en Erik moeder komt, leuk..heb een paar Erik nakomelingen gekend en vond dat hele fijne paarden.

Overigens, even in het algemeen..loshangende teugels met boogjes zijn niet vriendelijker dan een een stabiel contact. Hoe stabieler het contact, hoe lichter en fijner er ingewerkt kan worden, wat met boogjes met vertraging gaat en dus minder fijn is. Maar mensen verwarren contact soms met druk, druk is nooit goed. Hand moet gewoon mee zijn in de beweging en lichtjes en los en niet vasthouden.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-


Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 09:52

Het ideale is geen boogjes en enkel het gewicht van de teugel in je handen, dat is echter een verdomd fijn lijntje om op te balanceren.

Ik zie liever af en toe een boogje waar zacht mee omgegaan wordt en een paard met een fijne aanleuning die nog wat zoekt dan boogjes omdat het paard helemaal achter het bit en achter het been kruipt. Of zoals onlangs waar ik moest jureren, te lange teugels, boogjes en dan even kort en snel snokjes geven om die kop toch maar naar beneden te krijgen.

Het wordt volgens mij ook niet afgestraft op het protocol, want hier zeggen ze echt wel snel iets van normaal gezien.

Elisa2

Berichten: 37032
Geregistreerd: 31-08-04

Re: To a new era.... Rêve D'or op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 09:59

Juist en mee eens hoor, dat zie ik ook liever.

Het valt of staat ook heel erg met het niveau, en ook met het paard zelf of die zich liever wat opkropt of zich juist eerder lang maakt.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Ayasha
Blogger

Berichten: 57911
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-23 13:04

Rêve is een type dat zich graag op kropt, dat zie je ook waar ze haar hals moet strekken, ze heeft meer de neiging van zich ronder te maken dan haar hals te strekken. :) Rêve is bovendien voor een heel groot stuk opgeleid met neck reining dus die vertraging heb ik simpelweg niet. :) Ik voel niks in mijn linkerhand (en heb de brandwonde om het te bewijzen sinds gisteren. :x We roken ineens iets verbranden.. Ja mijn hand dus. :roll:) dus contact houden is voor mij sowieso een uitdaging.

Om die reden rijd ik mijn paarden zo, of probeer ik mijn paarden zo te rijden dat zij het contact zoeken en behouden. Niet ik. :) Als ze een beetje rustiger in haar hoofdje is heeft ze het daar stukken makkelijker mee. :D

Varekaj kent de jury mogelijks zelfs aan haar stem maar het was mevr Ghysels. Die is erg vast gebeten op de aanleuning. :) (je hoort het haar ook elke keer zeggen op het filmpje trouwens en dat ben ik ook met haar eens.). :)

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Elisa2

Berichten: 37032
Geregistreerd: 31-08-04

Re: To a new era.... Rêve D'or op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 13:07

Nouja zo hoort het ook, dat het paard zelf de hand aan hoort te nemen. :-)

Wat dat betreft is je handicap niet perse een nadeel denk ik. Doen veel paarden met Iberisch bloed dat opkrullen, naar de hand toe blijven rijden en zorgen dat ze de hand aannemen kan dan een grote uitdaging zijn.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

DuoPenotti

Berichten: 29324
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: To a new era.... Rêve D'or op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 13:12

Wat doet ze het goed voor een paardje dat zo weinig op verplaatsing is geweest.
Super knap gereden!

Dat gaat gewoon elke keer beter worden.
Plaatjes om van te genieten. :j

Life is what happens to you while you’re busy making other plans

Ayasha
Blogger

Berichten: 57911
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-23 13:25

Elisa: Inderdaad en zeker als ze spanning hebben is het vaak ofwel heel diep ofwel die kop omhoog. :+ Zodra ze me de kans geeft om haar er naar toe te rijden op wedstrijd gaat het plaatje meteen heel anders zijn. :j Maar een paard dat niet in de hand "gehouden" (gedwongen) wordt toont natuurlijk onrustig wanneer het onrustig is. :D Daarom ook dat ik me er echt bewust van ben dat er nog veel ruimte is voor verbetering. Als ze gaat ontspannen kan ik haar meer voorwaarts rijden zonder dat ze gaat krabbelen en als ik dat kan, kan ik haar meer naar mijn hand toe rijden en dan zijn we er kwa aanleuning. Want dat is ook nog iets met dit type paarden, als ze gespannen zijn en je wil ze voorwaarts rijden dan gaan ze meestal lopen als een shetlander. :=




DuoPenotti schreef:
Wat doet ze het goed voor een paardje dat zo weinig op verplaatsing is geweest.
Super knap gereden!

