Een jaar vol men, show en keuringsplezier!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jolynne

Berichten: 2297
Geregistreerd: 30-11-16

Een jaar vol men, show en keuringsplezier!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-18 21:53

Dit jaar was een jaar vol men, show en keuringsplezier. Een jaar waarbij ik het plezier teruggevonden heb in de paarden.

Januari
Na maanden lang revalideren, boxrust en twijfels is mijn vriendje terug genezen verklaard. Een ongelukje zit in een klein hoekje zeggen ze en dit klopt zeker, want mei 2017 trof ik mijn vriendje op 3 benen aan. We reden met spoed naar kliniek waar ze diverse onderzoeken hebben gedaan, daar zagen ze o.a. dat zijn checkligament er nog maar met 2mm aan hing. 2 weken later mocht hij naar huis en beginnen aan zijn lange revalidatie. Om de 2 maand gingen we toen naar kliniek voor controlefoto's en echo's.
Afbeelding

Februari
We kregen groen licht van de kliniek om te beginnen trainen voor de hengstenkeuring.
Afbeelding

April
7 april was de dag, de dag dat ik voor het eerst een paard voorbracht op een keuring en gelijk ook m'n grote vriend. Hij behaalde die dag een 1e premie! Maar ook de dag dat hij een vriendje ging krijgen. Want ondanks Brave genezen verklaard werd zijn er gevolgen aan verbonden, die zowel op foto als echo te zien zijn..gevolgen die een sportcarrière niet meer zou toestaan. Maar mijn droom is menwedstrijden, dus dan moest er wel eentje bijkomen. Mijn eisen bij mijn zoektocht waren: grotemaats, grote scheut welsh bloed, minstens 3 jaar en verdunning. Het werd een grotemaats, half welsh, 6 jaar oud en vos.
Afbeelding

Mei
Het showseizoen was begonnen en beide mannen mochten mee. Omdat beide mannen telkens in dezelfde categorie zitten, moest ik Brave steeds overhandigen aan een vriendin. Het was een hele fijne dag, waarbij we enkele prijzen hadden gewonnen.
Afbeelding

23 mei kreeg ik plots een berichtje dat Brave vader geworden was van een prachtig merrieveulen.
http://i66.tinypic.com/30vc20w.jpg

Juni
Onze 2e show was op dezelfde locatie als die van mei. Opnieuw mochten beide heren enkele prijzen ontvangen. Ik was eens aan het rondneuzen op diverse sites van fokkerijen tot ik plots een veulen zag die mijn aansprak. Na even overleggen met vriendlief besloten we de week erop te gaan kijken. We werden gelijk verliefd, dus toen hadden we er plots een 3e bij..paste aan al m'n eisen, op de leeftijd na. :P
Afbeelding

Ook deze maand Brave opnieuw papa
http://i68.tinypic.com/1zovsxe.jpg

Juli
Deze keer mochten we weer naar dezelfde locatie als de hengstenkeuring, voor de NMPRS zomershow.
Afbeelding

Intussen reden we ook met onze nieuwe wagen
Afbeelding

Augustus
Ons veulen mocht eindelijk deze kant opkomen en wat een krachtpatser is het toch!
Afbeelding
http://i67.tinypic.com/k30zg2.jpg

Het was ook een hele warme zomer, dus wekelijks mochten de poowns gaan afkoelen.
http://i66.tinypic.com/wsqtn8.jpg

September
De mannen mochten allemaal eens op foto!
Afbeelding

Afbeelding

Helaas werd het al snel duidelijk dat de pony die ik in april kocht en ik helaas geen klik hadden. Mijn dromen waren er nog steeds en ik wou geen 3,5 jaar wachten voordat mijn veulen oud genoeg zou zijn. Zo kwam er een 4e bij. *knip*
Afbeelding

Oktober
Na een gehele check van dierenarts, osteopaat en tandarts mocht hij beleren stilaan beginnen. Na enkele keren voor de wagen gestaan te hebben heb ik een goede vriendin gevraagd om foto's te maken. Het is even wennen van het loperige, maar nuchtigere Brave naar een hele nuchtere, maar sensibele poown.
Afbeelding

Brave word zo en dan nog eens door mij gereden, maar word voornamelijk bijgereden en in conditie gehouden door een vriendin.
Afbeelding

November
Hierbij mocht Ijsje voor het eerst in groep gaan wandelen. De andere (2 dubbelspan haflingers en enkelspan haflinger) waren verbaasd dat hij de hafs kon bijhouden zonder enige problemen. Ze wisten helemaal niet dat kleintjes zoveel in hun mars hadden.
http://i63.tinypic.com/2qkjgcn.jpg

December
Alle deadlines van schooltaken komen eraan en het is hard werken.
Maar alsnog probeer ik mijn ritjes in te plannen. Zo hadden we eergisteren een hele koude ochtenrit. :D
Afbeelding

En intussen heb ik gewoon een hele stabiele en vooral hechte hengstengroep.
Afbeelding

En wat staat er voor 2019 op de planning?
In januari komt mijn grote droom uit: voor het eerst starten! *\o/*
Brave mag opnieuw naar de hengstenkeuring voor zijn levensgoedkeuring en opnieuw doen we alle shows mee.
Laatst bijgewerkt door Nadia op 14-12-18 19:53, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Op verzoek van de TS het bericht aangepast


_Sofie

Berichten: 4432
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Re: Een jaar vol men, show en keuringsplezier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 23:27

Chique verzameling pony’s! :j

Da Vinci (Van Gogh x Kigali)

Zus

Berichten: 600
Geregistreerd: 31-08-14
Woonplaats: Noord Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 08:56

Stel knappe mannen heb je <3
Veel succes met het starten op de menwedstrijden .

Buffelduke
Berichten: 1192
Geregistreerd: 26-09-10

Re: Een jaar vol men, show en keuringsplezier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 13:39

Heel mooi overzicht, je hebt een stel knappe mannen! Ben benieuwd naar volgend jaar, staan zo te lezen veel mooie dingen op de planning!

LukieBradleyJarig

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Een jaar vol men, show en keuringsplezier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 13:58

Mooie ponys !!! Maar ik tel er 5? :+

Lukie* <3 15-06-2011 / 01-02-2013 Ik mis je kleine man..
Heino* mijn allerliefste kleine leermeester. 01-01-1995 / 13-07-2016. Mijn kleine koning ruim 3 jaar lang :)

Jolynne

Berichten: 2297
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-18 14:43

De zwart bonte is niet van mij, maar behoort ook tot het groepje. :P

Er staan hele leuke en mooie dingen op de planning, hopelijk verloopt alles zoals het hoort.
Want tot nu toe hebben we steeds pech gehad..was het niet door de paarden, was het wel mijn gezondheid.

LukieBradleyJarig

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Een jaar vol men, show en keuringsplezier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 14:45

Het zit ook steeds niet mee he :j
Wel een kleurrijk groepje hey !!

Lukie* <3 15-06-2011 / 01-02-2013 Ik mis je kleine man..
Heino* mijn allerliefste kleine leermeester. 01-01-1995 / 13-07-2016. Mijn kleine koning ruim 3 jaar lang :)

Jolynne

Berichten: 2297
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-18 14:49

Het gaat de betere kant op, eindelijk! Ben dan ook vandaag precies 3 maand pijnstillervrij.
Maar het is wel heel hard doorbijten en met het koude weer denk ik niet dat ik het nog lang(er) kan volhouden.

Het is inderdaad kleurrijk: zwart bont, valk, zilvervos bont, vos en vos appaloosa. :P

karin1994
Berichten: 620
Geregistreerd: 10-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 20:58

Knappe verzameling heb je :j

[url]<a rel="nofollow" href="https://www.euroclix.nl/index?SRef=MBWjSfKpcEZfTaVf">EuroClix, het online spaarprogramma </a>[/url]


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 bezoekers