Doressa! Bonte merrie - veel ups en downs

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Lindor92

Doressa! Bonte merrie - veel ups en downs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-18 18:24

Sommigen zullen haar nog wel kennen als veulen :)

Doressa, een merrie van de hengst Lotti (Bonte Willem x Samber) uit een Elcaro merrie.

Afbeelding

Lang hebben we geen topic meer aangemaakt.

Vorig jaar maart is Doressa zadelmak gemaakt.
Afbeelding

Vanaf april zijn we lekker gaan rijden. In de zomerperiode ging het minder fijn. Mevrouw kwam in verzet. Veel omhoog komen. Dus ze kwam stil te staan.
Afbeelding
9 april 2017, net zadelmak. Lekker onwennig en echt puppy.

In de maanden augustus en september is er dus weinig gebeurd.

Op 7 oktober 2017 gingen we naar een pensionstal. Hier hoopten we het rijden weer op te kunnen pakken. Helaas ging dat ook niet zo soepeltjes. Paard kwam in verzet en was niet voorwaarts te krijgen door mij.
Diegene die haar zadelmak heeft gemaakt heb ik er een paar keer bij gehaald. We konden weer rijden!
Afbeelding

Ik kreeg hulp van een fijne instructeur. De galop vond ik altijd erg spannend, dus dit deed ik bij Doressa ook niet meteen. Na een aantal weken lessen gingen we eindelijk in galop! Dit ging goed! Dus de volgende dag dacht ik, laat ik maar zelf ook gaan galopperen. Dat ging dus goed fout. Ik kreeg een hele lelijke bok en viel van haar af. Wel weer opgestapt, maar het was helemaal mis. Bij elke aansporing kwam mevrouw in verzet. Dit gebeurde rond december.

Dus weer hele poos niet op paard. Diegene die haar beleerd heeft, had het druk. Maar ik had ook zoiets, ik moet het zelf oplossen. Samen met mijn instructeur zijn we aan de slag gegaan. Oh oh wat kon madame in verzet komen. Uiteindelijk ging het vrij snel en konden we weer lekker draven. Galop durfde ik nog niet aan.
Helaas kreeg madame eind januari koliek. Ze zat flink verstopt. Gelukkig is ze er bovenop gekomen.

In maart hebben we het rijden opnieuw opgepakt. Druk aan de slag met de ontspanning. Ook is ze een paar keer behandeld.

In april zadelmaker erbij gehad. Gelukkig kon het zadel na een kleine aanpassing in de vulling weer een ronde mee :)

Afbeelding
In april was het al heerlijk weer :)

Afbeelding
In juni ging het rijden steeds fijner. Onder begeleiding van mijn instructeur namen we de galop ook mee. Dit heeft dus echt een aantal maanden geduurd. In het begin ging ze dus ook echt nog bokken.

Afbeelding
Nu nog werken aan mijn houding en zit. Stiller worden met mijn hand en been.

Afbeelding
halverwege/eind juli durfde ik eindelijk zelf te galopperen. Langzaamaan werd mijn angst minder.

In augustus hebben we zelfs een startpas aangevraagd! *\o/*

2 september kwam Herman Wientjes bij ons op stal. Hier hebben we een fijne proefgerichte les van gehad.
Afbeelding

Afbeelding
Bij mijn instructeur thuis trainen.

Ook hebben we de zadelmaker weer laten komen. Oeps! Madame is uit haar zadel gegroeid! Aan beide kanten is ze een ruime cm gegroeid om haar schoft :oo

Op 22 september zou het zover zijn! Onze eerste wedstrijd. Vroeg op en paard wassen en vlechten. Een half uur voor het laden kreeg ik van een stalgenootje bericht dat de wedstrijd afgelast was, het terrein was te nat. Dat is dan even balen. De zenuwen waren wel spontaan verdwenen :')

Op 6 oktober deden we een nieuwe poging. Dit was indoor, dus geen nat terrein :)
Dit ging boven verwachting goed! Ze vond het eerst allemaal wat spannend, maar ze laat zich ontzettend goed bewerken. Na een paar rondjes is ze al bijna niet meer kijkerig.
We scoorden 200,5 en 201,5 punten en een 2e prijs :D
Afbeelding
Afbeelding

28 oktober gingen we weer op pad. We hadden net een paar dagen ervoor een nieuw zadel gekocht :D
Ook hier was alles net zo spannend als de vorige keer. Maar ze was weer super braaf! Dit keer hebben we wat te lang ingereden, dus met 2e proef was mevrouw echt moe. Hier hadden we 191,5 en 188 punten en een 3e prijs :)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<3

We hebben nog flink wat werk aan de winkel, maar dat komt allemaal hopelijk goed. Helaas zitten we nu allebei met een blessure. Doressa heeft een wondje in haar kootholte, is vervelend plekje waar ze best last van heeft. Ook ik ben sinds vorige week geblesseerd. Heb m'n kniebanden verrekt. Als het lukt mag ik nu wel weer rijden, maar moet Doressa eerst geen last meer hebben van het wondje. Ook wil ik haar dan weer laten behandelen door een fysio.
Dus het is nog even afwachten of we dit jaar nog de ring in weer kunnen... Maar 2019 moet toch wel een top jaar voor ons worden!

Mijn knappe bonte merrie Doressa! <3 (Lotti x Elcaro)
L1 + 12

xJennifx

Re: Doressa! Bonte merrie - veel ups en downs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 18:31

Jeetje die is veranderd! Leuk om jullie veranderingen te zien! En goed bezig!

Dicha v. Johnson
M1+9

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 18:34

Wauw, knappe Doressa!

Ze wordt echt heel gaaf! Ben benieuwd wat de toekomst jullie gaat brengen!

Carrera B+2

Amber90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 18:35

Zo, wat een verandering! Ze is veel meer paard geworden lijkt het wel. Op de eerste rijfoto thuis lijkt ze nog een pony, en op de laatste foto's een heuse krachtpatser! Erg gaaf, ga lekker zo door!
En beterschap allebei.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-18 18:40

Bedankt voor de leuke reacties! :)

Ze was inderdaad net een pony voor het zadelmak maken en in het begin. Ze was ook klein. Misschien net boven de 1.60 ofzo. Nu tikt ze de 1.67 denk ik wel aan, dus ze is ook flink de hoogte in gegaan.

L1 + 12

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 16:02

Wat een prachtige merrie zeg!! <3 Ziet er echt goed uit al!

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 11:14

Wat een prachtig paard!
Je ziet duidelijk vooruitgang door het jaar. Doe zo verder!

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 19:21

Leuk om de verandering te zien! Ziet er netjes uit nu :D

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-18 06:46

Bedankt :D we zijn het rijden nu weer aan het oppakken na een maand stil staan :)

L1 + 12

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-18 17:54

15 december weer wedstrijd gereden na paar weken training. We hebben 1 winstpunt gereden en weer een 2e prijs :)
In 3 wedstrijden hebben we 3 prijzen en 7 winstpunten gereden.
In januari staan de volgende 3 wedstrijden gepland. Op naar 2019!

L1 + 12

Laurentii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 11:56

mooi paard geworden!

Laurentii - Bonte sportpaarden
Volg ons op Facebook! Coloured Sporthorses Laurentii

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie