Mijn eerste keuze

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
GUSTIxBILL

Berichten: 1984
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Mijn eerste keuze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-22 13:03

Ik presenteer jullie: First Choice, mijn eerste keuze
Vanaf dat ik hem zag, was, is en zal hij altijd mijn eerste keuze blijven.

Zwemmend in de vijver (zijn liefde en lust)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tijdens de clinic bij een van mijn lesgevers
Deze foto’s zijn gemaakt door Sophie Goesaerts Shots (behalve de laatste)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tijdens de laatste training zelf (beelden uit een filmpje, niet spectaculair. Maar wat was ik zo blij dat hij EINDELIJK een volledige training met losse, ontspannen teugel te rijden was zonder in paniek te slaan). Het is zeker nog niet picture perfect. Maar ik kom van een paard wat bodems bloot legde als hij geen contact voelde. Wat zich paar weken terug op wedstrijd nog zo opspande dat hij niet te rijden viel en het eruitzag voor andere alsof ik hem geen ademruimte gaf. Puur omdat hij zo gaat hangen en steun zoekt en dan loslaten hem in blinde paniek doet slaan.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nog 1 laatste foto om mijn grote vriend te showen
Afbeelding

belle_boef

Berichten: 10733
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Mijn eerste keuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 08:30

Wat een knap paard. Deze plaatjes zien er fijn uit

GUSTIxBILL

Berichten: 1984
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-22 13:46

Fijn om te horen
Hoop hem uiteindelijk ooit zo ver te krijgen dat hij met zijn neusje over de grond loopt.
Maar zo ontspannen galopperen en draven gedurende een hele training is zalig <3
Hoop dus vaker van deze topics te kunnen posten.

Zijn nu vooral bezig om terug van de volledig losse teugel en ontspanning terug naar een lichte aanspanning te gaan zonder paniek en angst voor de hand. Zeker op verplaatsing

Equikitt

Berichten: 96
Geregistreerd: 04-02-20
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 15:08

Zo hé, die is zeker knap! :wow: Ik kan me goed voorstellen dat First Choice zijn naam eer aandoet. Wat heeft hij een mooi, edel hoofd en wijze uitdrukking trouwens. <3

Zo te zien en lezen ben je al goed op weg naar die ontspanning toe! Ik weet zeker dat jullie samen daar wel zullen komen. +:)+

EvelienKiss

Berichten: 937
Geregistreerd: 20-11-09
Woonplaats: Midden-Nederland

Re: Mijn eerste keuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 15:28

Wow, wat een prachtige plaatjes. Zeker de foto's van die Sophie zijn mooi, jullie zijn een mooie, krachtige combinatie!

GUSTIxBILL

Berichten: 1984
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Mijn eerste keuze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-22 18:11

Dank je wel Equikitt en EvelienKiss

Desondanks dat ik 4 paarden heb momenteel is hij de enige die ik zelf rijd.
Wat grappig is, want toen we gingen kijken wou ik er niet eens op wegens te sensibel. Maar toch, de manier waarop hij mij aankeek, mij opzocht in de stal, was ik verkocht, niet eens onderhandeld over de prijs, noch gekeurd O:)

En wat heb ik willen opgeven, mezelf vervloekt, omdat hij alles maar dan ook alles is wat ik niet zocht en nooit zou zoeken. Maar wat ben ik zo blij met hem, zelfs met een linkerschouder die soms uitvalt door geknelde zenuw, waardoor ik dan geen 100% controle heb erover wat ik links doe. Op zo een moment draagt hij mij echt er door, staat en loopt hij er voor mij.
Wat dit paard voor mij doet, voor mij betekent, is niet te omschrijven

Zertab

Berichten: 12207
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Mijn eerste keuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 22:43

Wat een knap paard! <3

GUSTIxBILL

Berichten: 1984
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Mijn eerste keuze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-22 08:48

Dank je wel

Vind vooral zelf leuk hoe die altijd zijn oortjes naar voor heeft <3

hns

Berichten: 1616
Geregistreerd: 18-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 12:31

Mooi om te zien!!

Trouwens herkenbaar die paniek met lossigheid.

Heb er meerdere gehertraind, altijd gewend om kort gereden te worden en zodra je ze los liet, wisten ze niet wat te doen.

Word er zo blij van om zulke foto's te zien :) goed bezig!!

GUSTIxBILL

Berichten: 1984
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-22 13:24

hns schreef:
Mooi om te zien!!

Trouwens herkenbaar die paniek met lossigheid.

Heb er meerdere gehertraind, altijd gewend om kort gereden te worden en zodra je ze los liet, wisten ze niet wat te doen.

Word er zo blij van om zulke foto's te zien :) goed bezig!!


Dit is zeker niet altijd het standaard beeld.
80% van de les bestaat/bestond (niet meer gelest na de wedstrijd) normaal uit een opgekruld paard wat zoekt en knarst.
Maar samen met mijn twee instructrices en nu een traject via horsedegree waarbij ik ook andere visies gekregen heb, ben ik zo blij dat de laatste twee drie weken dit dus wel het standaard beeld is.

En we zijn er nog lang, nog heel Lang niet (wat ik zeg, op wedstrijd ging het mega slecht. Dat mensen die hem niet kennen dachten dat ik hem geen adem ruimte gaf. Puur omdat hij hoe lang ik de teugel ook laat hij zo gaat lopen. Alleen als ik dan de teugels los(ser) laat je hem terug op stal vind en mij ergens in de omheining).
Dacht na de wedstrijd toen ook terug van 0 te kunnen beginnen. Echter loopt die sindsdien alleen maar zo, zo ontspannen.

Ookal Ben ik oprecht blij met alle tips die ik zou kunnen krijgen. Zeker als u zegt vaker zo een paarden te hertrainen. Puur omdat dit zo 100% anders is als ik gewend ben.

hns

Berichten: 1616
Geregistreerd: 18-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 14:50

GUSTIxBILL schreef:
hns schreef:
Mooi om te zien!!

Trouwens herkenbaar die paniek met lossigheid.

Heb er meerdere gehertraind, altijd gewend om kort gereden te worden en zodra je ze los liet, wisten ze niet wat te doen.

Word er zo blij van om zulke foto's te zien :) goed bezig!!


Dit is zeker niet altijd het standaard beeld.
80% van de les bestaat/bestond (niet meer gelest na de wedstrijd) normaal uit een opgekruld paard wat zoekt en knarst.
Maar samen met mijn twee instructrices en nu een traject via horsedegree waarbij ik ook andere visies gekregen heb, ben ik zo blij dat de laatste twee drie weken dit dus wel het standaard beeld is.

En we zijn er nog lang, nog heel Lang niet (wat ik zeg, op wedstrijd ging het mega slecht. Dat mensen die hem niet kennen dachten dat ik hem geen adem ruimte gaf. Puur omdat hij hoe lang ik de teugel ook laat hij zo gaat lopen. Alleen als ik dan de teugels los(ser) laat je hem terug op stal vind en mij ergens in de omheining).
Dacht na de wedstrijd toen ook terug van 0 te kunnen beginnen. Echter loopt die sindsdien alleen maar zo, zo ontspannen.

Ookal Ben ik oprecht blij met alle tips die ik zou kunnen krijgen. Zeker als u zegt vaker zo een paarden te hertrainen. Puur omdat dit zo 100% anders is als ik gewend ben.


Ja het ene paard is na 10 minuten al relaxt, het andere paard heeft weken of maanden nodig.

Niks van andere mensen aantrekken, gewoon rustig doorgaan <3

GUSTIxBILL

Berichten: 1984
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Mijn eerste keuze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-22 15:53

Fijn om te horen
Dank je wel <3