Rêve d'or in training

Moderators: Dyonne, Coby, C_arola, Nicole288, balance, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Ayasha
Blogger

Rêve d'or in training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-22 14:00

Na haar wedstrijd is Rêve een paar keer mee naar de les geweest en dat heeft ons allebei goed gedaan. Veel werken aan de overgangen en veel werken aan de galop was de opdracht. Wat ook betekent dat er veel galopfoto's zijn. :=

Rêve is een 8-jarige merrie die vorig jaar een zoon groot gebracht heeft en nu echt opgepakt wordt. :j Rêve is tegelijk het meest gevoelige en meest botte paard dat ik ken. :(:)
Ruwe bolster blanke pit.... Het probleem is dat die ruwe bolster ook echt betekent dat ze nergens voor achteruit deinst als ze zich tegen je keert en dat die blanke pit in houdt dat je heel goed op haar lichaamstaal moet letten... Als ze zich ongemakkelijk voelt sluit ze zich af en dram je dan door komt de ruwe bolster boven. :+ Ook ik "vergis" me soms nog wel eens maar meestal lossen we het samen snel op. :j Bij Rêve is het een constante afweging maken tussen "doorpakken" of "laten gaan en sussen". Ze is echt op elk gebied compleet het tegenovergestelde van Sam. Chris heeft hard met mij gewerkt om de juiste ruiter te zijn voor haar en daar zijn we nu dus ook op aan het oefenen. :j

Ik heb streng moeten selecteren om aan de 15 foto's te komen. Heb geprobeerd om het wat te verdelen tussen draf en galop. :+

We zijn nog een beetje zoekende naar het juiste contact, soms komt ze er wat achter, dan moet ik haar weer naar de hand toe rijden. Maar dat komt allemaal wel goed. :j

1.Afbeelding
toen we begonnen was ze vrij heet en geërgerd, ze is hengstig dus ik verwachtte wel ergens een reactie. :+
2.Afbeelding
3.Afbeelding
Een galopje om even los te komen in dat bekken gaf me de bevestiging
4.Afbeelding
Gewoon negeren. :+
5.Afbeelding
en gewoon door.
6.Afbeelding
7.Afbeelding
8.Afbeelding
9.Afbeelding
10.Afbeelding
11.Afbeelding
12.Afbeelding
13.Afbeelding
een poging tot verruimen, dat is moelijk voor haar. :(:)
14.Afbeelding
15.Afbeelding

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[HAW] Yoyeux Coeur Lestzous ( v. Cassanova du bois)
[VVDD] SuperSam zijn superzelf wezen!
[HAW] Rêve D'or en Yoyeux Coeur aan het werk. Moeder en zoon!

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 14:21

Nette foto’s. Zo lastig als ze er zo makkelijk achter kruipen.

gonniee

Re: Rêve d'or in training

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 14:53

Jullie zijn lekker bezig! En zoeken naar het juiste contact zal nooit helemaal klaar zijn, toch?

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 22:29

Netjes hoor! Bij jouw topics ben ik altijd toch weer reuze benieuwd naar beeldmateriaal. Niet om kritisch te zijn maar omdat ik jou met je paarden toffe combinaties vind :D

Niet perfect is ook goed

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 23:02

Ze is zo knap en jullie zijn een super toffe combi om te zien!

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-22 23:28

Lithya schreef:
Nette foto’s. Zo lastig als ze er zo makkelijk achter kruipen.

:j ze wil liefst geen contact. Dus dat is nu even compromis zoeken. :j

gonniee schreef:
Jullie zijn lekker bezig! En zoeken naar het juiste contact zal nooit helemaal klaar zijn, toch?

Nee, waarschijnlijk niet. De basis blijf je uiteindelijk naar terug gaan elke keer. Hoe ver je ook komt. Als je de basis niet onderhoud, houdt het een keer op.

Amado7 schreef:
Netjes hoor! Bij jouw topics ben ik altijd toch weer reuze benieuwd naar beeldmateriaal. Niet om kritisch te zijn maar omdat ik jou met je paarden toffe combinaties vind :D

Ik heb filmpjes van de lessen. Zal ze morgen eens verzamelen en plaatsen. :j ze staan al op bokt overigens in het topic in mijn onderschrift (harmony in chaos) moest je echt nieuwsgierig zijn. :D

Mars schreef:
Ze is zo knap en jullie zijn een super toffe combi om te zien!

Thx. :+:

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 23:34

Fijne plaatjes weer! Ik vind ze allemaal hetzelfde lopen bij jou: correct :j het is een kunst hoor. Doe je heel goed.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 06:04

Ziet er ook goed uit!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-22 02:30

poes schreef:
Fijne plaatjes weer! Ik vind ze allemaal hetzelfde lopen bij jou: correct :j het is een kunst hoor. Doe je heel goed.

:+: dat is eigenlijk altijd mijn doel en ‘hoop’ geweest… Ik heb altijd gewilt om gewoon ‘elk type paard’ op een rustige zachte manier correct te kunnen rijden. Ik ben geen ruiter die ze extreem flitsend gereden krijgt… :o Sam bv zou onder iemand anders wellicht wel die ‘2e draf’ kunnen ontwikkelen maar ik wil ze correct en licht… Rêve biedt zelf veel meer aan kwa gangen dus met haar ga ik dat mogelijk ook kunnen, sowieso is Rêve wel een type dat haar ruiter er beter kan laten uitzien dan ie is. :+ als ze eenmaal er aan staat kan je echt gewoon mooi stil zitten… Sam maakt dat een stuk moeilijker omdat die veel minder stabiel is. (Weet niet goed hoe ik dit moet verwoorden.) Rêve draagt zichzelf van nature veel meer dan Sam… meer zelfhouding… Sam moet je echt als ruiter continu ‘bijsturen’. Hij wil heel graag maar hij is zo druk in zijn hoofd dat hij gewoon heel veel vraagt van zijn ruiter. :(:) en dan wordt het beeld snel chaotisch waar bij Rêve zelfs bij spanning het beeld al snel heel makkelijk en rustig uit ziet.

nafkedemi schreef:
Ziet er ook goed uit!

Thx :+

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 09:42

Knappe combi <3
Wat een draak hè soms! Maar als ze eenmaal voor je loopt dan loopt ze ook écht!

[o]

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 09:48

Lekker knallen met die merrie, komt helemaal goed!

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 11:01

Ziet er heel fijn uit, je rijdt echt heel netjes, met Sam ook altijd :j

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 12:26

Ik snap wat je bedoelt :j je leert ze allemaal zoveel mogelijk stabiel en op eigen benen lopen maar bij de ene gaat dat makkelijker of ziet het er makkelijker uit :j

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-22 14:41

loez schreef:
Knappe combi <3
Wat een draak hè soms! Maar als ze eenmaal voor je loopt dan loopt ze ook écht!

klopt. :j Je moet haar even gemotiveerd krijgen, zeker als ze hengstig is. :+ (als ze hengstig is dan wil ze eigenlijk gewoon dat je op flikker met je been en dan houdt ze dat bekken zoals op de 1e foto's als "dreigement" dat ze heus wel durft bokken. Alsof ik dat inmiddels nog niet weet. Ze heeft me een salto laten maken toen ze een paar maanden onder het zadel was. _O- Helaas was onze timing niet helemaal op elkaar afgestemd en eindigde ik op mijn kont ipv op mijn voeten. >;) )

Maar áls ze dan eenmaal loopt... Dan is het ook echt gewoon zitten en denken wat je wil en ze doet het. :+: Ja, ze moet nog wat meer er uit komen, iets meer op lengte komen, maar dat is ook een stukje kracht en coördinatie dat ze mist. Dat komt allemaal wel. :j

Achterom schreef:
Lekker knallen met die merrie, komt helemaal goed!

:+: Ze is zo leuk, mijn kleine terrorist. :+: Ik kijk er zo naar uit om met haar zoon aan het werk te gaan over een paar jaar. :+:

Grainey schreef:
Ziet er heel fijn uit, je rijdt echt heel netjes, met Sam ook altijd :j

:+: Thx, Sam is iets "gecompliceerder". Of tenminste.. Rijtechnish. Puur kwa karakter is Sam de braafste van de twee maar door zijn bouw is hij moeilijker echt correct te rijden. Bij Rêve kost het veel minder moeite om haar door haar lijf te rijden maar die is dan weer wat meer van het discussiëren. :+ Sam vraag je iets en hij probeert. Rêve vraag je iets en ze stelt je een vraag terug a la "wat haal ik hier uit?" _O- Zeker als ze hengstig is. :))

poes schreef:
Ik snap wat je bedoelt :j je leert ze allemaal zoveel mogelijk stabiel en op eigen benen lopen maar bij de ene gaat dat makkelijker of ziet het er makkelijker uit :j

Inderdaad. :j En door dat Rêve van nature ook gewoon veel ruimer en soepeler loopt (niks ten nadele van Sam, iedereen weet denk ik wel hoe dol ik op dat paard ben, maar Rêve is kwa lijf en gangen gewoon de betere van de twee) ziet het er ook gewoon al snel beter uit. Simpel voorbeeld was haar 1e wedstrijd. Als ik met Sam met minder spanning diezelfde proef gereden had, had ik nooit meer dan 55% gehad. Rêve loopt een winstpunt ondanks de spanning en de fouten. Simpelweg omdat ze puur kwa gangen het wat compenseert. Sam moet echt een foutloze proef lopen zonder een enkele taktfout om enigszins te scoren. Rêve kan zich wat dingen permitteren. En dat geeft voor mij perfect weer wat er mis gaat in de dressuursport: Zelfde ruiter dus ze worden op dezelfde manier gereden/voorbereid/voorgesteld maar toch moet Sam lopen voor een 9 om een 7 te krijgen en kan Rêve lopen voor een 6 en een 7 krijgen.

Het helpt natuurlijk dat ze zo'n goed achterbeen heeft en dan ook nog eens hoge witte aftekeningen die dat benadrukken. :+ Sam heeft ook een prima achterbeen maar zijn hoge kruis en weke rug kijken ze veelal niet doorheen.

Komende zondag start Sam Z2, ik verwacht geen winstpunt maar ik wil gewoon kijken of we de proef doorkomen. Het leek een goed ide toen ik in schreef maar nu het dichter bij komt vraag ik me mentaal af of ik nog terug kan. _O-

Malle_meid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 14:58

Ik vind jullie echt een hele toffe combinatie, Rêve is zo'n leuke merrie <3

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 18:09

Ayasha schreef:
Het helpt natuurlijk dat ze zo'n goed achterbeen heeft en dan ook nog eens hoge witte aftekeningen die dat benadrukken. :+

Ik vind vooral die hals van haar zo gaaf! Als die zo mooi opveert voor dr achterbeen uit is ze echt indrukwekkend om te zien ondanks dat t geen groot paard is.

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie