Het zevende jaar met Horonae!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

DreamGuide

Het zevende jaar met Horonae!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-22 22:23

[RIJ-ITP] Het eerste jaar met Horonae!
[RIJ-ITP] Het tweede jaar met Horonae!
[RIJ-ITP] Het derde jaar met Horonae!
[ITP] Het vierde jaar met Horonae!
[ITP] Het vijfde jaar met Horonae!
[RIJ-ITP] Het zesde jaar met Horonae!

“Success is not final. Failure is not fatal. It’s the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Januari 2022
Begin van het jaar zaten we nog in lockdown qua wedstrijden (wie kan dat nu nog geloven?), dus trainden we vooral thuis verder. Lekker veel buitenrijden dus, deze foto werd van toevallig van ons gemaakt op de heide!
Afbeelding

Februari 2022
In februari was Caroline van chshots fotografie bij ons geweest om foto's te maken. Ik vind ze zelf echt fantastisch geworden, nog steeds helemaal verliefd op deze foto's. Zeker omdat ik niet zo heel veel foto's van Horonae en mijzelf heb (afgezien van op wedstrijd natuurlijk).
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Maart 2022
In maart gingen we weer lekker op wedstrijd, niet geheel onverdienstelijk zoals te zien. {:}
We zijn dit jaar ook voor het eerst in het Z2 gestart, toch wel lastig met al die vliegende wissels!
Afbeelding

April 2022
Weer op dressuur wedstrijd en weer winstpunten in prijzen. Ik kan mijn geluk niet op! Daarnaast ook uitgebreid Roné haar 10e verjaardag gevierd met een paardentaart en springclinic de week erna, waar ze toch nog steeds heel veel plezier aan beleeft. Zo houden we het samen lekker afwisselend.
Afbeelding

Mei 2022
Deze maand hadden we de tweedaagse wedstrijd bij ons op stal. Weer prijzen en 5 winstpunten erbij, dus zo waren we in no-time startgerechtigd voor het ZZ-licht! Toch wel trots dat we zo veel moeite hadden om in het Z1 te beginnen, en dat we er nu dan toch redelijk vlot doorheen komen nu we de smaak te pakken hebben. Heel trots baasje hier! Later in de maand ook nog lekker meegedaan met de springwedstrijd.
Afbeelding

Juni 2022
Juni was het weer tijd om te gaan crossen! Ik heb het crossen en eventing op een lager pitje staan tegenwoordig, omdat ik merk dat het toch lastig is om drie disciplines goed te kunnen combineren. We komen er eigenlijk niet aan toe om goed voor eventing te kunnen trainen, dus in plaats daarvaan rijden we af en toe voor de lol een oefencross. Deze keer in Ede!
Afbeelding

Juli 2022
Juli stond vooral in het teken van mijn examens en lekker doortrainen. Ik moest (en moet nog steeds :P ) nog steeds leren hoe je een goede pirouette rijdt, en Roné heeft haar bouw natuurlijk niet helemaal mee om deze oefening even makkelijk uit haar mouw te schudden. Met haar topmentaliteit doet ze nog steeds hard haar best en elke keer gaat het een beetje beter! En lekker buitenrijden natuurlijk in het zonnetje.
Afbeelding

Augustus 2022
Het tweede wedstrijdweekend bij ons op stal was in Augustus. Hier verbraken we ons record in het ZZ-licht door voor het eerst boven de 65% te rijden! Super trots natuurlijk, en zo begonnen we al een beetje te snuffelen aan de subtop in de verte.
Afbeelding

September 2022
September begon met de eerste tegenslag van het jaar. Op een rustige, zonnige avond besloot ik even een klein sprongetje te gaan maken ter ontspanning. Op de een of andere manier, ik begrijp nog steeds niet echt hoe, kreeg Roné het voor elkaar haar knie te stoten tegen een balk op 50cm hoogte. Gevolg: paard op drie benen. De rest van september stond in het teken van stappen en koelen omdat ze er niet lekker op liep. Gelukkig maar dat het voor het eind van het maand was opgelost, want er stond een grote verandering op ons te wachten in oktober!
Afbeelding

Oktober 2022
Daar was 1 oktober dan, de dag dat wij onze huidige stal (na dik 5 jaar) verlieten om bij een andere stal te gaan staan waar Roné meer naar buiten kon. Ze is nogal gevoelig voor stalbenen, en het huidige paddockgebruik op stal was niet langer geschikt voor haar. Nu staat ze op een hele fijne stal waar ze in feite van zonsopgang tot zonsondergang lekker buiten staat. Heerlijk, zowel voor mij als voor haar! In het begin moest ze natuurlijk wel eventjes wennen, ineens een ander huis en nieuwe paardenvrienden.
Afbeelding

November 2022
November begon heel goed, paard blij op haar nieuwe stal, we gingen weer op wedstrijd met winstpunten, de omgeving verkennen bij onze nieuwe stal. Maar helaas, weer pech. Roné kreeg een tik op haar sprong van een ander paard op de wei. Tja, dat kan gebeuren, zeker in een nieuwe kudde. Natuurlijk wel een beetje balen dat mijn paard die in 10 jaar lang blessure vrij is geweest, nu in één jaar twee keer met een blessure stond. Gelukkig hebben we ook quality time met knuffelen en wandelen.
Afbeelding

December 2022
We zaten nog steeds met een dikke sprong, een flinke fles metacam en stapbeleid van de dierenarts. Vorige week besloot ik dat het me te lang duurde, en heb ik een afspraak gemaakt bij de kliniek. Daar kwam gelukkig goed nieuws uit: ze was niet (meer) kreupel, foto's en echo zagen en er allebei goed uit, en er zit in feite alleen een onderhuidse kneuzing op de sprong. Komende 6 weken mogen we langzaamaan gaan opbouwen, en hopelijk in januari weer lekker aan de bak. Teller staat nu op ZZ-licht + 7, dus subtop, wie weet? Die slipjas is toch nog steeds het einddoel. *\o/*
Afbeelding

Al met al, weer een vol jaar en veel meegemaakt. We zijn nu in ieder geval wel even klaar met alle blessures, op naar een succesvol en happy 2023! :D
Natuurlijk ter afsluiting zoals elk jaar, ook nog even een video met wat bewegend beeld van afgelopen jaar!
Afbeelding

https://youtu.be/UzwULFlg00w
Laatst bijgewerkt door Sica op 20-12-22 14:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Teveel aan afbeeldingen in link gezet

Horonae• ZZ-licht + 10
Volg Horonae op instagram, klik hier!

_Mars

Re: Het zevende jaar met Horonae!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 22:30

Ik volg jullie nu al een aantal jaar, en wat kan ik zeggen; Wow! Jullie zijn zo'n mooi team samen en kijk hoe ver jullie zijn gekomen. Klikt als ultiem genot. Hopelijk is 2023 nog beter! <3

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 22:52

Horonae <3 jullie zijn echt een voorbeeld voor mij! Heel veel geluk (en beterschap!) volgend jaar *\o/*

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 01:39

Weer een mooi overzicht van een veelzijdig jaar.
Ze blijft imponeren.
Fijn dat de blessure meevalt.

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 07:49

Ik vind jouw paard zo stoer <3 Jammer van de pech dit jaar, hopelijk snel weer lekker aan de slag!

Da Vinci (Van Gogh x Kigali)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 08:13

Mooi om te zien wat jullie bereikt hebben samen, op zo'n willekeurige bos foto zie je er echt geen ZZ licht paard in maar op het filmpje is het een heel ander beeld. Mooi om te zien. En ook de afwisseling en leuke dingen doen samen ziet er super uit.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Coco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 08:37

Wat hebben jullie dit jaar veel beleefd, en gefeliciteerd met zz licht! Ik hoop dat jullie in Januari (of eerder) weer aan de slag kunnen!

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 09:04

Wat een fijne, feelgood beelden <3 jullie zijn echt zo'n leuke combinatie met nog meer in jullie mars denk ik zo. Hopelijk blijft het bij deze 2 kleine hobbeltjes dit jaar.

Mag ik vragen hoe je het hebt aangepakt toen je in het Z1 een beetje vastliep? Het resultaat ziet er echt geweldig fijn uit <3

TROY (2019) & LAYS (2014)

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 09:31

Wat een fijn beeld!

Het is beter een kaars te ontsteken dan te klagen over de duisternis.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 09:39

Ze is een heel bijzonder paard en jullie lijken me een heerlijk setje.

Succes in et ZZL en beyond en vergeet toch niet om tijd te blijven maken voor de fun factor. +:)+

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 09:53

Indrukwekkend paard is het toch, op naar weer een mooi jaar!

Extremely rare and Beyond Compare

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 16:09

Ooh, TS wat een verschil met je allereerste jaaroverzicht! :D Superleuk om te zien.
Hopelijk het komende jaar minder pech! Heel veel plezier samen, maar volgens mij gaat dat helemaal lukken. +:)+

Vavoom.
&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 16:30

Jullie zijn zo'n toffe combinatie! <3 Echt fantastisch wat je allemaal met haar doet en wat je in de dressuur met haar bereikt ondanks haar minder dan ideale bouw! Hopelijk brengt 2023 jullie wat minder ongeluk. :(:)

hannelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 17:30

Leuk jaar! Behalve het einde..

Keep calm and love horses

Myrthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 18:37

Ik weet niet wat het is met haar maar ze heeft zo'n speciale blik. Echt zo vol vertrouwen en ijver...zo mooi om te zien!! Echt zo: vraag me wat ik moet doen baasje en ik doe het. Prachtig. Nog heel plezier van haar, wees er maar heel zuinig op !

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 18:55

Wat een mooi overzicht! Ik vind jullie een prachtige combinatie, op naar nog meer mooie momenten in 2023 :D

N4N4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 19:07

Prachtige combinatie en geweldig filmpje ..
Op naar 2023 *\%/*

De allerliefste en het allermooiste paard van de hele wereld ... is de mijne :-)

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 19:15

Echt heel gaaf wat jullie hebben bereikt, en ik vind extra leuk dat het met een niet standaard dressuurpaard is. Jullie blijven een geweldige combinatie, succes met die subtop volgend jaar ;)

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 09:19

Ik blijf het zo ontzettend knap vinden wat jij en Horonae samen al hebben bereikt! Gewoon met een tuiger richting de subtop, wauw!!! <3
En leuk ook om te lezen dat je nog steeds zo blij bent met de foto's!

Loki Z2+2 (met wedstrijdpensioen)
Maddox (Dream Boy x Uphill) M2+7

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 14:04

ik vind hem zo onwijs knap he *\%/*

Lenny. You make my dreams come true
Twee groentjes en hun wedstrijd ambitie B+ 10, L1+10, L2 + 11, M1 + 1

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-22 22:05

Late reactie van mijn kant, maar bedankt voor alle leuke reacties! Roné is voor mij een heel bijzonder paard, echt een once in a lifetime horse. <3

@MariekeS_, ik ben toen van instructie gewisseld en echt terug gegaan naar basis, veel meer door het lijf rijden. Ik reed vroeger veel meer 'klassiek', en hoewel ik nog steeds voorstander ben van die rijstijl merk ik wel dat dat niet geschikt is voor Horonae haar bouw. Ze heeft er lichamelijk meer profijt van een wat modernere rijstvel, merk evt dat haar souplesse en bespiering ook ten goede is gekomen.

Horonae• ZZ-licht + 10
Volg Horonae op instagram, klik hier!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie