Nero de Ferrero, hoe knap kun je zijn?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BusyMissy

Berichten: 976
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Midden Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 15:39

Grappig, ik herkende opeens die naam. Ik ben dezelfde dag dat Nero naar jou gebracht is als veulentje de nieuwe eigenaar geworden van zijn moeder.
Ik was al langere tijd in het bezit van zijn oma, maar daar die bij mij alleen maar hengstveulens bracht heb ik haar enig geboren dochter gekocht om het foklijntje door te kunnen zetten.

Hij is heel knap geworden! Vond hem als veulen nog iets te compact.
Hoe groot is hij nu?

xmarliez

Berichten: 4095
Geregistreerd: 31-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-21 16:10

Wat leuk!! Ik wist inderdaad dat ze diezelfde dag zijn moeder naar een nieuw huis had gebracht!
Hij is nu 163cm maar ik verwacht dat hij zeker 166cm zal worden.
Hoe gaat het met zijn moeder? Vond het destijds een aansprekende merrie :D

BusyMissy

Berichten: 976
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Midden Brabant

Re: Nero de Ferrero, hoe knap kun je zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 18:56

Die zal zeker nog groeien ja, hij is nog erg jong.

Moeders doet het heel goed. Superfijne merrie om te rijden, heel braaf en heel lekker voorwaarts. Ze heeft nu een veulen van Vivat Rex, heel gaaf dier (én de gewenste merrie!)

xmarliez

Berichten: 4095
Geregistreerd: 31-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-21 10:11

Wat leuk! Gefeliciteerd met je merrie veulen! *\o/*

BusyMissy

Berichten: 976
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Midden Brabant

Re: Nero de Ferrero, hoe knap kun je zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 10:25

Dank je wel, héél blij mee

Avalanche

Berichten: 15952
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Nero de Ferrero, hoe knap kun je zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 22:15

Erg leuk paard, mooie gangen, lekker voorwaarts gereden, lijkt ook fijn aan het been.

Een paar dingen waar ik me aan stoor: je zit iets in een stoelzit. Niet extreem, maar daardoor kom je iets te hoog uit het zadel met lichtrijden, waardoor je handhouding minder stabiel is in de draf. Verder lijk je je hand rechtsom wat naar beneden te drukken, waardoor je rechtsom eigenlijk iets strenger met je binnenhand bent. Verder vind ik het er fijn uitzien.

Anoniem

Re: Nero de Ferrero, hoe knap kun je zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 22:37

Mooi paard. Maar gewoon uit nieuwsgierigheid. Je zegt dat je hem maximaal 3x per week 15 minuten rijdt. Is dat dan exclusief in en uitstappen? Ik heb namelijk altijd geleerd dat je 10 minuten instapt en 10 minuten uitstapt. Dat gaat dus nooit lukken in 15 minuten.

Suzanne F.

Berichten: 49201
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 22:42

Orchidee14 schreef:
Mooi paard. Maar gewoon uit nieuwsgierigheid. Je zegt dat je hem maximaal 3x per week 15 minuten rijdt. Is dat dan exclusief in en uitstappen? Ik heb namelijk altijd geleerd dat je 10 minuten instapt en 10 minuten uitstapt. Dat gaat dus nooit lukken in 15 minuten.


Dat zal best 3 X 15 minuten training zijn dus ex stappen. Krijgt hij niks van hoor. 15 minuten is niks.
Ik reed de jonge paarden denk ik 30 minuten incl stappen, ongeveer 3-4 X per week.

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Nero de Ferrero, hoe knap kun je zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 22:44

En als je gewoon rustig wat rondjes rijdt hoef je ook echt niet 10 minuten in en uit te stappen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 22:54

Suzanne F. schreef:
Orchidee14 schreef:
Mooi paard. Maar gewoon uit nieuwsgierigheid. Je zegt dat je hem maximaal 3x per week 15 minuten rijdt. Is dat dan exclusief in en uitstappen? Ik heb namelijk altijd geleerd dat je 10 minuten instapt en 10 minuten uitstapt. Dat gaat dus nooit lukken in 15 minuten.


Dat zal best 3 X 15 minuten training zijn dus ex stappen. Krijgt hij niks van hoor. 15 minuten is niks.
Ik reed de jonge paarden denk ik 30 minuten incl stappen, ongeveer 3-4 X per week.


Ik zeg ook niet dat hij er wat van krijgt. Ik vroeg het me gewoon af. Helaas zie je tegenwoordig vaak genoeg dat een paard niet fatsoenlijk warm wordt gereden en gelijk aan het werk wordt gezet of uitgestapt na een best wel intensieve training.

Avalanche

Berichten: 15952
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Nero de Ferrero, hoe knap kun je zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 23:46

Dat zag je vroeger ook. Ik heb het idee dat ruiters nu veel bewuster zijn van het welzijn van hun paard, ook in die dingen.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 23:50

Sheran schreef:
En als je gewoon rustig wat rondjes rijdt hoef je ook echt niet 10 minuten in en uit te stappen.



A is de druk bij dit overhaast draven dan zoveel minder op de gewrichten of mis ik iets? Ik kan me er ook echt nooit iets bij voorstellen bij een kwartier trainen maar goed. Dat je met een hele jonge soms wat sneller wegdraagt omdat ze in het hoofd nog geen tien minuten kunnen stappen is ook weer wat anders. Al is dat ook veel management en manier van houden en trainen.

Het is een leuk paard. Ik vind hem nog heel erg jong en hoewel ik ze graag vooruit zie, vind ik dit toch net wat te veel. Iets meer in de passen laten lopen en de rust erin vinden lijkt me voor hem wel zo fijn. Voor mij geeft dit niet echt een ontspannen beeld zo.
Je binnenhand viel me vooral bij de linkergalop voor de volte op. Dat noem ik niet meer ‘onbewust’ maar toch al flink trekken. Sowieso zou ik met een iets meegaandere hand rijden, vind het beeld niet prettig.

Ik vind hem veel te jong en typisch gereden voor de verkoop. Ik hoop dat hij goed terecht komt en anders getraind wordt dan.

Ik geloof best dat het met de allerbeste bedoelingen is maar ik vind het gewoon geen reclame voor de hobby of sport.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110655
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Nero de Ferrero, hoe knap kun je zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 01:44

Ik ben het met Poes eens. Ik vind het filmpje het paard absoluut geen recht doen. Je zit ook enorm in te werken met je binnenhand waarbij zijn mond regelmatig open gaat. Hij lijkt ook continu boven zijn tempo te lopen waardoor het een erg onrustig en geforceerd beeld geeft.
Waarom niet lekker een half jaar op de wei zitten als hij het zo goed doet? Dat was toch ook de bedoeling?

xmarliez

Berichten: 4095
Geregistreerd: 31-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-21 05:34

Orchidee14 schreef:
Mooi paard. Maar gewoon uit nieuwsgierigheid. Je zegt dat je hem maximaal 3x per week 15 minuten rijdt. Is dat dan exclusief in en uitstappen? Ik heb namelijk altijd geleerd dat je 10 minuten instapt en 10 minuten uitstapt. Dat gaat dus nooit lukken in 15 minuten.

Bedankt voor je berichtje! Zodra ik ga rijden heeft hij meestal al minimaal 5 uur op de wei gestaan waar hij constant in beweging is. Daarnaast begin ik mijn training altijd op de grond dus ik stap eerst aan een touw door de bak een aantal rondjes zonder ruiter gewicht. Na de training ga ik er ook gelijk af (meestal) en stap ik uit aan het touw. Dit doe ik zowel in de bak als over het uitstap pad om de wei heen. Gewoon met een los singeltje en er naast zodat hij helemaal kan ontspannen. Vind ik voor de jonge dieren fijner dan met de ruiter erop. En daarna gaat hij uiteraard weer de wei op. Ze staan hier van 06.00/07.00 tot 19.00/20.00 uur op de wei (en soms met heel mooi weer ook de nacht buiten maar over het algemeen in de nacht binnen in een buitenstal van 6x4).

xmarliez

Berichten: 4095
Geregistreerd: 31-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-21 05:39

poes schreef:
Sheran schreef:
En als je gewoon rustig wat rondjes rijdt hoef je ook echt niet 10 minuten in en uit te stappen.



A is de druk bij dit overhaast draven dan zoveel minder op de gewrichten of mis ik iets? Ik kan me er ook echt nooit iets bij voorstellen bij een kwartier trainen maar goed. Dat je met een hele jonge soms wat sneller wegdraagt omdat ze in het hoofd nog geen tien minuten kunnen stappen is ook weer wat anders. Al is dat ook veel management en manier van houden en trainen.

Het is een leuk paard. Ik vind hem nog heel erg jong en hoewel ik ze graag vooruit zie, vind ik dit toch net wat te veel. Iets meer in de passen laten lopen en de rust erin vinden lijkt me voor hem wel zo fijn. Voor mij geeft dit niet echt een ontspannen beeld zo.
Je binnenhand viel me vooral bij de linkergalop voor de volte op. Dat noem ik niet meer ‘onbewust’ maar toch al flink trekken. Sowieso zou ik met een iets meegaandere hand rijden, vind het beeld niet prettig.

Ik vind hem veel te jong en typisch gereden voor de verkoop. Ik hoop dat hij goed terecht komt en anders getraind wordt dan.

Ik geloof best dat het met de allerbeste bedoelingen is maar ik vind het gewoon geen reclame voor de hobby of sport.

Bedankt voor je berichtje. Ik rij hem inderdaad flink voorwaarts. Ik heb eigenlijk al meerdere dingen met hem geprobeerd maar op deze manier merk ik de meeste rust bij hem. Het kan zomaar zijn dat volgende week iets anders weer beter werkt. Ik probeer per keer aan te voelen wat voor Nero het beste is en wordt daarbij ondersteund door mijn instructrice.
Zoals gezegd probeer ik mezelf iedere keer te ontwikkelen dus ik neem jullie meningen daarin zeker mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 09:20

xmarliez schreef:
Orchidee14 schreef:
Mooi paard. Maar gewoon uit nieuwsgierigheid. Je zegt dat je hem maximaal 3x per week 15 minuten rijdt. Is dat dan exclusief in en uitstappen? Ik heb namelijk altijd geleerd dat je 10 minuten instapt en 10 minuten uitstapt. Dat gaat dus nooit lukken in 15 minuten.

Bedankt voor je berichtje! Zodra ik ga rijden heeft hij meestal al minimaal 5 uur op de wei gestaan waar hij constant in beweging is. Daarnaast begin ik mijn training altijd op de grond dus ik stap eerst aan een touw door de bak een aantal rondjes zonder ruiter gewicht. Na de training ga ik er ook gelijk af (meestal) en stap ik uit aan het touw. Dit doe ik zowel in de bak als over het uitstap pad om de wei heen. Gewoon met een los singeltje en er naast zodat hij helemaal kan ontspannen. Vind ik voor de jonge dieren fijner dan met de ruiter erop. En daarna gaat hij uiteraard weer de wei op. Ze staan hier van 06.00/07.00 tot 19.00/20.00 uur op de wei (en soms met heel mooi weer ook de nacht buiten maar over het algemeen in de nacht binnen in een buitenstal van 6x4). O



Super! Dank je wel voor je uitleg.