Rock-it in 2018: we kijken vooruit!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Leo

Berichten: 50037
Geregistreerd: 06-12-02

Rock-it in 2018: we kijken vooruit!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-18 15:53

{:) Het is weer die tijd van het jaar!

2018 was een... raar jaar. We hebben veel overwonnen maar de weg er naartoe had weer flinke hobbels. Desalniettemin gaan we altijd maar door en kijken we niet teveel achteruit. Toch soms wel een beetje, om in ons achterhoofd te houden waar we vandaan komen. :)


Onze vorige topics:
2015: [ITP] Een jaar van overwinnen, afsluiten en een enorme uitdaging
2016: [RIJ-ITP] 2016 met Rock-it; vallen en opstaan (altijd weer doorgaan)
2017: [RIJ-ITP] Het 2017 van mijn kanjer Rock-it, leren loslaten

En waar onze hele geschiedenis samen in terug te vinden is:
[PP] [VOLG] Rock-it, rock my world.


In 2017 heb ik Rock in training gezet bij mijn instructrice, omdat we er zelf niet meer uitkwamen met het zadelmak maken. Ook tijdens die training vielen we soms enorm terug, het vluchtgedrag van Rock was echt een heel moeizaam probleem. Toch is hij, dankzij het geduld, de kennis en de kunde van de mensen die zo hard met hem gewerkt hebben, inmiddels toch echt een rijpony geworden. In dit filmpje is in vogelvlucht het leerproces van Rock in die 9 maanden te zien.


1. Uiteraard sierde Rock weer met verve onze kerstkaart eind 2017:
Afbeelding

2. We hadden sneeuw in maart:
Afbeelding

3. En een maand later lagen we samen te chillen in het lentezonnetje. 8-)
Afbeelding

4. Ook organiseerden we met wat stalgenoten een leuke speeltuin:
Afbeelding


In april stond alles even helemaal op z'n kop. Door omstandigheden konden we niet blijven op de stal waar Rock in training stond. Ik moest heel snel keuzes maken, en besloot dat we nog niet op eigen benen konden staan. We hadden eigenlijk maar één keus, en dat was verhuizen. We konden mee met mijn instructrice. We wisten dat het voor tijdelijk zou zijn, zodra ik wat anders gevonden zou hebben en ik had voldoende vertrouwen met Rock opgebouwd om zelf verder te kunnen, zouden we onze eigen weg gaan. Op dat moment was echter alles even heel onzeker en hadden we ook een hoop verdriet om de situatie. Verhuizen is één ding, waar ik vanwege de situatie ook helemaal achter stond, maar ik was wel genoodzaakt om Rock en zijn beste maatje uit elkaar te trekken. Daar was ik letterlijk ziek van. Toen we wegreden van de stal was mijn hart gebroken, voor die twee vriendjes... Er zijn heel wat tranen gerold die dagen.
Een paar dagen voor vertrek maakte ik deze foto van hen:

5.
Afbeelding

6.
Rock deed het goed op de nieuwe stal. We konden de training weer hervatten en het leek wel alsof de verhuizing hem alleen maar verder bevestigd had. Hij deed keihard zijn best. Ik had persoonlijk wel heel veel moeite met de verhuizing. Ik vond het moeilijk om te aarden, maar Rock leek er wel chill te zijn dus het was goed zo. We hebben kilometers gemaakt in het bos aan de hand, we oefenden samen door onder het zadel en ik heb heel wat uurtjes met hem doorgebracht deze zomer in de zonnige paddocks.
Afbeelding

7. Een kennisje wilde graag een fotoshoot komen doen van Rock als oefenmodel. Daar zeiden we natuurlijk geen nee tegen. Eind mei in de hete avonduurtjes, tegen de 30 graden:

Afbeelding

8.
Afbeelding

9. In juni kon ik een hele hoge wens van onze bucketlist afstrepen: we deden met Rock mee aan een clinic Extreme Mountain Trail, helemaal in Bergeijk. Wat was dat een ongelofelijk toffe ervaring om samen te doen!
Afbeelding

Zie ook: [ITP] Extreme Mountain Trail met Rock!

