Rêve D'or neemt het stokje over.....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ayasha
Blogger

Berichten: 57934
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-23 15:33

Mirjam79 schreef:
Ik vind het een heel fijn beeld wat je laat zien. Erg netjes en correct, geen ruk en pluk werk.
Hopelijk knapt Sam snel weer wat op en herstelt hij goed. Hij heeft je al ver gebracht.
Wie weet hoe ver Rêve je nog gaat brengen. Jullie zijn een mooi stel!

Sam heeft me echt enorm veel geleerd en daar ben ik hem echt dankbaar voor. :+: hij blijft ook de koning van de stal. :+: Rêve heeft meer in haar mars fysiek maar is tussen de oren iets minder welwillend…


Adelaide71 schreef:
Super fijn beeld! <3 Maar bij jou ziet het er doorgaans gewoon goed uit Kath!

:+: thx.

Elisa2 schreef:
Ah ik lees een Iberisch karakter, prachtig!

Als ze achter meer gaat zitten komt de oprichting ook wel goed. Op de plaatjes lijkt ze een beetje de verbinding te verbreken als ze wat hoger loopt.

Klopt. Ze moet nog wat kracht opbouwen om daarin die verbinding te houden. Eens ze die heeft gaat ze echt met sprongen vooruit gaan denk ik. En dat is echt een beetje kracht en coördinatie die ze moet krijgen. En in het hoofdje vertrouwen dat ze het kan ook al wordt ze er wel erg moe van. _O-
Bij Rêve hoor je me in trainingen ook extreem veel belonen en aanmoedigen omdat ze dat echt nodig heeft. Als ze eens gaat zitten gaat ze nog zoveel mooier worden. :+: op wedstrijd helpt de spanning ironisch genoeg wel een beetje omdat ze dan meer ‘go’ heeft en daar kan ik beter mee om dan met haar gewoonlijke wat flegmatieke natuur. :D van hysterische Sam naar ‘als ik er morgen kom is het toch ook goed.’ Vergt best een aanpassing. Volgens mijn trainer is ze al veel beter mentaal. Als echt jonkie was ze ronduit dwars. Niet gevaarlijk ofzo maar je voelde en zag dat het echt werken was om haar iets te laten uit voeren… verandering van voer heeft daar al aan geholpen maar ik ben er nog niet helemaal denk ik. Ze mag niet dikker maar ze zou wel iets energieker mogen… heb al red cell overwogen maar ben beetje bang voor ijzer opstapeling..

Vanaf de grond heeft ze dat karakter ook trouwens. Dat is ook al gebeterd maar ze heeft een 9-5 mentaliteit zeg maar. _O- waar Sam met liefde 24/7 werkte. :))

pmarena schreef:
Ah wat doet ze goed haar best :+:

Het is super jammer van Sam, maar opent wel de weg om het stokje nu echt over te dragen...van Sammeke naar madammeke :j

Inderdaad. Ik had graag nog verder gegaan met Sam maar anderzijds verwaarloosde ik Rêve haar training daardoor ook wel. :o


Balte schreef:
Heerlijk beeld, voor mij een ideaal dat je zelden ziet.
Mijn lesgever vroeger zei altijd, die teugels die heb je niet nodig, die hangen daar maar aan als versiering. En als hij dan zelf eens op Lucky stapte en die met veel schwung en trots ineens door de baan begon te gaan, liet hij de teugels gewoon los en zei, kijk ik heb ze niet nodig :D

De stand van haar hoofd en hals komen vanzelf wel in de "gewenste" vorm naarmate training en africhtingsniveau stijgen. Ik ben alvast grote fan!


Als je Rêve te vast neemt trekt ze terug en zij is sterker. :+ een ophouding en licht contact prima. Maar op druk rijden moet je met haar echt niet proberen. _O- liefst loopt ze zoals op de laatste foto. _O-


Neon schreef:
Mooi team zijn jullie


Dankje!


Maflinger_S schreef:
Je nieuwe gouden topper in wording. Komt helemaal goed met jullie. Wat zeg ik, het is al goed met jullie, het wordt alleen maar beter.

