** 2018 ** Het jaar waarin Fay ons het mooiste cadeau gaf!

Moderators: RianneH, Neonlight, Ymor, balance, Melissa0304

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

sharonsemme

** 2018 ** Het jaar waarin Fay ons het mooiste cadeau gaf!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-18 19:07

2018.. Wat ben ik dit jaar dankbaar! Dankbaar op elke manier, dankbaar voor alle mooie dingen. Maar ook dankbaar voor de mindere dingen die ons nog meer hebben doen realiseren hoe liefdevol je het leven moet omarmen! En dat niet alles vanzelfsprekend is...

In 2017 besloten wij de stoute schoenen aan te trekken en mijn merrie Fay te laten dekken. Aangezien de inseminatie meteen pakte was Fay al uitgerekend in Februari :brr:
Januari was dan ook een spannende maand en Fay maakte er een sport van om mij regelmatig stress te geven.

Afbeelding

24 februari.. In de koudste nacht van het jaar mochten wij het meest bijzondere moment van 2018 beleven. We vonden haar al wat onrustig, maar mijn vriend dacht niet dat het al zou komen. Toch mijn vriendin en verzorgster van Fay gebeld en gezegd dat ik graag op stal wilde slapen. Zo besloot mijn vriend dan ook maar mee te gaan. Toch wilde ik eerst nog even douchen.. Hierna meteen de camera gecheckt waarop ik lichtelijk in paniek schoot, ER HINGEN 2 HOEFJES!! Als een gek in de auto gesprongen en naar stal gereden en gelukkig hebben we het hele moment mogen meemaken!! En daar was hij dan, Baron Legend! Alles waar ik van droomde, valk met aftekening maar vooral een piemeltje!!!! *\o/*
[KS-ITP] A real Legend is born!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En zo begon ons avontuur, voor het eerst opa en oma :+ <3 Met alleen maar mooie momenten! We genoten vollop van deze geweldige ervaring. En Legend groeide als kool!!

Afbeelding

Afbeelding

In juni hebben we Fay en Legend verhuist naar hele lieve mensen die een maatje voor hun merrie met hengstveulen zochten. Een betere kans hadden we niet kunnen krijgen, dit had Legend nodig! En Legend mocht hier opgroeien tot hij een grote stoere jongen was!

Eind juni hebben we meegedaan met een heuse schriktraining. Legend vond het geweldig, en liet zien hoe dapper hij is!

Afbeelding

In juli besloten we zonder enige ervaring mee te doen aan de NRPS keuring. En als je dan als derde mag opstellen en een hele mooie eerste premie meekrijgt... ben je sprakeloos. WAUW! :):)

Afbeelding

Eind juli begin augustus zijn we 10 dagen op vakantie geweest bij Caitwickerzand met de paarden. We hadden mijn vriend zijn nieuwe geweldige paard mee Idefix, een jonge springgefokte ruin die net 1,5 maand bij ons was. En Pluis, de connemara waar ik lessen mee geef. Aangezien het 30+ was die week hebben we niet veel kunnen genieten van het rijden.
Afbeelding

Afbeelding

In september stond heel eventjes onze wereld stil toen ik een naar ongeluk kreeg met een paard. Tijdens het trailerladen kreeg ik een klap met 2 achterbenen waardoor het eventjes kritiek leek. Gelukkig bleek ik 100 engeltjes te hebben en kwam ik er 'goed' vanaf! In deze periode ben ik nog meer gaan beseffen hoe je moet genieten van elk moment. En hoeveel lieve mensen ik om mij heen heb, in het bijzonder mijn geweldige vriend!

Afbeelding

Na een aantal weken plat te hebben gelegen kon ik eindelijk weer wat gaan bewegen en opbouwen. Langzaam weer aan het werk op stal en weer van de paarden genieten. En wat groeide Legend hard!!
Eind september/ begin oktober hebben we Fay weer teruggehaald nadat we de veulens rustig hebben afgespeend de weken ervoor. Helaas werd in oktober ook duidelijk dat Legend zijn beste vriendje een hele nare afwijking bleek te hebben en de meest vreselijke keuze gemaakt moest worden.

Daarom hebben we Legend toch verhuist begin november. Stoer alleen de trailer op, opweg naar zijn nieuwe avontuur in Nijkerk. Hier is hij in een mooie grote kudde komen te staan, waaronder meerdere veulens en andere paarden/pony's van verschillende leeftijden. Een mooie natuurlijke omgeving dus voor hem!

Afbeelding

Langzaam begon ik ook weer Fay wat op te pakken en zo zat ik begin eind oktober/begin november weer heeeeel voorzichtig in het zadel.

Afbeelding

Legend heeft het ontzettend naar zijn zin met zijn nieuwe familie en geniet van alle aandacht en vrijheid!
Fay staat nog een beetje op een laag pitje aangezien mijn lichaam het niet helemaal trok om te rijden. We gaan het nu weer rustig oppakken.
En helaas een slechte prognose voor onze grote vriend.. die een nare blessure heeft.. Hopelijk heeft 2019 nog wat engeltjes voor ons om Idefix een langer leven te geven bij ons. %)
En hopelijk kan ik snel weer meer gaan genieten van het rijden met Fay en kunnen we volgend jaar weer nieuwe uitdagingen aangaan samen. Legend mag uiteraard heerlijk opgroeien tot een groot, stoer, sterk paard!! En we hopen nog heeeeeel veel jaren van ons mooie 2018 cadeau te mogen genieten! <3

Afbeelding

Let a horse whisper in your ear
and breathe on your heart..
[KS-ITP] [VOLG] Het wilde leven van valk hengst Baron Legend!

Romy1234

Re: ** 2018 ** Het jaar waarin Fay ons het mooiste cadeau gaf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 19:45

Wat een leuk overzicht!
En een hele knappe hengst <3
Dat 2019 jullie maar veel mooie momenten mag geven!

sharonsemme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-18 20:38

Romy1234 schreef:
Wat een leuk overzicht!
En een hele knappe hengst <3
Dat 2019 jullie maar veel mooie momenten mag geven!

Dankjewel!!! :))

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 22:57

Wat een mooie knul is Legend aan het worden. Veel geluk met hem in de toekomst, en ook met zijn moeder en Idefix!

Toscana (Uniform) 21-6-2000 * 22-3-2005,Vienna (Casco) 09-5-2002 31-10-2018
Esmeralda 15-04-2009 * 14-12-2015
Nijn 15-06-2018

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 23:04

Haha bekende pony! #stalgenootjes

Echt een leuk dier!

Amado <3 samen sinds 02-10-2015

Evita_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 23:04

Het was me wel een turbulent jaar voor je Shar! Met veel hoogte en dieptepunten. Dat 2019 maar een super jaar mag worden!

sharonsemme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-18 13:35

Twinklebel schreef:
Wat een mooie knul is Legend aan het worden. Veel geluk met hem in de toekomst, en ook met zijn moeder en Idefix!

Wat een lieve reactie, dankjewel!!

Amado schreef:
Haha bekende pony! #stalgenootjes

Echt een leuk dier!

Oh ja, zie het nu op je profiel! Leuk! Moet zeggen dat ik nog niet iedereen herken :+

Evita_3 schreef:
Het was me wel een turbulent jaar voor je Shar! Met veel hoogte en dieptepunten. Dat 2019 maar een super jaar mag worden!

Nou zeg dat, volgend jaar gaan we sommige dingen iets anders doen :+
Dankjewel!! Jullie ook natuurlijk!!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie