Duo PREnotti; dressuur in de sneeuw

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Duo PREnotti; dressuur in de sneeuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 11:58

Jaja, ook wij zijn bezig geweest deze week. :brr:

Waar ik begin van de week vooral ritjes naar het bos heb gemaakt ontstond steeds meer het plan om met een lief stalgenootje (Olina) foto's te maken.
En wat voor foto's ik dan zou willen? Uhm ja, doe dan maar een keer rijfoto's in de sneeuw want die heb ik nog niet *\o/*

Zo gezegd zo gedaan, bijrijdster Sadira mee en met beide paarden naar een besneeuwd grasveldje waarvan ik weet dat het er goed bij ligt.

Als eerste met mijn schimmeltje Modesta, die zo tegenover mijn andere paard ineens wel heel mini is hahahaha.
Modesta ben ik sinds korte tijd weer wat dressuurmatig op aan het pakken en dat gaat best prima eigenlijk. Sinds ik mijn andere paard ook dressuurmatig rijd ben ik weer gaan voelen hoe het hoort en dat kan ik steeds beter toepassen op Modesta, die veeeeeel gevoeliger en hectischer is.
Ik blijf meer bezig en negeer het negatieve gedrag wat meer (extreem vluchtgedrag, trauma paard).


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Knap meisje <3

Daarna gewisseld naar mijn knappe dame Aurelia, 5 jaar, sinds pak 'm beet een maand dressuurmatig bezig, afgelopen jaar eigenlijk voornamelijk lekker buitenritten gemaakt.
Aurelia heeft potentie, reageert logisch op correct rijden en ik was vergeten hoe leuk dat is! We hebben 3 weken geleden onze eerste les gehad en ik heb me zelfs weer ingeschreven voor de vereniging dus wie weet zien jullie ons nog eens in de wedstrijdring _O- Ik zeg geen nooit meer.
Met Aurelia ben ik vooral bezig die aan het been te houden, ze is niet sloom maar kan wel gaan plakken. Dus fanatiek rijden en heel anders dan Modesta :+
De momenten dat ze aan het been komt zijn fenomenaal en steeds langer. Doel daarin is haar horizontaal wat langer maken, liften vanuit de schoft maar dat is nog fine tunen.
De galop heeft ze nog wat weinig balans en is lastig maar ook die verbeterd erg rap.
Note, we weten dat het bakstuk verkeerd zat, kwamen we helaas pas na de foto's achter :=


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Er zijn ook nog wat foto's van mij met de dames zelf gemaakt, ik kijk wel tegen de zon in dus let vooral niet op mijn moeilijke gezicht _O-
Afbeelding

En gewoon even wat fijne sneeuwplaatjes van onze buitenritjes:


Afbeelding

Afbeelding



Afbeelding


Dames, bedankt voor de plaatjes, gezelligheid en mentale coaching dat ik het WEL kan. Jullie zijn priceless! :*

BigOne
Berichten: 38239
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Duo PREnotti; dressuur in de sneeuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 12:01

De vierde foto van Aurelia geeft een heel fijn beeld .

Maartje_M

Berichten: 9363
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 12:05

Mo lijkt inderdaad ineens mini :') Maar Aurelia is ook niet super groot toch?

Ik vind het wel super leuk om jou nu dressuurmatig met je dames te zien rijden :D goed bezig!

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 12:08

Wat ben je toch leuk met je beide paarden <3 Zowel Aurelia als Mo. Topcombinaties, jij komt er wel :D

Dank dat ik af en toe je lieve Aurelia mag lenen :D echt genieten om met haar te werken, zo'n fijn paard heb je daaraan. Het is allemaal nog puzzelen met haar, de eerste dressuurmatige stapjes met een jong paard ... Maar het gaat wel steeds leuker!

Lys_PPA

Berichten: 1338
Geregistreerd: 30-09-19

Re: Duo PREnotti; dressuur in de sneeuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 12:34

Leuke foto's! Wat zien beide paarden er goed uit, Aurelia lijkt echt een stuk volwassener geworden. Hopelijk mogen we snel weer lessen :)

Je lijkt trouwens beter te zitten op het zadel van Aurelia dan op dat van Mo, qua beenligging.. of wellicht vertekenen de foto's..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 15:01

bigone schreef:
De vierde foto van Aurelia geeft een heel fijn beeld .


Thanks. Daar zou ze voor mij haar neus nog voor de loodlijn mogen hebben, het liefst heb ik ze er helemaal niet achter maar daar zit nog wat werk aan haha.


Maartje_M schreef:
Mo lijkt inderdaad ineens mini :') Maar Aurelia is ook niet super groot toch?

Ik vind het wel super leuk om jou nu dressuurmatig met je dames te zien rijden :D goed bezig!


Mo is nog geen 1.50 en Aurelia toch wel 1.60 nu dus dat scheelt ook wel wat stiekem :=


Sadira schreef:
Wat ben je toch leuk met je beide paarden <3 Zowel Aurelia als Mo. Topcombinaties, jij komt er wel :D

Dank dat ik af en toe je lieve Aurelia mag lenen :D echt genieten om met haar te werken, zo'n fijn paard heb je daaraan. Het is allemaal nog puzzelen met haar, de eerste dressuurmatige stapjes met een jong paard ... Maar het gaat wel steeds leuker!


<3


Lys_PPA schreef:
Leuke foto's! Wat zien beide paarden er goed uit, Aurelia lijkt echt een stuk volwassener geworden. Hopelijk mogen we snel weer lessen :)

Je lijkt trouwens beter te zitten op het zadel van Aurelia dan op dat van Mo, qua beenligging.. of wellicht vertekenen de foto's..


Thanks, ik hoop dat ze nog 4 x zo breed wordt maar ik denk dat dat wel goed komt :)

Ik denk dat dat vertekend door het hoogte verschil.
Hier een plaatje van mijn bruine zadel op Aurelia:
Afbeelding

DuoPenotti

Berichten: 29440
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Duo PREnotti; dressuur in de sneeuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 15:02

Wat een gave foto's zeg zo in de sneeuw.
Echt heel mooi :j

Maartje_M

Berichten: 9363
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Duo PREnotti; dressuur in de sneeuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 15:08

Je lijkt zel rechter op te zitten in het zadel van Aurelia :j
Dan is e net zo groot als Elevada, maar jij bent langer dan ik denk ik haha

Anoniem

Re: Duo PREnotti; dressuur in de sneeuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 15:12

Ik ben 1.78 :=

Ik denk dat dat komt omdat ik Mo juist meer terug moet rijden om haar aan mijn been te krijgen en Aurelia wat extra impuls moet laten krijgen. Ik zal er eens op letten.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Duo PREnotti; dressuur in de sneeuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 16:14

Mooie foto's! Ik dacht altijd dat jouw paarden veel groter waren :')
Maar dat valt dus best wel mee haha.
En zo'n moeilijk gezicht heb je niet op die laatste foto met de paardjes samen hoor. Heel vrolijk gezicht!

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Duo PREnotti; dressuur in de sneeuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 16:20

Leuke foto's! Ik vind je beenligging zo wel heel netjes naar achteren. :D

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Duo PREnotti; dressuur in de sneeuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 16:38

Zijn echt leuke foto's en wat zien de dames er goed uit!! _/-\o_ Aurelia is echt prachtig geworden <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 20:27

Chasey schreef:
Mooie foto's! Ik dacht altijd dat jouw paarden veel groter waren :')
Maar dat valt dus best wel mee haha.
En zo'n moeilijk gezicht heb je niet op die laatste foto met de paardjes samen hoor. Heel vrolijk gezicht!


Neen haha ze zijn best mini. Ik ben eigenlijk echt een pony mens maar heb mijn lengte niet zo mee :=

Thanks Natas, instructie zei ook al, wat een rete gaaf paard. Ik moest er even aan wennen want ik ken haar vooral zo:

Afbeelding

:')

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 20:31

Heerlijke foto's zo in de sneeuw! En die foto met z'n drieën is juist hartstikke leuk <3

bromfiets

Berichten: 12661
Geregistreerd: 03-04-07
Woonplaats: hoeven (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 20:45

Nice! Ziet er bij beide dames fijn uit :):) Super om Modesta zo relaxt te zien en ik zie je rechterbeen véél minder afsteken.

Mijn enige puntje van kritiek zou zijn dat je in de galop ontspannener mag gaan zitten zodat je los kan blijven laten in je bovenlijf. Die beweging lijk je nu te compenseren door je armen wat vast te zetten. Maar ik weet niet in hoeverre je momenteel je bekken wel of niet kan kantelen, dat speelt natuurlijk mee.

Anoniem

Re: Duo PREnotti; dressuur in de sneeuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 09:36

Hey Nathalie, wat leuk dat je reageert (en wat jammer dat ik inmiddels zo ver weg woon _O- ).
Modesta gaat meestal echt heel goed, ik begin zelfs door haar hectiek heen te kunnen prikken op het moment.
Daar heb je benen voor nodig dus die steek ik minder af inderdaad haha. Links heb ik nog een wiebelbeen, ik vermoed omdat ik meer druk op rechts heb dus daar ben ik nog wat mee aan het puzzelen.

Ik ben het helemaal eens met de galop, ik merkte dat ik me weer mee liet slepen omdat er foto's gemaakt werden dus heb het galopje dan ook kort gehouden. Niet teveel druk erop, letterlijk en figuurlijk.

bromfiets

Berichten: 12661
Geregistreerd: 03-04-07
Woonplaats: hoeven (NB)

Re: Duo PREnotti; dressuur in de sneeuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 00:31

Ik kom nog steeds op locatie :+ Inmiddels ook met Joker the horse simulator, een rijsimulator die precies laat zien waar en hoeveel je compenseert.

Puzzelen qua voeten kun je aanpakken door heel bewust met je voeten contact te maken met de beugels. Alsof je op de grond staat ipv op je tenen :)

Anoniem

Re: Duo PREnotti; dressuur in de sneeuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 09:16

Daar ben ik inderdaad mee bezig. Ik voel alleen het verschil nog niet helemaal wat kan komen doordat ik rechts minder gevoel heb in mijn been sowieso.

Ik ga je even een pb sturen over joker :D

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Re: Duo PREnotti; dressuur in de sneeuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 09:24

Wat een heerlijke foto’s! <3

Jor1988
Berichten: 135
Geregistreerd: 10-05-17

Re: Duo PREnotti; dressuur in de sneeuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 10:06

Wat een leuke foto's. Tof dat je dit hebt kunnen doen!

Anoniem

Re: Duo PREnotti; dressuur in de sneeuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 12:00

Thanks, ik heb inderdaad de hele week echt vol op genoten haha. Van mij mag het de hele winter zo zijn :o

Botervlootje

Berichten: 211
Geregistreerd: 11-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 12:03

heerlijke plaatjes hoor !

Anoniem

Re: Duo PREnotti; dressuur in de sneeuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 20:25

Dankjewel!

Anoniem

Re: Duo PREnotti; dressuur in de sneeuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 21:21

Jaa knapperds! Het was een heerlijke dag! Voor herhaling vatbaar, zo'n fotodagje!

En je paardjes blijven geweldig <3