Koeien vangen met fjord Iwan !

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 12:34

Ten eerste omdat het topic daar helemaal niet over gaat. Als je je echt niet in kunt houden stuur je de ts maar een pb met je onderbouwde mening.

Ten tweede omdat op geen enkele manier op de foto's zichtbaar is dat de pony last heeft van haar gewicht. Was dat het geval dan had ik daar ook wel wat van gezegd. Het is dan ook een brede stevige Fjord met korte pootjes, type gewichtsdrager, geen iel modelletje. Dat jou het beeld niet aanstaat omdat je het niet mooi vindt, tja. Dat is jouw probleem. 'Mooi' is hierin geen criterium.

TS ik vind dat je sportief op deze reacties reageert. Tuurlijk is het een goed idee om af te vallen, dan zit je lekkerder in je vel en gaat het rijden nog fijner en gemakkelijker. Succes met afvallen en met het rijden en mennen met je leuke Fjord!

Cinnepin

Berichten: 8928
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 12:38

Askja schreef:
Ten eerste omdat het topic daar helemaal niet over gaat. Als je je echt niet in kunt houden stuur je de ts maar een pb met je onderbouwde mening.

Ten tweede omdat op geen enkele manier op de foto's zichtbaar is dat de pony last heeft van haar gewicht. Was dat het geval dan had ik daar ook wel wat van gezegd. Het is dan ook een brede stevige Fjord met korte pootjes, type gewichtsdrager, geen iel modelletje. Dat jou het beeld niet aanstaat omdat je het niet mooi vindt, tja. Dat is jouw probleem. 'Mooi' is hierin geen criterium.

TS ik vind dat je sportief op deze reacties reageert. Tuurlijk is het een goed idee om af te vallen, dan zit je lekkerder in je vel en gaat het rijden nog fijner en gemakkelijker. Succes met afvallen en met het rijden en mennen met je leuke Fjord!



Hoe weet je dat de pony geen last heeft? Heeft de fjord je gebeld en dat verteld? Dat is van een foto niet te zien hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 12:41

Cinnepin schreef:
Hoe weet je dat de pony geen last heeft? Heeft de fjord je gebeld en dat verteld? Dat is van een foto niet te zien hoor.


Wat heb je er nou aan om zo door te hameren? Je hebt je punt en je mening duidelijk gemaakt, er is nergens gevraagd om deze mening, het is tevens niet het topic "ben ik te zwaar/groot voor mijn paard/pony" dus ik zie niet in waar dit soort reacties voor nodig zijn en het zelfs een beetje offtopic.
Daarnaast heeft TS gewoon aangegeven in haar reactie dat ze bezig is met afvallen, dat het zadel een leenzadel is en dat ze amper rijd op de pony.. Vind dit gewoon bewust kwetsend reageren worden.
Ben zelf ook iets aan de zware kant geweest voor m'n pony die inmiddels niet meer van mij is dus weet hoe vervelend het is..

Cinnepin

Berichten: 8928
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 12:46

Annet_Dottie schreef:
Cinnepin schreef:
Hoe weet je dat de pony geen last heeft? Heeft de fjord je gebeld en dat verteld? Dat is van een foto niet te zien hoor.


Wat heb je er nou aan om zo door te hameren? Je hebt je punt en je mening duidelijk gemaakt, er is nergens gevraagd om deze mening, het is tevens niet het topic "ben ik te zwaar/groot voor mijn paard/pony" dus ik zie niet in waar dit soort reacties voor nodig zijn en het zelfs een beetje offtopic.
Daarnaast heeft TS gewoon aangegeven in haar reactie dat ze bezig is met afvallen, dat het zadel een leenzadel is en dat ze amper rijd op de pony.. Vind dit gewoon bewust kwetsend reageren worden.
Ben zelf ook iets aan de zware kant geweest voor m'n pony die inmiddels niet meer van mij is dus weet hoe vervelend het is..



Ik heb 1 opmerking gemaakt, tenslotte komen er veel reacties op, waar ik weer 1 keer op gereageerd heb, dat is niet doorhameren hoor ;)

Ik had het dus ook meer over het engelse zadel, die toont nog vele malen kleiner dan het western, hij valt compleet weg als ts er op zit. Kijk je in het profiel van ts zie je op een foto ook dat er geen ruimte meer is bij de achterkant, dat is geen mening maar een feit dat het zadel dan te klein is voor ts. Dit verdeeld de druk niet goed meer. Tuurlijk zijn er mensen die hun ogen dicht knijpen en alleen positief willen zijn, want ja ts moet plezier hebben...helaas kan het paard niet praten en vergeten we ff te kijken hoe hij dit ervaart. Ik ben een persoon dat meer naar het paard kijkt dan naar ruiter ( en mijzelf als ruiter ).
Goed dat de ts afvalt, zeker weten, maar dan kan je ook andere dingen doen dan erop te kruipen voor je afgevallen bent. Een paard heeft maar 1 rug!

