Les met Tosti

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Saaams

Berichten: 13258
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 22:25

Earth schreef:
996981 schreef:
Staat goed dat paars!

Wel vind ik de algehele conditie van je paard zorgelijk… wat mij betreft is hij te schraal en de kwaliteit van de vacht echt een teken dat hij letterlijk en figuurlijk niet zo lekker in zijn vel zit. Geen glans, “varkensharen” en nog een dikke vacht voor de tijd van het jaar.

Wat je er mee doet moet je zelf weten, maar ik wilde het toch even gezegd hebben.


Zo ziet een paard er tenminste gezond uit, niet te dik niet te dun.


En wie zegt dat TS hier niet al bewust van is en druk bezig met zijn management en voeding? @996981

Laerkens Beauty


996981
Berichten: 9675
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 07:39

Saaams schreef:
996981 schreef:
Staat goed dat paars!

Wel vind ik de algehele conditie van je paard zorgelijk… wat mij betreft is hij te schraal en de kwaliteit van de vacht echt een teken dat hij letterlijk en figuurlijk niet zo lekker in zijn vel zit. Geen glans, “varkensharen” en nog een dikke vacht voor de tijd van het jaar.

Wat je er mee doet moet je zelf weten, maar ik wilde het toch even gezegd hebben.



En wie zegt dat TS hier niet al bewust van is en druk bezig met zijn management en voeding? @996981

Dat weet ik niet, want dat staat nergens B-) als mijn paard er zo uit zag zou ik het fijn vinden als iemand daar een opmerking over maakte. Zelf zie je het soms niet, als je je paard iedere dag ziet.
Earth schreef:
996981 schreef:
Staat goed dat paars!

Wel vind ik de algehele conditie van je paard zorgelijk… wat mij betreft is hij te schraal en de kwaliteit van de vacht echt een teken dat hij letterlijk en figuurlijk niet zo lekker in zijn vel zit. Geen glans, “varkensharen” en nog een dikke vacht voor de tijd van het jaar.

Wat je er mee doet moet je zelf weten, maar ik wilde het toch even gezegd hebben.


Zo ziet een paard er tenminste gezond uit, niet te dik niet te dun.


Wat mij betreft dus niet. Een paard in deze conditie vind ik te schraal. Ik verwacht dat als je hem zonder optoming gaat body scoren dat hij ook te schraal gaat zijn volgens de normen. De foto’s met zadel ziet hij er beter uit

Sonnentanz Z2+7 - San Dominik Z2+2
Nourejev Z1+2 - King Tasso Z1+ 8

Suliko

Berichten: 4297
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 16:08

Ik zie helemaal geen te dun paard? Mag misschien wat meer bespiering op, maar vind zijn conditie echt prima. Ik vind hem ook even dun als op de andere foto’s. Het enige verschil is een lekker strak zomervachtje en een half geschoren, half verhaarde wintervacht. Dit is nou eenmaal niet de tijd van het jaar dat paarden prachtig in de vacht zitten. :')

TS, wat fijn dat je hem warm loopt aan de hand! Ziet er fijn uit. Zo’n prettige manier om alvast de juiste verbinding te maken en wat los te werken.
Ik ben het wel eens met de rest dat bbp in dit stadia jullie geen goed doet. Jullie versterken elkaar in het naar voren vallen. Ik denk dat je hem in het zadel meer stabiliteit kan bieden zodat hij zichzelf kan gaan dragen, pas als die balans er is zou ik weer een bbp erbij pakken. :)

Volg mijn fietsavontuur Stockholm - Oslo - Bergen - Oslo - Kopenhagen
[VOLG] Op mijn stalen ros door Scandinavië
•••

prompter

Berichten: 11031
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Les met Tosti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 16:11

Wat ben jij fijn met je paard bezig, zo op de grond ziet het super uit! En een barebackpad doet voor mijn zit ook niet veel goeds, dat is herkenbaar :D. Paard heeft ook een hele fijne uitstraling <3

Extremely rare and Beyond Compare

frensje
Berichten: 721
Geregistreerd: 12-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 17:17

Schraal? De meeste paarden zijn te dik. Ik zou er blij mee zijn als de mijne (te vet) er zo bij zou staan. Verder zie ik een paard met een wintervacht, niet geschoren. Gewoon een lekkere vacht.

Hard work pays off

996981
Berichten: 9675
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 17:34

Suliko schreef:
Ik zie helemaal geen te dun paard? Mag misschien wat meer bespiering op, maar vind zijn conditie echt prima. Ik vind hem ook even dun als op de andere foto’s. Het enige verschil is een lekker strak zomervachtje en een half geschoren, half verhaarde wintervacht. Dit is nou eenmaal niet de tijd van het jaar dat paarden prachtig in de vacht zitten. :')

TS, wat fijn dat je hem warm loopt aan de hand! Ziet er fijn uit. Zo’n prettige manier om alvast de juiste verbinding te maken en wat los te werken.
Ik ben het wel eens met de rest dat bbp in dit stadia jullie geen goed doet. Jullie versterken elkaar in het naar voren vallen. Ik denk dat je hem in het zadel meer stabiliteit kan bieden zodat hij zichzelf kan gaan dragen, pas als die balans er is zou ik weer een bbp erbij pakken. :)

Schraal is iets anders dan (te) dun hè

Sonnentanz Z2+7 - San Dominik Z2+2
Nourejev Z1+2 - King Tasso Z1+ 8

Suliko

Berichten: 4297
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Les met Tosti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 17:40

Schaal betekend ook niet niet dun, dus wat betekend het dan volgens jou? Schaal zie ik als net aan de te dunne kant, zowel in vet als spier. Dit zie ik beide niet. Natuurlijk mag er meer bespiering op, maar volgens mij is het paard niet zwaar in training en ik zie geen gebrek aan spier. Op de foto dat het paard naast TS draaft, lengte maakt en iets buigt zie je niet eens de ribben tevoorschijn komen.

Volg mijn fietsavontuur Stockholm - Oslo - Bergen - Oslo - Kopenhagen
[VOLG] Op mijn stalen ros door Scandinavië
•••

hwn
Berichten: 4687
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 17:41

frensje schreef:
Schraal? De meeste paarden zijn te dik. Ik zou er blij mee zijn als de mijne (te vet) er zo bij zou staan. Verder zie ik een paard met een wintervacht, niet geschoren. Gewoon een lekkere vacht.


Helemaal mee eens!

pien_2010

Berichten: 43068
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Les met Tosti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 17:50

Schraal en vacht opmerking keek ik zo van op, dat ik alle foto's nog eens bekeken heb. Ik zie het totaal niet.

996981
Berichten: 9675
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 17:51

Suliko schreef:
Schaal betekend ook niet niet dun, dus wat betekend het dan volgens jou? Schaal zie ik als net aan de te dunne kant, zowel in vet als spier. Dit zie ik beide niet. Natuurlijk mag er meer bespiering op, maar volgens mij is het paard niet zwaar in training en ik zie geen gebrek aan spier. Op de foto dat het paard naast TS draaft, lengte maakt en iets buigt zie je niet eens de ribben tevoorschijn komen.

Hoe kun je dat zien met dekje op de plek van de meeste ribben? Schraal vind ik als het paard onbespierd is. Daarbij heeft dit paard ook weinig vulling in de flanken. Dat is goed te zien op alle foto’s, maar vooral de draf foto die je aanhaalt.

Maar schijnbaar ben ik gek geworden en vindt men dit tegenwoordig een gezond uitziend paard.

Sonnentanz Z2+7 - San Dominik Z2+2
Nourejev Z1+2 - King Tasso Z1+ 8

996981
Berichten: 9675
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 18:02

Afbeelding
Ik zie hier overigens wel degelijk ribben. Maar nogmaals, ik zal wel gek zijn

Sonnentanz Z2+7 - San Dominik Z2+2
Nourejev Z1+2 - King Tasso Z1+ 8

pien_2010

Berichten: 43068
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 18:13

996981 schreef:
[ [url=m/41qpYJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik zie hier overigens wel degelijk ribben. Maar nogmaals, ik zal wel gek zijn


Nee hoor, je bent net zo min gek als ik. Ik zie het alleen anders. Waar jij kringetje omheen hebt gezet denk ik dat het iets is in de vacht en geen ribbetjes.
Maar het gaat hier niet om jouw of mijn gelijk. Je opmerking is gemaakt dus TS zal zeker extra kritisch gaan kijken met anderen naar haar paard. Dan is het toch goed!

Suliko

Berichten: 4297
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 18:17

Maar de omvang van een ribbenkast zien in een gestrekte of gebogen houding is ook volkomen normaal. Ik zie nergens een diepere afdruk of ingevallen ribben. (En zie genoeg van de omvang van de ribbenkast naast het dekje).
Dit zou ik veel meer willen zien dan alle paarden met een speklaag tegenwoordig.

Maar goed, zoals Pien zegt, je opmerking is gemaakt, TS kan er mee doen wat ze wilt.

Volg mijn fietsavontuur Stockholm - Oslo - Bergen - Oslo - Kopenhagen
[VOLG] Op mijn stalen ros door Scandinavië
•••

996981
Berichten: 9675
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 18:46

Suliko schreef:
Maar de omvang van een ribbenkast zien in een gestrekte of gebogen houding is ook volkomen normaal. Ik zie nergens een diepere afdruk of ingevallen ribben. (En zie genoeg van de omvang van de ribbenkast naast het dekje).
Dit zou ik veel meer willen zien dan alle paarden met een speklaag tegenwoordig.

Maar goed, zoals Pien zegt, je opmerking is gemaakt, TS kan er mee doen wat ze wilt.

Er zit mijn inziens heel veel tussen dit en een dikke speklaag. Maar inderdaad. Het is aan TS om er wel of niet is mee te doen :) ik zou blij zijn als iemand aangaf wat hij zag

Sonnentanz Z2+7 - San Dominik Z2+2
Nourejev Z1+2 - King Tasso Z1+ 8

MirandaMalik

Berichten: 9877
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: Les met Tosti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 20:04

Bij mijn vorige paard zeiden ze altijd dat hij veel te vet was terwijl je wel duidelijk ribben zag. :')
Op een foto kun je dat helemaal niet goed inschatten.

*****Malik, Gimli en Zosja drie super poownies*****

maralyn

Berichten: 10418
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Les met Tosti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 20:11

Ik weet niet wie een paard tosti noemt. Maar ik vind het echt wel een geniale naam voor een lekker paard!!

Lekker door knutselen ts.
Lekker les nemen, groeien en samen sterk worden.
Komt wel goed...!

"Hoolands is niet mijn goeiste vak." --"Dyslexie?"--
Nee, rekenen ligt me beter.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 20:14


996981
Berichten: 9675
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 20:20

Kuggur schreef:
996981 schreef:
Schraal is iets anders dan (te) dun hè

Tip, als je een term gebruikt, zorg er dan voor dat je weet wat die term betekent.
Alsjeblieft; https://www.vandale.nl/gratis-woordenbo ... ChztR7P0oo

Had je verder nog nuttige bijdragen voor TS? of kom je alleen even voorbij om iemand te kakken zetten over een term die in de paardenwereld wel degelijk op deze manier gebruikt wordt? :D

Sonnentanz Z2+7 - San Dominik Z2+2
Nourejev Z1+2 - King Tasso Z1+ 8

Nielojram

Berichten: 7795
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 20:45

996981 schreef:
Schraal is iets anders dan (te) dun hè

Kuggur schreef:
Tip, als je een term gebruikt, zorg er dan voor dat je weet wat die term betekent.
Alsjeblieft; https://www.vandale.nl/gratis-woordenbo ... ChztR7P0oo

996981 schreef:
Had je verder nog nuttige bijdragen voor TS? of kom je alleen even voorbij om iemand te kakken zetten over een term die in de paardenwereld wel degelijk op deze manier gebruikt wordt? :D

Misschien zegt Kuggur dat we ons jargon eens moeten aanpassen naar de echte wereld :)* .

Es war schön.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 21:10

Nielojram schreef:
Misschien zegt Kuggur dat we ons jargon eens moeten aanpassen naar de echte wereld :)* .

Niet echt, de term schraal betekent gewoon mager, zowel in de paarden- als de "echte" wereld.
996981's aangebrande reactie is hoogst amusant (en spreekt boekdelen).

AvHdG
Berichten: 258
Geregistreerd: 11-08-17

Re: Les met Tosti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 21:20

Zucht.. vermoeiende discussie hoor. Jammer van het topic.

Leuke foto's! En paars staat het paard prachtig

996981
Berichten: 9675
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 21:21

Kuggur schreef:
Nielojram schreef:
Misschien zegt Kuggur dat we ons jargon eens moeten aanpassen naar de echte wereld :)* .

Niet echt, de term schraal betekent gewoon mager, zowel in de paarden- als de "echte" wereld.
996981's aangebrande reactie is hoogst amusant (en spreekt boekdelen).

Ah, je kwam dus inderdaad alleen even voorbij om iemand de les te lezen :) dat mag hoor. Lig ik niet wakker van. Blijkbaar bevind ik me in een kring waar de term verkeerd gebruikt wordt. Helemaal prima :D heerlijk vertoeven met zoveel mensen die er niks van snappen

Sonnentanz Z2+7 - San Dominik Z2+2
Nourejev Z1+2 - King Tasso Z1+ 8

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 21:45

En waarom kwam jij langs?
Een beetje zeiken over het uiterlijk van een paard dat er prima uitziet?

Een aspect dat totaal irrelevant is voor de TS, en de strekking van de OP.

En als je daar op gewezen wordt je eruit proberen te zwetsen met het kulargument dat je woorden iets héél anders betekenen dan wat er letterlijk staat.

Kritiek geven is veel leuker dan incasseren nietwaar Karen.... _O-

996981
Berichten: 9675
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 21:52

Kuggur schreef:
En waarom kwam jij langs?
Een beetje zeiken over het uiterlijk van een paard dat er prima uitziet?

Een aspect dat totaal irrelevant is voor de TS, en de strekking van de OP.

En als je daar op gewezen wordt je eruit proberen te zwetsen met het kulargument dat je woorden iets héél anders betekenen dan wat er letterlijk staat.

Kritiek geven is veel leuker dan incasseren nietwaar Karen.... _O-

Als je even terugleest kun je gewoon zelf lezen waarom ik reageerde. Als je je paard iedere dag ziet zie je veranderingen niet altijd. Als mijn paard er zo uitziet zou ik het fijn vinden als iemand zijn zorgen deelt. Zeker als hij er voorheen beter uitzag. Hoe we de conditie van een paard compleet moeten negeren omdat de foto’s toevallig over een setje gaan ontgaat me even.

Heeft niks met niet kunnen incasseren te maken. Heeft te maken met jouw manier van brengen. Even een statement komen droppen om te laten zien dat iemand een definitie net iets anders gebruikt. Gefeliciteerd je hebt gelijk.(had ik al gezegd, maar schijnbaar hoor je het graag dus bij deze nog eens). Overigens had ik óók al gezegd dat ik er schijnbaar naast zit. Als 9 van de 10 dit paard in prima conditie vindt en ik als enige niet zal het aan mij liggen.

Sonnentanz Z2+7 - San Dominik Z2+2
Nourejev Z1+2 - King Tasso Z1+ 8

AlwaysH

Berichten: 11264
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 21:56

Ik vind het paarse setje echt ontzettend leuk bij jullie passen! <3

Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amaniblauw, Lagonda en 48 bezoekers