I think I will miss you forever....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marleen_a_a

Berichten: 1200
Geregistreerd: 18-05-14
Woonplaats: Zuidbroek

I think I will miss you forever....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-18 14:22

Like the stars miss the sun in the morning skies.

2 jaar geleden begon ons avontuur.
ik kwam eigenlijk per toeval een 3 jarige welsh merrie tegen via Facebook.
Ik reed eigenlijk nog helemaal niet zo lang en had nog geen ervaring met jonge paarden , maar deze had iets dat mij het gevoel gaf ``deze MOET ik hebben``.
Het koste me even moeite wist ik nog maar ik mocht gaan kijken.
Ik vond een pony die alles eigenlijk nog heel spannend voelt. Uit automatisme gaf ik een klopje op dr hals om haar gerust te stellen. Les nummer 1 geleerd ; dat was nog wel erg spannend _O-
2 dagen geleden met mijn moeder wezen kijken en die was ook helemaal weg van haar!
Toen kwam ze mee naar huis.

Eerst een jaar heerlijk gewandeld en wat gekke dingen gedaan (zeiltjes , plastic zakken aan de beugels van het zadel, ballonnen, gewoon ouwehoeren en door de bak rennen en ga zo maar door). Vorig jaar hebben we haar beleerd. Beter had het niet kunnen gaan ; ze was heel braaf en deed graag haar best.

Dit jaar zijn we serieuzer begonnen (ik ben nou eenmaal niet zo`n fanatiek type haha). Ze heeft een paar BB en B dressuurwedstrijdjes gedaan en verder hebben we thuis gereden en zelfs een sprongetje gemaakt. Wat ik toch wel het leukste vind is buitenzijden en daar is ze gelukkig erg braaf mee :) We zijn zelfs naar Texel geweest ( [ITP] special elin am strand :) ) en op de keuring geweest wat voor mij helemaal nieuw was , maar wel erg leuk :)


Maar nu heb ik besloten dat ons verhaal hier ophoud. Jij bent beter af bij een ruiter die fanatiek met jou wil gaan rijden zodat jullie straks in de top van Nederland staan (wie weet doe je het zelfs nog wel beter :o want dat heb je zeker in je ) ! Mijn ambities liggen anders dan die van jou en ik wil jou niet tegen houden. Veel mooie dingen beleefd, veel geleerd en nu mag jij verder.

Voor nu staat ze te koop en wachten we op de juiste match. Voor nu genieten we nog even samen :j :j

Vorige week heeft een vriendin foto's van ons gemaakt en die wilde ik nog even delen :)


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kritiek etc hoeft niet. Jonge pony. Ik ga de discussie niet aan zoals veel bokkers dit misschien wel doen.
Een berichtje achterlaten vind ik erg leuk !

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Re: I think I will miss you forever....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 14:27

Succes met het vinden naar het 5sterren huisje.

Ik begin er steeds ook meer over na te denken voor mijn paard. Enige wens zou ook nog zijn fotoshoot op het strand op Texel.

Komen daar al 20 jaar zelf, mijn tweede thuis geworden. Helaas is het vervoer en 2.5 uur rijden het probleem. :(

Sterkte!

marleen_a_a

Berichten: 1200
Geregistreerd: 18-05-14
Woonplaats: Zuidbroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-18 14:29

Banyu schreef:
Succes met het vinden naar het 5sterren huisje.

Ik begin er steeds ook meer over na te denken voor mijn paard. Enige wens zou ook nog zijn fotoshoot op het strand op Texel.

Komen daar al 20 jaar zelf, mijn tweede thuis geworden. Helaas is het vervoer en 2.5 uur rijden het probleem. :(

Sterkte!


Dat komt vast wel goed :)

Wensen etc had ik niet zo zeer. Vakantie op Texel was ontzettend leuk en per toeval zag ik een oproep van de fotograaf. Ik ben wel ontzettend blij met de foto's. Zeker als je daar iets bijzonders mee hebt is dat natuurlijk erg mooi. Wie weet kun je deze fotograaf ook vragen? zij komt van Texel en is daar dus af en toe ook :)

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 14:35

marleen_a_a schreef:
Banyu schreef:
Succes met het vinden naar het 5sterren huisje.

Ik begin er steeds ook meer over na te denken voor mijn paard. Enige wens zou ook nog zijn fotoshoot op het strand op Texel.

Komen daar al 20 jaar zelf, mijn tweede thuis geworden. Helaas is het vervoer en 2.5 uur rijden het probleem. :(

Sterkte!


Dat komt vast wel goed :)

Wensen etc had ik niet zo zeer. Vakantie op Texel was ontzettend leuk en per toeval zag ik een oproep van de fotograaf. Ik ben wel ontzettend blij met de foto's. Zeker als je daar iets bijzonders mee hebt is dat natuurlijk erg mooi. Wie weet kun je deze fotograaf ook vragen? zij komt van Texel en is daar dus af en toe ook :)


Welke fotograaf is dat? Mag ook via PB. Echter komen wij helemaal vanaf brabant, dus dat zou ik even moetem gaan fixen, haha!

anjali
Berichten: 15045
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 14:40

marleen_a_a schreef:
Banyu schreef:
Succes met het vinden naar het 5sterren huisje.

Ik begin er steeds ook meer over na te denken voor mijn paard. Enige wens zou ook nog zijn fotoshoot op het strand op Texel.

Komen daar al 20 jaar zelf, mijn tweede thuis geworden. Helaas is het vervoer en 2.5 uur rijden het probleem. :(

Sterkte!


Dat komt vast wel goed :)

Wensen etc had ik niet zo zeer. Vakantie op Texel was ontzettend leuk en per toeval zag ik een oproep van de fotograaf. Ik ben wel ontzettend blij met de foto's. Zeker als je daar iets bijzonders mee hebt is dat natuurlijk erg mooi. Wie weet kun je deze fotograaf ook vragen? zij komt van Texel en is daar dus af en toe ook :)

Maar deze foto's zijn toch niet typisch voor Texel?Volgens mij gewoon in een buitenbak?

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Re: I think I will miss you forever....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 14:43

Het gaat over het andere topic waar niet gereageerd kan worden. ;)

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: I think I will miss you forever....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 14:52

Wat jammer jullie zijn zo'n leuke combinatie! Als je haar alleen weg doet omdat je wil dat ze de sport in moet denk je niet dat je daar onwijs veel spijt van gaat krijgen? Bedoel ik ben dol op dressuur rijden en vind het heerlijk, de wedstrijden alles, maar geloof me mijn paarden maakt het niks uit haha zolang ze maar gras kunnen eten en buiten lopen met vriendjes en aandacht krijgen zijn die blij!

imaudy
Berichten: 5014
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 15:01

nouklime schreef:
Wat jammer jullie zijn zo'n leuke combinatie! Als je haar alleen weg doet omdat je wil dat ze de sport in moet denk je niet dat je daar onwijs veel spijt van gaat krijgen? Bedoel ik ben dol op dressuur rijden en vind het heerlijk, de wedstrijden alles, maar geloof me mijn paarden maakt het niks uit haha zolang ze maar gras kunnen eten en buiten lopen met vriendjes en aandacht krijgen zijn die blij!


Ben het hier mee eens. Pony doet het nu goed en dat is zelfs bij een 5-sterren huisje maar afwachten.

marleen_a_a

Berichten: 1200
Geregistreerd: 18-05-14
Woonplaats: Zuidbroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-18 15:27

nouklime schreef:
Wat jammer jullie zijn zo'n leuke combinatie! Als je haar alleen weg doet omdat je wil dat ze de sport in moet denk je niet dat je daar onwijs veel spijt van gaat krijgen? Bedoel ik ben dol op dressuur rijden en vind het heerlijk, de wedstrijden alles, maar geloof me mijn paarden maakt het niks uit haha zolang ze maar gras kunnen eten en buiten lopen met vriendjes en aandacht krijgen zijn die blij!

Dankjewel !

Het punt is dat ik het liefst gewoon een paard heb die alles ``gewoon`` even doet. Een met een wat ander karakter. Een fanatiek dier is veel gelukkiger bij iemand die daar wat mee doet. Ze vind het fantastisch om te werken en van niks doen word zij niet gelukkig. Ik daarentegen wel. Gewoon wat aanklooien samen vind ik heerlijk. Zij ook , begrijp me niet verkeerd, maar rijden en wedstrijden , steeds nieuwe dingen leren enz , dat is wat haar gelukkig maakt.

marleen_a_a

Berichten: 1200
Geregistreerd: 18-05-14
Woonplaats: Zuidbroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-18 15:28

marleen_a_a schreef:
nouklime schreef:
Wat jammer jullie zijn zo'n leuke combinatie! Als je haar alleen weg doet omdat je wil dat ze de sport in moet denk je niet dat je daar onwijs veel spijt van gaat krijgen? Bedoel ik ben dol op dressuur rijden en vind het heerlijk, de wedstrijden alles, maar geloof me mijn paarden maakt het niks uit haha zolang ze maar gras kunnen eten en buiten lopen met vriendjes en aandacht krijgen zijn die blij!

Dankjewel !

Het punt is dat ik het liefst gewoon een paard heb die alles ``gewoon`` even doet. Een met een wat ander karakter. Een fanatiek dier is veel gelukkiger bij iemand die daar wat mee doet. Ze vind het fantastisch om te werken en van niks doen word zij niet gelukkig. Ik daarentegen wel. Gewoon wat aanklooien samen vind ik heerlijk. Zij ook , begrijp me niet verkeerd, maar rijden en wedstrijden , steeds nieuwe dingen leren enz , dat is wat haar gelukkig maakt.


mijn ruin bijvoorbeeld is hier echt op zn plek. Af en toe lekker niks, af en toe doen we wat geks, af en toe een wedstrijdje etc. Dat is gewoon niks voor haar.
Ik wil haar niet belemmeren. Ik wil graag dat ze kan doen wat zij het liefste doet en niet een ``saai en simpel leven`` heeft