:+: ze wil zelf al meer werken. Dat is al een hele vooruitgang. :j


Prima2Donna schreef:
Ben het eens met iedereen hier in de comments. Fijn beeld zo! Ik houd er van als er zo vriendelijk gereden wordt. Zou de standaard moeten zijn ipv in de krul trekken omdat je dan sneller "resultaat" ziet en jury's punten geven voor de mooie (valse) kromming >;) Die zie ik helaas meer om mij heen dan mensen die rijden zoals jij en ik, via het paard zijn eigen balans. Maar jij laat zien dat je op deze manier ook prima de hogere dressuur niveau's kan bereiken :j

Ja hoor. Uiteindelijk zal zij ook gewoon alles gaan leren en zichzelf leren dragen. Maar ik ga haar niet omhoog houden, initiëel gaat dat wat trager maar op lange termijn is een paard dat zichzelf draagt wel veel fijner en makkelijker in de hogere oefeningen. Als je ze én moet opheffen én in de oefeningen moet houden ben je gewoon dubbel werk aan het doen.


nafkedemi schreef:
Ziet er netjes uit!


manubres schreef:
Heel fijn beeld!


Thx :+:


marjolein88 schreef:
Mooie pony geworden!

Met haar 1,58 a 1,60 is ze ook in NL gewoon paard. :D ze is ook paard gefokt. Ze mag ietsje slanker nu maar dat komt wel als ze weer wat meer loopt. :D


hannelot schreef:
Wat is het een prachtige pony geworden! Ik denk dat veel mensen een voorbeeld kunnen nemen aan jouw rijstijl. Het ziet er veel beter uit! Op de manege leer ik trouwens ook zo rijden!

Dankjewel. Ik geloof dat in NL de kwaliteit van manege lessen sowieso een stuk hoger ligt dan in BE.

Annash
Blogger

Berichten: 26511
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 16:27

Wat leuk om recente foto's van jullie te zien. :)
En wat balen van Sam! Hopelijk herstelt hij goed om dan van zijn (actieve) pensioen te genieten.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57934
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-23 20:14

Volgende week zondag mag ze mee op wedstrijd. :) Het zou vooruitgang zijn als ze niet naar elk paard trapt dat binnen een straal van 5m komt. := :=

Iemand vroeg naar of ze nu groot was of ik klein. Mijn moeder is 1.64
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Rêve D'or neemt het stokje over.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 22:05

Wat een heerlijk beeld, ik hou hier echt van!

Mijn merrie was er ook echt eentje van 9.00-17.00 mentaliteit, zeker wat dressuur betrof. Maar die mentaliteit veranderde zodra er balken tevoorschijn kwamen. Dan wilde ze werken werken werken. Evenals aan de dubbele lijnen.
We zijn dat meer gaan combineren met haar training en nu een paardje dat enorm graag wilt werken. Mits ze wel de afwisseling krijgt.
Op voorhand had ik niet verwacht dat ze met d´r dracht het werk zo enorm zou missen. Al nam ze nu gelukkig genoegen met lekkere bos en strandritjes, en dressuurmatig wat doen. Springen hebben we de hele dracht niet gedaan, maar dat mist ze echt.
Dus er is echt nog wel hoop dat het verandert bij je knappe dame.
En last dat ze uithaalt naar paarden die te dichtbij komen. Rood strikje in de staart is vaak de truc om andere ruiters uit de buurt te houden

Zinzi_jewel

Berichten: 8800
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 23:30

Een beeld om blij van te worden ...
Heerlijk, dit is dressuur voor het paard ipv het huidige veel geziene stressuur

Jessix

Berichten: 16434
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Rêve D'or neemt het stokje over.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 00:08

Wat rijd je haar fijn! Mooie combinatie zijn jullie.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57934
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-23 00:53

kiki1976 schreef:
Wat een heerlijk beeld, ik hou hier echt van!

Mijn merrie was er ook echt eentje van 9.00-17.00 mentaliteit, zeker wat dressuur betrof. Maar die mentaliteit veranderde zodra er balken tevoorschijn kwamen. Dan wilde ze werken werken werken. Evenals aan de dubbele lijnen.
We zijn dat meer gaan combineren met haar training en nu een paardje dat enorm graag wilt werken. Mits ze wel de afwisseling krijgt.
Op voorhand had ik niet verwacht dat ze met d´r dracht het werk zo enorm zou missen. Al nam ze nu gelukkig genoegen met lekkere bos en strandritjes, en dressuurmatig wat doen. Springen hebben we de hele dracht niet gedaan, maar dat mist ze echt.
Dus er is echt nog wel hoop dat het verandert bij je knappe dame.
En last dat ze uithaalt naar paarden die te dichtbij komen. Rood strikje in de staart is vaak de truc om andere ruiters uit de buurt te houden

Ik moet idd nog eens springen met haar. :j maar dan heb ik mijn man er graag bij omdat die me kan begeleiden in het springen. (Mijn man heeft internationaal gesprongen.). Ze wordt inderdaad wel wat feller met sprongen maar nog steeds kiest ze graag de makkelijke weg. _O- Ze doet het wel. Maar ze heeft gewoon heel aanmoediging nodig en sommige dagen accepteer ik gewoon dat het niet haar dag is en doen we geen moeilijke dingen. Ze is al enorm verbeterd en het grootste issue is gewoon dat ik Sam zijn extreme gedrag gewend ben. Zo wordt zij nooit en dat hoeft ook niet. Het is voor mij gewoon even omschakelen van een paard dat je constant moet kalmeren naar een paard dat normaal is. _O- zodra ik op vreemd terrein meer het gevoel heb dat ze blijft luisteren gaat ze ook mee naar buiten gaan.

Rood strikje hebben we het probleem dat het er uit moet voor de proef en ik durf er mijn hand niet voor in het vuur steken dat ze van spanning niet zou trappen als ze het er uit halen. Ze trapt nl uit angst/spanning.


Zinzi_jewel schreef:
Een beeld om blij van te worden ...
Heerlijk, dit is dressuur voor het paard ipv het huidige veel geziene stressuur


:+: dankjewel… Ik koester deze reactie… :o :+:


Jessix schreef:
Wat rijd je haar fijn! Mooie combinatie zijn jullie.

:+: ze is mijn meisje… ik heb haar eerste ademhaling gehoord en haar eerste hinnikje en verontwaardigd Knorretje toen haar benen niet meteen wilde mee werken… en soms vergeet ik dat ze nu echt een volwassen paard is. :o ik zie nog steeds dat kleine gupje… _O-

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 08:03

Hier zie je er echt genoeg rijden met een rood strikje in de proef hoor. Volgens de regels van de KNHS mag deze blijven zitten
Maar weet niet of je van NL of BE bent

Citaat:
Het rode waarschuwingslintje in de staart van het paard is toegestaan. Het rode waarschuwingslintje wordt dus niet als een oneigenlijke versiering van het paard beschouwd.

BritHittepit

Berichten: 2548
Geregistreerd: 05-09-09
Woonplaats: Mol

Re: Rêve D'or neemt het stokje over.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 08:10

Ik dacht dat het er ook niet uit moest, ik ben ook ooit gestart met een rood lintje dat is blijven zitten…

Jessix

Berichten: 16434
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 09:26

Ayasha schreef:
Jessix schreef:
Wat rijd je haar fijn! Mooie combinatie zijn jullie.

:+: ze is mijn meisje… ik heb haar eerste ademhaling gehoord en haar eerste hinnikje en verontwaardigd Knorretje toen haar benen niet meteen wilde mee werken… en soms vergeet ik dat ze nu echt een volwassen paard is. :o ik zie nog steeds dat kleine gupje… _O-


Dat maakt het extra speciaal! Dat herken ik wel, dat je je paard ziet zoals ze in alle leeftijden is geweest. <3

Ik houd ook van het losse teugelcontact. Voor mij het voelen alsof je iemands hand aanraakt maar niet vastpakt. Af en toe een klein kneepje als je elkaar opzoekt. Heel fijn rijden vind ik dat. Mooi om dat bij jou ook terug te zien op de foto's.

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Rêve D'or neemt het stokje over.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 09:59

huh bij mijn weten mag je gewoon met een rood strikje rijden in België. Nu kan het van federatie naar federatie afhangen. Bij de LRV en WVUR mocht dat gewoon. Geen idee of de KR (bestaat die nog?) dat toelaat.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57934
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-23 12:58

kiki1976 schreef:
Hier zie je er echt genoeg rijden met een rood strikje in de proef hoor. Volgens de regels van de KNHS mag deze blijven zitten
Maar weet niet of je van NL of BE bent

Van Be. :) en hier moet het er uit voor zover ik na gevraagd heb.


Kay_Kim schreef:
Ik dacht dat het er ook niet uit moest, ik ben ook ooit gestart met een rood lintje dat is blijven zitten…

Kay_Kim: Jordy zei dat het er uit moest. :)




Jessix schreef:
Dat maakt het extra speciaal! Dat herken ik wel, dat je je paard ziet zoals ze in alle leeftijden is geweest. <3

Ik houd ook van het losse teugelcontact. Voor mij het voelen alsof je iemands hand aanraakt maar niet vastpakt. Af en toe een klein kneepje als je elkaar opzoekt. Heel fijn rijden vind ik dat. Mooi om dat bij jou ook terug te zien op de foto's.

Inderdaad, dat dus. :+ Je hebt wel contact maar je wil niet constant moeten knijpen.

Ze kan dan ook nog eens een blik op zetten waarbij je spontaan een heel jong, kwetsbaar paardje ziet staan.. Dat helpt niet. _O- En meestal bewaard ze die blik voor wanneer ze over haar voeten krijgt. _O-


petraaken schreef:
huh bij mijn weten mag je gewoon met een rood strikje rijden in België. Nu kan het van federatie naar federatie afhangen. Bij de LRV en WVUR mocht dat gewoon. Geen idee of de KR (bestaat die nog?) dat toelaat.


:)) die hebben tot vorig jaar 5 keer na elkaar het IPK gewonnen dus die bestaan nog ja. _O- Waarom zouden die niet meer bestaan?
Volgens een commissie lid mag het iig niet er in blijven voor de proef. Kan de reglementen er eens op nalezen maar met wat pech zit ik dan te discussiëren met de jury. :x

DJZ

Berichten: 3109
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Re: Rêve D'or neemt het stokje over.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 13:05

Wat is Rêve mooi uitgegroeid en wat heb je haar netjes opgeleid +:)+
Heel prettig en fijn om naar te kijken :)

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 13:05

Jullie zijn een prachtige combinatie. Jij en je paard zijn in balans en goed op elkaar afgestemd en dat is het allerbelangrijkste! Ik heb grote bewondering voor de manier waarop jij met je paarden omgaat. Ik wens jullie heel veel succes toe samen!

Lokii

Berichten: 175
Geregistreerd: 20-08-19
Woonplaats: Overijssel

Re: Rêve D'or neemt het stokje over.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 15:06

Wat een super fijn beeld om naar te kijken <3 . Alle positieve reacties in dit topic! Ik ben het er helemaal mee eens, liever licht contact en op eigen benen lopen. Ook echt leuk om je moeder erop te zien! :D

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Rêve D'or neemt het stokje over.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 20:38

Is dat Rêve met jouw moeder op dr rug?
Zo ja dan is er toch nog hoop dat je een normaal paard hebt. :D
Rode strikjes zijn een noodzakelijk kwaad als er rondvliegende voetjes zijn, dus dat mag.

zorro

Berichten: 8763
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Rêve D'or neemt het stokje over.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 20:54

Nou.. wie kan hier nou commentaar op hebben, dit is hoe het hoort! Vriendelijk, netjes, en paardwaardig. Hartstikke mooi zo!

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Rêve D'or neemt het stokje over.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 21:03

Misschien toch maar eens navragen bij de federatie waarom het in de proef verboden is. Zoals iemand hier zei het is een noodzakelijk kwaad voor de veiligheid van andere ruiters of mensen op de grond.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57934
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-23 00:27

petraaken schreef:
Misschien toch maar eens navragen bij de federatie waarom het in de proef verboden is. Zoals iemand hier zei het is een noodzakelijk kwaad voor de veiligheid van andere ruiters of mensen op de grond.

Naar de mensen trapt ze niet gelukkig. Enkel naar de paarden die te dicht komen omdat ze wat bang is. Rêve coped met angst zoals ik… :o :o gewoon pissig genoeg worden dat er geen plaats meer voor is. :=
Ga eens mailen naar de KR. Dan heb ik het ook op mail indien er toestemming is.


zorro schreef:
Nou.. wie kan hier nou commentaar op hebben, dit is hoe het hoort! Vriendelijk, netjes, en paardwaardig. Hartstikke mooi zo!

:+:
Haha ik zie zelf nog veel dat beter moet bij mezelf zodat ik haar beter kan begeleiden maar dat is een stuk samenspel natuurlijk. Hoe meer zij in balans gaat komen hoe meer ik er aan ga kunnen rijden enz. Als ik op wedstrijd ga, ga ik ook weer op les. Chris schaaft me dan ook wel bij. Die is inmiddeks ook positief over haar ook al maakt hij zich zorgen over mij. :+. In het begin vroeg hij zich blijkbaar af hoe ik haar ooit aan het werk ging krijgen. := als Rêve nee zegt dan is het ook echt nee… := dan moet je een andere manier vinden. En we zijn een beetje van hetzelfde temperament dus mijn man komt wel eens uit op een scenario dat verdacht veel weg heeft van een kleurrijke woordenwisseling _O- meestal gaat ie dan gewoon weer naar binnen tot we af gekoeld zijn. _O- noch Rêve, noch ik dulden dan de mening van een 3e partij _O-

En mijn man en Rêve hebben sowieso al issues. _O-


Morganlefay schreef:
Is dat Rêve met jouw moeder op dr rug?
Zo ja dan is er toch nog hoop dat je een normaal paard hebt. :D
Rode strikjes zijn een noodzakelijk kwaad als er rondvliegende voetjes zijn, dus dat mag.

:j ondanks alles: zo lang ik naast haar loop kan je er een kind op zetten. Ik mag alleen niet uit het zicht gaan dan. Dan neemt ze nl de kortste weg naar mij ongeacht wie aan haar hangt of op haar zit. := Chris die thans niet sentimenteel is normaal zegt dat ze mij als soort moeder ziet. :+
Tegen haar echte moeder was ze ook zo brutaal dus kan best. _O-


Nadinetjuhh schreef:
Wat een super fijn beeld om naar te kijken <3 . Alle positieve reacties in dit topic! Ik ben het er helemaal mee eens, liever licht contact en op eigen benen lopen. Ook echt leuk om je moeder erop te zien! :D

:+: stiekem wilde ze graag eens maar tot nu was Rêve niet betrouwbaar genoeg. Mijn moeder was er ook bij toen ze geboren werd en heeft haar ook zien op groeien… dus ik ben gewoon af gestapt en zei ‘stap maar uit.’ :D


Riel schreef:
Jullie zijn een prachtige combinatie. Jij en je paard zijn in balans en goed op elkaar afgestemd en dat is het allerbelangrijkste! Ik heb grote bewondering voor de manier waarop jij met je paarden omgaat. Ik wens jullie heel veel succes toe samen!

:+: dankjewel… ongeacht het resultaat, sowieso komt er een foto verslag, of we nu alle ringen nodig hebben of de proef in 1 ring af ronden… _O- als ze me het ziekenhuis in werkt duurt het mogelijk wat langer. _O-


DJZ schreef:
Wat is Rêve mooi uitgegroeid en wat heb je haar netjes opgeleid +:)+
Heel prettig en fijn om naar te kijken :)


Dankjewel, :+: volgend jaar ergens mag ik met haar zoon beginnen. Die lijkt iets milder van karakter. Iets meer Will to please. :j
Er is een reële kans dat Rêve haar moeder ook terug komt naar mij… maar die is al een paar jaar op pensioen dus die komt gewoon bij mij haar laatste jaren grasmaaien.