Begin april had ik een topic ' Even door alle angsten heen;' Voor de geïnteresseerden: [RIJ-ITP] Even door alle angsten heen...
Nu ben ik reeds 4 maanden verder en wil ik toch even de vorderingen tonen die er mijn inziens toch wel zijn. Wil ik daar mee zeggen dat we er al zijn? Neen hoor!

In vorig topic kreeg ik de feedback : Hé merk je op dat jouw paard op de meeste foto's zuur kijkt? En ja dat was 100% waar! Nu kan ik zeggen dat mijn paard op 80% van de foto's een veel blijere blik heeft en dat hij ook tijdens het rijden heel graag mee werkt.
Het verzet is bijna niet meer aanwezig en hij wil samen met mij aan de slag gaan!
Het is zelfs zo ver gekomen dat ik zaterdag voor de eerste maal een B proefje ga starten op de manege van een vriendin! Gek hoe alles kan veranderen.
Graag toon ik jullie de foto's! Feedback is altijd welkom. Weet dat ik heel nauw samenwerk met zadelpasser, osteo en tandarts. Heb met het paard een heel parcours afgelegd om hem fysiek in deze staat te krijgen. Zoals je ziet is hij achteraan overbouwd waardoor hij makkelijk op de voorhand valt. Zijn rug is zijn zwakke plek maar wordt ook steeds sterker door aangepaste trainingen. We werken heel hard aan zijn buikspieren maar soms vallen deze nog wel eens weg.
Ik ben er mij ook van bewust dat het dekje redelijk klein oogt waardoor dat het lijkt dat het zadel niet 100% op zijn plaats ligt. Echter is dit op sommige foto's een optische illusie. Als mijn zadel maar 1 cm verkeerd ligt gaat mijn paard in staking en is er helemaal niet mee te rijden. (Hij communiceert nogal duidelijk op dat vlak

Oh ja en ik ben mij er van bewust dat mijn tenen naar buiten gedraaid zijn!
Before:

After: