2022: Een jaar waarin ik superveel bereikt heb met Ivy!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

2022: Een jaar waarin ik superveel bereikt heb met Ivy!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-23 12:18

Topic vorig jaar:
[RIJ-ITP] 2021: een kwakkeljaar!

Ik eindigde mijn topic vorig jaar met de hoop dat ik haar dit jaar zo goed zou kunnen rijden in haar lichaam dat blessures voorkomen zouden worden. Ivy is namelijk een paard, dat sinds ik haar heb, al ontzettend veel blessures heeft gehad. Ze heeft een niet heel voordelig gebouwd lijf, is kramperig, maar daarnaast heeft het ook heel veel te maken gehad met pech. Nu kan ik gelukkig zeggen dat dit jaar, op de eerste blessure waar we het jaar mee gestart zijn, geen andere blessures heeft gehad en daar ben ik heel blij mee! Daarnaast heb ik heel veel bereikt met haar en daar ga ik in dit topic met plezier op terugkijken.

Januari
In januari mocht ik eindelijk weer starten met rijden en dit hebben we langzaam opgebouwd. Door de verplichte rust die ze nog nodig had, had ze ontzettend veel energie, maar doordat ze zo happy was uitte ze dat vooral door veel te spelen met andere paarden.



Februari
In februari zetten we het rijden volgens het schema van de dierenarts rustig aan verder. Er zaten steeds meer goede trainingen tussen! Ikzelf kon weer meer op mijn houding gaan letten en met Ivy werkten we aan nageeflijkheid en rechtrichten.



Maart
In maart waren we genoeg opgebouwd om weer een keer mee te doen met een onderlinge wedstrijd. We reden de F8-proef en al ons oefenen werd beloond met een mooie tweede plaats.



[RIJ-ITP] Na lange tijd weer eens wedstrijd met Ivy!

April
In april was het weer tijd voor het bezoek van de fysio. Een onderzoek in stap en draf was wel mogelijk, maar een behandeling helaas erg lastig. Van de poetsplaats rende ze steeds af, maar ook in de stal bleef het lastig. Ze was heel erg boos. Bijten, schoppen, klem zetten, bokken. Zelfs door de sedatie brak ze heen. Daarom besloot mijn fysio in overleg te gaan met mijn dierenarts over wat slim was om te gaan doen. Behandelen was nu namelijk niet mogelijk.



Uiteindelijk hebben mijn dierenarts en fysio uitgebreid overlegd en zijn ze tot de conclusie gekomen dat er een structureel probleem is waardoor ze van de regen in de drup valt. Goede tijden wisselen elkaar af met episoden van kreupelheid. Omdat er zoveel verschillende symptomen zijn, is het heel lastig om de primaire oorzaak vast te stellen en ook te behandelen. Als ik echt zou willen weten wat er aan de hand is, dan moet ik alles uit de kast halen wat diagnostistiek betreft. Zomaar iets gaan behandelen is een beetje schieten met hagel en niet nuttig. Ik kreeg het advies om om vooral leuke dingen met haar te gaan doen. Rijden op de manier waarop zij zelf wil lopen en geen dingen doen die protest opleveren. Ze heeft medicatie gekregen en daarna zijn we langzaam de belasting op gaan bouwen aan de hand van wat zij leuk vindt. Volgens mijn instructeur levert het rijden zoals ik op dat moment bezig was absoluut geen protest op en werd ze er alleen maar beter van. Daarom zijn we daarmee verder gegaan.

Zo ben ik in april ook weer een wedstrijdje gestart. Ze was heel druk, maar na even losgooien en heel veel bokken was ze gelukkig weer chill. Dit keer was ik voor het eerst de proef F9 gestart. Ze had er tijdens de proef nog steeds zin in :D In het begin zat ze even niet zo lekker in haar lijf, maar daarna werd ze vanzelf losser. Blijkbaar was de jury tevredener dan ik, want ik had een eerste plaats behaald van de vijf met 239 punten.


Afbeelding

[RIJ-ITP] Na lange tijd weer eens wedstrijd met Ivy!

Mei
In mei zijn de eerste paard op onze stal de wei op gegaan en daar hoorde Ivy ook bij. Ze zijn eerst op de paddock geweest, daarna op de wei. Ik heb ervoor gekozen om haar weer in een groep te zetten, omdat ze daar het gelukkigst van wordt.


Afbeelding

Juni
Mijn bijrijder oefende veel met het rijden met Ivy in de buitenbak. Daar bouwden Ivy en ik namelijk allebei best wel veel spanning bij op, dus het was superfijn dat ik iemand anders had die dat voor mij wilde trainen. Zij trainden ook op wat hoger niveau dan wij, waardoor ze konden gaan werken aan kleine voltes en wijken. Ook oefenden ze met het maken van wat sprongetjes en het rijden in het bos.


Juli
In juli stapte ik voor het eerst een rondje uit in het bos onder het zadel. Ik vond het ontzettend spannend, maar de eerste stap was gemaakt! Mijn bijrijder had haar vast en ik kon gewoon zitten en niks doen. Ivy deed het superbraaf en ontspannen!

Afbeelding

Augustus
In augustus was ik op vakantie en daardoor kreeg Ivy lekker wat meer vrij.

Afbeelding

September
In september ging ik lekker verder met rijden. Ze had moeite met haar scheefheid, maar dat zorgde weer voor een nieuw werkpuntje voor ons. Verder oefenden we met achterwaarts onder het zadel. Dat ging nog heel scheef, maar wel braaf. Ontzettend goed voor een paard waarbij met de aankoop werd gezegd dat ze nooit achterwaarts zou kunnen onder het zadel!

