Spekkie (v. Quaterback) maakt zijn 2022 doelen waar!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
R_Alexanderr
Berichten: 447
Geregistreerd: 17-07-13

Spekkie (v. Quaterback) maakt zijn 2022 doelen waar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-23 14:58

2022 was voor ons allebei een heel ander jaar, we begonnen met het wisselen van baan eind December, begin januari waardoor het roer helemaal werd omgegooid. Spekkie moest van huis wisselen na 2 jaar met veel geluk op zijn oude stal te staan, en ik moest er ook aan geloven op mijn nieuwe werk.

Voorheen had ik het vooral erg druk met alle handelspaarden die ik reed, en stonden wedstrijden een beetje op een laag pitje. Maar, ik had toch eigenlijk wel een doel, ik wou vóór 1 januari 2023, Lichte Tour geklasseerd zijn met ons Spek... maar we reden in januari nog M2 dus moesten we toch wel even ons best gaan doen :Y).

We begonnen het jaar lekker chill zoals we altijd doen, maar we gingen al snel voor onze laatste winstpunten in het M2, en we mochten halverwege januari al het Z1 in!
Afbeelding

Vanaf die eerste ronde in het Z1, hadden we de smaak al netjes te pakken. Met elke wedstrijd waar we naartoe gingen, gingen de scores omhoog. Zo reden wij het Z1 uit met een PR van 70,4%!

Daarna kwam in maart ons Z2 debuut, wat natuurlijk toch nog wel een stapje omhoog was... vliegende wissels, galopappuymenten en ga maar door, gelukkig wist ons Spek hier ook korte metten van te maken, en met een PR van 68,8% waren wij na 4 wedstrijden ook weer klaar met het Z2.

Ik vond het wel erg snel gaan, het hele Z1 en Z2 gehad te hebben binnen 3 maanden, dus ik bleef even een tijdje thuis en trainde door voordat ik het ZZL in zou gaan. Tijdens onze wedstrijd-hiatus hebben we lekker rond gewandeld buiten, en beetje rustig getraind.
Afbeelding

Toen rond het begin van de zomer kwam Focussed Fotografie langs om weer prachtige foto's te maken. Ik wou graag vast leggen hoever wij waren gekomen, en aan gezien ze elk jaar 1 à 2 keer voor ons langs komt, gingen we er dit jaar ook weer voor!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Perfectie was natuurlijk nog ver te zoeken, maar in juni wou ik toch echt het ZZL in gaan. Dit was zeker succesvol verlopen, want het duurde wéér maar 4 wedstrijden voordat wij er doorheen waren! Ons PR lag voor het ZZL op 69,9%... stiekem wel beetje jammer van die 0,1% hoor :+

Toen kwam het moment... de subtop. Ik moet zeggen, ik ben van mijzelf niet snel nerveus want tja... wat is het ergste dat er kan gebeuren? Ik mieter d'r af maarja, dat hoort bij het vak soms :Y). Maar toen de Subtop zo dichtbij was, was het wel even slikken. Dat is toch stiekem wel een beeetje spannend. Het ZZZ was natuurlijk ook hele andere koek (en ik moet zeggen wat een rot proeven zijn dat joh :') ).

Gelukkig hebben we in het ZZZ ook veel successen gehad, inclusief paar keer winnen, wat ook heel duidelijk te zien was.

Afbeelding

Hierdoor heb ik ook iets langer de tijd genomen, en waren wij na 6 wedstrijden startgerechtigd voor ons doel, de Lichte Tour. We hadden een PR van precies 68,0%. Dit was al in september. Dat was heel veel eerder als wij hadden verwacht, en ik kreeg eigenlijk beetje stres want ik had nog niet eens een slipjas gekocht, had het namelijk ook niet zo snel verwacht :') . We zijn maar heel snel even naar de winkel gegaan, en zouden er 6 weken op moeten wachten. Perfect, eigenlijk! We konden gewoon heerlijk doortrainen en aan start gaan zonder druk zodra we er klaar voor waren.

In die tijd kreeg ik ook een nieuwe sponsor erbij, wat maar één ding betekende natuurlijk... een nieuwe fotoshoot met Focussed :D O:) .

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

In die tijd heb ik ook mijn slipjas ontvangen, dus tja... dan mag die ook meteen op de foto want wat als je nou winst rijd in de LT? Dat moet natuurlijk wel op Facebook gepost worden... en Instagram.. en Snapchat... maar TikTok gaat mij nog iets te ver hoor dat is leuk voor het kijken maar daar hou ik het bij :Y). Eind november, begin december zijn wij uiteindelijk toch de LT in gegaan, en niet zonder resultaat! Ons debuut was tijdens een Jumping Amsterdam selectie (mensen, leer van mij lees GOED wat er op MijnKNHS staat voor het inschrijven... _/-\o_ ) wat wel even schrikken was toen ik de startlijst zag. MAARGOED, we hebben het gedaan en kwamen thuis met een hele nette 63,235%! Dus bij deze, ook nog de foto's van Focussed, in mijn slipjas <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nu doortrainen, word ons 2023 doel dan Grand Prix voor december 2023? Wie weet *D


Elisa2

Berichten: 36680
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Spekkie (v. Quaterback) maakt zijn 2022 doelen waar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 15:02

Zo gave foto's en ontzettend gaaf paard! Ben eigenlijk wel benieuwd naar bewegend beeldmateriaal van jullie.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Autumnn

Berichten: 8011
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 15:02

Wat een scores :wow: gefeliciteerd! Maar ja, met zo’n knap dier, kan je ook niet anders dan iedereen imponeren <3

Marsie2
Berichten: 151
Geregistreerd: 07-02-15

Re: Spekkie (v. Quaterback) maakt zijn 2022 doelen waar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 15:08

Prachtige foto's! Wat een knap paard heb je zeg :)

Odysseus

Berichten: 22472
Geregistreerd: 15-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 15:18

Enorm stoer dier en mooie combinatie. Op naar de Grand Prix :D
En je slipjas is echt to die for.

MarliesV

Berichten: 15148
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Spekkie (v. Quaterback) maakt zijn 2022 doelen waar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 15:25

Knap Spekkie heb je <3

Toffe doelen en wat zijn jullie er door gevlogen. Zo van de foto's af erg fijn en vriendelijk gereden.

Life is short....SMILE while you still have teeth!

Sanet

Berichten: 7848
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 15:26

Heel gaaf!
Jij dacht: ik ga binnen een half jaar van M2 naar PsG.
En het lukt je ook nog. Heel knap!

Syb (1997) ZZ-Zwaar+6!
Lyr
(2011) Z1+8! (+ veulen 2024)
Thyra (2022)
#FriezenGek 27#

R_Alexanderr
Berichten: 447
Geregistreerd: 17-07-13

Re: Spekkie (v. Quaterback) maakt zijn 2022 doelen waar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-23 17:35

Heel erg bedankt allemaal!!

@Odysseus: Jaa ben stiekem heeel trots op de kleur die ik heb gekozen uiteindelijk <3

@Sanet: Nouuu, het doel was binnen een jaar hé, dat het wat sneller ging was een ongelukje :')

Zie nu wel net dat ik helaas 2 foto's ben vergeten!! Dus die post ik nog lekker hier onder hoor. Vond die ook zo leuk... deze hoorde nog bij de foto's van het ZZZ!

Afbeelding
Afbeelding

Sanet

Berichten: 7848
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 17:38

R_Alexanderr schreef:
@Sanet: Nouuu, het doel was binnen een jaar hé, dat het wat sneller ging was een ongelukje :')

Maar je had zelf nog nooit dit niveau gereden en je paard ook niet? Echt heel knap!
Heel veel succes komend jaar!

Syb (1997) ZZ-Zwaar+6!
Lyr
(2011) Z1+8! (+ veulen 2024)
Thyra (2022)
#FriezenGek 27#

Rocamor

Berichten: 10732
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 17:43

:wow: Wat een retegaaf paard! Prachtig zeg.

Proficiat met je scores en het behalen van je doel.

Heb je, voor het vergelijk, ook een foto van je Spekkie, toen je er voor het eerst op zat?

Rockes <3

Fly_high

Berichten: 3272
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 20:37

Wat een enorm gave combinatie zijn jullie zeg! Spekkie is het knapste paard van bokt <3

Zo hard als jullie door de klasses heen vliegen moet GP in 2023 makkelijk lukken joh ;) veel succes!

...a w Szczebrzeszynie chrząszcz brzmi w trzcinie

R_Alexanderr
Berichten: 447
Geregistreerd: 17-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-23 21:04

@Fly_high: Dankjewel!!

@Rocamor: Zeker!

Dit waren Spek en ik in 2017, toen hij nog van zijn vorige eigenaar was waar ik hem voor reed in Dubai.
Afbeelding

Dit was in 2020, toen ik hem net een jaartje in Nederland had
Afbeelding

En deze in 2021
Afbeelding

mala26

Berichten: 4971
Geregistreerd: 05-02-13

Re: Spekkie (v. Quaterback) maakt zijn 2022 doelen waar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 21:13

Gaaf paard heb je daar. En gefeliciteerd met je resultaten. Heel veel succes (en niet te vergeten plezier) dit jaar.

Fog on her glasses, From the still steaming tea, A book in her hand, As she casually reads.
A catch in her breath, As the Climax grows near, She's deaf to the world : The book's all she can hear.
She's completely lost now, or perhaps she is found,
In this strange paper world
That's far from the ground.

Mondy

Berichten: 11787
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 21:18

Wat zijn jullie gegroeid!
Mooie combinatie beide :j

Wel nieuwsgierig wat voor verhaal er bij je inschrijf waarschuwing hoort :))

Mondy R.I.P 30-05-2012 <3 Jolly Joker
Be a appaloosa in an arena of sorrels.

KimD

Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 21:19

Ik moest overal lachen waar je 'ons Spek' schreef, dat is toch geniaal! :')
Wat een prestatie en wat een heerlijk geschreven verhaal, ik ben fan! *\o/*


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

Suzanne F.

Berichten: 48951
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 21:21

Wauw wat een gaaf paard is Spekkie!
Je rijdt hem ook erg fijn. Ga zo door!

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

R_Alexanderr
Berichten: 447
Geregistreerd: 17-07-13

Re: Spekkie (v. Quaterback) maakt zijn 2022 doelen waar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-23 21:27

@Mondy: Hahaha, het was niet heel spannend hoor... ik had gewoon heerlijk lekker ingeschreven in Houten voor mijn eerste keer PSG zonder zorgen. Ik kijk paar dagen voor de wedstrijd is even naar de startlijst en ik mocht tussen allemaal internationale ruiters die regelmatig 70%+ met GGK hengsten rijden in de LT en ik dacht even een debuutje te maken :} Las daarna de omschrijving op KNHS waar stond dat het dus een selectie moment was voor Jumping Amsterdam. Maarja, ik ben gierig en uitschrijven betekende alsnog startgeld betalen :Y)

@KimD: Haha, Brabander hé, alles is "ons". Ons mam, ons pap en ons Spek :')

Iedereen bedankt!

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15861
Geregistreerd: 10-01-06

Re: Spekkie (v. Quaterback) maakt zijn 2022 doelen waar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 21:31

Knap hoor! Gefeliciteerd!

Rocamor

Berichten: 10732
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 21:34

Op die eerste foto deed hij zijn naam eer aan, maar ook daar vind ik hem al mooi paard.

Rockes <3

Fly_high

Berichten: 3272
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 22:35

Haha, ik wou hetzelfde zeggen, volgens mij was de vorige eigenaar (zachtjes gezegd) niet bepaald zuinig met voeren := maar wat een machtig beest zat eronder verstopt :oo

...a w Szczebrzeszynie chrząszcz brzmi w trzcinie

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Spekkie (v. Quaterback) maakt zijn 2022 doelen waar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 22:44

Wist het meteen, een Brabander! HEER-LIJK
En WÁT een paard, sodeju...
Die eerste galop foto van Focussed :wow:

04-12-2013 Damon <3 13-07-2016 Cody

Social media: Bakesby.Jo

Sizzle

Berichten: 35603
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Spekkie (v. Quaterback) maakt zijn 2022 doelen waar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 22:51

Potverdikke wat rij jij dat paard knap!
Echt een hele mooie combinatie :)

xChanelx
Berichten: 1918
Geregistreerd: 05-04-13

Re: Spekkie (v. Quaterback) maakt zijn 2022 doelen waar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 00:29

Wauw, indrukwekkend! +:)+

Enjoy the little things in life, because one day you will look back and realize it were the big things.

xmarliez

Berichten: 4088
Geregistreerd: 31-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 05:58

Echt een heel gaaf paard! Super knap wat je er al mee bereikt hebt en heel veel succes voor de toekomst gewenst!! :D

Dressuur is het in harmonie ontwikkelen en verbeteren van de natuurlijke eigenschappen van het paard.

R_Alexanderr
Berichten: 447
Geregistreerd: 17-07-13

Re: Spekkie (v. Quaterback) maakt zijn 2022 doelen waar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-23 17:56

@Fly_High: Nee, die was niet bepaald zuinig :'). Maar toen kreeg hij minder eten als nu, ze deed er alleen vrij weinig mee buiten de 3 dagen dat ik hem voor haar moest rijden. Dus dat hielp ook niet!

@Joanne: Gezellig toch! :Y). Jaa, als iemand foto's kan maken is het ons Focussed <3

Iedereen erg bedankt!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, Tinkermuts en 1 bezoeker