Dit is niet bewust kwetsend reageren maar kijken naar de feiten en het paard....helaas wordt het laatste te weinig gedaan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 12:58

Cinnepin schreef:
Ik heb 1 opmerking gemaakt, tenslotte komen er veel reacties op, waar ik weer 1 keer op gereageerd heb, dat is niet doorhameren hoor ;)

Ik had het dus ook meer over het engelse zadel, die toont nog vele malen kleiner dan het western, hij valt compleet weg als ts er op zit. Kijk je in het profiel van ts zie je op een foto ook dat er geen ruimte meer is bij de achterkant, dat is geen mening maar een feit dat het zadel dan te klein is voor ts. Dit verdeeld de druk niet goed meer. Tuurlijk zijn er mensen die hun ogen dicht knijpen en alleen positief willen zijn, want ja ts moet plezier hebben...helaas kan het paard niet praten en vergeten we ff te kijken hoe hij dit ervaart. Ik ben een persoon dat meer naar het paard kijkt dan naar ruiter ( en mijzelf als ruiter ).
Goed dat de ts afvalt, zeker weten, maar dan kan je ook andere dingen doen dan erop te kruipen voor je afgevallen bent. Een paard heeft maar 1 rug!

Dit is niet bewust kwetsend reageren maar kijken naar de feiten en het paard....helaas wordt het laatste te weinig gedaan...


Heb je uberhaupt de reactie van de TS wel gelezen? Verder ga ik hier ook niet op in want dan werk ik net zo goed mee aan de negatieve toon in dit topic wat zonde is.
Op het moment dat TS in ziet dat ze iets te zwaar is, daar mee bezig is en heel weinig rijd lijkt me dat ze haar ogen zeker niet sluit.

JustMeI2

Berichten: 144
Geregistreerd: 01-05-18
Woonplaats: Friesland

Re: Koeien vangen met fjord Iwan !

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 15:04

het begon allemaal zo leuk :(
Als je idd een probleem hebt, kan je haar daar miss een pb over sturen, maar als ts al zo duidelijk zegt dat ze meer grondwerk doet en bezig is met afvallen hoef je daar toch niet over door te zeiken? (dat het niet past enz) als het echt niet pastte, zou ts dat zelf ook prima merken hoor!

Verder nog een keer: echt een geweldige fjord heb je! ik vind het er zelf wel goed uitzien, vooral omdat jullie duidelijk plezier hebben. laat iedereen maar lekker zeuren ;) heel veel succes met Iwan, en lief dat je hem van z'n koeienangst afhelpt! verder ook nog superveel succes met afvallen, al pas je er nu ook prima op! succes ;)

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 16:23

Citaat:
Heeft de fjord je gebeld en dat verteld?
Doe niet zo kinderachtig zeg.

Schuur_

Berichten: 4881
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Koeien vangen met fjord Iwan !

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 16:40

Leuke manier om koeienangst aan te pakken. Sowieso een top ervaring.

De rest van de opmerkingen. Tja ik zie steeds meer zwaardere ruiters op paarden zitten dat ik denk 'de grens is toch wel in zicht' maar hoop dat de mensen er zelf bewust van zijn. De dame op het grijze paard zit er ook niet zo heel netjes op trouwens.

Wat me wel tegen de borst stuit zijn de reacties van oa Askja die een 'positief' topic afdwingen. Het is hier nog altijd een discussieforum en de reactie was netjes gebracht. Mag TS geen kans krijgen om dit te verduidelijken? Mogen we echt alleen maar aaah of oooh zeggen omdat ze met een Fjord tussen de koeien staat?

Nogmaals, ik vind het top en creatieve oplossing van je koeienprobleem. Geeft ook weer een lekkere mentale uitdaging voor je paard! Ga je nog lessen nemen?

ElCamino

Berichten: 8930
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 11:14

Ga met Western Way mee, de achtersingel hangt idd iets te los, maar als je naar de ruiter op de achtergrond kijkt hangt ie net zo los dus het zal zijn wijze van rijden zijn. Ieder zijn manier, ik zou mijn achtersingel eraf halen want voor dit onderdeel heb je hem gewoon helemaal niet nodig.
Ik doe regelmatig koeienwerk en heb de achtersingel eraf gehaald toen ik mijn zadel kocht en nooit eraan gemaakt.

Verder zouden alle ruiters met paarden die bang zijn voor vee dit moeten doen, zou een hoop ellende schelen, óf met andere brave niet-bange paarden mee op buitenrit. Dus een top idee om het op te lossen hoor en nog leuk ook !!

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Koeien vangen met fjord Iwan !

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 11:46

Het eerste wat mij opvalt is wow wat een strak geknipte manen, dat lukt mij echt niet :')
Niks van de te groot/te zwaar opmerkingen aantrekken hoor. Volwassenen die op ponies rijden vinden mensen blijkbaar (nog steeds) raar. Zo te zien ben je je bewust van jezelf en je paard dus dan is het prima. Zou graag ook eens koeien willen vangen, denk alleen dat fjordlief er niet voor te porren is (gras eten in de weide is veel leuker :Y) )

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 11:55

Citaat:
Wat me wel tegen de borst stuit zijn de reacties van oa Askja die een 'positief' topic afdwingen. Het is hier nog altijd een discussieforum en de reactie was netjes gebracht. Mag TS geen kans krijgen om dit te verduidelijken? Mogen we echt alleen maar aaah of oooh zeggen omdat ze met een Fjord tussen de koeien staat?

Ik reageer hier even op via PB.

Helemaal mee eens dat het een goed idee zou zijn als meer ruiters met hun paard zo'n koeientraining zouden volgen. Behalve dat paarden dapperder worden ten opzichte van vee, kan het ze in het algemeen een confidence boost geven - en de ruiter ook. Ik overweeg toch om het zelf ook een keer te doen, lijkt me superleuk!
.

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 12:02

Wat een goed idee en stoer om zo zijn angst aan te pakken!! :D

Mooie boog inderdaad ook.
Hou ervan.

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Koeien vangen met fjord Iwan !

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 13:29

Super leuke foto's Lisan! Echt mooi hoe jullie dit samen aangepakt hebben, echt een flinke verbetering (en een stuk veiliger gok ik zo).

Paulaferro

Berichten: 49
Geregistreerd: 07-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 15:07

Wow wat toevallig! De eerste foto's zijn van de stal waar ik eerder reed :')

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Re: Koeien vangen met fjord Iwan !

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 15:15

Gave clinics! Leuk dat je hem tenminste desensibiliseert ipv dat het een probleem wordt om gewoon lekker buiten te rijden, NL heeft nogal wat koeien :')

Berdien

Berichten: 64515
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Koeien vangen met fjord Iwan !

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 18:28

Hee een topic! Wat leuk! Ik vind ook dat jullie het echt supergoed hebben aangepakt. Begeleiding, angst niet wegwuiven en het zo een enorm probleem laten worden maar er gericht mee aan de gang gaan. Toppers :D

Lisan89

Berichten: 1346
Geregistreerd: 06-04-06
Woonplaats: Noord-Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-18 11:48

Nog een keer dank voor alle leuke reacties!

@Schuur_ , zeker lessen we, begin van het jaar veel lange lijnen gedaan en nu af en toe een half uurtje onder het zadel en gaan we nog meer lessen als we beide in topconditie zijn.

@ElCamino, helemaal mee eens, ik vond het zelf ook een leuke en creatieve oplossing en Iwan is ook echt niet bang meer!

@sanso, 10 jaar oefening baart kunst ;-). Maar, Iwan heeft wel een smalle kam, dat knipt wel makkelijk! Ik kan het koeien vangen zeker aanraden! Heb even in je profiel gekeken, heerlijke fjorden ook!

@Askja, zeker doen! Zie dat je ook in het noorden zit, zie steeds meer WE hier naar toe komen en dit was in Coevorden, ik vond het qua afstand prima te doen.

Schuur_

Berichten: 4881
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Koeien vangen met fjord Iwan !

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 12:05

TS, ik bedoel koeienlessen ;)

Lisan89

Berichten: 1346
Geregistreerd: 06-04-06
Woonplaats: Noord-Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-18 12:33

Schuur_ schreef:
TS, ik bedoel koeienlessen ;)


Oeps :+
Nou dat hebben we nu 5 keer gedaan, maar de maanden juli en augustus elke keer volle weekenden, dus daarna maar weer kijken }:0

Kahawa
Berichten: 5344
Geregistreerd: 05-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 13:02

Leuk zeg. Wil nog wel als tip meegeven dat ook koeproof paarden nog weleens raar willen opkijken van nieuwsgierige pinken die aan komen stormen met een hele kudde. :P

Cinnepin schreef:
Hoe weet je dat de pony geen last heeft? Heeft de fjord je gebeld en dat verteld?


Idd, bij geen enkel paard kan je dat met zekerheid uitsluiten, zelfs al haal je hem elke week volledig door de medische molen en zie je er niks aan. :)

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 14:19

Dan kun je net zo goed zeggen dat je nooit zeker weet of een paard ueberhaupt geen last heeft van het feit dat ie bereden wordt ;)

Cinnepin

Berichten: 8928
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 19:54

Askja schreef:
Dan kun je net zo goed zeggen dat je nooit zeker weet of een paard ueberhaupt geen last heeft van het feit dat ie bereden wordt ;)



is ook zo, maar je kan het wel in de gaten houden, als je wat zwaarder bent niet meer rijden...het is wel een levend dier waar je op zit. Probeer zoveel mogelijk rekening met dier te houden. Maar niet alleen gewicht is een ding hoor, met dit weer stap ik b.v ook niet op en zo meer dingen. Als ik overgewicht heb is er geen haar op mijn hoofd die denkt op te stappen...