Vakantie met paard! Gentleman op Dwingelderveld

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
miss_lizje

Berichten: 6262
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Vakantie met paard! Gentleman op Dwingelderveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-18 19:48

Hallo bokkers!

Dit jaar hebben we (moeders en ik) voor het eerst Gentleman meegenomen op "vakantie". Een collega/vriendin van mijn moeder en tevens paardengek staat elk jaar op de camping in Dwingeloo en neemt haar tinkers mee. Dit jaar vroeg ze of we niet alleen normaal langs kwamen, maar of paardlief ook mee ging. Super spannend om alles te regelen en toen het lange weekend eenmaal gepland was bleek ik nog te moeten werken. Dus moeders moest op de vrijdag "alleen" met vader en paard die kant op en zou ik op zondag mijn vader aflossen.


En alsof paardlief nooit anders gewend was heeft hij zich voorbeeldig gedragen! Hij vond sommige dingen wel heel interessant (de koeien!) maar gedroeg zich verder als ervaren buitenrijpaard. Op zijn logeeradres heeft hij zijn naam ook zeker eer aan gedaan. We waren eigenlijk een beetje verbaast omdat hij toch ook heel ondeugend kan zijn.

Natuurlijk moest ik tijdens onze ritjes even mijn geleende speeltje proberen en is groot en deels van de rit vastgelegd op een Go amateur (namaak Go pro).


Hij voelde zich al snel thuis na de lange rit waar hij zich ook uitstekend op had gedragen. Langste rit in de trailer tot nu toe. Erg leuk om zo'n foto te krijgen wanneer je aan het werk bent.
Afbeelding


En dan krijg je via moeder haar collega/vriendin deze foto toegestuurd. <3
Afbeelding


En toen ik er op zondag was mocht mijn moeder op het 2de paard van de vriendin/collega. Uitzicht vanaf Gentleman
Afbeelding

:+ Camera aan en gaan!
Afbeelding

En nog even een groepsfoto!
Afbeelding

En last but not least, een samengesteld filmpje van mijn Go amateur.



We hebben echt genoten en dit is zeker voor herhaling vatbaar! Nu alleen hopen op iets minder warm weer want om de heide meer op te gaan was het echt te warm.


Ik ben supertrots op zowel paard als mijn moeder!

[/list][/size]


justkid

Berichten: 11814
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: Vakantie met paard! Gentleman op Dwingelderveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 20:58

Ha wat leuk!
Even uit je comfortzone en dat blijkt dat je een buitenrijpaard hebt!

miss_lizje

Berichten: 6262
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-18 21:11

justkid schreef:
Ha wat leuk!
Even uit je comfortzone en dat blijkt dat je een buitenrijpaard hebt!



We rijden wel vaker een rondje buiten, maar dat is toch wel heel anders dan het bos en met andere paarden. Nou zal je geen trams of bussen in het bos tegen komen, maar alle andere geluiden en heel veel andere paarden die je overal tegen komt is wel nieuw.

Maar alleen of in groep, achter of vooraan, de "kudde" die van je weg draaft of zelf even wegdraven boeit hem totaal niet. Heerlijk nuchter!

Volgende keer willen we naar Drunen of Veluwe. :D

[/list][/size]

ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 21:12

Ehm, wel een kleine waarschuwing, Liz: dit zijn verslavende bezigheden.... zeg niet dat ik je niet gewaarschuwd heb....


}:) }:)

Die eerste keer is rete-spannend. De tweede keer denk je: goh, dat gaat soepeltjes en de derde keer denk je niet eens meer na, pleur je je paard op de trailer en weg ben je :D
We zien je verschijnen.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

miss_lizje

Berichten: 6262
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-18 06:03

ikke schreef:
Ehm, wel een kleine waarschuwing, Liz: dit zijn verslavende bezigheden.... zeg niet dat ik je niet gewaarschuwd heb....


}:) }:)

Die eerste keer is rete-spannend. De tweede keer denk je: goh, dat gaat soepeltjes en de derde keer denk je niet eens meer na, pleur je je paard op de trailer en weg ben je :D
We zien je verschijnen.



Heerlijke afwisseling van training in de rijbaan en ook een toevoeging op de mentale gezondheid. Krijg je stoere paarden van! En zo worden ritjes met de trailer ook met andere dingen gekoppeld dan ritjes naar wedstrijden, trainingslocatie of de dierenarts/tandarts :+ .

[/list][/size]

zonnebloem18

Berichten: 24818
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Vakantie met paard! Gentleman op Dwingelderveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 23:20


♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _RobinA_, OmgiliBot en 7 bezoekers