Krachtpatser weer rustig aan het werk

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
appalin
Berichten: 1522
Geregistreerd: 06-06-08

Krachtpatser weer rustig aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-18 17:18

Nadat Herman begin dit jaar een blessure opliep, mag hij na een tijd van rust en langzaam aan opbouwen weer wat meer aan het werk.
Ik doe nog erg rustig aan en rij een paar keer per week simpel stap draf en galop. Toch wilde ik de plaatjes even met jullie delen. Ik ben gewoon nog elke keer verlieft *\o/* op mijn 6 jarige Gelderse van Laurentz.


Afbeelding
1.

Afbeelding
2.

Afbeelding
3.

Afbeelding
4.

Afbeelding
5.

Afbeelding
6.

Afbeelding
7.

Afbeelding
8.

Afbeelding
9.

Afbeelding
10.

Ik ben gek op mijn paard en heb begeleiding, wees een beetje lief voor ons. :o


Paris_
Berichten: 2122
Geregistreerd: 12-03-12

Re: Krachtpatser weer rustig aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 17:21

Nou dat is met recht een krachtpatser. Stoer dier!

Valt me op dat je heel erg op de lepel zit, en aan de voorkant nog zat ruimte over hebt.
Beugels een gaatje langer zou al helpen denk ik. :)

Stripe000
Berichten: 585
Geregistreerd: 02-06-15

Re: Krachtpatser weer rustig aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 17:23

Wat een ontzettend gaaf dier!!
Snap volledig dat je daar super trots op bent <3

Alleen dode vissen zwemmen met de stroom mee...

snuffie123
Berichten: 1285
Geregistreerd: 10-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 17:23

Wauw, wat een ontzettend gaaf paard heb je! Een machtig dier! Ik hou daarvan

Rijtechnisch heb ik verder geen verstand van :) Maar een leuke combi zijn jullie wel.

Veel plezier de komende tijd met het opbouwen!

Iris82

Berichten: 39847
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 17:24

Wauw wat een kanon! Kan me voorstellen dat je daar verliefd op bent.

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Ocean_Child

Berichten: 2111
Geregistreerd: 30-10-08
Woonplaats: Aan het strand :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 17:25

Wat een beauty <3
Succes met opbouwen, ik hoop dat hij snel helemaal de oude is

MoniqueT

Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Krachtpatser weer rustig aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 17:30

Bam! Wat een geweldig mooi paard!

Webshop - digital art: MoTekent

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 17:31

Hij is zo mega stoer! 8-)

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

BigOne
Berichten: 38191
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Krachtpatser weer rustig aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 17:43

Machtig paard maar ergens zou ik het plaatje nog mooier vinden wanneer hij net als op de foto waar jij hem beloont gaat lopen. Daar komt zijn neus er mooier uit en oogt hij lekker ontspannen. Maar wat een kanon heb je onder je kont!!!!

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

suikermeisje

Berichten: 8344
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 18:00

bigone schreef:
Machtig paard maar ergens zou ik het plaatje nog mooier vinden wanneer hij net als op de foto waar jij hem beloont gaat lopen. Daar komt zijn neus er mooier uit en oogt hij lekker ontspannen. Maar wat een kanon heb je onder je kont!!!!



Stoer dier heb je!
Ben benieuwd hoe mijn Gelderse is over een jaar. Ook een vos met witte benen.

Maar wat hierboven wordt gezegd:
Dat was inderdaad ook wat mij direct opviel zeg. Veel minder trekkerig met de benen, minder gespannen bovenlijn. Vind foto 6 inderdaad het fijnste ogen en zou proberen daar meer naartoe te werken. Die lengte in de hals naar voren toe doet hem goed.

Dakar Utopia (v. Cartano) Intermediair I +1

_Sofie

Berichten: 4432
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 18:01

Wát een stoer dier <3

Da Vinci (Van Gogh x Kigali)

CalipsoLover

Berichten: 5554
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Krachtpatser weer rustig aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 18:09

Machtig dier! Mag je heel trots op zijn en ben benieuwd om meer te zien :)

Ben het eens met de bovenstaande, hij ziet er veel ontspannender uit met een wat langere teugel, zo kan hij ook mooier over de rug heen lopen. Niks mis mee, ik heb zelf ook een paard dat veel beter wat langer loopt, en dat merk je ook meteen in heel het lijf van je paard.

♥ 17y/o Diallo VW (Up Chique x Burggraaf)
3,5y/o Marie De Montserrat (Glock's Toto Jr x Bretton Woods) ♥

Avalanche

Berichten: 15919
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 18:11

Zo, dat is een ruige bok!

Maar eh.... heb jij alle foto's nu gekanteld zodat het lijkt alsof hij voor meer omhoog komt? Viel me op bij foto 6 eigenlijk, omdat ik hem daar ook het lekkerst zie lopen. Ben alleen wel benieuwd hoe het oogt als de foto rechtop staat? :)
Of de foto's zijn allemaal iets schuin genomen, dat kan ook.

Beer van een paard zeg!!! Heel gaaf dier :+:

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

Viennanova

Berichten: 1605
Geregistreerd: 08-06-04
Woonplaats: Friesland

Re: Krachtpatser weer rustig aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 18:46

Oh wat is hij ruig Appa! Heerlijk dat je weer aan de slag kunt!

SharonIndezz
Berichten: 4693
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Re: Krachtpatser weer rustig aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 18:51

Helemaal mijn type paard! Heel gaaf!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 18:55

De knapste bink! Als je m zat bent kom je hem bij mij brengen hè!

Grappig dat de foto waar hij niet taktzuiver is ( draf maar 1 voet aan de grond ) door de “kenners “hier als beste foto met het fijnste beeld wordt gezien. Apart.

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Anomien

Berichten: 7374
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 19:13

Zo das nog eens een bijzondere verschijning!
Eentje die ik ook graag op stal zou willen hebben.

Wat betreft die aanleuning op het beloningsmoment... allemaal leuk en aardig.. maar vergeet niet dat dit type Gelders paard een hele andere oprichting heeft. Eventjes een dier rijden zoals een kwpner vaak te doen is, is niet zo heel eenvoudig. Dit dier heeft een hele ander halsaanzet wat al begint vanaf de borst en schoft.
Om maar te zwijgen over de rest.

Omdat ts er nog maar net weer mee aan de slag is, en ik aanneem dat ze dit rijtechnisch op wil lossen ipv met de handjes trekken om het hoofd voor het plaatje oké te krijgen, verwacht ik dat dit nog wel goed komt. Wanneer men hier nu al te kritisch naar kijkt en die paar tactfouten nu opmerkt, kent dit type paard niet genoeg. Dat ie bij het belonen net wat meer op de voorhand valt en dus 1 been aan de grond heeft... vind ik niet schokkend maar zelfs heel goed verklaarbaar.

Zeker Niet je einddoel...maar he? Ze begint toch net weer???


Dit heeft net wat meer tijd nodig om hem vanaf de bovenlijn aan het lopen te krijgen. Maar heb je het... dan heb je ook echt iets prachtigs!!

Vind het een mooie combinatie en ik heb er wel vertrouwen in!

Ik ben fan!

Mama van mijn lieve meisjes

suikermeisje

Berichten: 8344
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 19:22

Nimber schreef:
De knapste bink! Als je m zat bent kom je hem bij mij brengen hè!

Grappig dat de foto waar hij niet taktzuiver is ( draf maar 1 voet aan de grond ) door de “kenners “hier als beste foto met het fijnste beeld wordt gezien. Apart.

Dat ligt 1 aan het feit op welk moment de foto is genomen en dat het paard minder gewicht op achter heeft dan op de voorhand.

Zie bv mijn foto. Paard loopt taktzuiver hoor, maar loopt nog teveel op de voorhand. Dus ja, paard op de foto's hierboven draagt op foto 6 te weinig met achter, maar loopt wel ontspannender en geeft een fijner beeld.
Afbeelding


Knert schreef:
Zo das nog eens een bijzondere verschijning!
Eentje die ik ook graag op stal zou willen hebben.

Wat betreft die aanleuning op het beloningsmoment... allemaal leuk en aardig.. maar vergeet niet dat dit type Gelders paard een hele andere oprichting heeft. Eventjes een dier rijden zoals een kwpner vaak te doen is, is niet zo heel eenvoudig. Dit dier heeft een hele ander halsaanzet wat al begint vanaf de borst en schoft.

Omdat ts er nog maar net weer mee aan de slag is, en ik aanneem dat ze dit rijtechnisch op wil lossen ipv met de handjes trekken om het hoofd voor het plaatje oké te krijgen, verwacht ik dat dit nog wel goed komt. Wanneer men hier nu al te kritisch naar kijkt en die paar tactfouten nu opmerkt, kent dit type paard niet genoeg. Dat ie bij het belonen net wat meer op de voorhand valt en dus 1 been aan de grond heeft... vind ik niet schokkend maar heel goed verklaarbaar.


Dit heeft net wat meer tijd nodig om hem vanaf de bovenlijn aan het lopen te krijgen. Maar heb je het... dan heb je ook echt wat!

Vind het een mooie combinatie en ik heb er wel vertrouwen in!


Zeg juist niet dat ze moet trekken, denk ook niet dat ze dat doet tijdens een beloning. Juist door ietwat meer ruimte te geven. Ik weet heel goed hoe moeilijk het is, zelf 5 jaar een Gelderse hengst gereden. Wereldpaard, maar ze lang over de bovenlijn rijden is wel moeilijk. Dat is niet erg, moet je alleen wel mee bezig zijn.

TS bedoel niet dat je niet goed bezig bent! Paard loopt leuk rond, maar kan denk ik nog fijner en beter. Snap dat je trots bent op 'm!

Dakar Utopia (v. Cartano) Intermediair I +1

EvelienKiss

Berichten: 937
Geregistreerd: 20-11-09
Woonplaats: Midden-Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 19:23

Wauw wat een powerhouse. Gaaf om te zien.

MarjanB

Berichten: 16414
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 19:23

Gave bok! Succes met opbouwen :)

Life is a balance of holding on, and letting things go…

Anomien

Berichten: 7374
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 19:27

Oké... mijn commentaar kwam wat kattiger over naar medebokkers dan bedoelt... maar ik wilde juist hier net een wat andere draai aan geven.

Dus suikermeisje, ik doelde niet op een persoonlijke sneer of iets van je mening ontkrachtigen. Je hebt zelf trouwens ook een gaaf dier zeg!

Mama van mijn lieve meisjes

suikermeisje

Berichten: 8344
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 19:43

Knert schreef:
Oké... mijn commentaar kwam wat kattiger over naar medebokkers dan bedoelt... maar ik wilde juist hier net een wat andere draai aan geven.

Dus suikermeisje, ik doelde niet op een persoonlijke sneer of iets van je mening ontkrachtigen. Je hebt zelf trouwens ook een gaaf dier zeg!


Verkeerd opgevat dan, no problem :)

Snap dat het erg moeilijk is hoor, en zo is eigenlijk met elk paard wel wat lastigs aan.

Dakar Utopia (v. Cartano) Intermediair I +1

InfinityT
Berichten: 272
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 19:47

Oei wat gaaf beest :oo Wauw! <3

Lekker door trainen zou ik zeggen!

A horse doesn't care how much you know, until he knows how much you care

appalin
Berichten: 1522
Geregistreerd: 06-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-18 20:44

Dankjewel voor jullie leuke reacties.

Bij de reactie waar gelet wordt op de hoofd hals houding en waar een aantal van jullie dit trekkerig en strak over vindt komen, snap ik volkomen. Waar ik mee bezig ben is een middenweg vinden. Voorheen kroop hij achter de teugel en klapte daardoor dubbel en liep hij snel veel te diep, nu probeer ik hem in zijn natuurlijke houding eerst naar de hand toe te rijden, waardoor ik eindelijk echte aanleuning en verbinding krijg.
Vanuit hier kunnen we straks weer lekker verder werken. Lang, laag, diep en rond aan een los teugeltje is allemaal geen probleem voor hem. Maar in verbinding lopen vind hij lastiger, vandaar dat het nu nog wat strak oogt. Maar ik weet zeker dat dit goed komt.

_nathalia_

Berichten: 300
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: In Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 20:51

Wow, wat een uitstraling heeft die zeg :~
+:)+

:¨·.·¨:
`·.
Nathalia
R.I.P. 26-07-2013


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 28 bezoekers