Een half jaar geleden merkte ik dat Jimmy iets wat door zijn achterbeen zakte, niet regelmatig maar af en toe. Ik voelde dat hij niet zichzelf was en dit kwam steeds vaker terug. Ook zag ik dat er een knobbel op zijn spronggewricht achter groeide. Ik had al een idee wat het kon zijn en dit werd bevestigd door de dierenarts, hij heeft spat. Er werd mij vertelt dat ik er eigenlijk niks meer van hoefde te verwachten en dat we vanaf nu elk half jaar op controle moesten. Ik ben enorm verdrietig geweest, mijn droom was om met dit paard nog eens Z te mogen starten en we waren er echt bijna.
Nu inmiddels meer dan een half jaar na dit nieuws mochten we 3 weken geleden weer langs de kliniek in Wapenveld. Iets wat ik niet had durven dromen, ik mocht weer rustig gaan opbouwen met Jimmy! De plek waar spat zit is heel mooi aan het verkalken en dat gaf mij groen licht om weer rustig lekker te gaan loswerken met hem.
Nu zijn we dus heel rustig 3 keer in de week 15/20 minuten aan het rijden, echt alleen de basis. Ik geniet, hij geniet en ik zit weer helemaal op mijn roze wolk!
Over een half jaar gaan we weer naar Wapenveld om te checken of het volledig is verkalkt en wellicht kom mijn grote droom dan toch nog uit, met Jimmy een keer Z te hebben gestart...
Nou hier de foto’s, nogmaals we doen rustig aan maar deze foto’s wilde ik even gedeeld met jullie hebben. Jimmy is inmiddels 19,5 jaar oud en het lijkt wel bij
hem, hoe ouder hoe knapper!
Waar ik zelf aan moet werken is mijn houding, ik heb sinds kort nieuwe laarzen en zit hierdoor soms wat in een stoelzit, zie het liefst dat mijn onderbeen iets meer naar achter ligt. Jimmy mag soms net wat meer over zijn rug lopen, hij heeft een onwijs opwaartse houding maar ik heb voor nu zoiets dat ik al blij ben dat ik er weer op zit!

Oja en deze moet ik even gedeeld hebben, dit is Jimmy als 3-jarige.

De prachtige foto’s zijn gemaakt door @Muurp hier op bokt!