Dat gaat gewoon elke keer beter worden.
Plaatjes om van te genieten. :j

Inderdaad. :j Ik had deze wedstrijd ook echt niet het gedacht dat ze een hoog percentage zou gaan lopen. Gewoon rond komen en vertrouwen op bouwen was het doel. :D

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Elisa2

Berichten: 37032
Geregistreerd: 31-08-04

Re: To a new era.... Rêve D'or op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 13:30

Haha ja klopt, terug rijden is makkelijker dan voorwaarts en op lengte rijden. Vraagt weer een hele andere trainings aanpak. Ik ben wel heel benieuwd hoe ze er in gaat groeien. En herkenbaar ook hoor, dat een paard wat onrustig is dat ook toont in de aanleuning.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 14:19

Mijne is springgefokt maar dit klinkt zo herkenbaar allemaal :') Al is het met zijn 1m60 ook een aardige prop. En eens ze in dat ponygekrabbel zitten is dat verdomd lastig om ze er weer uit te krijgen.


Ghysels komt me inderdaad bekend voor. Ooit door uitgesloten wegens mishandeling. Ik had met 1 hand een fikse tik met mijn zweep gegeven, anders had ik met bonkend/Leppens paard en al op haar schoot in het juryhok gezeten := De uitsluiting was terecht, de reden waarom vond ik dan weer bijzonder haha. Intussen is de oorzaak van al zijn geprotesteer uitgeklaard en heeft hij dat soort fratsen nooit meer uitgehaald.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 14:20

Varekaj schreef:
Mijne is springgefokt maar dit klinkt zo herkenbaar allemaal :') Al is het met zijn 1m60 ook een aardige prop. En eens ze in dat ponygekrabbel zitten is dat verdomd lastig om ze er weer uit te krijgen.


Ghysels komt me inderdaad bekend voor. Ooit door uitgesloten wegens mishandeling. Ik had met 1 hand een fikse tik met mijn zweep gegeven, anders had ik met bokkend/meppend paard en al op haar schoot in het juryhok gezeten := De uitsluiting was terecht, de reden waarom vond ik dan weer bijzonder haha. Intussen is de oorzaak van al zijn geprotesteer uitgeklaard en heeft hij dat soort fratsen nooit meer uitgehaald.

Annash
Blogger

Berichten: 26462
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 19:54

Zo, terug van het buitenland dus ik kan de foto's hier nu ook zien. Jullie zijn een hartstikke leuk setje, en dit zijn al mooie scores! Dat komt vast wel goed. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 20:54

Morganlefay schreef:
Je zou kunnen kiezen voor een Fjordenboog. Hoef je niet te knotten.


Ja dit zou echt gaaf staan <3 . Supermooi aansprekend team zijn jullie zo!
Komt er een volgtopic :)) ?

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 21:01

Ja doen! Ik vind dit prachtig om te volgen, en verdomd leerzaam ook to be honest O:)

En ik ben eveneens blij om eens wat anders in de ring te zien dan een langpootmug...

Ayasha
Blogger

Berichten: 57911
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-23 21:30

Elisa2 schreef:
Haha ja klopt, terug rijden is makkelijker dan voorwaarts en op lengte rijden. Vraagt weer een hele andere trainings aanpak. Ik ben wel heel benieuwd hoe ze er in gaat groeien. En herkenbaar ook hoor, dat een paard wat onrustig is dat ook toont in de aanleuning.

:j sowieso vergt ze een heel ander type training dan een wpn’er. Ondanks dat ze half wpn is neigt ze kwa bouw, evenwicht, gebruik van haar lichaam enz echt naar het barokke. Als ik echt wil steek ik er deze week een piaffe in maar middendraf? Da’s andere koek. _O-
Ik merkte vandaag dat ik het ook gewoon moet durven vragen. Vandaag reed ik wat kordater en toonde ze zomaar dat ze wél galop stap kan. _O- kleine trut. :))


Varekaj schreef:
Mijne is springgefokt maar dit klinkt zo herkenbaar allemaal :') Al is het met zijn 1m60 ook een aardige prop. En eens ze in dat ponygekrabbel zitten is dat verdomd lastig om ze er weer uit te krijgen.


Ghysels komt me inderdaad bekend voor. Ooit door uitgesloten wegens mishandeling. Ik had met 1 hand een fikse tik met mijn zweep gegeven, anders had ik met bonkend/Leppens paard en al op haar schoot in het juryhok gezeten := De uitsluiting was terecht, de reden waarom vond ik dan weer bijzonder haha. Intussen is de oorzaak van al zijn geprotesteer uitgeklaard en heeft hij dat soort fratsen nooit meer uitgehaald.

_O- klinkt bekend. :)) ze duld niet heel veel van de ruiters. :))


Annash schreef:
Zo, terug van het buitenland dus ik kan de foto's hier nu ook zien. Jullie zijn een hartstikke leuk setje, en dit zijn al mooie scores! Dat komt vast wel goed. :)

Ze zullen vast wel op en neer gaan maar ook dat hoort bij het proces. :D


Humpiedumpie schreef:
Morganlefay schreef:
Je zou kunnen kiezen voor een Fjordenboog. Hoef je niet te knotten.


Ja dit zou echt gaaf staan <3 . Supermooi aansprekend team zijn jullie zo!
Komt er een volgtopic :)) ?


Varekaj schreef:
Ja doen! Ik vind dit prachtig om te volgen, en verdomd leerzaam ook to be honest O:)

En ik ben eveneens blij om eens wat anders in de ring te zien dan een langpootmug...

Ik heb al soort van een volgtopic over Joy dat ‘ietwat’ uit de hand gelopen is. _O- wat voor volg topic zouden jullie willen? Alsin, welke delen zouden jullie willen lezen die ik niet post in mijn andere topic?

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 22:40

Eeeeeh... Wat je over Rêve kwijt wil of over wil sparren maar misschien verzuipt in het topic van Joy?

Je rijdt met een bordeaux jasje, ik heb zo eentje voor springen van Fairplay. Gouden tip: zorg dat de kleur gefixeerd is. Heb er de 1e keer mee gereden op jumping, in gietende regen en ijzige wind en de boel was immens vertraagd. Mijn witte shirt en de rand van mijn broek waren roze :=

Ayasha
Blogger

Berichten: 57911
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-23 23:28

Ik vind het echt een eer dat jullie dat willen maar ik denk dat ik al heb waar jullie naar vragen. :D

We hebben de titel laten veranderen dus eigenlijk wordt er niet veel onder gesneeuwd. In dit topic [PP] Harmonie in chaos vinden vertel ik eigenlijk over het dagdagelijkse leven. De mooie dingen, de grappige, de pijnlijke en confronterende maar ook over mijn plannen en mijlpalen.

Ik nodig degenen die willen dus uit om zich lekker in de chaos te storten. Als jullie iets willen weten lijkt me dat de beste plek.. :D

Enneh… ik sluit niet uit dat die fjordenboog er niet komt…. Is er niemand goed bewerken om het eens op haar te plakken? _O- zoals die kapsel apps voor mensen? (Volgens mij is dit nog een ide om een patent op te nemen. Een kapsel app voor paarden. _O- )

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 00:08

Bedenk wel dat een boog de hals optisch nog zwaarder kan laten lijken. Puur omdat omhoog staande manen in dezelfde vachtkleur bijna niet opvallen.
Met dotten kan je zelf spelen: veel en kleine dotten maken optisch langer en slanker, minder en grotere maken optisch korter. Ik heb er standaard 9, elke vlecht is gebaseerd op 1 kambreedte. Sowieso altijd een oneven aantal voor zover ik weet.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57911
Geregistreerd: 24-02-04

Re: To a new era.... Rêve D'or op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-23 00:13

Met een boog kan je spelen. Een korte boog zoals ze bij PRE’s wel eens doen doet optisch weinig. Sam heeft door een foutje eens afgeschoren manen gehad en toen toonde zijn hals smaller dan met knotten. _O- (het zag echt niet uit, arm paard. _O- maar hij kan ook niet stil staan… sinds ben ik ze gaan knippen. Resultaat is wat minder net maar hij had iig altijd manen. _O- )

Rêve heeft in het midden stuk hele dikke manen, ga de volgende wedstrijd eens bredere stukken nemen en terug geheel door vlechtend. Kijken wat dat geeft, als dat ook niet werkt vrees ik voor haar manen. :o

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 00:19

Jij hebt de vrouwelijke versie van mijn knol _O-

Ik dun daar uit voor zover dat mogelijk is. NIET op handbreedte zetten, je vloekt je de hel en verdoemenis in omdat je met dat middenstuk alsnog geen r**t kan aanvangen, ik zweer het je. Heb je vlechtjes van 3 slagen en nog te dik om dubbel of om te vouwen en alsnog formaat pingpongbal. En bij mijn exemplaar valt een deel van het voorste stuk of naar voor, of naar de andere kant/dubbel.
Bij hanenkam valt dan ook dat ene stuk naar links en de rest naar rechts.