10. Ook op de nieuwe stal begon het niet lekker te lopen. In de tussentijd vonden we een stal bij ons in de buurt die perfect aansloot bij wat wij voor ogen hadden voor Rock in de toekomst. Na wat wikken en wegen besloten we dat het zonde zou zijn om het te laten schieten, en opnieuw stelden we een verhuisdatum vast voor Rock, na onze eigen vakantie zouden we richting Leidschendam verhuizen. De laatste maand op de stal vond ik verschrikkelijk en heb ik op mijn tenen uitgelopen. Meer dan eens heb ik jankend mijn stal staan uitmesten omdat ik me er zo slecht voelde. Belachelijk vond ik, ik ben een volwassen vrouw, maar gevoel is gevoel. In de training durfde ik ook niets meer. Ik ging er iedere keer op maar was het vertrouwen kwijt en wilde alleen stappen. Mijn zinnen stonden helemaal op het hoofdstuk: Na De Verhuizing. Want dan zou alles beter worden en zou ik ook weer in staat zijn om het rijden op te pakken.
De dag na terugkomst van vakantie hebben we Rock meteen verhuisd. Hij leek dit keer wat meer tijd nodig te hebben om te aarden, maar dat is begrijpelijk met twee verhuizingen in korte tijd. We hebben hem de tijd gegeven en ook ik vond weer rust. Wat een verademing was het op deze stal. De rust, de mensen, en... Land! Rock zijn eerste dag op het land dit jaar!

Afbeelding

11.
Rock mocht binnen een maand al gaan wennen in de groepsstal, waar hij als het goed zou gaan met de andere paarden, 24/7 zou mogen komen wonen. Wat een verademing! Na een wenperiode mocht hij er fulltime bij en dat is echt de beste beslissing geweest die ik ooit voor hem had kunnen maken! We zijn beiden weer helemaal relaxt en blij, wij hebben ons plekje gevonden. :j

Afbeelding


12.
Het rijden ging ook in een stijgende lijn. Met mijn instructrice reed hij al heel snel in de bak en ik begon het stappen aan de longeerlijn weer rustig op te pakken. Mijn gevoel zat me nog steeds in de weg, er was een enorme drempel, maar ik begon het vertrouwen weer te krijgen dat het me zou gaan lukken.

Afbeelding

13.
Op een zaterdag trok ik de stoute schoenen aan met aanmoediging van mijn vriend en stapte ik voor het eerst op zonder begeleiding *\o/* We hebben wat gestapt en gestuurd, maar wat een overwinning!

Afbeelding

Daarna ging het eigenlijk alleen nog maar omhoog. Mijn angst verdween, ik durfde weer te draven op Rock, en vooral: ik durfde hem te gaan ríjden. Wat nou precies maakte dat we ineens weer door konden weet ik niet, maar we kijken niet te veel terug en alleen vooruit!

14.
En twee weken later reed ik voor het eerst zonder longeerlijn. *\o/*

Afbeelding

En vond ik mezelf lachend op mijn paard. We kunnen dit! :D



Nu durf ik weer doelen te gaan stellen, iets wat ik ruim een jaar niet heb gekund. Alles stond in het teken van zorgen dat Rock een stabiele rijpony werd. Ik heb er nooit aan getwijfeld dat hij dat zou worden, maar ik wilde er ook geen tijdsindicatie meer aan hangen. Dat heb ik twee jaar geleden al wel afgeleerd. We hebben nu nog minimaal 2 keer per week les, ik durf er zelfs over na te denken om meer zelf zonder begeleiding te gaan rijden. Ik ben stiekem aan het dromen van eerste galopjes. Van aan de hand naar buiten gaan met iemand er op om te oefenen... En voor volgend jaar misschien wel te paard door de Vlietlanden in plaats van er naast?
We gaan er voor! +:)+

15.
De laatste foto is voor de twee vriendjes. Rock heeft nieuwe vriendjes en ook vriendje zal er overheen gekomen zijn. Maar het was een bijzonder stel dat ik voor altijd in mijn hart samen zal hebben.
<3

Afbeelding

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..



Anoniem

Re: Rock-it in 2018: we kijken vooruit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 16:11

Ah wat een supermooi overzicht zo! Wat een overwinningen! Zo fijn! En zie nu ineens waar jullie staan. Echt top! Heel veel geluk en plezier in 2019! <3

Isabel_k

Berichten: 4762
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Rock-it in 2018: we kijken vooruit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 16:24

Wat een mooi overzicht van een bewogen jaar!

Ik heb afgelopen week in een dag tijd je hele topic gelezen, omdat ik ergens had gelezen dat hij zoveel vluchtdrang had. Ik zit met mijn ruin nu met hetzelfde probleem en het was zo fijn om te zien dat het goed kan komen <3 Ik ben blij voor jullie dat je nu op je plekje bent. Dat doet zo veel voor jezelf en je paard.

IG: @arabierjoep

Leo

Berichten: 50037
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-18 18:05

Isabel_k schreef:
Wat een mooi overzicht van een bewogen jaar!

Ik heb afgelopen week in een dag tijd je hele topic gelezen, omdat ik ergens had gelezen dat hij zoveel vluchtdrang had. Ik zit met mijn ruin nu met hetzelfde probleem en het was zo fijn om te zien dat het goed kan komen <3 Ik ben blij voor jullie dat je nu op je plekje bent. Dat doet zo veel voor jezelf en je paard.


Dankjewel :) Het kan zeker goedkomen! Links of rechtsom, als hij maar leert dat het niet eng is.
In het filmpje dat ik gelinkt hebt, kun je (vind ik) ook goed terugzien wanneer spanning overgaat in zelfvertrouwen. Dat maakt het proces zo gaaf. Waarschijnlijk maak ik op dit moment ongeveer hetzelfde mee als Rock. Wat was dat toch met paarden en spiegelen :D


Jessica schreef:
Ah wat een supermooi overzicht zo! Wat een overwinningen! Zo fijn! En zie nu ineens waar jullie staan. Echt top! Heel veel geluk en plezier in 2019! <3


Dankjewel!

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 18:10

Heel mooi overzicht! Ik vind het super tof hoe jullie steeds maar vooruit gaan! Heel veel geluk, plezier en fijne km’s in 2019! :D

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western

AnnetteFlame

Berichten: 1434
Geregistreerd: 31-07-13

Re: Rock-it in 2018: we kijken vooruit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 18:18

Jullie hebben ervoor gevochten Leo en kijk wat voor pony je nu onder je kont hebt *\o/*

Al jaren een trouwe volger van je topic en ondanks dat ik jullie niet ken, ben ik zo onwijs trots op jullie, ga zo door <3

PeelSlowly

Berichten: 495
Geregistreerd: 27-03-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Rock-it in 2018: we kijken vooruit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 18:36

Wat een schitterend overzicht en een bijzonder verhaal. Je liefde voor Rock spat er van af. En wat heb je een geduld met en respect voor Rock.

Ik heb trouwens het hele filmpje afgekeken. Ik zat al klaar om het geluid te muten want het gemiddelde paardenfilmpje heeft tenenkrommende muziek maar Editors! Wat heerlijk!

I swam across, I jumped across for you
Oh what a thing to do
'cause you were all yellow

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: Rock-it in 2018: we kijken vooruit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 19:07

Ik heb zoveel respect voor je doorzettingsvermogen, intutie en geduld. Ik heb je volg topic hier en daar wat gevolgd, en wat ontzettend mooi om je lachend op Rock-it te zien!

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

marjo1996
Berichten: 827
Geregistreerd: 06-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 08:16

Wat knap van je TS! Vanaf nu alleen maar genieten en samen groeien! Veel geluk samen.

