Vallen, opstaan en weer doorgaan!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
GabberGill

Berichten: 5614
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Vallen, opstaan en weer doorgaan!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-21 22:03

We hebben al meerdere topics gehad, we zijn vaak zat afgebrand en toch blijf ik dit plaatsen omdat ik haar een kanjer vind. Wat ik haar leer is losjes van voren en oplossen met zit en met haar net 6 jaar en een veel te stoute welshpony die super vlug en slim is doet ze het toch maar even. Zo ook vandaag! Jillie heeft der eigen insta account gekregen zodat ze daar haar foto's kan delen, want ze geniet van de spotlight!

https://www.instagram.com/jills_equijoy/


De volgende link zijn 2 filmpjes. Op filmpje 2 zie je precies wat hij doet en hoe wonderbaarlijk zij eigenlijk al herstelt en weer netjes doorrijdt.

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 5645846381

Ik ben gewoon zo trots op der!

Ondanks dat ze geregeld fikse klappers maakt, haar pony er alles aan doet om haar naar Jupiter te krijgen en ik het liefst gemengd gehakt van hem maak, blijft ze maar opstappen en doorzetten om een geweldig duo te vormen.

Zo nu en dan tranen met tuiten waarom haar Fritsie niet luistert. Als we naar huis rijden vertelt ze me met een betraand gezichtje dat ze zeker weet dat ze er gaan komen en dat ze gewoon steeds weer moet oefenen. Zo stapte ze vandaag op met volle focus en een doel!

Ik ben niet alleen trots op haar omdat ze paardrijden boven andere sporten verkiest, maar ze kent het vallen, opstaan en weer doorgaan! Ze weet dat niks vanzelf komt en dat je door moet knokken en 100% inzet moet tonen voor je bent waar je wilt zijn. Doelen stellen en jezelf verbeteren dan kom je er wel.

Frits is een etterbak, maar wat ben ik trots dat ze met hem doorgaat! Ik bood haar al 80000000x aan hem in te ruilen voor een kinderpony, want geloof me ook mijn hart slaat af en toe over of staat gewoon aardig lang stil. Toch kiest ze elke dag opnieuw voor hem en dat siert er, want waarom makkelijk doen als het moeilijk kan!

Zo benieuwd waar deze kleine dame eindigt!



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Nynkex01
Berichten: 1112
Geregistreerd: 05-07-21

Re: Vallen, opstaan en weer doorgaan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 22:19

Ze zijn zo leuk samen! Kleine tip: de vlag in je bio op insta is niet van Nederland maar van Jemen :)*

“The biggest lie I tell myself is ‘I don’t need to write that down, I’ll remember it….”

Follow us on Instagram @nynkevdwal_paradressage
https://instagram.com/nynkevdwal_paradressage?utm_medium=copy_link

Wildgirl

Berichten: 11655
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Vallen, opstaan en weer doorgaan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 22:25

Heel eerlijk? Ik snap dit niet helemaal.
Je dochter is 6 jaar en jij stelt haar bloot aan dit soort dingen?
Naast het risico er flink hard af te klappen wil je dit soort capriolen ook niet voor haar heupen, bekken en SI.
Super leuk dat je dochter paardengek is maar als moeder is het jouw taak dat op een veilige en speelse wijze aan te bieden.
Een 6 jarige die zegt: Ik weet zeker dat we er gaan komen en we blijven veel oefenen > daar gaat iets verkeerd en ik snap niet waarom je deze attitude zo omarmt.

Daarnaast, een linkje naar haar instagram omdat ze "geniet vd spotlight"? Come on Ts

Boras
Berichten: 9933
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 22:32

Arm meisje van 6. Ik gun haar een veilige haven. Niet moeders droom en eerzucht.

MissJG

Berichten: 381
Geregistreerd: 28-09-16

Re: Vallen, opstaan en weer doorgaan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 22:41

Tja wat moet ik ervan zeggen.. misschien wel niets.

Boras
Berichten: 9933
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 22:41

Ts, je dochter is nog veel te jong om verantwoorde, doordachte en zelfbewuste keuzes te maken. Dat is nou net jouw taak als moeder van een meisje van net 6.

GabberGill

Berichten: 5614
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-21 22:43

Wildgirl schreef:
Heel eerlijk? Ik snap dit niet helemaal.
Je dochter is 6 jaar en jij stelt haar bloot aan dit soort dingen?
Naast het risico er flink hard af te klappen wil je dit soort capriolen ook niet voor haar heupen, bekken en SI.
Super leuk dat je dochter paardengek is maar als moeder is het jouw taak dat op een veilige en speelse wijze aan te bieden.
Een 6 jarige die zegt: Ik weet zeker dat we er gaan komen en we blijven veel oefenen > daar gaat iets verkeerd en ik snap niet waarom je deze attitude zo omarmt.

Daarnaast, een linkje naar haar instagram omdat ze "geniet vd spotlight"? Come on Ts



Je weet precies niks en laat me echt lachen. Als iemand het op een speelse manier doet ben ik het wel, maar er zit nogal een verleden aan het verhaal frits en Jill.

Lees de rest van de topics dan praten we verder

GabberGill

Berichten: 5614
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Vallen, opstaan en weer doorgaan!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-21 22:44

Mensen mensen mensen ik wist het al toen ik het plaatste. Ik zal het even anders verwoorden voor onze bokthelden!

Boras
Berichten: 9933
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 22:46

Je woorden zijn anders duidelijk genoeg. Ze schetsen een duidelijk beeld.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110483
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 22:47

Tja TS, misschien is het je manier van schrijven, maar wanneer je schrijft dat de pony er van alles aan doet om haar flinke klappers te laten maken, dan is het heel normaal dat mensen hier hun vraagtekens bij hebben.
Het is ook niet de eerste keer dat mensen hun zorgen uiten...

Er zijn ook al eerder tips gegeven over veiligheidsbeugels of bodyprotectors, maar daar heb je ook niets mee gedaan.
Ik zou mijn dochter in ieder geval zoveel mogelijk willen beschermen voor (blijvend) (ernstig) letsel..
In je vorige topics werd je ook helemaal niet afgebrandt, maar (terecht) op de gevaren gewezen.
Een meisje van 6 moet door haar ouders beschermd worden, niet blootgesteld aan gevaren. Zij kan dit namelijk nog totaal niet inschatten of beoordelen!
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 27-10-21 22:51, in het totaal 3 keer bewerkt

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Brainless

Berichten: 29663
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 22:50

Citaat:
Ondanks dat ze geregeld fikse klappers maakt, haar pony er alles aan doet om haar naar Jupiter te krijgen en ik het liefst gemengd gehakt van hem maak, blijft ze maar opstappen en doorzetten om een geweldig duo te vormen.

Je dochter is pas 6!!
Mijn dochter liet ik ook niet op mijn paard die het haar af en toe te moeilijk maakte.
Ik ben degene die mijn kinderen moet beschermen.. snap niet dat jij lol hebt om het feit dat je kind flinke klappers maakt.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

GabberGill

Berichten: 5614
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-21 22:50

Boras schreef:
Arm meisje van 6. Ik gun haar een veilige haven. Niet moeders droom en eerzucht.

Door mensen zoals jij die niet verder kijken dan hun neus lang is wordt de wereld ook niet gered.

GabberGill

Berichten: 5614
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-21 22:51

Brainless schreef:
Citaat:
Ondanks dat ze geregeld fikse klappers maakt, haar pony er alles aan doet om haar naar Jupiter te krijgen en ik het liefst gemengd gehakt van hem maak, blijft ze maar opstappen en doorzetten om een geweldig duo te vormen.

Je dochter is pas 6!!
Mijn dochter liet ik ook niet op mijn paard die het haar af en toe te moeilijk maakte.
Ik ben degene die mijn kinderen moet beschermen.. snap niet dat jij lol hebt om het feit dat je kind flinke klappers maakt.

Toppertje! Dit was redelijk verkeerd verwoord en was via mijn fb gekopieerd. De mensen die mij kennen weten hoe ik dit bedoel.

GabberGill

Berichten: 5614
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-21 22:52

Cayenne schreef:
Tja TS, misschien is het je manier van schrijven, maar wanneer je schrijft dat de pony er van alles aan doet om haar flinke klappers te laten maken, dan is het heel normaal dat mensen hier hun vraagtekens bij hebben.
Het is ook niet de eerste keer dat mensen hun zorgen uiten...

Er zijn ook al eerder tips gegeven over veiligheidsbeugels of bodyprotectors, maar daar heb je ook niets mee gedaan.
Ik zou mijn dochter in ieder geval zoveel mogelijk willen beschermen voor (blijvend) (ernstig) letsel..
In je vorige topics werd je ook helemaal niet afgebrandt, maar (terecht) op de gevaren gewezen.
Een meisje van 6 moet door haar ouders beschermd worden, niet blootgesteld aan gevaren. Zij kan dit namelijk nog totaal niet inschatten of beoordelen!


Waar heb ik hier precies veiligheidsbeugels nodig?

Dat ze nog steeds niet in het ziekenhuis ligt laat denk ik wel zien dat ik er zeer bewust mee om ga?

Een bodyprotector schaf ik niet aan hen daar mijn redenen voor, maar nu kom je met veiligheidsbeugels en zie je 2 filmpjes waar een pony gewoon zijn ronde doet op een klein stout stukje na.
Laatst bijgewerkt door GabberGill op 27-10-21 22:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110483
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 22:52

GabberGill schreef:
Waar heb ik hier precies veiligheidsbeigels nodig?


Je weet prima dat ik het over je vorige topics heb en waarbij je zelf schreef dat je veiligheidsbeugels zou aanschaffen.. :)
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 27-10-21 22:53, in het totaal 1 keer bewerkt

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 22:53

Bijzonder dit..

Ook ik zeg maar beter niks..

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 22:53

Je kind van 6 droomt van een eigen beroemde Instagram? En jij vindt dat heerlijk?

De wereld is echt naar de zak :D
Ik vind het wel een brave pony verder. Kan je dochter niet licht rijden? Lijkt me prettiger. Verder zadel van de schouder en meer balans in het draven. Betere bak, meer begeleiden.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Boras
Berichten: 9933
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 22:54

Ik hoeft de hele wereld niet te redden, ik maak me zorgen om dat kleine meisje van jou.

We staan dus aan dezelfde kant.

Brainless

Berichten: 29663
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 22:55

GabberGill schreef:
Toppertje! Dit was redelijk verkeerd verwoord en was via mijn fb gekopieerd. De mensen die mij kennen weten hoe ik dit bedoel.

Dank je.. maar ik ben ook dan zeer dankbaar dat ik kinderen heb, ben trots en zeeeer zuinig op ze.
Maar ik besef dat niet elke ouder dat beschermde gevoel heeft.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

GabberGill

Berichten: 5614
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-21 22:55

Moet ik hier serieus gaan praten met mensen die niet eens zien dat dit een barepad is en ik dus geen beugels op dit heb en het verre van een zadel is.

Hou op hoor.

GabberGill

Berichten: 5614
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-21 22:56

Cayenne schreef:
GabberGill schreef:
Waar heb ik hier precies veiligheidsbeigels nodig?


Je weet prima dat ik het over je vorige topics heb en waarbij je zelf schreef dat je veiligheidsbeugels zou aanschaffen.. :)

Waar zie jij hier beugels?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110483
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 22:56

GabberGill schreef:
Moet ik hier serieus gaan praten met mensen die niet eens zien dat dit een barepad is en ik dus geen beugels op dit heb en het verre van een zadel is.

Hou op hoor.


Waarom zou je je dochter uberhaupt op een barepad laten zitten zonder enige bescherming (behalve een cap) terwijl de pony haar graag naar Jupiter wil lanceren? :=
Dat risico wil je haar toch helemaal niet laten nemen?

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110483
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 22:58

GabberGill schreef:
Waar zie jij hier beugels?

Precies mijn punt :') Waarom dit risico?

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

axel_1997

Berichten: 1782
Geregistreerd: 24-03-21
Woonplaats: overal waar paarden zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 22:59

Ik ben het wel met je eens TS.
Iedere pony kan lastig doen maar als Frits haar maatje is moet je ze vooral bij elkaar houden. +:)+
Een vraagje, heeft ze weleens judo-les of iets dergelijks gehad?
Nee niet om een vechtersbaas te worden maar om te leren valbreken.
Als kind heb ik Budo-les gehad. (Budo is een soort mixed martial arts.)
De laatste les is al weer jaren geleden maar ik heb er nog elk jaar lol van.
Eenmaal geleerd worden die technieken diep ingesleten reflexen.
Met iedere val: van m'n voeten, van de fiets en ja van een paard, ben ik weer dankbaar voor die lessen.
Want meestal raakt mijn hoofd de grond niet eens.

Als je niet voor de lol op je paard stapt... kan je beter op de grond blijven staan.

"Always try to be nice, but never fail to be kind"-Doctor Who-

GabberGill

Berichten: 5614
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-21 22:59

Cayenne schreef:
GabberGill schreef:
Moet ik hier serieus gaan praten met mensen die niet eens zien dat dit een barepad is en ik dus geen beugels op dit heb en het verre van een zadel is.

Hou op hoor.


Waarom zou je je dochter uberhaupt op een barepad laten zitten zonder enige bescherming (behalve een cap) terwijl de pony haar graag naar Jupiter wil lanceren? :=
Dat risico wil je haar toch helemaal niet laten nemen?



Zoals ik eerder zei de verwoording voor hier is verkeerd. Dit was een snelle kopie van fb Waar mensen dus prima weten wat ik hiermee bedoel omdat zij der allemaal meemaken in real.life en weten hoe zuinig ik op der ken, maar ze kennen frits ook.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers