Het filmpje van de verkoper:
En de foto's van de eerste dag thuis. De eerste dagen was ik bang om haar 's ochtends dood in de stal aan te treffen. Zo erg luchtzuigen ipv fanatiek eten, daar kreeg ik wel zorgen van. Maar gelukkig poepte ze goed en veel, dit kan alleen als er ook genoeg hooi in gaat. In de omgang is ze heel lief en eerst maar paard worden.

Ondertussen werd ik 2 weken later gebeld dat ze gestolen was en drachtig zou moeten zijn. Wat een poppenkast want ze gingen dit paard echt niet terug krijgen als je er zo voor zorgt. Gelukkig liep het allemaal met een sisser af. Kira laten scannen en bleek niet meer drachtig te zijn.

Er begon een beetje vlees op te komen en vooral, bewegen ging ook stukken beter. Ondertussen soms een beetje longeren zodat er in haar koppie ook een beetje uitdaging kwam. Ook gingen we naar een schriktraining, was allemaal erg spannend maar uiteindelijk toch overal dapper langs/door.

Ik vond dat ze qua beweging niet helemaal lekker met het achterbeen mee kwam en is ze behandeld door een fysio. Na twee behandelingen kregen we groen licht om zadelmak (uiteindelijk bleek ze al een jaar onder t zadel te zijn) te gaan maken. Nu was ze een beetje kieskeurig wie ze erbij wilde hebben, maar uiteindelijk een hele goede klik met een vriendin van mij.

We gingen ook naar de keuring toe:

Ondertussen ook contact gehad met de fokker en dat was jammer. Ze had al zoveel gedoe gehad met dit dier, was al op verschillende stallen geweest in nederland, belgie en duitsland en altijd weer door verkocht. Paard zou gek zijn en niet meer te rijden. Dit heb ik overlegd met de fysio en die zag er geen probleem in om haar door te blijven rijden en mijn vriendin die voldoende ook niks waarvan we dachten, dit is niet goed. We houden het zeker in ons achterhoofd, als er iets gebeurd dat er waarschijnlijk meer achter zit. Maar de hele zomer heeft ze super onder t zadel gelopen.
Helaas maakte ze begin van de herfst een glijer in de wei waardoor ze even op rust ging en daarna blak Vanessa haar pols (fietsongeluk) dus besloten dat ze vanaf nu met zwangerschapsverlof mag, want 30 april is ze uitgerekend van Cassanova du Bois.
Een bijzonder verhaal met een bijzonder paard en hopelijk volgend jaar een gezond veulen er naast en weer het rijden oppakken.