Haflinger Nash aan het werk. Z1

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 15:14

Renee1991 schreef:
Peelie, we zitten hier op een paardenforum. Met paardenliefhebbers.
Ik denk dat dat wel genoeg zegt.


Dat dus.

@Allegra, dus omdat Peelie wel hoog niveau rijdt mag het wel? Is eigenlijk wat je zegt...
Waarom zou je het risico nemen? Ik zie dat in elke hobbywereld waar dieren in betrokken zijn. Als iets niet zeker is toch maar doen 'want het is niet bewezen'. Tot het bewezen is kan je toch beter geen risico nemen.
Het praat het niet goed in mijn ogen.

@Peelie, omdat wij het zorgwekkend vinden. Niet omdat we het beter willen weten. Dat zou je toch wel kunnen begrijpen?

Axivoca123

Berichten: 1113
Geregistreerd: 05-09-13
Woonplaats: Utrecht

Re: Haflinger Nash aan het werk. Z1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 15:18

Geez guys :') Dat Ts iets meer gewicht mag verliezen is nu wel duidelijk. Maar eerlijk? Jongens kijk nog eens naar die plaatjes. Die haflinger is echt fors gebouwd, en TS is echt niet veeeeel te zwaar.. komop.. Jullie reageren alsof er iemand met zware obesitas op zit. Ze rijdt hem heel netjes. Ik stoor me eerder aan maatjes 36 die de mond van hun paard alle kanten op trekken. Dat geeft meer schade vind ik.

OleJon
Berichten: 2502
Geregistreerd: 04-07-14

Re: Haflinger Nash aan het werk. Z1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 15:19

mooie haflinger hoor :) en heel knap dat je hem naar de z hebt gereden +:)+

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 15:26

Peelie schreef:
quera schreef:
Wauw!!
Wat heb je hem lekker aan het lopen. En ook ik had het idee dat je wat afgevallen was. En je lijkt lekker in je vel te zitten. Lekker mee doorgaan

Dankjewel


nafkedemi schreef:
Gaaf!!! Meer kan en hoef ik niet te zeggen!

Thnx


ElviraKelan schreef:
Je hebt hem super aan het lopen

Wel vind ik de feedback op je gewicht terecht
Ook ik moet afvallen
Ben ik ook mee bezig maar ben lichter dan jou

Overal op bokt lees je gewicht en wat dat met je paard doet maar tegen jou gericht mag dit schijnbaar niet. Dat begrijp ik niet. Super dat je hem zelf hebt gefokt en tot de Z heb gebracht maar gewicht van de ruiter is en blijft belangrijk.
Voor het paard zelf, maar ook zeker voor de ruiter zelf.
Jammer vind ik het dat dit dan achterloop te niet lijkt te worden gedaan

Waarom moet het iedere keer herhaalt worden...


maria1990 schreef:
We hebben niet allemaal maatje 36 en iets aan de zware kant zijn is niet erg, mits je een paard uitkiest die bij jouw lichaamsbouw past. bij TS haar pony zie ik duidelijk dat hij uit elkaar valt. omdat TS zwaar achterover in het zadel leunt en ja dan is dat extra gewicht niet bevorderlijk om elke dag te moeten dragen
Veel succes de komende wedstrijden!
Deze Feedback is goed bedoeld

Ik zit achterover? Dat is voor het eerst dat ik dat hoor. En elke dag? Wat een aanname...


CRos95 schreef:
Ziet er goed uit Gail! En de foto waarop je zit te stralen zegt in mijn ogen alles! <3

Dankjewel

Misschien omdat je er niets mee doet althans de indruk niet wekt dit ook niet aangeeft en we het misschien zeggen in het belang van je paard?

Renee1991

Berichten: 5975
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 15:27

Axivoca123 schreef:
Geez guys :') Dat Ts iets meer gewicht mag verliezen is nu wel duidelijk. Maar eerlijk? Jongens kijk nog eens naar die plaatjes. Die haflinger is echt fors gebouwd, en TS is echt niet veeeeel te zwaar.. komop.. Jullie reageren alsof er iemand met zware obesitas op zit. Ze rijdt hem heel netjes. Ik stoor me eerder aan maatjes 36 die de mond van hun paard alle kanten op trekken. Dat geeft meer schade vind ik.


Geez, ik heb het ook niet over dat Peelie moet afvallen. Ik heb het over haar in combinatie met het paard. Ik gooi het niet op dat ze zware obesitas zou hebben (waarom zo overtrekken?!), ik zeg dat ik op bijna iedere foto onbalans zie. Het is super hoe Peelie met haar paarden omgaat qua verzorging, deed iedereen dat maar. Waar ik alleen maar over struikel is dat ze dát zo goed doet, maar geen aandacht schenkt aan hoe ze Nash minder in de weg zou kunnen zitten.

Allegra

Berichten: 2451
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Biesbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 15:31

AlwaysH schreef:
@Allegra, dus omdat Peelie wel hoog niveau rijdt mag het wel? Is eigenlijk wat je zegt...


Nee, het is enkel een van de argumenten waarom ik denk dat het paard er niet zodanig last van heeft dat ze per direct moet afstappen en er niet meer op moet stappen.

Citaat:
Waarom zou je het risico nemen? Ik zie dat in elke hobbywereld waar dieren in betrokken zijn. Als iets niet zeker is toch maar doen 'want het is niet bewezen'. Tot het bewezen is kan je toch beter geen risico nemen.
Het praat het niet goed in mijn ogen.


Uberhaupt op een paard stappen is niet in het belang van het paard omdat je hem onnatuurlijk belast en schade zou kunnen toebrengen. Waarom neem je dat het risico door uberhaupt te gaan rijden? Aanname hoor, ik weet niet of je rijdt.

ingvdh

Berichten: 6370
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 15:33

En dames, volgens mij heeft er al twee keer een modopmerking gestaan om te stoppen met deze discussie en jullie gaan vrolijk door.

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 15:37

ingvdh schreef:
En dames, volgens mij heeft er al twee keer een modopmerking gestaan om te stoppen met deze discussie en jullie gaan vrolijk door.

Die heb ik gemist
Excuses

Avalanche

Berichten: 15981
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 15:47

Axivoca123 schreef:
Ik stoor me eerder aan maatjes 36 die de mond van hun paard alle kanten op trekken. Dat geeft meer schade vind ik.
Ja want alle maatjes 36 doen dat ook echt :') en er zit ook niks tussen of
Laatst bijgewerkt door Avalanche op 21-10-18 15:48, in het totaal 1 keer bewerkt

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 15:48

Moet er nog een mod opmerking bij komen?
Bespreek dat lekker per pb

Paardenfann4
Berichten: 1339
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 15:48

Het is opvallend dat topics met ruiters met overgewicht of die iets te lang zijn en vergeet de slofteugel niet (ook al hangt die compleet slap) altijd enorm veel reacties krijgen. Het zijn ook over het algemeen altijd dezelfde mensen die in dit soort topics reageren en hun mening moeten uiten onder het mom van zielig voor het paard. Maar als er een uitgemergeld zwaar mishandelt paard op de voorpagina staat dan komen daar hooguit 10 reacties op. Dat is blijkbaar niet zo erg of zo. Blijf dat toch best bijzonder vinden. Maar ik laat het hier verder bij.

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-18 15:53

Paardenfann4 schreef:
Het is opvallend dat topics met ruiters met overgewicht of die iets te lang zijn en vergeet de slofteugel niet (ook al hangt die compleet slap) altijd enorm veel reacties krijgen. Het zijn ook over het algemeen altijd dezelfde mensen die in dit soort topics reageren en hun mening moeten uiten onder het mom van zielig voor het paard. Maar als er een uitgemergeld zwaar mishandelt paard op de voorpagina staat dan komen daar hooguit 10 reacties op. Dat is blijkbaar niet zo erg of zo. Blijf dat toch best bijzonder vinden. Maar ik laat het hier verder bij.

Ik krijg altijd het gevoel dat dat te ver van hun bed show is.

Goed. Bedankt voor de mensen met complimentjes ;)

Ik ga lekker genieten van mn paard :)

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 15:55

ElviraKelan schreef:
ingvdh schreef:
En dames, volgens mij heeft er al twee keer een modopmerking gestaan om te stoppen met deze discussie en jullie gaan vrolijk door.

Die heb ik gemist
Excuses


Ik ook. Heb wel al het andere discussietopic wakker gemaakt, dus zal daar verder inhoudelijk op in gaan (niet gericht op peelie uiteraard) in dat topic. :j

Maar om antwoord te geven; juist omdat paardrijden niet natuurlijk is dient men zich aan te passen. :j\\

Allegra

Berichten: 2451
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Biesbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 16:04

Ik niet, maar als iemand me een vraag stelt geef ik antwoord. Onderstaande is overigens geen antwoord op mijn vraag, maar ik merk dat ik sowieso geen antwoorden of goede tegenargumenten op mijn posts krijg dus discuseren is idd compleet zinloos op deze manier. Sorry voor de overlast.

AlwaysH schreef:
Maar om antwoord te geven; juist omdat paardrijden niet natuurlijk is dient men zich aan te passen. :j\\


Peelie idd, lekker genieten van je prachtige paard!

Axivoca123

Berichten: 1113
Geregistreerd: 05-09-13
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 16:08

Avalanche81 schreef:
Axivoca123 schreef:
Ik stoor me eerder aan maatjes 36 die de mond van hun paard alle kanten op trekken. Dat geeft meer schade vind ik.
Ja want alle maatjes 36 doen dat ook echt :') en er zit ook niks tussen of


Ik zeg toch niet dat alle maatjes 36 dit doen :') Ben zelf ook namelijk een maatje 36 en ik doe het ook niet. Maar ze bestaan wel :) Dat was meer het punt

Avalanche

Berichten: 15981
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Haflinger Nash aan het werk. Z1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 16:19

Ze bestaan zeker :j maar het is zo'n stereotype hier, of Ankie plankie die d'r paard in de krul trekt, of iemand die zwaar is maar uitstekend rijdt. Er zit een enorm grijs gebied tussen, en je hóeft niet te kiezen tussen twee kwaden :)

Mira283

Berichten: 3526
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Re: Haflinger Nash aan het werk. Z1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 16:29

Prachtige haf heb je! Echt mijn type ook vind ze zoveel mooier als ze wat steviger zijn dan de sporttype's. Ga het niet over je gewicht hebben, heb zelf ook de nodige extra kilo's en rijd daarom niet meer.

Atalja

Berichten: 733
Geregistreerd: 27-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 16:45

Halleluja die heb je lekker aan het lopen! Top!!! <3

juliar99

Berichten: 227
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Meppel

Re: Haflinger Nash aan het werk. Z1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 16:51

Wauw wat een mooie foto's! Veel succes verder in de Z!

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Haflinger Nash aan het werk. Z1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-18 16:52

Dank jullie wel

Afs78
Berichten: 1
Geregistreerd: 21-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 16:53

Citaat:
Prachtige haf heb je! Echt mijn type ook vind ze zoveel mooier als ze wat steviger zijn dan de sporttype's. Ga het niet over je gewicht hebben, heb zelf ook de nodige extra kilo's en rijd daarom niet meer.
Love comes in a small kerstmuts


Ga het niet over je gewicht hebben maar laat wel even duidelijk weten wat ik daarvan vind. ;)

Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 16:55

Waarom mag er wel genoeg commentaar geven worden op andere combinaties in andere rijtechnische topics en daar mag bijna alles worden gezegd. Mits onderbouwd en hier mag dat niet?
TS, is volwassen en dan lijkt het mij ook dat je kan omgaan met kritiek. Zodat jezelf kan verbeteren waar dat nodig is.

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 17:07

maria1990 schreef:
Waarom mag er wel genoeg commentaar geven worden op andere combinaties in andere rijtechnische topics en daar mag bijna alles worden gezegd. Mits onderbouwd en hier mag dat niet?
TS, is volwassen en dan lijkt het mij ook dat je kan omgaan met kritiek. Zodat jezelf kan verbeteren waar dat nodig is.

Stop er gewoon mee

imaudy
Berichten: 5040
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 17:16

Ik vind het altijd wel leuk om foto's van Nash te zien. Ik reageer niet zo vaak, vind het jammer dat mensen het topic verzieken, ga lekker op jullie eigen paard rijden denk ik dan ipv hier kritiek te leveren :7 .

Murphylover

Berichten: 294
Geregistreerd: 14-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 17:18

Ahh daar hebben we knappe Nash weer <3
Kan mij goed voorstellen dat je trots op hem ben !!