De zomer van... Florentino en Veronia

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Muronia

Berichten: 19408
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

De zomer van... Florentino en Veronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-21 13:21

Ach het was alweer even geleden, dus ik dacht laat ik eens weer een topicje maken van ons van de afgelopen zomermaanden.

Veronia is mijn 6-jarige Groninger merrie en zij heeft in april haar veulen gehad en daarmee ben ik rustig aan bezig met de bedoeling om over een tijdje weer te gaan starten in de L1. We waren daarin halverwege toen Veronia met verlof ging en ze pakt het eigenlijk wel lekker weer op sinds we weer zijn begonnen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Florentino is mijn 17-jarige NRPS-ruin. 17 jaar, maar eigenlijk nog heel groen omdat hij pas sinds 2 jaar wat fanatieker wordt gereden en daarvoor alleen maar op de wei heeft gestaan. Met hem begin ik nu net in de B. Het is een paard dat heel fijn over de benen loopt, maar net als een jong paard moet hij nog wat meer in balans komen en zijn we vooral bezig met recht richten. Het begin is er, nu lekker verder uitwerken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje


Doubtless

Berichten: 8452
Geregistreerd: 29-12-10

Re: De zomer van... Florentino en Veronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 15:11

Wat zijn ze gaaf :D Van beide fijne foto's, zien eruit als een leuke zomer ;-)

      Sometimes the things you cannot change end up changing you.

Muronia

Berichten: 19408
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: De zomer van... Florentino en Veronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-21 07:16

Dank je, ik ben ook trots op ze <3 . Het was voor de paarden een fijne zomer, niet zo heet en minder prikvliegen en voor mij een rustige zomer. Dat is ook wel eens fijn :) .

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

Anoniem

Re: De zomer van... Florentino en Veronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 07:44

Florentino pakt het ook mooi op, he.
Ik vind ze ook gaaf!

Cookie2222

Berichten: 843
Geregistreerd: 09-03-10

Re: De zomer van... Florentino en Veronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 10:20

Mooie paarden! <3

Brownie, Naida, Happy Day en Zoo Zoo <3
Volg ons op Instagram

Muronia

Berichten: 19408
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: De zomer van... Florentino en Veronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-21 08:20

Dank jullie! T zijn hele verschillende types, dat maakt het rijden wel heel interessant ook. In september krijgen ze beide even weer een apk van de osteopaat. Veronia heeft wel een dracht en bevalling achter de rug en Flo staat nu flink in het werk na zijn jarenlange vakantie, dan is dat wel even goed voor beide.

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110483
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 08:38

Wat is Veronia mooi volwassen geworden zeg! Ik vind haar echt knap zo met die blonde manen <3
Volgens mij heeft de dracht haar goed gedaan!

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Jolien87

Berichten: 17379
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 09:17

Wat Cayenne zegt viel mij ook direct op. Veronia lijkt meer body te gebben gekregen, ik vind haar er beter dan ooit uitzien.

Echt superfijne foto's van beide paarden. Het ziet er allemaal heel relaxed uit. +:)+


Muronia

Berichten: 19408
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: De zomer van... Florentino en Veronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-21 19:51

Veroon is nu echt wat uitgezwaard, ik vind ook dat de dracht haar goed heeft gedaan. En ik was er bang voor dat ik haar niet goed op gewicht zou kunnen houden, dat valt alles mee gelukkig.

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers