Nero de Ferrero, hoe knap kun je zijn?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 

xmarliez

Berichten: 4086
Geregistreerd: 31-07-08

Nero de Ferrero, hoe knap kun je zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-21 19:47

Hallo allemaal!
Tijd voor week een topic over mijn knappe Nero. Hij doet het nog steeds waanzinnig goed.
Een tijdje geleden heb ik mooie foto's van hem laten maken die ik graag wil laten zien en vandaag had mijn vader even tijd om te filmen dus daar even gebruik van gemaakt :D

Nero is een 3 jarige ruin van For Ferrero. Ik rij hem maximaal 3 keer per week ongeveer 15 minuten. Hij is super braaf dus we doen eigenlijk niet zo heel veel. Stap draf en galop en ik vind het heel belangrijk dat hij ontspannen is en blijft. Dat hij mooi naar de hand toe wil lopen en wil strekken over de bovenlijn.

Hier een impressie van onze training en natuurlijk de mooie foto's gemaakt door Foto Verhoeven.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En natuurlijk de video



Bedankt voor het kijken :D

Dressuur is het in harmonie ontwikkelen en verbeteren van de natuurlijke eigenschappen van het paard.


laura1987

Berichten: 7125
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 19:55

Wat een prachtig paard!

In je openingspost schrijf je dit:

Stap draf en galop en ik vind het heel belangrijk dat hij ontspannen is en blijft. Dat hij mooi naar de hand toe wil lopen en wil strekken over de bovenlijn.

Wat een prima uitgangspunt is. Als ik dan je filmpje bekijk heb ik het idee dat je af en toe best streng inwerk, wat ik dan wel weer zonde vind.

https://www.doneeractie.nl/woning-van-f ... CjcnBszQol]HELP bokker Palmera nadat ze alles verloren is na een vulkaanuitbarsting

Suzanne F.

Berichten: 48885
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 20:05

Oh hij wordt knap! Hij krijgt meer uitstraling en gaat beter bewegen! Dat betekent dat je hem goed rijdt. Hij stapt erg goed trouwens. Rechtsom loopt hij fijner door het lijf dan linksom. Probeer linksom eens of je hem een pasje kan wegzetten voor je binnenbeen naar de buitenteugel toe. Dat kan op de volte door hem wat naar buiten te duwen voor je binnenbeen maar natuurlijk ook binnenhoefslag naar de hoefslag toe. Kijk of je hem dan net wat mooier aan rechts kan krijgen, want dan zal hij links (je binnenteugel) ook mooier loslaten. En als hij nog niet helemaal volgt (rechtsom volgt hij beter dan linksom) kan je beter je teugels ietsje korter nemen en je hand meer voor brengen, anders werkt je hand teveel terug.
Succes! Je bent goed bezig.

Edit: wel opletten dat je de schouder niet weg laat lopen naar buiten als je dit doet, je wil eigenlijk de schouder net iets voor het binnenachterbeen gaan plaatsen.
Laatst bijgewerkt door Suzanne F. op 24-07-21 20:26, in het totaal 1 keer bewerkt

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

nikkel
Berichten: 2483
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 20:23

Misschien ligt het aan de foto, of misschien ligt het aan mij, maar wat zit er op zijn rechtervoorknie ik zie een paar bubbeltjes en nog wat meer. Ik persoonlijk zie het iets liever, dat het hoofd bij een jong iets verder voor de loodlijn is. De voorbereiding voor het meer in de hand stellen kan altijd later nog.

_Mir
Berichten: 1351
Geregistreerd: 01-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 20:43

Was dit dat paard dat nog geen 3 is

MissyNr1
Berichten: 130
Geregistreerd: 29-04-20

Re: Nero de Ferrero, hoe knap kun je zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 21:22

Wat een aansprekend hoofd en ik vind dat hij makkelijk beweegt. Voor een 3 jarige al knap, zoveel balans.

Wat mij wel opvalt is de inwerking van je binnenhand. Maar misschien heb je daar een prima reden voor.

xmarliez

Berichten: 4086
Geregistreerd: 31-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-21 06:05

Suzanne F, bedankt voor je reactie! Ik snap wat je bedoeld, ik ga er mee aan de slag! Hij wil inderdaad graag op de rechterschouder vallen en dat compenseer ik nu iets te veel door hem wat meer op de linkerschouder te zetten maar dat moet natuurlijk niet ten koste gaan van de linker buiging/soepelheid en dat doet het nu inderdaad wel. We gaan er mee aan de slag :D

MissyNr1, bedankt voor je reactie. Ik heb daar geen reden voor maar het viel mij ook op toen ik de video terug zag. Ik zet het even onder het kopje ‘leerproces van mij als amazone’. Er is nog meer dan genoeg te ontwikkelen en juist door het zien van de filmpjes krijg ik daar goed zicht op dus nu mijn focus de komende tijd weer extra leggen op mijn handhouding/beweging.

Nikkel, het zal misschien door de foto komen want hij heeft in het echte leven niks op zijn voorknie zitten. Ik zie het ook op de foto maar durf niet te zeggen wat dat op dat moment was. Nu zit er niks meer in ieder geval :D

Dressuur is het in harmonie ontwikkelen en verbeteren van de natuurlijke eigenschappen van het paard.

Elisa2

Berichten: 36486
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 08:12

Leuk paard! Van mij zou hij een fractie trager mogen draven en iets meer zakken zodat hij zijn rug wat meer gaat gebruiken waardoor er meer lossigheid zal ontstaan. Ook gaat hij zich dan wat meer dragen, nu lijkt hij erg te stuwen. Kan ook met schijnovergangen in de draf, om hem wat sterker te maken en toch goed actief aan het been te houden.

*edit* ik zie dat hij drie is en je maar 15 min rijdt, dan is bovenstaande misschien nog iets te vroeg/ ambiteus maar wel iets waar ik heen zou gaan werken.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Suzanne F.

Berichten: 48885
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 08:19

Elisa2 schreef:
Leuk paard! Van mij zou hij een fractie trager mogen draven en iets meer zakken zodat hij zijn rug wat meer gaat gebruiken waardoor er meer lossigheid zal ontstaan. Ook gaat hij zich dan wat meer dragen, nu lijkt hij erg te stuwen. Kan ook met schijnovergangen in de draf, om hem wat sterker te maken en toch goed actief aan het been te houden.

*edit* ik zie dat hij drie is en je maar 15 min rijdt, dan is bovenstaande misschien nog iets te vroeg/ ambiteus maar wel iets waar ik heen zou gaan werken.


Eens. Ik gaf ook ambitieus wat tips over pasjes opzij maar ik besef me nu ineens dat hij net 3 is dus dan is naar voren naar de hand toe voorlopig genoeg. Wel kan je uiteraard proberen om hem voorzichtig iets recht te richten dus inderdaad de rechterschouder iets voor het linkerachterbeen te plaatsen maar dat is meer iets om tijdens het rijden in je achterhoofd te houden dan om er echt actief mee aan het werk te gaan. Ik leerde de jonkies wel altijd vanaf jongs af aan de gehoorzaamheid voor de eenzijdige beenhulp. Als ik er naast sta al, maar ook onder het zadel. Dit helpt bij het rechtrichten en de buiging.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

_Mir
Berichten: 1351
Geregistreerd: 01-01-20

Re: Nero de Ferrero, hoe knap kun je zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 08:29

Ohja dit was het paard dat met 2.5 is ingereden

Suzanne F.

Berichten: 48885
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 08:37

Hij staat in Uitgelicht, wat leuk!

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 08:42

Gave foto's van die shoot, zeg! Wat een knap paard, met z'n mooie witte sokken <3

xPearl

Berichten: 3270
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 08:43

_Mir schreef:
Ohja dit was het paard dat met 2.5 is ingereden

Ga je lekker?

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 09:06

xPearl schreef:
_Mir schreef:
Ohja dit was het paard dat met 2.5 is ingereden

Ga je lekker?


Mwah, ik snap 't wel.

Ik vind het een bloedmooi dier, maar hij is krap 3 en al een half jaar onder het zadel. In het vorige topic werd aangegeven dat hij met 2,5 jaar ingereden werd en dat hij daarna vakantie zou krijgen. Ik vraag me nu wel af wanneer die vakantie dan is en of dit is wat we met z'n allen met de paardensport goed willen vinden voordat paardrijden straks verboden wordt. We hebben het niet over 'bijna 3' ofzo, maar echt op een half jaar na 3 en hij wordt zo te zien niet minder gereden dan toen.

Hij loopt mooi in balans ja, maar ik zou zelf iets meer het neusje eruit willen zien. Vooral bij zo'n jonkie.

Succes met de verkoop. :)

He who neglects the present moment, throws away all that he hath

xmarliez

Berichten: 4086
Geregistreerd: 31-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-21 09:22

Elisa2 schreef:
Leuk paard! Van mij zou hij een fractie trager mogen draven en iets meer zakken zodat hij zijn rug wat meer gaat gebruiken waardoor er meer lossigheid zal ontstaan. Ook gaat hij zich dan wat meer dragen, nu lijkt hij erg te stuwen. Kan ook met schijnovergangen in de draf, om hem wat sterker te maken en toch goed actief aan het been te houden.

*edit* ik zie dat hij drie is en je maar 15 min rijdt, dan is bovenstaande misschien nog iets te vroeg/ ambiteus maar wel iets waar ik heen zou gaan werken.

Bedankt voor de reactie en de tip! Dit is iets wat ik ook zeker in mijn achterhoofd hou. Voor nu rij ik inderdaad iets over het tempo om hem echt te leren dat hij altijd voorwaarts moet blijven denken.
Voor de toekomst ga ik zeker met het bovenstaande aan de slag! Maar de focus ligt nu vooral op activiteit naar voren, tussen 2 teugels en daarin neem ik dan wat voltes mee en laat ik hem soms een keer de volte vergroten zoals Suzanne F in de post eronder ook al aan gaf. Ik ben nog niet bezig met oefeningen of het rijden van veel variaties maar ik neem dit wel al heel klein mee door hem gewoon een keer op te vangen, ontspannen en weer actief te maken of op de volte een keer een pasje weg te zetten voor mijn been. Als ik hem over een tijd wat langer rijdt dan loopt het allemaal wat vloeiender in elkaar over.
Ik kies er bewust voor om mijn jonge paarden op dit moment vrij kort te rijden iedere keer. Als de basis voorwaarden goed voelen dan ben ik eigenlijk al heel erg tevreden :D

Dressuur is het in harmonie ontwikkelen en verbeteren van de natuurlijke eigenschappen van het paard.

xPearl

Berichten: 3270
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 10:38

Shae schreef:
xPearl schreef:
Ga je lekker?


Mwah, ik snap 't wel.

Ik vind het een bloedmooi dier, maar hij is krap 3 en al een half jaar onder het zadel. In het vorige topic werd aangegeven dat hij met 2,5 jaar ingereden werd en dat hij daarna vakantie zou krijgen. Ik vraag me nu wel af wanneer die vakantie dan is en of dit is wat we met z'n allen met de paardensport goed willen vinden voordat paardrijden straks verboden wordt. We hebben het niet over 'bijna 3' ofzo, maar echt op een half jaar na 3 en hij wordt zo te zien niet minder gereden dan toen.

Hij loopt mooi in balans ja, maar ik zou zelf iets meer het neusje eruit willen zien. Vooral bij zo'n jonkie.

Succes met de verkoop. :)

Ik snap het ook wel. Maar Mir zegt het 2x in het topic, en verder niks. En in de vorige topics is er ook al wat over gezegd.. Ik heb er ook m'n mening over, maar het veranderd er niks aan hoor.
Het is zo jammer dat het altijd aangehaald moet worden.


Maaaarrrr, het is wel een verdomd mooi dier! <3

vierhoef
Berichten: 170
Geregistreerd: 08-08-20
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 17:32

xPearl schreef:
_Mir schreef:
Ohja dit was het paard dat met 2.5 is ingereden

Ga je lekker?


ik snap haar wel. wat ik niet snap is de meerwaarde om op een 2,5 jarig paard te zitten die pas over 4 jaar uitgegroeid is.

Je gaat een kind van twaalf immers ook niet met gewicht op de rug 'trainen' om vervolgens door te verkopen.

maar ik wens je veel succes met de verkoop, je hebt iig een prachtig dier <3

:# choose happy :#

gonniee
Berichten: 497
Geregistreerd: 26-04-21

Re: Nero de Ferrero, hoe knap kun je zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 21:05

Zeker een knap paard!

xmarliez

Berichten: 4086
Geregistreerd: 31-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-21 08:26

Bedankt voor de reacties :)

Dressuur is het in harmonie ontwikkelen en verbeteren van de natuurlijke eigenschappen van het paard.

Kabayo

Berichten: 13701
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 08:35

vierhoef schreef:
xPearl schreef:
Je gaat een kind van twaalf immers ook niet met gewicht op de rug 'trainen' om vervolgens door te verkopen.

Een 3 jarig paard is in mensen levens ongeveer 17 jaar. Dan kunnen ze best iets gaan leren. Genoeg kinderen die dan allang topsport uitvoeren... en hoe vaak zie je een kleuter al in een zadel? Funest voor de heupen maar ja.. op wedstrijd ermee! Dus om te zeggen dat dit niet met kinderen gebeurd maar wel met paarden is dus niet waar

Daarbij verkoop je geen kinderen en je gaat niet op kinderen zitten. Je argument slaat kant noch wal.

Ts je hebt een prachtig paard. Ik dacht dat ik naar een 6 jarige zat te kijken. Je hebt hem al zo fijn voor elkaar! Super zeg!

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

_Mir
Berichten: 1351
Geregistreerd: 01-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 09:53

vierhoef schreef:
xPearl schreef:


Ga je lekker?


ik snap haar wel. wat ik niet snap is de meerwaarde om op een 2,5 jarig paard te zitten die pas over 4 jaar uitgegroeid is.

Je gaat een kind van twaalf immers ook niet met gewicht op de rug 'trainen' om vervolgens door te verkopen.

maar ik wens je veel succes met de verkoop, je hebt iig een prachtig dier <3


Omdat ts alleen reageert op leuke reacties.

Ja, zeker het is een prachtig paard. Maar als je te vroeg gaat inrijden mag daar wel commentaar op gegeven worden. Dit is gewoon niet goed voor de ontwikkeling van het dier.

Ja, ik ga wel lekker.. en hopelijk dit paard ook nog over 10 jaar!

xmarliez

Berichten: 4086
Geregistreerd: 31-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-21 10:19

Mir_, wij hebben de discussie toch al in het vorige topic gehad? Ik heb het geaccepteerd dat we beide een andere denkwijze hebben. Ik ga mensen niet voeden die een mening hebben en daarmee denken de wijsheid in pacht te hebben. Leven en laten leven noem ik dat. Het heeft voor mij geen zin om weer een topic met 7 pagina’s hier aan te wijden. Lees het vorige topic door en je hebt mijn antwoorden.
Iedereen mag hier wat van vinden en dat ook uitspreken daarom reageer ik er ook niet op. Het voegt niks toe. Maar laat mij dan ook in mijn waarde.

Dressuur is het in harmonie ontwikkelen en verbeteren van de natuurlijke eigenschappen van het paard.

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Re: Nero de Ferrero, hoe knap kun je zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 10:46

Wat een prachtig paard Ts!! Hij loopt ook zo fijn voor een 3 jarige. <3
Zelf gefokt?

Sheran

Berichten: 17216
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Nero de Ferrero, hoe knap kun je zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 11:01

Prachtig paard TS, en in de basis heb je hem fijn aan het lopen!

Ik vind je wel zeer onrustig en ook streng in de hand. Ik zie liever bij een jong dier (bij elk paard overigens) een veel stillere hand die het paard goed volgt in de bewegingen en niet tegengewerkt, zodat de mooie beweging die het paard heeft er ongestoord uit kan komen. Het paard in zijn waarde laten, zeg maar. Dat is eigenlijk het enige dat me echt stoort.

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

xmarliez

Berichten: 4086
Geregistreerd: 31-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-21 11:15

Appeltje_1, niet zelf gefokt maar ik heb mijn merrie nu wel dragend van For Ferrero dus hopelijk komt daar ook zo een fijn paard uit! <3
Sheran, dat is iets wat ik ook na streef maar helaas nog niet goed genoeg ontwikkeld is bij mij. Ik werk er hard aan om zo stil en rustig mogelijk ‘in te werken’. Daarom is dit filmpje weer een goede motivatie om daar nog meer aandacht aan te besteden! Bedankt voor je reactie.

Dressuur is het in harmonie ontwikkelen en verbeteren van de natuurlijke eigenschappen van het paard.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot en 3 bezoekers