2018: Een jaar van pieken en dalen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JuliavH

Berichten: 96
Geregistreerd: 22-12-14
Woonplaats: Leiden

2018: Een jaar van pieken en dalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-18 19:30

Hai allemaal :wave:

2018 is bijna afgelopen en het is dus tijd voor weer een EJL-ITP!
Mijn vorige jaartopics:
Mijn 2016
Mijn 2017

Mijn doelen aan het einde van vorig jaar waren:
Ik wil in 2018 heel graag proeven gaan starten met Zaza, en 21 januari is de eerste! Ook hoop ik de cursus paardenmasseur, die ik op dit moment volg, af te kunnen ronden in 2018, en autorijlessen te nemen. En natuurlijk lekker veel met paarden bezig zijn :D

Laten we eens kijken wat daarvan terecht is gekomen:

Januari

In Januari kneusde ik mijn hand doordat een paard zich wilde lostrekken en ik niet losliet, oeps :') Dit gebeurde helaas 2 dagen voor mijn eerste F-proef haha. Ik wilde deze graag op Zaza rijden, maar zij liep niet goed en ik reed dus op een ander paard waar ik nog maar 1 keer eerder op had gereden. Ging niet helemaal lekker, maar toch, vraag me niet hoe want we gingen veel te hard en bokkend de baan door, zijn we 1e geworden met 199 en 216 punten :?

Afbeelding

Februari

12 februari, de dag dat ik Zaza in halfpension nam! Ik mag nu dus 3 keer per week in de les rijden op Zaza EN op zondag vrij rijden als ze nergens anders voor nodig is! Ontzettend blij natuurlijk, en ik heb er nog geen moment spijt van gehad!
18 februari werd er ook weer een F-proef georganiseerd op de manege en aangezien Zaza nu wel goed liep kon ik meedoen met Zaza! Wederom een 1e prijs behaald maar deze keer wel verdiend vind ik! Ze was superbraaf en we scoorden 214 en 219 punten in de F4!

Afbeelding

Ook zijn we op mijn werk begonnen met het zadeldak maken van de 3-jarigen en heb ik lekker wat bosritjes mogen maken!

Afbeelding

Maart

In maart kocht ik mijn eigen hoofdstel voor Zaza en een zweetdeken die ik voor haar stal laat hangen zodat anderen die ook kunnen gebruiken.

Afbeelding

Ook knuffelde ik veel met alle paarden die ik tegenkwam ;)

Afbeelding

Afbeelding

April

April ging ik voor het eerst mee naar het strand voor het trainen van de 3-jarigen! Supergaaf om te doen!

Afbeelding

In april durfde ik ook voor het eerst vrij te rijden met Zaza op de zondag. Ik wist niet of ik er wel goed genoeg voor was zeg maar, maar aangezien mijn instructeur er toch eigenlijk wel altijd is op zondag dacht ik weet je wat, we doen het gewoon. Zaza vond het wel spannend in haar eentje (of was ik het die het spannend vond :P ), maar ondertussen doet ze het alsof het allemaal normaal is!

Ook hadden we in april de jaarlijkse uitwisseling wedstrijd van de carrouselclub met manege kennermegaarde! Ik reed op een superleuk paardje, Dancing Queen, maar dat was er wel 1 met karakter zeg maar :')

Afbeelding
(Slechte kwaliteit, even een screenshot uit het filmpje)

Mei

In mei rustig verder gereden met Zaza en op het strand getraind met de 3 jarigen. Eind mei weer een proefje gereden, de laatste keer F4 en een 3e prijs behaald met 212 & 223 punten. Zaza wilde de 1e proef de hoek waar de voorlezer stond niet in :')

Afbeelding

Juni

In juni ben ik tijdens de training op het strand van mijn paard gevallen in de eindsprint van 42 km/u. Gelukkig niks aan overgehouden behalve een deuk in mijn zelfvertrouwen. Ook was in juni het NK carrousel. Doordat er veel ziektes heersten in het land, met o. a. het Rhinovirus op Schoteroog, wat toch wel erg in de buurt was van Spaarnwoude, hebben de manege-eigenaar en de commandanten van de carrousel groepen besloten niet naar het NK af te reizen. Wel hebben we als troost een eigen "NK" gehouden, gewoon op de manege. Was een erg leuke dag en we zijn eervol 3e (van de 3) geworden en we hebben de prix d'elegance gewonnen!

Afbeelding

Afbeelding

Juli/Augustus
In juli en augustus niet veel bezig geweest met de paardjes. Op de manege stonden ze op het land en op mijn werk had ik geen puf om de paarden te trainen. Geen idee waarom maar ik was mentaal helemaal uitgeput.

September
In september ging de manege weer open en kon ik weer lekker gaan rond hobbelen op Zaza! Ze kwam rustiger van het land dan dat ze voor haar vakantie was, het had haar echt even goed gedaan, lekker wat rust in haar koppie creƫren! Rijden ging dan ook lekker deze maand! In september tevens begonnen aan autorijlessen, wat ook erg lekker gaat!

Oktober
In oktober weer een proefje gereden, deze keer F5. En Zaza was superbraaf en we werden weer 1e met 225 & 227 punten! Ook kreeg ik in oktober weer energie en kroop ik een beetje uit mijn dal. Daarom weer een keer meegeweest naar het strand!

Afbeelding

Afbeelding

November
In november voor het eerste van Zaza afgeknald :') . We moesten buitenrijden terwijl de laatste keer dat we buiten hadden gereden alweer zo'n anderhalve maand geleden was. Laten we zeggen dat ze een beetje fris was :):)

En dan, December
Wat gaat er gebeuren in december? Sowieso een proefje op 2 december, 2e keer F5, kijken hoe dat gaat. Verder zien we het wel!

Afbeelding

Alle oortjes van afgelopen jaar <3

Alle doelen die ik had gesteld in 2017 voor dit jaar zijn zeker gehaald, dus nu is het tijd voor wat doelen voor volgend jaar lijkt mij!
- Toch proberen een studie te vinden. Alhoewel ik mijn tussenjaren ontzettend fijn en relaxed vind, is er toch iets in mij dat graag wilt gaan studeren, maar wat :+
- Startpas aanvragen? Misschien.. Al van een aantal mensen de vraag gehad wanneer ik officieel KNHS zou gaan starten met Zaza, want "het ging toch zo goed", en "in de B kan je toch niet degraderen :Y) ". Elke keer afgewimpeld met een slap excuus, aangezien ikzelf ervan ben overtuigd dat Zaza en ik niet goed genoeg zijn en niet thuishoren tussen alle mensen die wel starten met hun eigen paarden. Maar ondertussen begint het toch wel een beetje te kriebelen. Wie weet..
- Zaza in Volpension of misschien zelfs overnemen? Ik droom al jaren van een eigen paard en ik denk dat ik nu het paard heb gevonden wat echt bij me hoort. Ik ben nu financieel niet in staat een eigen paard te onderhouden, dus daar beginnen we nog niet aan, maar wie weet volgend jaar? Of anders het jaar daarna.

Ik geef toe, de doelen van vorig jaar waren iets makkelijker te behalen, maar goed, we gaan kijken wat 2019 ons brengt! Bedankt voor het lezen en reacties zijn altijd welkom, ook met betrekking op eventuele studies :P (Geen beta dingen want dat kan ik niet :') )

Nou, tot volgend jaar :evaw:
Julia
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 27-11-18 21:24, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Missend deel toegevoegd

Lumi

Berichten: 4438
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Re: 2018: Een jaar van pieken en dalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 13:20

Wat een mooi overzicht! Hopelijk komen alle doelen voor 2019 ook uit!

BrittS

Berichten: 1723
Geregistreerd: 06-03-11
Woonplaats: Elburg

Re: 2018: Een jaar van pieken en dalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 14:11

Mooi overzicht! En wat een leuk paard, veel plezier samen in 2019!