Het was een bijzonder jaar, met twee bijzondere dromen die zijn uitgekomen.
Januari
Weinig te melden, rustig trainen met Durena. Regelmatig op verplaatsing moeten gaan wegen te natte of bevroren bodem.

Februari
In februari vertrekt haar dochter Dilauria naar mijn zus. Ondanks het slechte weer, toch een kleine fotoshoot gedaan.
Dilauria was eigenlijk mijn volgende topper, opvolger van haar moeder. Helaas, door medische omstandigheden, is ze enkel geschikt als recreatiepaard. Nu iedereen happy, mijn zus heeft weer een paard en ik ben gerust dat ze niet uitgebuit wordt.

Maart
Muffin komt… Muffin is een 18jarige shetland pony. Na jaren kleine kindjes te hebben leren rijden, mag mascotte ( hier muffin) op pensioen en als gezelschap voor Durena. En genieten doen ze beide!
Een onderzoek bij de kliniek wijst uit dat Durena een lichte blessure heeft. Ze wordt behandeld en krijgt een aantal dagen rust.
In de kliniek is niet bepaald de braafste en laat ze duidelijk haar bijnaam dramaqueen gelden. Maar de behandeling lukt, zonder zwaar gewonden

Even pauze, maar vanaf april mag ze het werk weer normaal aanvatten

April
Wij rijden rustig verder en maken ons klaar voor mijn eerst droom.
Het Belgisch Kampioenschap

Durena weet dat nog niet, ze geniet van de overstap naar de zomerwei

Mei
Eindelijk is het zover. Een week vakantie in Lier, de Camper van de buren mogen lenen om ter plaatse te kunnen blijven slapen.
Het was een geweldig avontuur, ondanks de vele spanning in de proeven, zijn wij blijven groeien en werd de laatste proef ook de beste proef. Wij hebben deze dagen veel geleerd en hopen volgend jaar weer van de partij te zijn.
Na het BK mag ze twee weken genieten van weiland, rust en wandelingen

Juni
Wij nemen de teugels weer op en mogen op clinic bij Floor van Kempen.
Gewoon omdat het leuk is, hebben wij eens gekeken of ze de beginselen van de piaffe zou snappen.
Het gaf wat speciale momenten, maar ook enkele zeer geslaagde!!

Juli
Tijd voor mijn jaarlijkse fotoshoot met Hypoframe. Elk jaar iets nieuws, dit jaar werd het water.
Ik wist niet of Durena op een wildvreemde plaats en helemaal alleen, zich zou gedragen. Maar ze was super flink. Alleen een bepaald lijntje telkens opnieuw doen, dat is dan toch wat minder leuk

Maar ik ken haar fratsen ondertussen, echt top genoten van deze dag

Augustus
Niks bijzonders, wij gaan op wedstrijd, genieten van het weer, gaan op wandeling en ze geniet van 24/7 weiland samen met Muffin.
Ook al komen ze elke avond naar een paddock aan huis, omdat de wolf hier toch in de buurt woont.
Het is ook heel erg heet, daar wordt je moe van

September
Het BK politie staat op het programma!
Na 2 jaar Corona wordt het tijd dat ik mijn titel verdedig.
Durena loopt werkelijk de pannen van het dak en de punten zijn echt goed. Missie geslaagd

Ook zie ik mijn zus met Dilauria rijden, haar dochter doet het super flink!!
Natuurlijk een foto voor het familiealbum

Oktober
Weer even rustig aan. Wij trainen, gaan naar de les en genieten van wandelingen. Tussendoor een wedstrijdje

November
Winterseizoen is begonnen en wij trekken weer op pad.
Over de maanden zijn de punten gestaag omhoog gegaan. Wij werden telkens weer een beetje beter en ik kon ze elke keer weer iets meer controleren.
Het begint te kriebelen…. Zou ik het durven om een stap hoger te zetten??

December
Tja… onder het motto YOLO ( you only live once)
Ingeschreven voor mijn aller eerste Prix St George

In België zijn er geen tussenstappen zoals in Nederland. Je gaat letterlijk van een “veredelde” Z2 proef, naar lichte tour. Een gigantische stap, maar op de series na, kent ze alles al goed.
Waarom dan niet?? De wissels zijn maar 2 onderdelen.
Duuuuus, hier is die dan… de slipjas

Met 63% en fouten, zooooo mega trots op mijn dramaqueen.
Het was een bijzonder jaar, direct twee dromen die uitkomen

Maar voornamelijk Durena, mijn speciale merrie, mijn once in a lifetime paard.
Ik wens jullie allemaal fijne feesten! En heel veel paarden-plezier