Powerhouse topper Tani

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
different1
Berichten: 3629
Geregistreerd: 12-10-10

Powerhouse topper Tani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-19 16:05

Lieve, geweldige, fantastische merrie, je kwam eind augustus 2018 als laatste paard voor mijn moeder, maar ook mijn hart heb je gestolen <3

Tanione is een grote maat hackney merrie van Roughfields Fantasy, 1.52m hoog.
15jr, bij de vorige eigenaar licht beleerd voor de wagen en daarna 8 prachtige veulens ter wereld gebracht.

Mijn moeder zag haar te koop staan op marktplaats, en droomde al dat deze merrie bij ons op stal kon komen.
Alles wat mijn moeder wilde: juiste kleur en aftekeningen, juiste maat en merrie, want het is nog onzeker of mijn moeder ooit nog kan rijden, dus dan zou een veulentje fokken wel erg leuk zijn.

Bij de verkoper was ze niet moeders mooiste, had nog een veulen aan de voet en de droge zomer had haar ook niet heel goed gedaan.
Maar toch ging ze mee met ons!
1e dag op stal bij ons :oo
Afbeelding


Mensen verklaarden ons wel een beetje voor gek en konden niet door dit paard heen kijken.
Ook was ze, zoals een hackney moet zijn, erg wakker en dan is het nog maar de vraag hoe zo'n paard zich wil laten bewerken.
Dat ze lichamelijk mooier zou worden wisten we, dat ze zich zo fantastisch ontwikkeld onder het zadel voelt elke keer weer als een cadeautje.

Tani, onze Tani, zo lief, zo braaf, zo werkwillig, zo goudeerlijk.
Wat een fantastisch paard!
Afbeelding


Tani is doorgereden door een stalgenootje, dit heeft zij fantastisch gedaan en rijd haar nog bij, en afentoe rijd ik Tani ook en gaat het kriebelen om haar te gaan starten.
Er is nog zat op en aan te merken, dit was de 3e keer dat ik Tani reed dus dan is het nog even voelen en aftasten.
Ik rijd haar niet vaker dan eens per week/twee weken omdat ik nog af moet vallen.
Het zijn ook stills uit een filmpje, binnenkort komen er mooie scherpe foto's in de buitenbak.

Oeps, het is een heel verhaal geworden _-:(

1 foto rechtsom, moet hier zeker meer het neusje eruit duwen, maar al heel blij dat ze nu laag durft te zoeken en durft te rekken
Afbeelding

De rest van de foto's is linksom en meer opgepakt, moeders vond het wel welletjes met filmen haha

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


En hoe leuk is het dat mijn dochter met amper rijervaring op Tani leert rijden

Afbeelding

En uiteraard heeft mijn moeder er ook al op gezeten, wat hopelijk in de toekomst nog veel vaker zal gebeuren want het is en blijft wel haar oogappeltje
Afbeelding


Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 23:23

Leuk paard. Daar ga je nog veel plezier van hebben.
Staat ze ook nog weleens voor de wagen?

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Re: Powerhouse topper Tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 23:28

Ik blijf helemaal weg van d'r! <3

different1
Berichten: 3629
Geregistreerd: 12-10-10

Re: Powerhouse topper Tani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-19 07:29

Hé, leuk dat er toch reacties zijn op dit topic, had ik niet meer verwacht.

@tigra: dank je wel! Ze staat bij ons niet voor de wagen, wij hebben daar geen verstand van en mijn moeder vind mennen niets.

@haarbal: ze is zo leuk hè? Ook qua karakter zo'n heerlijk paard <3
Komt in de wei altijd naar je toe, hinnikt altijd, super beleefd en voorzichtig. Echt een schat van een paard.

Iris82

Berichten: 39847
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Powerhouse topper Tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 07:32

Ik schrok er inderdaad van die eerste foto. Je bijrijder heeft goed werk geleverd.

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: dazai, lies_sparkle en 40 bezoekers