Aan het werk met Queen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nikkipeeters
Berichten: 10
Geregistreerd: 30-01-14

Aan het werk met Queen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-19 00:49

Hoii,

Vorige week had de vriend van mijn zusje de camera mee genomen om wat foto's te maken en daar heb ik even mooi gebruik van gemaakt.

Over ons:
Queen (eigenlijk Queen Maxima) is een bijna 6 jarige NRPS ster-merrie. Ik heb haar anderhalf jaar geleden gekocht als zeer bange pony (het halster om doen in de stal kostte al een half uur). We zijn toen veel met haar aan de hand gaan werken, over straat wandelen en schriktraining gaan doen. Dit pakte ze allemaal heel goed op en kreeg steeds meer vertrouwen. Zo veel dat we vorig jaar voorjaar begonnen met zadelmak maken. Ze pakte alles super op, tot de eerste keer erop... Na een aantal minuten op een pony die in blinde paniek was en er alles aan deed om me er af te krijgen er af gevallen en daarbij mn rug gebroken. Gelukkig was haar vertrouwen op dat moment goed genoeg dat we niet helemaal terug bij af waren. Na een tijd op rust gestaan te hebben hebben we het eind juli weer terug opgepakt en in augustus was ons eerste echte ritje dan toch een feit. We doen alles rustig aan en rijden een keer of 3 per week en ze krijgt regelmatig rustperiodes tussendoor.

Dan nu de foto's

Afbeelding

Eerst even rustig in stappen, we hadden al 2 weken niet meer gereden (wel een keer of 3/4 per week gelongeerd of gewandeld)


Afbeelding
Vanaf hier staan de foto's niet meer op volgorde, omdat mijn zusje dr vriend alleen maar zo af en toe is wat foto's van mij maakte.


Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Na al het serieus rijden, nog een keer het boomstammetje mee gepakt

Afbeelding
En ook het gas open trekken doen we weleens

Afbeelding
Lekker uitstappen op een lang teugeltje over de heuvel.

Tips zijn altijd welkom, maar hou het lief :)

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Re: Aan het werk met Queen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 16:43

Knap hoor! Na zo’n val er toch weer op durven stappen en zo rond rijden!

nikkipeeters
Berichten: 10
Geregistreerd: 30-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-19 22:43

Snorlex schreef:
Knap hoor! Na zo’n val er toch weer op durven stappen en zo rond rijden!


Bedankt! Vallen hoort er nou eenmaal bij! En na veel trainen aan de hand was het daarna gewoon bijns opstappen en weg rijden :)

Cinnepin

Berichten: 8928
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Aan het werk met Queen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 21:13

Het eerste wat mij opvalt is het zadel..zit het voor jou wel lekker?
ook is het veel te groot voor de pony..het ligt te ver naar voren, maar als je hem naar achteren plaatst ligt ie op de lendenen.

ik vind het wel een hele knappe pony

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 10:31

Cinnepin schreef:
Het eerste wat mij opvalt is het zadel..zit het voor jou wel lekker?
ook is het veel te groot voor de pony..het ligt te ver naar voren, maar als je hem naar achteren plaatst ligt ie op de lendenen.

ik vind het wel een hele knappe pony

Ik ga hierin mee. Leuke pony, maar eea lijkt niet helemaal goed. Vind je ook lang/groot ogen voor de pony, maar dat kan ook aan t zadel liggen.