Een hobbelig 2022 met Santi

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Een hobbelig 2022 met Santi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-22 20:16

Na de coronajaren was 2022 het jaar waarin we vanalles weer konden oppakken: shows, shoots, het rossfechten symposium! Kortom, met goede zin 2022 in! *\o/*

We hebben weer veel mooie avonturen beleefd maar nu we weer veel 'buiten de deur' kwamen hebben we elkaar ook wel weer opnieuw moeten vinden. De routines die we pre-corona hadden opgebouwd voor shows en demonstraties waren roestig geworden en Santi vond sommige vreemde locaties toch ineens wel weer wat spannend.

Het was ook een jaar waarin ik mijn aandacht moest verdelen tussen Santi, Baby Q en verschillende paarden in training.

De winter begon met twee shoots met de fotografen van Fotografenweekend. Santi als Napoleontisch oorlogspaard:


Afbeelding

En als dark unicorn:

Afbeelding

Bij die eerste shoot was hij bepaald niet in een beste bui, gelukkig liet hij als evil eenhoorn aan de fotografen zien dat hij ook braaf model kon staan. :')

Eind april reden we een clinic bij Arne Koets waarbij we het weekend begonnen met een totale rodeo. %) Uiteindelijk met behulp van Arne wel weer wat stappen kunnen maken en aan de mezair gewerkt. Ik heb wel gemerkt dat het hoge schoolwerk wel echt 'handle with care is' en dat de energie die je daarvoor nodig hebt heel snel kan omslaan naar ' too hot to handle'. :=


Afbeelding

Vlak daarna was het Rossfechten symposium, altijd superleuk maar na de ervaring op de clinic zag ik er een beetje tegenop. Gelukkig was Santi happy en braaf. Hij mocht ook weer even voor model spelen bij de Brandenburg ruine.


Afbeelding


Afbeelding



Afbeelding

Toen ging het los met het showseizoen. We mochten met Josh Clemens meerijden in Rosmalen:

Afbeelding

Tijdens Paard & Erfgoed demonstreerden we rossfechten & barokke rijkunst:


Afbeelding


Afbeelding

Op Historisch Festival Doorn mocht Santi niet alleen onder het zadel maar ook aan de lange lijnen optreden. Er reden twee nieuwe paarden mee in de demo wat hem weer een aanleiding gaf om zich op te winden, maar in het werk aan de lange lijnen vond hij weer wat rust.


Afbeelding

Ook schermen met zijn buddy Faust kon hij waarderen.


Afbeelding

Toch hebben we samen ook weer mooie stappen gezet. Bij de zomerclinic bij Arne waren we fijn op weg en in het najaar kwam David Oliveira een les klassieke dressuur/WE geven. Ook dat bracht me weer wat nieuwe inzichten en handvatten om nog beter met Santi samen te werken.


Afbeelding


In het najaar reden we met Josh Clemens mee in Ermelo. De eerste show had Santi nog redelijk wat spanning, de tweede had hij pret. Hij lijkt gewoon echt een voorkeur te hebben voor ruige coole dingen doen en niet zo gelukkig te worden van mijn dressuurgetrut. :')


Afbeelding


Afbeelding

En als eindejaarsbonus mocht Santi zich weer even uitleven met de koeien!


Afbeelding

Hoewel de weg af en toe wat hobbelig was zijn we ook dit jaar samen weer veel gegroeid. Soms wil ik heb achter het behang plakken maar meestal is hij gewoon the best. <3

Anoniem

Re: Een hobbelig 2022 met Santi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 20:23

Wat doe je toch gave dingen met Santi! :wow: Balen dat het hier en daar wat hobbelig ging, maar je hebt toch een hoop leuke ervaringen om op terug te kijken zo te zien. :D

Zebrastreep

Berichten: 9753
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 20:26

Die eerste foto is prachtig! Lijkt net echt.

En wat een tof paardje , wat zullen jullie een plezier samen hebben.

lideli

Berichten: 2440
Geregistreerd: 21-03-10

Re: Een hobbelig 2022 met Santi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 09:43

Ik vind jullie zo fantastisch :))
Echt tof wat jullie allemaal ondernemen samen!

Neon

Berichten: 4927
Geregistreerd: 03-07-06

Re: Een hobbelig 2022 met Santi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 19:23

Cool hoor :D

rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-23 21:02

We hebben zeker weer samen prachtige dingen mogen ervaren! En af en toe een hobbeltje hoort er bij. :j Ik ben heel happy met hoe veelzijdig Santi is en het is tof dat hij zoveel dingen leuk vindt! <3

Fangio

Berichten: 2559
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 23:24

En toch is het machtig om te zien wat jullie allemaal samen kunnen <3
Heel mooi overzicht!