Afbeelding

Daarnaast reden we weer een keer een onderlinge wedstrijd, de proef F9. Samen met een vriendin maakte ik haar mooi en maakten we wat foto's. Tijdens het losrijden was ze heel fijn! Naar mijn idee was de proef wat slordig, maar volgens anderen was het heel netjes. Uiteindelijk een derde plaats gehaald van de negen met 223 punten.


Afbeelding

[RIJ-ITP] Weer eens wedstrijd met Ivy!

Oktober
Mijn bijrijder bleef het rijden in de buitenbak oefenen. Er kwamen steeds vaker momenten dat ze geweldig was met rijden.


November
In november hebben we weer een onderlinge wedstrijd gereden. Ze was heel braaf met alles. Ze was eerst heel heet tijdens het losrijden, maar daardoor wel heel fijn te rijden. Daarna moesten we vanwege uitloop een half uur stappen. Daar werd ze heel gefrustreerd van, waardoor ze al leeg was toen we de proef (weer F9) in moesten. Daardoor was het prima, maar niet wat het had kunnen zijn. We zijn daardoor dit keer ook tiende geworden van de dertien met 222 punten.


December
In december gingen we lekker verder met het rijden.


Ook startte ik de laatste onderlinge wedstrijd van het jaar. Eerst hebben we superleuke kerstfoto's gemaakt. Voor de eerste keer hebben we de proef F10 gestart. Ze was echt perfect! Volgens meerdere mensen zag het er heel goed uit en zijn we ook echt vooruit gegaan de laatste tijd. Ze liep super regelmatig in haar lijf. We zijn derde geworden van de zeven met 240 punten (maar 1 puntje verschil met de eerste en tweede plaats).


Afbeelding

En zo sluit ik ons jaar af! We hebben hiernaast nog heel veel andere leuke en toffe dingen gedaan, maar dat paste niet allemaal in één topic. Mijn doel is om komend jaar lekker verder te rijden, het rijden in de buitenbak blijven volhouden en uiteindelijk ook het rijden in het bos steeds meer te kunnen verbeteren. Bedankt voor het kijken! Reacties en tips zijn altijd welkom!

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed


The_Cat

Berichten: 7282
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: 2022: Een jaar waarin ik superveel bereikt heb met Ivy!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 13:25

Wat fijn dat het zo'n goed jaar geweest is! Op naar 2023 & nog meer fun!


The books we love, they love us back. And just as we mark our places in the pages, those pages leave their marks on us.
I can see it in you, sure as I see it in me. You're a daughter of the words. A girl with a story to tell.

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: 2022: Een jaar waarin ik superveel bereikt heb met Ivy!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-23 17:49

Absoluut!

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: 2022: Een jaar waarin ik superveel bereikt heb met Ivy!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-23 09:22

Wat leuk, uitgelicht!

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed

hannelot
Berichten: 960
Geregistreerd: 19-05-22
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 10:38

Super leuk jaar! Veel plezier in 2023!!

Keep calm and love horses

Paardenfann4
Berichten: 1333
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Re: 2022: Een jaar waarin ik superveel bereikt heb met Ivy!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 11:02

Je bent echt vooruit gegaan met het rijden, ziet er goed uit. Mooi verslag heb je gemaakt, hopelijk dit jaar ook weer een mooi jaar voor jullie!

Babootje

Berichten: 26202
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 11:05

Goed gedaan! Veel plezier in 2023!

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: 2022: Een jaar waarin ik superveel bereikt heb met Ivy!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-23 11:53

Dankjewel allemaal!

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed

marley93

Berichten: 6028
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: 2022: Een jaar waarin ik superveel bereikt heb met Ivy!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 15:30

Wat een leuke combinatie zijn jullie toch. Ik blijf het stoer vinden dat je jullie hele weg hier op Bokt deelt, met alle ups en downs die erbij horen. En je pakt de reacties ook altijd superleuk op. +:)+

Op naar een jaar vol plezier voor jullie!

Vavoom.
&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: 2022: Een jaar waarin ik superveel bereikt heb met Ivy!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-23 16:00

Dankjewel! Ik ben ondertussen iets minder gaan delen, maar ik blijf het leuk vinden, ook om mijn eigen proces terug te kunnen zien. En mensen van buitenaf laten kijken houd je goed scherp, vind ik ook altijd fijn.

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed

Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: 2022: Een jaar waarin ik superveel bereikt heb met Ivy!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 16:25

Super goed TS!! Ik wens je een net zo mooi of nog mooier 2023 toe met Ivy <3

AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: 2022: Een jaar waarin ik superveel bereikt heb met Ivy!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 16:26

Lekker bezig Kimmie! Ik wens je een fijn 2023!

Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: 2022: Een jaar waarin ik superveel bereikt heb met Ivy!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-23 17:09

Dankjewel!

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed

oji

Berichten: 4237
Geregistreerd: 29-07-09

Re: 2022: Een jaar waarin ik superveel bereikt heb met Ivy!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 19:31

Wat fijn dat het weer lekker gaat met Ivy! Echt een mooie verbetering! Op naar een mooi 2023 samen!

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: 2022: Een jaar waarin ik superveel bereikt heb met Ivy!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-23 10:35

Dankjewel!

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: kamsel en 39 bezoekers