Ik pak de breedte van een grijs metalen kammetje, manen pakweg 10-15cm minstens. Aanzet losjes en dan loeistrak vlechten. En dan kan ik dotten maken. Achter de oren ook een 3e oor weggeknipt ivm hoofdstel.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57911
Geregistreerd: 24-02-04

Re: To a new era.... Rêve D'or op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-23 00:41

Heb een paar nieuwe varianten gevonden die ik wil proberen. ‘Scallop braids’

Handbreedte wordt m niet idd. Dat werkte bij Sam ook niet. :=

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 08:14

Heeft ze dik haar als in dikke structuur of veel haar waardoor ze een hoop manen heeft? Scallop braids zijn echt mooi en ideaal voor lange manen. Ik vrees alleen dat de mijne dan alsnog veel te veel heeft om het echt mooi te kunnen doen. Of ik moet ze immens lang laten worden en ik ben te lui om voor elke les/training ook te moeten vlechten :o

Een stalgenootje gaat ze nu voor mij verder uitdunnen en trekken. Kan het zelf ook wel, zij kan het 10x beter.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57911
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-23 12:38

Beide. := En ook nog een erg stijve structuur waardoor een hengstenvlecht dus ook zo slecht blijft zitten. Als je ze er al in geworsteld krijgt duurt het niet lang voor de manen weer hun eigen ding gaan doen bij een hengstenvlecht.

Uit dunnen via trekken wil ik niet. Bij geen van mijn paarden. :o Op les vlecht ik haar niet hoor. Hoogstens een gewoon loshangende bij haar schoft dat ik niet met mijn zweep vast kom te zitten. _O- (op één of andere manier gebeurt me dat alleen tijdens de les. Dat ik ineens moet zeggen "Chris, momentje, ik zit vast" "hoe kan je nu vast zitten?" "met mijn zweep in haar manen." *Chris kijkt even naar mijn man en terug naar ons met een blik die boekdelen spreekt*

_O- Dus sinds maak ik aan de schoft een vlecht.. :))

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Ayasha
Blogger

Berichten: 57911
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-23 14:19

Elisa2 schreef:
Leuk om eens beeldmateriaal te zien!

Aanleuning is inderdaad nog erg onrustig en ze lijkt ook nog niet helemaal lekker van achter naar voren te lopen. Maar dat komt vast wel goed bij het maken van meer kilometers. Het blijft een mooi dier wat goed toont en super dat ze het zo braaf heeft gedaan.

Zie nu dat ze uit en Erik moeder komt, leuk..heb een paar Erik nakomelingen gekend en vond dat hele fijne paarden.

Overigens, even in het algemeen..loshangende teugels met boogjes zijn niet vriendelijker dan een een stabiel contact. Hoe stabieler het contact, hoe lichter en fijner er ingewerkt kan worden, wat met boogjes met vertraging gaat en dus minder fijn is. Maar mensen verwarren contact soms met druk, druk is nooit goed. Hand moet gewoon mee zijn in de beweging en lichtjes en los en niet vasthouden.


Was deze even vergeten trouwens... Ik ga haar vermoedelijk eind van deze zomer terug halen (de moeder van Rêve) maar ik kan oprecht zeggen dat van alle paarden die ik gereden en in eigendom gehad heb, de moeder van Rêve het meest ellendige sch**tpaard is dat ik ooit gehad heb. :o Ook het enige paard waar ik doods en doodsbang voor geweest ben. := In verslagen die ik terug vond stond ook dat zijn nakomelingen over het algemeen genoeg potentieel hadden maar niet het karakter om er te komen. :=

Pretty kon heel goed lopen maar als ze nee zei dan was dat ook echt een "ik verongeluk je als je me pushed" nee.... := Mijn man heeft Pretty nooit echt mee gekregen als rijpaard enkel toen ze drachtig was (en toen vond hij het al een kreng. Toen was ze lief voor haar doen. _O- ) en op wedstrijd was een vriendin mee die alles mee gekregen heet met Pret dus we waren herinneringen aan het op halen en mijn man zei na een tijdje "waarom heb je met dat beest gefokt?"

tja, omdat ik meer geloof in nurture dan in nature. Ja, Rêve heeft van nature het karakter/potentieel om ook zo te worden. Maar management is alles. Pretty was 9 en had al twee mensen in het ziekenhuis gekregen voor ze naar mij kwam... Dat was een heel stuk moeilijker om dat er nog uit te krijgen.

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 19:16

Soms is het gewoon een klik die maakt dat een combinatie een match is. Dat heb je ook onder mensen, met honden, katten... De wereld zou anders maar saai zijn.
Punt is waarschijnlijk wel dat je door die ervaringen met Pret heel veel kennis en fingerspitzgefuhl hebt ontwikkeld. Daar heb je nu enorm veel baat bij.

Is er een specifieke reden dat ze terug komt?

Ja stugge, dikke en veel manen is zo handig tegen prikbeesten en het is mooi. Daar houdt het mee op, want praktisch is anders.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57911
Geregistreerd: 24-02-04

Re: To a new era.... Rêve D'or op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-23 20:28

tja, daar valt heel veel over te zeggen maar lang verhaal kort: Ze is op pensioen, kost geld en de relatie is uit. Het jonge paard dat ze nog kan rijden wil ze houden dus Pret moet er uit. "Met veel pijn in het hart" natuurlijk. :)

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DenieesB, Flash111, Geertema, xmoosjex en 66 bezoekers