Horseboarding Showteam zet wereldrecord op Duindigt!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mar_jolijn

Berichten: 541
Geregistreerd: 23-03-09
Woonplaats: Noordwijk

Horseboarding Showteam zet wereldrecord op Duindigt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-19 12:20

Wat een feestje vierden wij afgelopen zondag!! Het wereldsnelheidsrecord horseboarden met maar liefst 4 km verbroken! Wauw *\o/*!!

Ergens vorig jaar werd ik (coördinator van het Horseboarding Showteam) benaderd door renbaan Duindigt, of wij een demo wilden geven tijdens hun vernieuwde dag van het paard. Later werd de datum bekend: 1 september 2019. Eigenlijk konden we helemaal niet op die datum maar etentjes werden verzet, oma's teleurgesteld en vakanties verzet (helaas niet iedereen, 1 van onze beste boarders zat toch echt in Thailand). We besloten dat we op een renbaan ook best konden proberen een officieel wereldrecord te vestigen en het onofficiële record van 49kmh te verbreken! 4 teams zouden een poging gaan doen..

Zodoende stonden wij afgelopen zondag om 6 uur s'ochtends stuiterend naast onze bedjes! Wat een onwijze uitdaging! Inmiddels rijden we nu 2 jaar demo's en shows door het hele land en genieten we volop van alle leuke evenementen waar we komen maar dit... dit was toch wel iets speciaals.. iets waar we voor moesten trainen en iets waar we ook wel een beetje nerveus voor waren. Mijn boarder is namelijk ook mijn man en mijn alles :+: de gedachte dat hij zou vallen met bijna 50kmh was toch wel een heel klein puntje van zorg. Je raakt toch gehecht aan zo iemand _O-

Die zorgen waren terecht want hij heeft 2 doodsklappers gemaakt met 40 en 48 kmh. Hij had namelijk zijn board heel strak gezet, net als de boarder van Rocket Power. Waardoor ze stabieler waren. Dachten ze...Echter was de baan te hobbelig hiervoor, ze konden door de strakke boards niet meer sturen dus 1 hobbeltje en hun board nam een andere koers dan het paard aan. Daar rolde mijn vent dan ook als crashdummie door het gras :(:) ook Rian (van Rocket Power) proefde 2x van het gras en besloot zijn laatste poging aan Ernst te geven, de boarder van Orange Thunder. Die was er namelijk zonder paard, omdat Angelo (paard) de avond ervoor in de sloot had gelegen }:0 Ernst is superhandig en bleef om onverklaarbare reden wél achter paard Chip en ruiter Thirza hangen en dus zetten zij samen de waanzinnige snelheid neer van 53,097 km!! Supertrots op hen alledrie! Maar heel stiekem baalden ons team wel dat de boarder net te vroeg viel :wave:

Maar goed, mijn paard had Chip er nóóit uitgelopen, dus er is niks verloren gegaan, behalve dan wat trots :')

Dag van het Paard was erg leuk, hopelijk volgend jaar meer publiek, het is het waard! We werden keurig ontvangen en de paarden konden tussen de shows door grazen in hun prikweitjes of aan de hand.

Geniet met ons mee van wat fotootjes (vooral van onze ruiter Gaby Dorn die fotografeerde en bij de andere foto's staat het logo er in), meer foto's staan op onze Facebook pagina!

1.team Orange Thunder met invalpony Do, ze deed wel mee met de demo niet met de recordpoging
Afbeelding

2.team Bite Out Dust, boarder Gino viel helaas erg hard op zijn hoofd tijdens de show en kon helaas ook niet meerijden met de recordpoging... tsja risico van de sport!
Afbeelding

3.team Rocket Power, met eigen boarder Rian vóór hij zn board verkeerd had afgesteld
Afbeelding

4.team Fast&Furious, mijn team! Trots op mijn lieve paard ondanks zijn error in de slalom en trots op mijn vent, ondanks de verkeerde keuze het board zo strak te zetten. Leermoment...
Afbeelding
Afbeelding


5.Crew, teams en paarden. Allemaal helden!
Afbeelding

6. Er was veel media aandacht, superleuk voor onze sport!
Afbeelding

7.kanonnen!!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

8. Blijdschap toen we hoorden dat we em hadden met het Horseboarding Showteam! Een nieuw Wereldrecord!
Afbeelding

9.Maar ook Lena gaf met haar korte beentjes alles wat ze had en liep net als Camiel naar de 48kmh!!
Afbeelding

10. Springen over elkaar blijft hobby :D
Afbeelding

11. Springen sowieso
Afbeelding

Afbeelding


Bedankt voor het kijken! Wij gaan even met winterreces en komen in 2020 weer knallend terug!!
Laatst bijgewerkt door Mar_jolijn op 04-09-19 12:30, in het totaal 2 keer bewerkt

idion
Berichten: 39
Geregistreerd: 31-03-09
Woonplaats: Wormer

Re: Horseboarding Showteam zet wereldrecord op Duindigt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 12:26

Gefeliciteerd nog.
Wij waren erbij en zag er echt gaaf uit.

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 12:29

Proficiat met het wereldrecord ! *\o/* Leuke locatie ook hiervoor !

Heel leuk geschreven trouwens. Ik krijg er echt beeld bij zo :D

Al is voor crashdummie spelen niet echt voor herhaling vatbaar, maar iedereen lijkt nog heel te zijn gelukkig :(:)

boyca
Berichten: 1078
Geregistreerd: 14-12-11

Re: Horseboarding Showteam zet wereldrecord op Duindigt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 12:46

Wauw wat een power.

Lekker handig weer van Angelo Rachel, wel alles ok met hem nu?

Mar_jolijn

Berichten: 541
Geregistreerd: 23-03-09
Woonplaats: Noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-19 13:30

boyca schreef:
Wauw wat een power.

Lekker handig weer van Angelo Rachel, wel alles ok met hem nu?


Haha ja die heeft echt de meest onhandige timing ooit! Gelukkig was hij al vrij snel weer okee, alleen hij was logischerwijs wat stijf de volgende dag dus kon niet mee! Thanks

Mar_jolijn

Berichten: 541
Geregistreerd: 23-03-09
Woonplaats: Noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-19 13:31

Pandora2 schreef:
Proficiat met het wereldrecord ! *\o/* Leuke locatie ook hiervoor !

Heel leuk geschreven trouwens. Ik krijg er echt beeld bij zo :D

Al is voor crashdummie spelen niet echt voor herhaling vatbaar, maar iedereen lijkt nog heel te zijn gelukkig :(:)


Thanks! Hij crasht wel vaker maar niet vaak met deze snelheden, nee geen gewoonte van maken!

Mar_jolijn

Berichten: 541
Geregistreerd: 23-03-09
Woonplaats: Noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-19 13:32

idion schreef:
Gefeliciteerd nog.
Wij waren erbij en zag er echt gaaf uit.

Oh echt! Wat leuk!!

Bonita_Bon

Berichten: 3240
Geregistreerd: 12-09-07
Woonplaats: Haarlem

Re: Horseboarding Showteam zet wereldrecord op Duindigt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 17:23

Ik vind die Chip ook wel heel gaaf hoor! Zag ook filmpjes van jullie voorbij komen op tv West en het AD, hele reportages joh! Jullie worden beroemd!

Mar_jolijn

Berichten: 541
Geregistreerd: 23-03-09
Woonplaats: Noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-19 19:51

Bonita_Bon schreef:
Ik vind die Chip ook wel heel gaaf hoor! Zag ook filmpjes van jullie voorbij komen op tv West en het AD, hele reportages joh! Jullie worden beroemd!


Ik geef het compliment door! Hij is ook super! Haha ja paparazzi overal :')

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70531
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 11:58

Ik verplaats dit topic naar Rijden in the picture.

Santos_05

Berichten: 3071
Geregistreerd: 23-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 12:29

Wat gaaf!!!!!!

Wij hebben er afgelopen weekend ook van mogen proeven tijdens een workshop, met 5km per uur. Des te meer bewondering heb ik voor jullie 40 / 48 en het record van 53km/uur!!!

Echt superknap van de boarders en ruiters *\o/*

Mar_jolijn

Berichten: 541
Geregistreerd: 23-03-09
Woonplaats: Noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-19 20:21

Santos_05 schreef:
Wat gaaf!!!!!!

Wij hebben er afgelopen weekend ook van mogen proeven tijdens een workshop, met 5km per uur. Des te meer bewondering heb ik voor jullie 40 / 48 en het record van 53km/uur!!!

Echt superknap van de boarders en ruiters *\o/*


Thanks!! Ik heb ook diep respect voor mijn boarder hoor, ik durf er niet achter te hangen hahaha! Leuk dat je het hebt geprobeerd!

Blabla00
Berichten: 50
Geregistreerd: 02-09-19

Re: Horseboarding Showteam zet wereldrecord op Duindigt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 00:32

Gefeliciteerd nog!
ZO ontzettend gaaf! Hele mooie plaatjes om te zien, echt knap!

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 07:04

Van harte gefeliciteerd! Het zag er behoorlijk spectaculair uit zondag. Ik had daar niet meegekregen dat jullie 'groene' boarder zo ongelukkig terechtgekomen was.

Mag ik vragen waarom jullie eigenlijk voor de grasbaan hebben gekozen voor de recordpoging? De drafbaan ernaast zag eruit of die nóg hogere snelheden zou toelaten, en hij leek van een afstand stukken minder hobbelig (iets wat met strak afgestelde boards ook prettig moet zijn).

Desalniettemin een mooie demonstratie (twee eigenlijk) van jullie sport. En wat misschien nog wel meer telt: jullie paarden leken zo netjes gereden. Best wel een fijn gezicht tussen sommige van de andere demonstraties.

Lily_Fee
Berichten: 613
Geregistreerd: 16-01-17

Re: Horseboarding Showteam zet wereldrecord op Duindigt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 07:53

Ahhh mega gaaf! Heerlijk om te zien! Het plezier spat er af bij je paard!! Ook van harte gefeliciteerd bij jullie wereldrecord.

Ps. Ik ken dat jij mijn nieuwe instructrice bent voor morgenochtend! Haha.

Mondy

Berichten: 11825
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Horseboarding Showteam zet wereldrecord op Duindigt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 08:09

Wat gaaf zeg !!
Gefeliciteerd met jullie record :)

Ik ben ook wel benieuwd waarom jullie voor gras kiezen ipv zand ?

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Horseboarding Showteam zet wereldrecord op Duindigt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 09:19

Gefeliciteerd!

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Horseboarding Showteam zet wereldrecord op Duindigt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 09:26

Gaaf :D
Aan de paarden kan je zien dat het echt heel hard gaat!

Denise_Storm

Berichten: 2370
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Horseboarding Showteam zet wereldrecord op Duindigt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 09:30

Zoooo gaaf! Je voelt de spanning en snelheid gewoon al als je de foto’s bekijkt haha :D

Def

Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Re: Horseboarding Showteam zet wereldrecord op Duindigt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 09:41

Supergaaf en knap!

matespony

Berichten: 749
Geregistreerd: 01-08-18

Re: Horseboarding Showteam zet wereldrecord op Duindigt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 10:37

Wauw wat supergaaf!

ArroNnie

Berichten: 805
Geregistreerd: 11-11-08
Woonplaats: Aalten

Re: Horseboarding Showteam zet wereldrecord op Duindigt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 11:09

Waauw wat gaaaaf!!!!

DioxideJarig

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 11:13

Super gaaf! :D

Mijn vriend is aardig skilled mountainboarder (en paardenjongetje :') ) en we willen het horseboarden heel graag rustig gaan oppakken met ons oudje, heb je toevallig tips qua tuigage en sleeplijn?

Mar_jolijn

Berichten: 541
Geregistreerd: 23-03-09
Woonplaats: Noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-19 13:38

Supertoffe reacties jongens, thanks!!

We hebben zeker de drafbaan overwogen maarrrr:

1. Het is een drafbaan dus mag er officieel niet op gegaloppeerd worden. Duindigt was daar dus niet heel happig op. En terecht overigens.

2. Het zand met de kleine steentjes geeft een héél groot risico bij vallen (lees: peuter met pincet steentjes uit onderlip van boarders := En wie heeft er nou een huid nodig tegenwoordig :') )

3. De ondergrond van die baan is een kei- en keiharde plaat, ontworpen voor dravers, voor het welzijn van onze paarden toch maar gekozen voor gras. Uiteindelijk kwamen ze daar júist super op weg en trokken allemaal harder door de lichte weerstand van het gras. Denk oprecht dat ze daar feller van werden! Maar goed, zoals je aan Rian (blauwe boarder) en Tim (rode boarder) kon zien ging het niet vanzelf want die crashten dankzij de bodem in combinatie met hun boardinstellingen #)

Mar_jolijn

Berichten: 541
Geregistreerd: 23-03-09
Woonplaats: Noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-19 13:53

Lily_Fee schreef:
Ahhh mega gaaf! Heerlijk om te zien! Het plezier spat er af bij je paard!! Ook van harte gefeliciteerd bij jullie wereldrecord.

Ps. Ik ken dat jij mijn nieuwe instructrice bent voor morgenochtend! Haha.


Dat denk ik ook, haha dan herken je me alvast, leuk!!