Nero de Ferrero (v. For Ferrero) allemaal nieuwe avonturen

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
xmarliez

Berichten: 4088
Geregistreerd: 31-07-08

Nero de Ferrero (v. For Ferrero) allemaal nieuwe avonturen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-22 20:09

Hallo!

Hier weer een topic van mijn kanjer Nero. De afgelopen periode zijn we allemaal nieuwe avonturen aan gegaan en ik hoop dit jaar nog veel meer met hem te kunnen doen. Het doel dit jaar is genieten van elkaar en samen leuke avonturen tegemoet gaan.

Wij volgen 1x per 2 weken springlessen sinds eind vorige jaar en dat bevalt heel goed. Sinds kort zijn we ook al echt aan het springen (weliswaar maar 1 hindernis haha) maar ook daar is het doel rust, vertrouwen en plezier dus we hebben oneindig veel variaties met cavaletti gedaan om voldoende vertrouwen te kweken bij Nero. Hij vindt het echte springen enorm leuk en is echt super braaf en gehoorzaam. Heel fijn voor zijn ontwikkeling.

Ook zijn we al een aantal keer in het bos geweest wat hij super leuk vindt! En ik ook :D

En we zijn nu 2x officieel gestart in het L2. Hij doet het super. We hebben een aantal keer op vreemd terrein geoefend om hem goede ervaringen te geven en nu met de wedstrijd merk ik ook geen spanning bij hem.
De eerste wedstrijd was hij super ontspannen en relaxed en vandaag begonnen we heel relaxed maar Nero is soms nogal een hete en dat kwam in het losrijden weer een beetje naar boven. Dan is hij super scherp en staat hij echt aan. Dit heb ik beter onder controle leren houden door de springlessen maar vandaag namen we dat ook een beetje mee in de proef. Is niet erg, leren we weer van!

Nou bij deze wat foto’s en video’s van onze avonturen :)

Training thuis januari 2022

Afbeelding

Afbeelding

Cavaletti arbeid :D

Afbeelding

Bosritje samen met paps <3


Eerste wedstrijd



Wedstrijd vandaag

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Video van de proef (en uiteraard is het allemaal nog niet perfect, we gaan voor de ervaring)


Dit was het weer, een blik in het leven van Nero en mij :D
Tot de volgende keer :wave:

Dressuur is het in harmonie ontwikkelen en verbeteren van de natuurlijke eigenschappen van het paard.


Suzanne F.

Berichten: 48953
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 21:06

Knappe Nero! Jullie hebben er duidelijk plezier in samen!

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

ajesca123

Berichten: 1930
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Baarle Nassau

Re: Nero de Ferrero (v. For Ferrero) allemaal nieuwe avonturen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 21:15

Knappe Nero <3
Leuk dat hij zo veelzijdig is!
Wel even een klein dingetje… hij is van 2018 toch?
Dan mag je officieel pas L starten vanaf april in het jaar dat hij 4 wordt.

Fidelity 10-7-2010 Zhivago x Sandro King.
Phoebe La Vie 16-5-2020 For Ferrero x Zhivago
Solaine La Vie 2-4-2022 For Ferrero x Zhivago.
La Fidèle 3-6-2016 Valdez x Zhivago.
Par Fiero 11-4-2020 For Ferrero x Valdez.

Rust zacht Ajesca ik mis je meisje! 27-09-2012

xmarliez

Berichten: 4088
Geregistreerd: 31-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-22 21:20

Oh haha nooit geweten! En nog niemand heeft het gezegd :')
Hebben we vast 2 wedstrijden ervaring gesprokkeld :))

Dressuur is het in harmonie ontwikkelen en verbeteren van de natuurlijke eigenschappen van het paard.

ajesca123

Berichten: 1930
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Baarle Nassau

Re: Nero de Ferrero (v. For Ferrero) allemaal nieuwe avonturen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 21:24

Zon vermoeden had ik al ;)
Kans is dat je punten dus niet tellen maar inderdaad heb je vast ervaring opgedaan

Fidelity 10-7-2010 Zhivago x Sandro King.
Phoebe La Vie 16-5-2020 For Ferrero x Zhivago
Solaine La Vie 2-4-2022 For Ferrero x Zhivago.
La Fidèle 3-6-2016 Valdez x Zhivago.
Par Fiero 11-4-2020 For Ferrero x Valdez.

Rust zacht Ajesca ik mis je meisje! 27-09-2012

Suzanne F.

Berichten: 48953
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Nero de Ferrero (v. For Ferrero) allemaal nieuwe avonturen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 21:32

Ach die punten zijn het probleem niet denk ik zo. Je zal wel een schrijven of mail krijgen van de knhs.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Spenk
Berichten: 21673
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 22:03

xmarliez schreef:
Oh haha nooit geweten! En nog niemand heeft het gezegd :')
Hebben we vast 2 wedstrijden ervaring gesprokkeld :))

De knhs zal je wel een brief sturen en je resultaten worden dan geschrapt.

Dat doen ze altijd achteraf pas.

Het ziet er wel netjes uit!

Jester_

Berichten: 12253
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 22:54

Ik dacht zelfs dat je vanaf april pas l1 mocht en vanaf oktober l2.. Maar dat was misschien vroeger :D

Hij ziet er wel goed uit!

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

Spenk
Berichten: 21673
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Nero de Ferrero (v. For Ferrero) allemaal nieuwe avonturen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 06:38

Dat is niet meer volgensmij maar veel doen dat wel aangezien je pas vanaf april 2023 M1 mag en je anders zo aan je 30 punten zit :D

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Nero de Ferrero (v. For Ferrero) allemaal nieuwe avonturen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 10:43

Vind het een knap paard.

Alleen jammer dat alles zo snel moet gaan voor de sport.

Leef en laat leven.

xmarliez

Berichten: 4088
Geregistreerd: 31-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-22 10:55

Weer wat geleerd haha. Winstpunten maken mij verder ook niet uit hoor, we rijden echt voor de ervaring en die kunnen ze ons niet meer afnemen!

@Art_Ifcious, zo snel voor de sport? Waarop baseer je dat? Dit paard is in eigendom van mijzelf en het laatste wat ik met deze heb is haast. Omdat hij netjes een L2 proefje kan lopen heb ik haast? Dit paard is gewoon onwijs fijn en werkwillig en zoals ik al zei heb ik alle tijd maar een stukje wijken en achterwaarts vind ik nou geen spannende dingen voor een 4 jarige.

Dressuur is het in harmonie ontwikkelen en verbeteren van de natuurlijke eigenschappen van het paard.

Spenk
Berichten: 21673
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Nero de Ferrero (v. For Ferrero) allemaal nieuwe avonturen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 11:10

Nouja de grens ligt natuurlijk niet voor niks op 1 april L voor 4 jarigen :)

Dan is het niet de bedoeling je maar eerder starten gaat. Ook genoeg die hun paard met 5 al Z klaar hebben en die moeten ook gewoon wachten.

Vroeger zaten er ook nog wel boetes aan als je te vroeg startte maar volgensmij is dat niet meer zo?

Flubberboot

Berichten: 2792
Geregistreerd: 14-09-21

Re: Nero de Ferrero (v. For Ferrero) allemaal nieuwe avonturen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 11:54

Oh wat is hij knap!!

En wat maakt het voor Nero uit als er gewacht werd tot 1 april? Die extra maand maakt voor hem waarschijnlijk niet veel uit en als hij er klaar voor is, waarom niet? Plus, TS wist niet dat dat een regel was.

Pedro <3 B+13 || L1+8

xmarliez

Berichten: 4088
Geregistreerd: 31-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-22 11:59

Als ik het had geweten had ik heus wel gewacht hoor :)) maar ik kende die regel oprecht niet!

Dressuur is het in harmonie ontwikkelen en verbeteren van de natuurlijke eigenschappen van het paard.

karijn

Berichten: 5392
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Nero de Ferrero (v. For Ferrero) allemaal nieuwe avonturen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 12:35

Leuk dier, her en der nog wat spanning zie ik en soms nog wat te rond van voren maar hé, kilometertjes maken. En dat maandje maakt niet zoveel uit voor het paard. Enkel misschien voor je portemonnee.

Captain

Berichten: 21335
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 12:48

Art_Ificious schreef:
Vind het een knap paard.

Alleen jammer dat alles zo snel moet gaan voor de sport.


Jep, ingereden met 2,5 en daarna zou TS hem 'lekker een tijd rust geven' maar er zijn daarna ook nog topics geopend waarin dit paard gewoon aan het [***] was en op wedstrijd moest.

eldie
Berichten: 351
Geregistreerd: 19-02-09

Re: Nero de Ferrero (v. For Ferrero) allemaal nieuwe avonturen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 13:10

Wat een nare reacties, jammer.
Ik vind dat het paard lekker loopt. Fijn dat er zoveel afwisseling is voor hem, dat vind ik erg belangrijk. Succes verder!

Flubberboot

Berichten: 2792
Geregistreerd: 14-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 13:32

Captain schreef:
Art_Ificious schreef:
Vind het een knap paard.

Alleen jammer dat alles zo snel moet gaan voor de sport.


Jep, ingereden met 2,5 en daarna zou TS hem 'lekker een tijd rust geven' maar er zijn daarna ook nog topics geopend waarin dit paard gewoon aan het werk was en op wedstrijd moest.

Misschien heeft hij tussen de topics door rust gehad? Of minder hard gewerkt?

Pedro <3 B+13 || L1+8

Riviera87
Berichten: 413
Geregistreerd: 05-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 13:47

Captain schreef:
Art_Ificious schreef:
Vind het een knap paard.

Alleen jammer dat alles zo snel moet gaan voor de sport.


Jep, ingereden met 2,5 en daarna zou TS hem 'lekker een tijd rust geven' maar er zijn daarna ook nog topics geopend waarin dit paard gewoon aan het werk was en op wedstrijd moest.


Maar was het ook niet zo dat het paard verkocht zou worden en daarom zo vroeg ingereden? Weet de details niet meer. Hoe dan ook sta ik niet achter het zo vroeg beleren en doorrijden, want met 3 L2 vind ik doorgereden. Maar het beeld opzich ziet er niet verkeerd uit. Paard komt voor 't mooie nog wat te diep maar dat is logisch gezien de leeftijd. Succes met dit fijne dier TS! Tis een knapperd

Mizora

Berichten: 18071
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 14:02

Riviera87 schreef:
Captain schreef:

Jep, ingereden met 2,5 en daarna zou TS hem 'lekker een tijd rust geven' maar er zijn daarna ook nog topics geopend waarin dit paard gewoon aan het werk was en op wedstrijd moest.


Maar was het ook niet zo dat het paard verkocht zou worden en daarom zo vroeg ingereden? Weet de details niet meer. Hoe dan ook sta ik niet achter het zo vroeg beleren en doorrijden, want met 3 L2 vind ik doorgereden. Maar het beeld opzich ziet er niet verkeerd uit. Paard komt voor 't mooie nog wat te diep maar dat is logisch gezien de leeftijd. Succes met dit fijne dier TS! Tis een knapperd


Jup, vroeg ingereden zodat hij nog lekker op het land kon rusten en daarna verkocht kon worden in plaats van dat hij ingereden werd en direct doorgetraind werd bij later inrijden.

Dat rusten is wel heel beperkt gebleven aangezien in ieder topic daarna staat dat er 3x per week gereden wordt, en die topics slechts een paar maanden uit elkaar lagen, en het paard ondertussen dus al een aantal keer op wedstrijd is geweest.

Mijn laptop heeft een instortend toetsenbord en verdraagt geen los toetsenbord meer. Hierdoor doen o.a. de backspace en Q (alt 81 en alt 113) het niet meer, en voegt hij soms letters dubbel toe, of geeft hij ze juist niet door. Mijn tablet daarentegen heeft een overactieve autocorrect. Mijn teksten zijn daardoor wel eens een zooitje.

xmarliez

Berichten: 4088
Geregistreerd: 31-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-22 14:04

Bedankt voor de reacties allemaal :D

Captain schreef:
Art_Ificious schreef:
Vind het een knap paard.

Alleen jammer dat alles zo snel moet gaan voor de sport.


Jep, ingereden met 2,5 en daarna zou TS hem 'lekker een tijd rust geven' maar er zijn daarna ook nog topics geopend waarin dit paard gewoon aan het werk was en op wedstrijd moest.

En hij heeft geen rust gehad want jij was daarbij? Hij is in de tussentijd gecastreerd dus heeft zeker wel zijn rust gehad. Maar niet 6 maanden zoals jij misschien zou willen zien. Het is mijn paard dus mijn keuze. Hij staat minimaal 12 uur per dag op de wei en heeft een stal van 5x5 en wordt 3 keer per week gereden, ik denk dat we het nog niet zo verkeerd doen met hem.

Hij heeft inderdaad een tijd te koop gestaan maar ook dat was een aanname dat hij daarom vroeg zadelmak is gemaakt. Dat is helemaal mijn eigen keus geweest en die keus heb ik niet gemaakt zodat hij lekker ‘de handel in kon’. Ik heb vanaf dag 1 een onwijze klik met dit paard en heb daarom besloten hem toch niet van de hand te doen. Tuurlijk gaat hij een keer weg maar zolang ik nog zoveel plezier uit hem haal en het idee heb dat we samen lekker aan het ontwikkelen zijn blijft hij mooi bij mij :D

Dressuur is het in harmonie ontwikkelen en verbeteren van de natuurlijke eigenschappen van het paard.

DDDara
Berichten: 958
Geregistreerd: 30-11-11

Re: Nero de Ferrero (v. For Ferrero) allemaal nieuwe avonturen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 07:07

Ik ben ook een keer te vroeg gestart in de B mijn winstpunten werden ingenomen en ik kreeg een officieel waarschuwing wat in hield dat als ik nog een waarschuwing kreeg ik niet meer mocht starten.

Ik heb toen een brief geschreven met de uitleg dat ik het niet wist en het niet de bedoeling was, maar de waarschuwing bleef staan......

Hopelijk doen ze er bij jou niet te moeilijk over.

11 mei '23: Tin Tin Twizzl (Peru's Sarowski x Don Romantic x Painters Row)
23 april '21: Reus Rocco (Peru's Armani x Indian Rock x De Niro)
21 april '21: Rivella's Romance (Perus's Argument x Don Romantic x Painters Row)
21 maart '21: Reckless Revi (Peru's Argument x Sam R x Krack C)
2 juni '16: Lumidi (Negro x Don Romantic x Painters Row)

Spenk
Berichten: 21673
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Nero de Ferrero (v. For Ferrero) allemaal nieuwe avonturen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 07:45

Dat is wel logisch lijkt me? Je wordt geacht de regels te kennen en ze staan opzich echt overal vermeld bij de knhs. Op de website, het het reglement.. in het dressuurreglement..

xmarliez

Berichten: 4088
Geregistreerd: 31-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-22 09:32

We gaan het zien. Kan mezelf er niet zo druk over maken. Iedereen maakt wel eens een foutje :)

Dressuur is het in harmonie ontwikkelen en verbeteren van de natuurlijke eigenschappen van het paard.

ajesca123

Berichten: 1930
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Baarle Nassau

Re: Nero de Ferrero (v. For Ferrero) allemaal nieuwe avonturen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 09:38

Ik had kunnen weten dat mijn opmerking op Bokt meteen de herhaalmodus activeert bij sommige mensen |o
Sorry Xmarliez dat was niet mijn bedoeling :')

Fidelity 10-7-2010 Zhivago x Sandro King.
Phoebe La Vie 16-5-2020 For Ferrero x Zhivago
Solaine La Vie 2-4-2022 For Ferrero x Zhivago.
La Fidèle 3-6-2016 Valdez x Zhivago.
Par Fiero 11-4-2020 For Ferrero x Valdez.

Rust zacht Ajesca ik mis je meisje! 27-09-2012


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 bezoekers