Mocht je ooit naar de vlietlanden gaan ben je altijd vrij om mij een pb te sturen. Mijn verzorgpaard staat op stapafstand van de vlietlanden en is bomproof, mocht je iemand nodig hebben om met je mee te rijden :)

Anoniem

Re: Rock-it in 2018: we kijken vooruit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 08:28

Geweldig overzicht Leo. Zie jullie helemaal stralen en enorm groeien! Ga zo door! :D

Herken de stal waar je staat trouwens. Das heel dicht bij onze stal. :))

Narcissa
Berichten: 3036
Geregistreerd: 29-03-15

Re: Rock-it in 2018: we kijken vooruit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 11:46

Heel mooi overzicht. Ik hoop dat 2019 veel moois gaat brengen na alle obstakels die jullie overwonnen hebben :)

Leo

Berichten: 50037
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-18 12:36

_mjwb schreef:
Heel mooi overzicht! Ik vind het super tof hoe jullie steeds maar vooruit gaan! Heel veel geluk, plezier en fijne km’s in 2019! :D


Bedankt! Ik hoop dat dat nu toch echt gaat lukken in 2019 :D


AnnetteFlame schreef:
Jullie hebben ervoor gevochten Leo en kijk wat voor pony je nu onder je kont hebt *\o/*

Al jaren een trouwe volger van je topic en ondanks dat ik jullie niet ken, ben ik zo onwijs trots op jullie, ga zo door <3


Wat een ontzettend toffe en lieve reactie! :o


PeelSlowly schreef:
Wat een schitterend overzicht en een bijzonder verhaal. Je liefde voor Rock spat er van af. En wat heb je een geduld met en respect voor Rock.

Ik heb trouwens het hele filmpje afgekeken. Ik zat al klaar om het geluid te muten want het gemiddelde paardenfilmpje heeft tenenkrommende muziek maar Editors! Wat heerlijk!


Dankje! Haha ja zijn naam komt niet uit de lucht vallen :)) naast paarden is muziek mijn tweede liefde en zeker Editors horen daarbij!


freetorun schreef:
Ik heb zoveel respect voor je doorzettingsvermogen, intutie en geduld. Ik heb je volg topic hier en daar wat gevolgd, en wat ontzettend mooi om je lachend op Rock-it te zien!


Dankjewel! :D


marjo1996 schreef:
Wat knap van je TS! Vanaf nu alleen maar genieten en samen groeien! Veel geluk samen.

Mocht je ooit naar de vlietlanden gaan ben je altijd vrij om mij een pb te sturen. Mijn verzorgpaard staat op stapafstand van de vlietlanden en is bomproof, mocht je iemand nodig hebben om met je mee te rijden :)


Wat leuk!! Lijkt me heel erg leuk! Ik ga je aanbod onthouden :j Wij staan nu ook tegen de Vlietlanden aan.


_Dominique schreef:
Geweldig overzicht Leo. Zie jullie helemaal stralen en enorm groeien! Ga zo door! :D

Herken de stal waar je staat trouwens. Das heel dicht bij onze stal. :))


Dankjewel! En wat grappig! :D die ligt aan de andere kant van de Vlietlanden denk ik dan?


xLes schreef:
Heel mooi overzicht. Ik hoop dat 2019 veel moois gaat brengen na alle obstakels die jullie overwonnen hebben :)


Bedankt!!

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Anoniem

Re: Rock-it in 2018: we kijken vooruit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 12:45

Prachtig stel met een bijzonder verhaal :)

Anoniem

Re: Rock-it in 2018: we kijken vooruit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 15:57

Nee aan de Oostvlietweg! :D Bij de Windhoek!

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Rock-it in 2018: we kijken vooruit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 15:59

Prachtig overzicht! Wat een doorzetter ben je!

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Berdien

Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Rock-it in 2018: we kijken vooruit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 17:35

Wat mooi om jullie jaar zo in één overzicht te zien. Een jaar met diepe dalen, maar kijk eens waar jullie nu staan! Enorm veel respect voor je doorzettingsvermogen en je eindeloze vertrouwen in 'het komt goed'. Op naar heel veel onbezorgde kilometers!

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Leo

Berichten: 50037
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-18 20:18

Humpiedumpie schreef:
Prachtig stel met een bijzonder verhaal :)



Amanda schreef:
Prachtig overzicht! Wat een doorzetter ben je!



Bedankt! :)


_Dominique schreef:
Nee aan de Oostvlietweg! :D Bij de Windhoek!


Ooh! Ik ben nog niet zo heel erg bekend, moet eigenlijk eens een rondje rijden. Mocht je eens willen buurten, geef een gil en wees welkom :D


Berdien schreef:
Wat mooi om jullie jaar zo in één overzicht te zien. Een jaar met diepe dalen, maar kijk eens waar jullie nu staan! Enorm veel respect voor je doorzettingsvermogen en je eindeloze vertrouwen in 'het komt goed'. Op naar heel veel onbezorgde kilometers!


Dankjewel! :) en ach die diepe dalen zijn relatief.. soms was het niet makkelijk maar we komen er sterker uit. En het bracht ons naar dit plekje, nu zijn we thuis. :)

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Moppie__

Berichten: 355
Geregistreerd: 16-10-08
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Rock-it in 2018: we kijken vooruit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 20:50

Wat een bewogen jaar! Maar wat fijn dat het nu zo goed gaat en dat Rock het zo naar zijn zin heeft op de nieuwe plek.

Mocht je nog een buitenrijmaatje zoeken, ik heb een behoorlijke bomproof pony ;)

Leo

Berichten: 50037
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-18 12:30

Moppie__ schreef:
Wat een bewogen jaar! Maar wat fijn dat het nu zo goed gaat en dat Rock het zo naar zijn zin heeft op de nieuwe plek.

Mocht je nog een buitenrijmaatje zoeken, ik heb een behoorlijke bomproof pony ;)


Leuk, gaan we zeker doen!! *\o/*

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Anoniem

Re: Rock-it in 2018: we kijken vooruit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 12:53

Ja leuk! Haha geldt ook voor mij, als je een keertje naar buiten wil. De mijne is ook bomproof. :D Vlietlanden zijn leuk om doorheen te rijden!

Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Rock-it in 2018: we kijken vooruit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 13:54

Buiten het verhuizen om is het echt net of ik mijn eigen verhaal les met mijn paard van een paar jaar geleden.
Heel leuk overzicht en lekker zo doorgaan en vooral goed bij je gevoel blijven :D

<3 Galanto <3

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131848
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Rock-it in 2018: we kijken vooruit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 15:55

Wat een mooi overzicht en wat hebben jullie veel meegemaakt in het afgelopen jaar. Helaas ook minder leuke dingen, maar als je het dan over een heel jaar bekijkt dan hebben jullie al met al de stijgende lijn toch weer goed te pakken. En da's knap na alles wat er gebeurd is. Respect voor jullie en dat 2019 nog maar een mooier jaar mag gaan worden :)

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

Leo

Berichten: 50037
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-18 11:59

Kelly_Taco schreef:
Buiten het verhuizen om is het echt net of ik mijn eigen verhaal les met mijn paard van een paar jaar geleden.
Heel leuk overzicht en lekker zo doorgaan en vooral goed bij je gevoel blijven :D


Ja bijzonder dat jullie verhaal zo op het onze lijkt. En zie hoe stoer hij nu al jaren op Horse event showt! Er is nog hoop, jullie zijn het voorbeeld! :D


Oscar schreef:
Wat een mooi overzicht en wat hebben jullie veel meegemaakt in het afgelopen jaar. Helaas ook minder leuke dingen, maar als je het dan over een heel jaar bekijkt dan hebben jullie al met al de stijgende lijn toch weer goed te pakken. En da's knap na alles wat er gebeurd is. Respect voor jullie en dat 2019 nog maar een mooier jaar mag gaan worden :)



Dankjewel! We hebben zeker een hoop geleerd al met al. Alles op ons eigen tempo. :)

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Muronia

Berichten: 19408
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Rock-it in 2018: we kijken vooruit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 13:20

Gaaf overzicht, wat een jaar is het geweest voor jullie. Ik ben heel blij dat het vertrouwen weer groeit en jullie nu vooruit kunnen kijken.

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fenn en 5 bezoekers